درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

هلیله سیاه برای درمان سفیدی مو گزینه بسیار مناسبی است درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه در افراد زیر 40 سال تا حد زیادی موثر است روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو را در سایت سماتک بخوانید.

 

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه

رفع سفیدی مو برای همیشه با هلیله سیاه یکی از بهترین هدیه ها برای افرادی است که موهای سفید دارند درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه در طب سنتی به اثبات رسیده است.

استفاده از هلیله سیاه برای درمان سفیدی مو، سیاه شدن مجدد موهایی که سفید شده‌‌اند و پیشگیری از افزایش موهای سفید و درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه مفید است. توصیه شده برای سیاه شدن موهای سفید یک یا دو سال هر روز صبح پس از بیدار شدن از خواب به اندازه یک تا دو عدد هلیله سیاه مصرف شود. در کتب طب سنتی درباره درمان سفیدی مو سر با هلیله سیاه آمده است که، چنانچه کسی یک سال یا بیشتر به مصرف هلیله سیاه مداومت کند، موها را سیاه می‌کند. در رفع سفیدی موی سر با هلیله سیاه تاثیرش خوب بوده و جلوی سفید شدن مو را می‌گیرد و مزاج را اصلاح و پاکسازی می کند. موجب کارکرد صحیح معده می‌شود و به طور کلی، عامل جوانی، شادابی و نشاط کارکرد صحیح معده است که موجب لینت مزاج صحیح و دفع سموم از بدن و احساس سبکی می‌شود.

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

در کتب طب سنتی درباره خواص هلیله سیاه برای درمان سفیدی موی سر آمده است که، چنانچه کسی یک سال یا بیشتر بطور مداوم هلیله سیاه را مصرف کند، موها را سیاه می‌کند. براساس دیدگاه متخصصان طب سنتی و طبیعت درمانگران اصلاح هریک از اختلال‌های بدن میتواند به کاهش روند سفیدی مو و در نهایت پیشگیری از سفید شدن موها منجر شود. بر اساس طب سنتی برخی گیاهان دارویی نظیر سیر، ترکیب روغن حنا و نارگیل، برخی ماسک‌های گیاهی مانند گیاه مریم گلی، برگ درخت گردو، قهوه و روناس، لوسیون برگ درخت انجیر، هلیله سیاه و … برای درمان سفیدی موی سر موثر هستند. در ادامه این مطلب سماتک با خواص هلیله سیاه و رفع سفیدی مو آشنا شوید.

 

سفید شدن موها علت‌های مختلفی دارد، بیشترین دلیل سفید شدن موها در سن جوانی مربوط به عوامل ژنتیکی، وراثت، شرایط محیطی و استرس است. به طور کلی سفید شدن موها زیر سن ۲۰ سال در نژاد سفیدپوست و زیر۳۰ سال در نژاد سیاه پوست سفیدی زودرس تلقی می‌شود، همچنین بر اساس آمار بسیاری از مردان زودتر از زنان همسال خودشان دچار سفیدی موها میشوند.

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

مطالعات نشان داده، سفید شدن زودتر از موعد موها اساسا ژنتیکی بوده و اگر پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادربزرگ شما در سن پایین با موهای سفید مواجه شده‌اند، به احتمال زیاد شما هم زودتر از سایرین موهایتان سفید خواهد شد و از طرفی استرس و فشارهای عصبی طولانی مدت، اضطراب، هیجان، غم و ناراحتی، برخی بیماری‌ها نظیر بیماری‌های تیروئید و تغذیه نامناسب و رژیم‌های لاغری برای مدت طولانی در سفیدی زودتر از موعد موها موثر هستند.

 

هلیله سیاه که به نام های اهلیج، هلج، هاری تاکی، هلیله کابلی و هلیله سبز هم شناخته می شود، گیاهی دارویی از تیره ی گاروم زنگیان است که بیشتر در هند، نپال و چین به دست می آید. درخت هلیله سیاه که به عنوان اکسیر طول عمر شناخته می شود، یک درخت مقدس در کشور چین می باشد.

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

خواص هلیله سیاه برای سفیدی مو

برخی خواص هلیله سیاه برای درمان سفید شدن موی سر و تقویت معده، تقویت نور چشم و بینایی، تقویت کبد، جلوگیری از سفید شدن موها، رفع بوی بد دهان، درمان یبوست، تسکین سر درد و درد مفاصل به ویژه زانو و آرنج، درمان اسهال، تقویت حافظه و قوای فکری، کمک به درمان آسم، موثر برای کوچک کردن شکم، تصفیه خون و بسیاری موارد دیگر است. طبع گیاه هلیله سیاه سرد و خشک بوده به طور کلی در طب سنتی از گیاه هلیله سیاه، برای بيرون راندن صفرا و بلغم استفاده میشود. یکی از گیاهان دارویی مفید در درمان سفید شدن موی سر، هلیله سیاه نام دارد. طبع این گیاه سرد خشک بوده برخی خواص دارویی آن عبارتند از:

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

از تقویت کننده‌های معده به حساب می‌آید و سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می‌کند. همچنین از دیگر خواص دارویی هلیله سیاه برای دستگاه گوارش، درمان سوزش سردل، درمان اسهال و رفع یبوست بوده، مصرف آن پس از غذا، اسیدیته معده را خنثی می‌کند.
جویدن هر شب هلیله سیاه به طور متناوب، بیماری آسم را به حداقل کاهش می‌دهد.
استفاده از گیاه هلیله سیاه، باعث تقویت بینایی و افزایش نور چشم میشود، همچنین برای درمان ناراحتی‌های چشمی، چشم را با دم کرده آن شست و شو دهید، علاو بر این برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر است.
جویدن روزانه مقداری از گیاه هلیله، به صورت ناشتا، بیماری‌های متعدد از جمله بواسیر، قولنج و یبوست و آسم را درمان می‌کند.
مصرف پودر شده آن، خون را تصفیه می‌کند.
این گیاه تقویت کننده حافظه بوده، برای افزایش قوای فکر مفید است.
یکی از مهمترین خواص هلیله سیاه درمان سفید مو است.

 

در مورد خواص هلیله سیاه در طب سنتی نوشته های بسیاری از اطبای بنام سنتی بجا مانده است. یکی از این خواص دارویی هلیله سیاه، پیشگیری از سفید شدن مو است. این خاصیت هلیله سیاه در دست نوشته های اطبای بزرگی همچون زکریای رازی، جالینوس و بوعلی سینا وجود دارد ولی هنوز هیچ دلیل علمی پشت این موضوع وجود ندارد. در دستور این روش درمان آمده است که افراد باید به مدت یک سال بعد از وعده غذایی از هلیله سیاه برای درمان سفیدی موهای سر استفاده کنند.

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

طریقه مصرف هلیله سیاه برای درمان سفیدی موی سر بسیار مهم است. برای جلوگیری از سفیدشدن موها به مدت یک سال تا یک سال و نیم، روزی یک عدد از گیاه هلیله را کوبیده با کمی آب میل شود یا این که روزی یک عدد داخل دهان گذاشته بمکید.

 

رفع سفیدی مو و سیاه شدن دوباره موهای که قبلاً سفید شدند و همچنین پیشگیری از افزایش تعداد موهای سفید با هلیله سیاه ممکن است به شرطی که روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی موی سر به درستی انجام شود. برای اینکه موهای سفید شما سیاه شوند کافی است که هر روز بعد از بیدار شدن از خواب یک یا دو عدد هلیله سیاه مصرف کنید. این کار را باید یک تا دو سال هر روز صبح انجام دهید. در کتاب‌های طب سنتی درباره این گیاه رفع سفیدی مو آمده است که اگر کسی یک سال یا بیشتر از یک سال به مصرف هلیله سیاه ادامه دهد موهای سفید او سیاه خواهند شد. می‌توانید روزی یک عدد از دانه گیاه را بکوبید و با کمی آب میل کنید یا اینکه روزی یک عدد از این گیاه را داخل دهان خود گذاشته و بمکید.

 

البته در مورد نحوه مصرف هلیله سیاه برای سفیدی مو در برخی از مطالب طب سنتی توصیه‌شده که به مدت یک تا یک و نیم سال هر شب نیم ساعت بعد از غذا یک قاشق هلیله سیاه را بکوبید و آن را در دهان خود بریزید و پس‌ازآن آب بنوشید تا جواب بگیرید.

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

به طورکی به منظور مصرف انواع گیاهان دارویی از جمله گیاه هلیله سیاه، لازم است قبل از مصرف هلیله سیاه برای سفیدی موی سر، قسمتهای مورد استفاده دارویی گیاه را پاک کرد؛ چوب‌ها، گرد و خاک را جدا نمود و در صورت نیاز به شست‌وشو بهتر است از آب سرد استفاده کرد؛ برای تهیه جوشانده و دم‌کرده باید از ظروف شیشه‌ای، چینی یا لعابی استفاده کرد. از ظروف فلزی استفاده نکنید چرا که با تانن موجود در گیاه واکنش داده و برای سلامتی مضر است.

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

بایستی دانه این گیاه مکیده شود تا آرام آرام نرم شود.
لازم به ذکر است که هلیله سیاه به اندازه یک دانه عناب است و بایستی در میزان مصرف هلیله سیاه برای درمان سفیدی موها دقت نمود.
توصیه می شود هلیله سیاه را با روغن بادام شیرین چرب کنند تا خشونتش گرفته شود.
مصلح هلیله سیاه، عسل است، بهتر است یک مقدار عسل به آن اضافه کنید تا مصلح آن در بدن باشد.
به طورکلی مصرف گیاه دارویی هلیله سیاه، رطوبت‌ها و مواد زائد از مغز و حلق را از بین می‌برد و حافظه را افزایش می‌دهد به شرط آن که با عسل به اضافه کمی روغن بادام شیرین مخلوط کنند، البته یک مقدار دهان را جمع می‌کند و حالت گس دارد.

درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه | روش مصرف هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو

مضرات مصرف هلیله سیاه

به طور کلی بایستی توجه داشت که هیچ‌گاه در مصرف گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی، حتی اگر نتایج مطلوبی هم داشته باشند نباید زیاده‌روی کرد؛ چرا که برعکس تصور عموم مردم گیاهان دارویی هم می‌توانند عوارض داشته باشند و باید در مصرف‌شان دقت کرد. مصرف گیاه هلیله سیاه نیز از همین اصل پیروی کرده، زنان باردار، شیرده، اطفال و افراد دارای بیماری‌های خاص بایستی در مصرف آن احتیاط کنند.

 

داشتن موهای سفید در سن جوانی بسیار آزار دهنده است و درمان سفیدی موی سر با هلیله سیاه در طب سنتی بسیار یاد شده است اگر به دنبال رفع سفیدی موی سر با گیاه هلیله سیاه هستید ابتدا با یک متخصص مو مشورت کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب