بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل | چگونگی ضخیم شدن موی سبیل

بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل | چگونگی ضخیم شدن موی سبیل

پرپشت شدن سبیل مردان با استفاده از داروهای گیاهی و طب سنتی انجام می شود بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل مردان را در اینجا معرفی خواهیم کرد اگر به دنبال راه های پرپشت شدن سبیل در مردان هستید در ادامه چگونگی ضخیم شدن ریش و سبیل و همچنین داروهایی برای رشد سریع موی صورت را برای شما بیان خواهیم کرد.

 

بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل

دارو برای پرپشت شدن سبیل بسیار زیاد است و شما می توانید از داروهای خانگی برای پرپشت شدن سبیل هایتان استفاده کنید که بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل سیر است همچنین می توانید از روغن آرگان برای اینکار استفاده کنید.

 

هورمون رشد ریش و سبیل

ریش و سبیل گذاشتن کلا به هورمون‌های شما بر می‌گردد، به خصوص به تستوسترون و دی‌هیدروتستوسترین یا DHT. تستوسترون معمولی به هورمون آندروژن DHT قوی‌تر تبدیل می‌شود. میزان DHT که در سیستم تناسلی شما وجود دارد مستقیما بر ریش و مدل‌های رویش موی شما تاثیر می‌گذارد. مردانی که سطح بالاتری از تستوسترون و DHT دارند عموما نسبت به مردانی که سطوح پایین‌تری از این هورمون‌ها را دارند دارای موی صورت بسیار بیشتری هستند. اگر بدن‌تان به لحاظ ژنتیکی مستعد حساسیت به این هورمون‌ها باشد، احتمالا نسبت به سایر هم سن و سال‌های خود زودتر ریش و سبیل در خواهید آورد.
در طرف دیگر این طیف، مردانی با سطوح پایین‌تر DHT شانس بیشتری برای حفظ موهای سر خود دارند.

طبق این گفته، فقط به خاطر این که در دهه‌ی دوم زندگی‌تان هستید و یک ریش تنک دارید، این به معنای آن نیست که سطح هورمون‌های‌تان پایین است. این به میزان حساسیت بدن‌تان نسبت به این هورمون‌ها مربوط می‌شود و نه مقدار مقرر و مشخص آن‌ها.

 

از آنجایی که تستوسترون به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود، پس راه‌هایی وجود دارد که بدون مصرف مکمل سطح آن را افزایش دهیم. وزنه زدن و ورزش کرد عامل بسیار بزرگی در این زمینه است، و ما بعدا به بهترین تمرینات ورزشی که می‌توانید انجام دهید خواهیم پرداخت. در کنار ورزش کردن، به جذب کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، و انواع خوبی از چربی‌ها در بدن‌تان نیاز خواهید داشت. این سطح انرژی، سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهد و به تولید تستوسترون کمک می‌کند. استراحت فراوان و کاهش استرس نیز به داشتن بدنی سالم و آماده‌ی رشد و تقویت ریش و سبیل کمک خواهد کرد. بنابراین بیایید به همه‌ی این موارد ذکر شده عمیق‌تر بپردازیم.

 

در حالی که برای شروع ریش و سبیل گذاشتن به دلیل خاصی نیاز نیست، اما اگر مجبور هستید برای خودتان دلیلی بتراشید، انجام این کار با هدفی خیرخواهانه مانند رویداد موامبر (موامبر یک برنامه یک‌ماهه است که در آن مردها سبیل خود را در طول ماه آبان نمی‌زنند تا توجه عموم را به مسائل مربوط به بهداشت و بیماری‌های مختص مردان از جمله سرطان پروستات جلب کنند) می‌تواند نقطه‌ی شروع بسیار خوبی باشد. همین امروز عهد ببندید که ریش و سبیل بگذارید، روی آن وقت صرف کنید و بگذارید تا می‌تواند رشد کند!

 

فواید و مضرات ریش و سبیل

ریش و سبیل از هر زمانی می‌تواند شروع به درآمدن بکند؛ از سال‌های نوجوانی گرفته تا اواخر دهه‌ی دوم و سوم زندگی (و حتی برای بعضی‌ها دیرتر، باور کنید!) متاسفانه، هیچ راهی وجود ندارد که زمان در آمدن ریش، ضخامت آن، یا رنگ و جنس آن را تعیین و کنترل کنیم. تمام این‌ها به دی‌ان‌ای شما مربوط می‌شود، درست مثل قد و رنگ مو. کلید رشد فیزیکی ریش و سبیل صبر و شکیبایی است.

هر ریشی کاملا منحصر به فرد و مختص به خود شما است، گاهی فقط لازم است چند سال صبر کنید تا سر و شکل خوبی به خودش بگیرد. در دنیای لذت‌های آنی و فوری، می‌دانیم که این انتظار می‌تواند کشنده و ملال‌آور باشد. یادتان باشد که تمام مردان ریشو که در اینترنت یا تلویزیون می‌بینید با ریشی که الان دارند به دنیا نیامده‌اند! آن‌ها نیز دیر ریش و سبیل درآورده‌اند، یا در جوانی‌شان با ریش تنک و گُله به گله جنگیده‌اند.

بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل | چگونگی ضخیم شدن موی سبیل

ضخیم شدن موی سبیل

ضخیم شدن ریش و سبیل و همچنین چگونگی ضخیم شدن موی سبیل را با جزئیات کامل در ادامه این بخش بیان کرده ایم برای ضخیم شدن موی سبیل شما می توانید از سیب زمینی شیرین استفاده کنید که خواص بسیاری در ضخیم شدن ریش و سبیل دارد چه شما از آن دسته مردهایی باشید که همیشه ریش و سبیل می‌گذارند یا جزو کسانی باشید که برای اولین بار است می‌گذارید موی صورت‌تان رشد کند، اولین ماه رویش سبیل می‌تواند برای‌تان تجربه‌ای سخت باشد. بسته به روز یا هفته، سبیل شما ممکن است دقیقا همان طوری که دلتان می‌خواهد به نظر برسد و بعد روز یا هفته‌ی دیگر کاملا برعکس آن باشد.

رشد مو با سلامتی، ژن‌ها، و در واقع سطح تستوسترون بدن شما گره خورده است.

متاسفانه همین هورمون که بر پرپشت شدن ریش‌تان تاثیر می‌گذارد بر پر پشت شدن مو تاثیری وارونه دارد. اما این‌ها همه چیزهای هستند که نمی‌توانید آن‌ها را کنترل کنید، پس بگذارید در مورد چیزهایی حرف بزنیم که توانایی کنترل‌شان را دارید. شما بارها و بارها این را شنیده‌اید، اما با ریش گذاشتن باید مراقبت از بدن‌تان ادامه پیدا کند. وقتی استرس داشته باشید، مواد مغذی کافی در رژيم غذایی‌تان وجود نداشته باشد، و خوب و درست ورزش نکنید رشد ریش‌تان در بهترین وضعیت خود نخواهد بود. برای داشتن بیشتر میزان رشد، لازم است که از بدن‌تان مراقبت کنید، خوب بخورید و خوب ورزش کنید.

 

ریش و سبیل موهایی است که پس از سن بلوغ در صورت مرد ها رشد می‌کند. افراد بسیاری هستند که دوست دارند ریش و سبیل های پرپشت و بلند داشته باشند، اما رشد ریش و سبیل به طور عمده به ژنتیک شما وابسته است. علاوه بر این رژیم غذایی سالم، داشتن خواب کافی، پاکسازی پوست صورت و ماساژ صورت می تواند به رشد ریش و سبیل کمک کند.

 

پیش از آن که به شرح و تفصیل کامل نحوه‌ی ریش و سبیل گذاشتن و پرورش آن بپردازیم، اجازه بدهید نگاهی بیندازیم به اصطلاح شناسی رایجی که در این راه کمک‌حال شما خواهد بود. برای آغاز، می‌توان گفت ریش موی صورت است که روی گونه‌ها، قسمتی از گردن، چانه و بالای لب می‌روید. وقتی اکثر مردم کلمه‌ی «ریش» را می‌شنوند، به یاد ریش و سبیل کاملی می‌افتند که معمولا از ۲/۳ سانتیمتر بلندتر است. این طرز تفکر ریش را یک سبک خاص از موی صورت می‌داند، در صورتی که «ریش» می‌تواند اصلاحی عام مانند «موی صورت» نیز باشد. بنابراین، اگر موی صورت دارید – از حوالی گردن گرفته تا خط ریش‌های اطراف گوش، پس ریش بگذارید، البته، ریش و سبیل کامل!

 

همچنین چند اصطلاح وجود دارد که قصد داریم در کسب و کار پرورش ریش و سبیل به آن‌ها بپردازیم. «سالریش» ریشی از که به مدت یک سال تمام رشد کرده است و آن را کوتاه نکرده‌ایم. به همین نحو، «دوسالریش» ریشی است که دو برابر آن مدت زمان رشد کرده باشد؛ یعنی دو سال. «تمام ریش» پدربزرگ همه‌ی آن‌ها است، به معنی یال و کوپال مردانه که به بیشترین حجم و رشد خود رسیده و رشد آن به خاطر موخوره یا ریزش مو دیگر متوقف شده است.

 

همچنین دو نوع مو وجود دارد که روی صورت‌تان می‌روید، «کُرک» (موی نازک، بلوند که بیشتر در جوانی می‌روید) و «ریش و پشم» (موی تیره‌تر و زخیم‌تر). با بیشتر شدن سن، کرک‌ها به ریش و پشم تبدیل می‌شوند و نهایتا به همین موها است که ریش و سبیل می‌گویم.

 

مواد غذایی برای پرپشت شدن ریش و سبیل مردان

رابطه‌ی بین سلامت ریش و سلامت بدن رابطه‌ای بسیار نزدیک و تنگاتنگ است. اگر شما رژيم غذایی متعادل و سالمی داشته باشید نه تنها از مزایای آن بهره مند خواهید شد بلکه ریش‌تان نیز شانس بیشتری برای رشد خواهد داشت. برای رسیدن به حد کمال در این زمینه لازم است که گوشه‌ی چشمی به مصرف خوراکی‌های زیر داشته باشید.

 

سیب زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین که سرشار از بتاکاروتن است به رشد سلولی در ریش‌‌تان کمک خواهد کرد. چیزی که اتفاق می‌افتد این است که بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود و این امر به رشد سلولی بیشتر در موهای واقع شده در ریش و سبیل می‌انجامد.

 

روغن آرگان

روغن آرگان یکی دیگر از مواد طبیعی مفید برای پرپشت شدن ریش و سبیل محسوب می شود.

دو قاشق روغن آرگان را با 7 قطره روغن اسطوخودوس و 5 قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

 

سیر

سیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش تقویت و رشد سریع ریش و سبیل می باشد.

یک حبه سیر را بردارید و رنده کنید، سیر رنده شده را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس صورت خود را با آب خوب بشویید.
این روش را برای دو هفته هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

 

تخم مرغ

تخم مرغ که غنی از پروتئین است و منبع طبیعی بیوتن محسوب می‌شود مو را تقویت می‌کند و مکملی شناخته شده است که به رشد سبیل کمک می‌کند. تخم مرغ همچنین مواد معدنی بسیار زیادی در خود دارد مانند آهن، کلسیم، و روی.

 

ورزش

ورزش منظم (با شدت متوسط یا زیاد) گردن خون را در بدن بهبود می بخشد و بدن را برای تولید تستوسترون تحریک می کند.
گردش خون نقشی اساسی در افزایش رشد موهای صورت دارد؛ چرا که ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز پوست را به آن می رساند و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد.
برای رسیدن به بهترین نتیجه، ورزش های هوازی و قدرتی را با هم ترکیب کنید و به طور مرتب آن ها را انجام دهید.

 

اسفناج

اسفناج غنی از کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین و پتاسیم است، که همه عوامل اصلی رشد سالم ریش هستند. اگر می‌خواهید آن را با خوراکی‌های دیگری ترکیب و امتحان کنید چون مزه‌اش را دوست ندارید می‌توانید در اسموتی‌ها از آن استفاده کنید.

 

روغن اکالیپتوس

تحقیقات نشان داده که روغن اکالیپتوس می تواند به تقویت و رشد ریش و سبیل کمک کند.

روغن اکالیپتوس را با نسبت 1 به 4 با آب رقیق کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
همچنین استفاده از مرطوب کننده های صورت و پاک کننده های حاوی اکالیپتوس هم مانند روغن اوکالیپتوس برای تقویت و رشد ریش و سبیل توصیه می شود.
اگر احساس سوزش بر روی پوست صورت دارید بلافاصله آن را با آب بشویید.

 

جگر

جگر سرشار از آهن و بیوتین است. برای داشتن هر دوی این مواد می‌توانید از مکمل نیز استفاده کنید.

 

غذا خوردن صحیح

درست غذا خوردن و حفظ سلامت بدن، رشد موهای صورت را افزایش می دهد. از آنجایی که ماده اصلی تشکیل دهنده موها، پروتئین است، مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین رشد موها را تقویت می کند.
همچنین باید مصرف روغن های مفید را که برای سلامت بدن ضروری است، افزایش دهید. می توانید با مصرف مواد غذایی مثل گردو و دیگر دانه های روغنی آن ها را به بدن خود برسانید.

 

این روغن ها تستوسترون را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه رشد موهای صورت نیز زیاد می شود. سبزی های دارای برگ سبز (اسفناج، کلم پیچ و…) برای سلامت بدن ضروری است و به بدن کمک می کند که هورمون زنانه استروژن را بسوزاند.

این عمل سبب می شود سطح تستوسترون در ارگانیسم شما افزایش بیابد. از مصرف زیاد موادقندی اجتناب کنید؛ چرا که ارزش غذایی ندارد و موهای شما را ظریف و شکننده می کند.

 

استراحت کافی

به اندازه کافی استراحت داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید. خواب عامل بسیار مهمی در رشد موهاست؛ چرا که به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند.
آنچه که در سلامت و رشد موها نقشی اساسی دارد خواب کافی است، 7 الی 8 ساعت در هر شب، برای سلامت عمومی بدن ضروری است. البته از آنجایی که استرس بیش از حد یکی از عوامل ریزش مو است، باید میزان استرس خود را نیز کاهش دهید.

 

روغن آمله یا انگور فرنگی

روغن آمله را انگور فرنگی هم می تواند به تقویت و افزایش رشد سبیل کمک کند.

مقداری روغن آمله را بر روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

 

دارچین

دارچین هم یکی از مواد طبیعی برای تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل می باشد.

1 قاشق چایخوری پودر دارچین را با آب یا آب لیموترش تازه ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.
این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

دارچین به جریان یافتن اکسیژن به سمت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. نیازی نیست مقدار زیادی از آن مصرف کنید و می‌توانید آن را به بعضی از خوراکی‌ها اضافه کنید تا مزه‌ی آن‌ها هم کمی بهتر شود.

بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل | چگونگی ضخیم شدن موی سبیل

بهترین روغن برای پرپشت شدن سبیل

50 میلی لیتر روغن جوجوبا را با 3 قطره روغن لیمو ترش، 3 قطره روغن دارچین، 3 قطره روغن کندر، 3 قطره روغن نعنا و قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و هر روز مقداری از آن را بر روی ریش و سبیل خود بمالید تا ریش و سبیل را پرپشت و بلند کند.

 

نوشیدن آب

ریش و سبیل همانند گیاه نیست که هرچه بیشتر آب بنوشید سریع تر رشد کند اما با وجود این، برای بهبود عملکرد بدن و سلامت عمومی آن، لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید.
آب به بدن کمک می کند که سموم را دفع کند و پوست را از داخل مرطوب نگه دارد. این امر رشد و سلامت موها را تا حد زیادی تضمین می کند.

 

روغن رزماری و نارگیل

ماساژ ریش و سبیل با روغن نارگیل یکی از راه هایی است که باعث تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل می شود.

10 قسمت روغن نارگیل را با 1 قسمت روغن رزماری ترکیب کنید و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
این کار را سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

داروی پرپشت کننده سبیل

مصرف مکمل ها می تواند سلامت موها را بهبودبخشد و رشد موهای صورت را افزایش دهد. بی تردید، بیوتین یا ویتامین B7، بهترین مکمل در رشد موها است.
شما به راحتی می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. معمولا متخصصان پوست برای گرفتن بهترین نتیجه، مصرف بیوتین را با 2.5 میلی گرم در هر روز آغاز می کنند.

البته قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.
از دیگر مکمل هایی که رشد موها را افزایش می دهد می توان به ویتامین B1، B6، B12، بتاکاروتن، روغن برزک و گزنه نام برد.

البته از آنجا که مصرف بیش از حد ویتامین ها نیز می تواند مضر باشد، قبل از مصرف هرنوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

 

همچنین می‌توانید چند مورد از این ویتامین‌های طبیعی را به شکل مکمل هم، همان طور که در فوق اشاره شد، مصرف کنید. ریش‌تان در واقع ادامه‌ی شما است. یادتان می‌آید از آن خمیرهای بازی برای ساختن آدم‌هایی با مو و ریش و سبیل استفاده می‌کردید؟ اینجا هم اساسا قصه همان است! خمیر بازی بدن و سبیل شما است.

 

اگر آشغال و هله هوله بخورید و رژیم ناسالمی داشته باشید، آن وقت خمیر بازی‌تان خشک خواهد شد و شما یک ریش و سبیل مزخرف خواهید داشت. متوجه شدید؟ آنچه می‌خورید در نحوه‌ی رشد ریش و سبیل شما تاثیر می‌گذارد، بنابراین چرا برای حصول اطمینان از داشتن سالم‌ترین سبیل ممکن اقدامی نمی‌کنید؟ شما می‌توانید ویتامین‌های طبیعی مخصوص ریش را در بازار پیدا کنید. آن‌ها می‌توانند چیزهایی را که رژیم غذایی‌تان کم دارند جبران کنند. آن‌ها یک عامل تاثیرگذار بزرگ هستند.
شما می‌توانید مخلوطی از ویتامین‌های سالم مردانه، بیوتین، روغن ماهی و هر چیز دیگری که دوست دارید درست کنید، اما انتخاب درست ویتامین مربوط به ریش و سبیل می‌تواند نتیجه و حاصل کار را تعیین کند.

 

انواع ویتامین‌ها به رشد سریع‌تر و پرپشت شدن سبیل کمک می‌کنند. چیز مهمی که باید یادتان باشد آن است که ویتامین‌ها با سرعت‌های متفاوتی در بدن جذب می‌شوند. یک عدد قرص می‌تواند ۱۰۰٪ ارزش غذایی توصیه شده‌ی روزانه را داشته باشد، اما ممکن است شما فقط ۲۵٪ از آن را جذب کنید، بنابراین همیشه به چیزهای مختلفی که وارد بدن‌تان می‌کنید دقت کنید. داشتن اطلات به شما کمک می‌کند بفهمید به مصرف چه مقدار ویتامین نیاز دارید.

 

محلول برای پرپشت شدن ریش و سبیل

آب لیموترش یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل محسوب می شود.

2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید، بگذارید 25 تا 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.
این روش را دوبار در روز تکرار کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

 

تمرینات ورزشی مناسب برای رشد سریع ریش و سبیل

سبیل شما تکه‌های کوچکی از چیزی مرده است که رشد می‌کند و از صورت‌تان بیرون می‌زند. این حرف در ابتدا ممکن است یک حرف چرند و مزخرف به نظر برسد، اما اگر به من اعتماد داشته باشید به شما می‌گویم که این حرفی جالب است. این نتیجه‌ی مستقیم هورمون‌هایی است که بدن‌تان تولید می‌کند، به ویژه تستوسترون و متعاقبا DHT. بنابراین هرچه تستوسترون بیشتری تولید می‌کنید، DHT بیشتری خواهید داشت و احتمال رشد ریش‌تان بیشتر خواهد شد. ما چند توصیه‌ی عالی را با کمک گرفتن از مقاله‌ای به نام «هنر مردانگی» برای شما گردآوری کرده‌ایم.

 

خواب مناسب

برای تقویت تستوسترون به صورت طبیعی، باید خواب زیادی داشته باشید، اما فقط کمی از متوسط استاندارد بیشتر. پس چیزی بین ۷-۱۰ ساعت خواب شب مزایای فراوانی برای شما به همراه خواهد داشت. بیشتر تستسترون در حین خواب رم (REM) تولید می‌شود، پس خواب بیشتر = تستوسترون بیشتر.

 

رژیم های پرکالری

علاوه بر خواب بیشتر، باید خوراک کافی هم داشته باشید. رژیم‌های غذایی کم کالری می‌تواند بر سیستم تناسلی شما تاثیر بسیاری بگذارد، و فرایند تولید تستوسترون را کند کند. برای مبارزه با این موضوع، باید به فکر خوردن اسنک‌هایی در طول روز و غذا خوردن کمی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید بدن‌تان نیاز دارد باشید.

 

تمرینات ورزشی استقامتی

حالا عملا به حرکات ورزشی بپردازیم! بر روی تمرینات استقامتی تمرکز کنید. هزاران مطالعه انجام شده است که نشان داده‌اند این نوع حرکات ورزشی تولید تستوسترون را تحریک می‌کنند، و حتی فعالیت گیرنده‌های آندروژن را برای جذب حتی مقدار بیشتری از آن افزایش می‌دهند. در واقع، برای تولید مقدار زیادی تستوسترون، داشتن درصد چربی بین ۸-۱۴٪ ایده‌ آل است. اما اگر بیشتر از این چربی دارد آن هم خوب است. فقط حتما به باشگاه بروید و با آن دمبل‌ها ور بروید. کمی وزنه بزنید، و این کار سطح تستوسترون‌تان را افزایش خواهد داد. یادتان باشد سفت و سخت این برنامه‌ را دنبال کنید.

 

راهکارهای پرپشت شدن ریش و سبیل

یکی از رایج‌ترین پرسش‌ها این است که «چطور ریشم را پرتر و پرپشت تر کنم؟». خب، پیشنهادات ما معمولا بر مبنای به بیشترین حد رساندن ژنیتیک‌های ریش و سبیل خودتان است. شما این کار را با تقویت طبیعی تستوسترون انجام می‌دهد – یعنی درست خوردن، ورزش کردن و وزنه زدن، مصرف مکمل‌های مناسب و درست مانند بیوتین و روغن ماهی، و کم کردن از استرس و سایر عادات بد. برای یافتن توصیه‌ها و ترفندهایی برای تقویت سطح تستوسترون و خوراکی‌های مناسب برای انجام این تقویت به قسمت قبلی مراجعه کنید.

اگر پتانسیل رشد ریش و سبیل شما به بیشترین حد خود رسیده است و شما در دهه‌ی سوم زندگی خود هستید ممکن است بتوانید گزینه‌هایی را مد نظر بگیرید که به شما کمک می‌کنند ریشی پر تر و پر پشت‌ تر داشته باشید. شما دو گزینه پیش رو دارید، یکی مصرف ماینوکسیدیل است و گزینه‌ی دیگر کاشت مو است.

 

مصرف ماینوکسیدیل

در مورد ماینوکسیدیل باید بگویم هر مویی که با مصرف آن رشد کند بعد از متوقف کردن مصرف خواهد ریخت. و همچنین عوارض جانبی نیز به همراه دارد؛ درست مثل هر داروی دیگری.

 

کاشت ریش و سبیل

در مورد کاشت ریش و سبیل بی شک هزینه‌ای بسیار سنگین باید پرداخت کنید. من شنیده‌ام که چیزی بین ۴ تا ۷ میلیون تومان هزینه دارد. البته برای انجام این کار درد همراه با جراحی را نیز باید تحمل کرد. مثل همیشه بهترین پیشنهاد ما آن است که هر آنچه هستید و هر ژنتیکی که دارید را با آغوش باز بپزیرید. سبیل شما واقعا منحصر به خود شما است و همان شخصیتی را شکل می‌دهد که هستید.

 

افزایش سطح تستوسترون

همان طور که پیشتر اشاره شد، بهترین راه برای پرورش ریش و سبیل پرپشت تر ورزش کردن برای افزایش سطح تستوسترون و درست غذا خوردن است، اما چند وسیله و ابزار هست که قطعا به رشد مویی که به دنبالش هستید کمک خواهد کرد. آیا برس ریش دارید؟ شانه چطور؟ اگر پاسخ شما به هر دوی این سوالات منفی است، پس توصیه می‌کنیم این رویه‌را به انسانی‌ترین شکل ممکن تغییر دهید.

 

استفاده مرتب از شانه و برس

استفاده از برس یا شانه برای مرتب کردن موهای صورت و در نتیجه پر تر نشان دادن ریش و سبیل تان مفید است. آیا در ابتدای امر کمی عجیب به نظر می‌رسد؟ به احتمال فروان همین طور است، اما بعد از آنکه ریش‌های خود را حسابی شانه بکشید ماهیت جدیدی پیدا خواهند کرد و از همیشه بهتر به نظر خواهد رسید.

مهم نیست چه نوع ریشی دارید، ما همیشه برای تلاش جهت پرتر، پرپشت‌تر، و بلندتر کردن آن در کنار شما خواهیم بود. اما، زمانی می‌رسد که تمام محصولات، ابزارها، و صبری که به خرج می‌دهید به راحتی بر ژنتیک‌تان غلبه می‌کند. این حرف ابدا شوخی نیست، فقط به خاطر آن که نمی‌توانید پرترین ریش و سبیل ممکن را داشته باشید به معنی آن نیست که نمی‌توانید به گروه ریش پرپشت ها بپیوندید! همانطور که همیشه می‌گوییم، ریشو بودن تماما به اعتماد به نفس و باور کردن خودتان بر می‌گردد پس هر زمان که بیشترین احساس راحتی را داشته باشید به هدف خود خواهید رسید.

 

روش رشد سریع ریش و سبیل

بیایید واقع بینانه نگاه کنیم، همه‌ی ما وقتی سعی کرده‌ایم ریش و سبیل بگذاریم ساعت‌ها و روزهای تقویم را یکی یکی رصد کرده‌ایم. تراشیدن ریش و سبیل هرگز باعث نخواهد شد که آن سریع‌تر و پرپشت‌تر رشد کند، این یک افسانه‌ی قدیمی است. توانایی رشد و پرورش ریش کامل چیزی است که اکثر مردان، هم ریش و سبیل دارها و هم کسانی که معمولا صورت‌شان را می‌تراشند، مشتاق داشتن آن هستند. اینکه آیا آن‌ها واقعا به این خواسته‌ی خود عمل می‌کنند یا نه یک داستان دیگر است، اما فارغ از آن، اکثر مردها می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند ریشی پر پشت‌تر و انبوه‌تر داشته باشند.

در حقیقت، ریش و سبیل تقریبا هیچ وقت کامل و بی نقص نیست و هرچند ما آرزو داریم که پراکندگی و شیوه رشد و درآمدن ریش‌های‌مان به صورتی متناسب و بی‌عیب و نقص باشد، اما این آرزوها برای بسیاری از مردانی که ریش و سبیل می‌گذارند به واقعیت تبدیل نمی‌شوند.

 

بعد از طرح این موضوع، باید بگویم که چند روش برای رشد سریع سبیل وجود دارد که به پرتر کردن ریش کمک می‌کند و ما می‌توانیم با قاطعیت بگوییم که دستیابی به این هدف ظرف ۳۰ روز اتفاق خواهد افتاد. این کار از طریق توصیه‌ها و پیشنهاداتی برای رسیدن به نتایج بلند مدتی که می‌توان ماه به ماه آن‌ها را دنبال کرد رخ می‌دهد. هیچ معجونی مصرف نمی‌شود یا هیچ نوع نذر و نیازی احتیاج نیست. آنچه این اقدام‌ها انجام خواهد داد کمک به شما جهت پرتر کردن و سالم‌تر ساختن ریش‌تان، و به ارمغان آوردن اعتماد به نفس بیشتر برای شما است.

 

درست مثل هر مسئله‌ی دیگری، هر چه بیشتر به آن خیره شوید، کم و کاستی‌ها بیشتری به چشم‌تان خواهد آمد و اینطور قضاوت خواهید کرد که ریش کامل و بی عیبی ندارید، چیزی که واقعا خارج از کنترل شما است. با قضاوت کردن مدام در مورد ریش‌تان، فقط روحیه‌ی خودتان را خراب‌تر می‌کنید. سعی کنید یادتان بماند که هیچ کس دیگری که ریش و سبیل شما را می‌بیند حق دقیق شدن در آن را به نحوی که خودتان دقت می‌کنید ندارد و مشکلاتی که شما در ریش خودتان می‌بینید اگر بتوانید یاد بگیرید که دم به دقیقه به آن نگاه نکنید و میزان رشدش را زیر نظر نگیرید کم کم تا حدود زیادی از بین خواهند رفت. نکته‌ی اخلاقی این مورد؛ هرچه کمتر به ریش‌تان نگاه کنید، کم‌تر از آن ایراد خواهید گرفت، و وقتی فقط یک نگاه فوری و سریع بندازید شاهد رشد و موفقیت بیشتری خواهید بود.

 

منهای شانه کردن صبحگاهی و هر از گاهی که به افق‌های دور دست دریا خیره شده و غرق در فکر و خیال است، یک مرد ریش و سبیل باید همیشه دستش به هر قیمتی که شده از تماس با ریشش دور بماند. بله، بازی کردن با آن سرگرم کننده است. اما، هرچه بیشتر با ریش و سبیل هایتان ور بروید آسیب بیشتری به آن می‌زنید. همه‌ی این ور رفتن‌ها و دستکاری‌ها به داشتن پوست صورت ناسالم و ریشی زبر و غیر طبیعی منجر می‌شود.

 

تمیز کردن ریش و سبیل

این عبارت را بعد از من تکرار کنید: یک ریش تمیز یعنی یک ریش پرپشت تر. بسیار شبیه به موی سرتان، وقتی ریش و سبیل تان را تمیز می‌کنید پرتر از زمانی که چرب یا کاملا خشک می‌شود به نظر می‌رسد. درست کردن یک برنامه‌ی روتین رسیدگی به ریش کلید اطمینان حاصل کردن از آن است که ریش‌تان پر وس سالم خواهد ماند و اگر کل ماه همین برنامه‌ی روزانه را ادامه بدهید، قطعا شاهد نتایج قابل توجه آن بعد از مدتی کوتاه خواهید بود.

 

بهترین نرم کننده ریش و سبیل

درست مثل پیشنهادی که برای تمیز نگه داشتن ریش به شما کردیم، اطمینان از این که مو و پوست صورت‌تان به خوب مرطوب و لوبریکیت شده باشند نیز در گذر زمان به حصول اطمینان از داشتن ریشی که پرپشت‌تر و پرتر به نظر می‌رسد کمک خواهد کرد. با استفاده از نرم کننده ریش و سبیل و روغن ریش به عنوان بخشی از پروسه‌ی تمیزکاری‌تان، پوست و موی صورت شما از خشکی عذاب آوری که باعث شوره زدن ریش می‌شود در امان خواهد ماند.

بهترین دارو برای پرپشت شدن سبیل | چگونگی ضخیم شدن موی سبیل

ریش و سبیل گذاشتن نوجوانان

مفید و مختصر اگر بگوییم، ریش گذاشتن نوجوانان درست مثل ریش و سبیل گذاشتن بزرگسالان است. فقط کافی است آن را نتراشید. تیغ را کنار بگذارید. برای کسانی که کمی جزئیات بیشتر می‌خواهند باید بگویم که این قضیه هم روانی است و هم فیزیکی. نوجوان بودن دشوار است. شما را صدها آدم دیگر احاطه کرده‌اند. اوین اریک در دبیرستان با این معضل روبرو بود، چون که او هم یکی از آن‌هایی بود که دیر به بلوغ می‌رسند، در نتیجه مدام خودش را در زمینه‌ی موی صورت و بدنش تجزیه و تحلیل می‌کرد. مقابله با این چالش در ابتدای امر می‌تواند دشوار باشد، چرا که ما با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنیم و در زمان‌های متفاوتی به بلوغ می‌رسیم. هورمون‌ها می‌توانند کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرند. آن‌ها باعث می‌شوند به چیزهایی فکر کنید که خیلی مهم و معنی‌دار نیستند.

 

ریش و سبیل در دوران بلوغ

وقتی بزرگتر می‌شوید، مسئله دیگر این نیست. موضوع اصلی آن است که به عنوان یک نوجوان، اکثر اوقات احساس ناشکیبایی و بیقراری می‌کنید. دلتان نمی‌خواهد منتظر بمانید. همین حالا آن را می‌خواهید. اما این بزرگترین بخش از ریش در آوردن است، هنگامی که سن‌تان بالاتر برود ریشتان پرپشت‌تر و پرتر خواهد شد. تقریبا یک معیار و مقیاسی وجود دارد. وقتی به بلوغ می‌رسید، چیزهای کوچکی در بعضی از جاهای بدنتان رشد می‌کند. بعد در ۱۸-۲۰ سالگی شروع به پرپشت‌تر شدن می‌کند. در کمال تعجب حتی اریک هم تا حدود ۲۸ سالگی ریشش کامل در نیامده بود. اگر شما ۱۴ سال دارید و دلتان می‌خواهد ریش داشته باشید، این موضوع به آن سادگی‌ها که فکر می‌کنید اتفاق نخواهد افتاد.

 

فریب سودجویان را نخورید

شرکت‌ّهای بسیار زیادی وجود دارند که از این بی‌تابی شما سودجویی خواهند کرد. هیچ قرص یا دارویی وجود ندارد که ریش شما را پرتر و پرپشت تر کند. ویتامین هایی هستند که به تسریع این فرایند کمک خواهند کرد اما فقط به مقداری که بدن‌تان این ویتامین‌ها را کم دارد. در دام هر قصه‌ای که می‌شنوید نیفتید. قبل از باور کردن هر چیزی ابتدا خوب تحقیق کنید.

تراشیدن صورت‌تان باعث پرتر شدن ریش‌تان نخواهد شد. شما در حال رشد و بزرگ شدن هستید و تراشیدن صورت‌تان فقط یک بحث مربوط به گذر زمان است. ریش و سبیل شما میزان مردانگی شما را تعیین نمی‌کند، و همین طور شکل بدن و اندازه‌ی عضلاتی که دارید. شما چیزی جز شخصیتی که دارید نیستید. در دام چنین شرکت‌هایی نیفتید. دلیلی ندارد شما شبیه چیزی که آن‌ها می‌خواهند به نظر برسید. شما یک فرد بی‌نظیر هستید، فارغ از هر چه آن‌ها می‌گویند. فقط هرچه که هستید را دوست داشته باشید، و به کسی که هستید عشق بورزید.

 

جنبه‌های روانی

بله، ریش و سبیل شما روی صورت‌تان زندگی می‌کند، اما دستخوش احساسات نمی‌شود. شما را کنترل نمی‌کند. هنوز هم یک شخص پشت این ریش وجود دارد. چه قصد ریش گذاشتن کرده باشید، چه ریش داشته باشید، یا تصمیم بگیرید که نداشته باشید به نوعی انتقاداتی را نسبت به موی صورت خود تجربه خواهید کرد. این انتقادات می‌تواند مربوط به شکل ریش‌تان باشد، لک و پیسی‌های آن، یا کسانی که دلیل ریش و سبیل گذاشتن شما را نمی‌دانند و نمی‌فهمند. همچنین می‌تواند فرایندی درونی باشد؛ حسادت به ریش واقعیت دارد. پس، بیایید این طور به این مسائل بپردازیم که شما می‌توانید با آن‌ها مبارزه کنید و به پرورش ریش خود ادامه بدهید.

 

برخورد کردن با انتقادها و ایرادها

ممکن است افرادی در جامعه وجود داشته باشند که مثل شما اشتیاقی به ریش گذاشتن نداشته باشند. آن‌ها ممکن است از رنگ، یا مدل ریشی که تصمیم گرفته‌اید داشته باشید خوششان نیاید یا حتی از اندازه‌ی ریشی که در آن موقع دارید یا چیزهایی که ممکن است به ریش‌تان وصل کرده باشید. یک پاسخ کوتاه با تعبیری بلند وجود دارد: این ریش شما است، و روی صورت شما، پس چرا باید کس دیگری راجع به احساسش نسبت به ریش شما حرف بزند؟

مادامی که ریش و سبیل گذاشتن‌تان خودتان را راضی و خوشحال می‌کند همین کافی استو مهم است که بدانید شما مسئول ریش خودتان هستید. اگر راضی‌تان می‌کند، نگهش دارید. اگر دوستان‌تان در حین پروسه‌ی رشد و پرورش آن از شما حمایت نکردند، دوستان جدیدی پیدا کنید. گاهی این انتقاد می‌تواند به خاطر آن باشد که ریش‌تان هنوز به اندازه‌ی کافی رشد نکرده و به پتانسیل کامل رشد خود نرسیده است. زمان بدهید تا رشد کند و کسانی را که از ریش‌تان متنفرند نادیده بگیرید!

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب