چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

قرمزی پوست صورت در برخی از خانم ها و آقایان شایع است و درمان قرمزی پوست صورت با طب سنتی امکان پذیر است اگر به دنبال این هستید که چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم در ادامه راههای درمان قطعی قرمزی پوست صورت را بیان خواهیم کرد.

 

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم؟ درمان قرمزی پوست صورت به روشهای متعددی امکان پذیر است که در اینجا بیان می شود. گاهی قرمزی پوست، ژنتیکی است. پوست‌های روشن نسبت به آفتاب بسیار حساس است و سریعاً قرمز می‌شود. در چنین حالتی می‌توان با استفاده از عینک آفتابی مناسب، کلاه، پوشش و لباس مناسب از آسیب آفتاب و قرمزی صورت جلوگیری کرد. شست‌وشوی مکرر صورت با صابون و خشکی بیش از حد صورت می‌تواند باعث خشکی و التهاب و قرمزی صورت شود. عوامل زیاد دیگری برای قرمزی پوست وجود دارد. مانند مصرف دخانیات، بی‌آبی پوست، خستگی، استرس و فشارهای روحی، حساسیت‌ها، گرمای زیاد، باد شدید، استفاده از بعضی لوازم آرایشی بهداشتی و…

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

پوست خشک بیشتر در معرض قرمزی است

وقتی بدن با کم آبی مواجه می‌شود پوست قبل از ارگان‌های دیگر آسیب می‌بیند. به طور مرتب کرم مرطوب‌کننده بزنید تا از خشکی پوست جلوگیری شود. پوست‌های خشک بیشتر در معرض قرمزی قرار می‌گیرند. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید به سادگی از برخی روش‌های خانگی و مواد طبیعی استفاده کنید.

 

از بین بردن قرمزی پوست صورت با آلوئه ورا

استفاده از آلوئه‌ورا نیز می‌تواند در کاهش قرمزی پوست بسیار مؤثر باشد. آلوئه ورا دارای خاصیت التیام دهنده بسیار خوبی برای پوست است و می‌تواند به سادگی التهاب، قرمزی و خشکی پوست را درمان کند. می‌توانید از ژل آلو‌‌ئه ورا برای برطرف کردن قرمزی پوست کمک بگیرید. آلو‌ئه ورا خاصیت التیام بخش روی پوست دارد چون ویژگی‌های ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب، خارش و خشکی پوست کمک می‌کند. یک برگ آلو‌ئه ورا را برش بزنید و ژل آن را خارج کنید. ژل را به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید خودش خشک شود. با آب ولرم آبکشی کرده و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. چند بار در روز این کار را انجام دهید تا قرمزی برطرف شود.

 

درمان قطعی قرمزی پوست صورت با خیار

خیار حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و همچنین محتوای آب بسیار بالایی دارد و از این طریق در حفظ سلامت و حالت هیدراته پوست بسیار مؤثر است. علاوه بر این خیار دارای خاصیت قابض بوده و با کم کردن رگ‌های خونی می‌تواند به سادگی قرمزی پوست را کاهش دهد و همچنین می‌تواند در کاهش التهاب و سوزش پوست نیز بسیار مؤثر باشد. ویژگی خنک کنندگی خیار کمک می‌کند پوست ملتهب، آرام شود. ضمنا خیار، خارش و تورم پوست را هم کم می‌کند. برش‌های نازکی از خیار تهیه کنید و این برش‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال خنک کنید. یک برش را یک دقیقه روی ناحیه‌ی مورد نظر قرار دهید و بعد با برش خنک دیگری جایگزین کنید. این کار را حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید و چند بار در روز تکرار کنید.

 

جعفری بهترین از بین برنده قرمزی پوست صورت

جعفری خواص ضد التهابی دارد و برای پوست‌های حساس و خشک بسیار عالی است و می‌تواند تا حد زیادی قرمزی پوست را کاهش دهد.

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

رفع قرمزی پوست صورت با چای سبز

پلی فنول‌های موجود در چای سبز خاصیت جوان کنندگی روی پوست داشته و می‌توانند هرگونه قرمزی پوست را درمان کنند. برای استفاده از این روش باید یک فنجان چای سبز دم کشیده را به مدت سی دقیقه درون یخچال قرار دهید. یک پارچه نخی را درون چای خیس کنید و سپس آن را روی پوست قرار دهید. پارچه‌ی تمیزی را به آن آغشته کرده و چند دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

 

آسپرین برای از بین بردن قرمز شدن پوست صورت

آسپرین برای برطرف کردن قرمزی خفیف پوست بسیار سودمند است. آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که رگهای خونی را منقبض کرده و از التهاب پوست صورت کم می‌کند. یک یا دو عدد قرص آسپرین را کاملا پودر کنید و با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر نرمی درست شود. این خمیر را با یک پارچه‌ی نخی به پوست‌تان بزنید. بگذارید ده دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این راهکار را دو بار در روز بکار ببرید.

 

خواص جو دوسر برای درمان قرمزی پوست صورت

یک درمان بسیار معروف برای قرمزی پوست صورت، جو دوسر کلوئیدی خیس خورده است که کاملا باز و له شده است. این مرهم، خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست دارد که می‌تواند قرمزی پوست ناشی از خشکی و اگزما را برطرف کند. ضمنا، خاصیت ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب کمک کرده و سطح pH پوست را تعدیل می‌کند.

مطالعه‌ای که در سال 2007 انجام شد نشان داد جو دوسر کلوئیدی خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کنندگی، مراقبت کنندگی و ضد التهابی دارد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جو دوسر کلوئیدی را با مقدار کافی آب ترکیب کنید تا خمیری چسبناک درست شود، آن را به پوست‌تان بزنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید. این راهکار ساده را هر روز به کار ببرید تا دیگر قرمزی روی صورت‌تان بماند.

 

از بین بردن قرمزی پوست صورت با کمپرس سرد

برای درمان قرمزی خفیف پوست صورت، کمپرس سرد بسیار مفید است. سرما کمک می‌کند رگهای خونی زیر پوست منقبض شده در نتیجه قرمزی به حداقل برسد. ضمنا کمپرس سرد، از خارش و التهاب نیز می‌کاهد.

مقداری یخ را در حوله‌ای نازک بپیچید و این کمپرس را به آرامی به مدت یک دقیقه روی تمام صورت‌تان حرکت دهید. ۱۰ دقیقه فاصله بگذارید و مجددا این کار را انجام دهید. هرگز یخ را مستقیما روی پوست نگذارید چون سرما می‌تواند به سلول‌های پوست آسیب بزند.

 

برطرف کردن قرمزی پوست صورت با روغن نارگیل

یک راه طبیعی دیگر برای برطرف کردن قرمزی پوست صورت، روغن نارگیل است. اسید چرب بالای روغن نارگیل به کاهش التهاب و احیا کردن پوست کمک می‌کند. همچنین خاصیت مرطوب کنندگی روغن نارگیل، با خشکی پوست که علت عمده‌ی قرمزی پوست است مبارزه می‌کند.

یک پنبه‌ی توپی را به روغن نارگیل بکر آغشته کرده و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید در طول شب روی پوست‌تان بماند و صبح با آب ولرم آبکشی کنید. این کار را هر روز انجام دهید. یک راه دیگر هم این است که ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را به قسمت مورد نظر بزنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. می‌توانید این درمان را دو تا سه بار در روز بکار ببرید.

 

رفع قرمز شدن پوست صورت با سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی بوده که به کاهش قرمزی پوست ناشی از مشکلاتی چون جوش‌های ملتهب، اگزما و رزاسه کمک می‌کند. ضمنا خاصیت اسیدی سرکه سیب، پوست را ضد عفونی می‌کند. عفونت هم می‌تواند التهاب و قرمزی ایجاد کند.

مقادیر مساوی آب و سرکه سیب خام را با هم ترکیب کنید و یک پنبه‌ی توپی را به این محلول آغشته کرده و به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این کار را هر روز انجام دهید. همچنین می‌توانید برای درمان عمقی‌تر پوست، ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب خام را با یک قاشق چایخوری عسل خام و یک فنجان آب مخلوط کرده و آن را روزی دو بار بنوشید.

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

درمان دائمی قرمزی پوست با عسل مانیوکا

عسل مانیوکا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده و خاصیت ضد التهابی قوی دارد که به کاهش قرمزی پوست ناشی از آکنه کمک می‌کند. این عسل خواص ضد باکتری دارد که با باکتری‌های آکنه که می‌توانند دلیل قرمزی پوست باشند مبارزه می‌کند. ضمنا عسل مانیوکا بدون اینکه پوست را چرب کند، آن را مرطوب نگه می‌دارد.

کمی عسل مانیوکا را به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. بعد از خشک کردن یک مرطوب کننده‌ی سبُک بزنید. این کار را روزی یک بار انجام دهید.

 

عنبر سایل برای درمان قرمزی پوست صورت

عنبر سایل نیز با قرمزی پوست مبارزه می‌کند. این گیاه یک قابض طبیعی است که با انقباض رگهای خونی و مسدود کردن حفره‌های سطح پوست، تظاهر قرمزی پوست را به حداقل می‌رساند.

عنبر سایل حاوی تانین نیز هست که مهار کننده‌ی واکنش‌های التهابی در پوست است. یک پنبه‌ی توپی را به عصاره‌ی عنبر سایل آغشته کرده و ۵ دقیقه به صورت‌تان بمالید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

 

یکی از شکایات نسبتاً شایع بیماران مراجعه‌‌کننده به متخصصان پوست و مو، قرمزی گذرا یا دائمی و آزاردهنده پوست صورت است. این تغییر در بسیاری مواقع یک واکنش طبیعی است و بیماری محسوب نمی‌شود. بعضی از افراد در شرایط هیجانی خاص مثل خشم و شرم، در مواجهه با سرما و گرمای شدید، به‌دنبال انجام فعالیت بدنی یا مصرف غذاهای تند و پرادویه دچار قرمزی صورت می‌ شوند و این کاملاً طبیعی است.در این موارد قرمزی صورت گذرا و موقت است و با دوری از شرایط و عوامل ذکر شده رفع می‌شود.

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

علت قرمزی پوست صورت

گشاد و باز شدن رگ‌های پوستی به دلایلی چون:

حساسیت به برخی از غذاها و مواد دارویی؛
حساسیت به مواد آرایشی، کرم ضدآفتاب، صابون یا هر ماده‌ی دیگری که در مجاورت پوست ایجاد قرمزی و احساس سوختگی و گزیدگی کند؛
مصرف الکل؛
کافئین؛
نور خورشید به‌ویژه وقتی موجب سرخ شدن و برافروختگی می‌شود؛
ورزش سنگین؛
احساساتی چون خجالت، استرس و عصبانیت هم موجب قرمزی مداوم می‌شوند.

 

برخی از بیماری‌های پوستی هم باعث قرمزی می‌شوند. این بیماری‌ها به‌خاطر آسیبی که به سطح و ساختار زیرین پوست وارد می‌کنند موجب قرمزی و ناصافی می‌شوند:

گشاد شدن رگ‌ها باعث ایجاد قرمزی همراه با برآمدگی‌هایی روی بینی، پیشانی، چانه و گونه‌ها می‌شود.
بیماری‌ها و قرمزی پوست می‌توانند باعث قرمزی، ناهمواری و خشک‌شدن پوست پیشانی، خط رویش مو، گردن، گوش‌ها و سایر نقاط بدن می‌شود.
پوست قرمز، ناصاف و پر از جوش می‌شود.
رگ‌های خونی به دلایل پیری، چاقی مفرط یا گردش خون ضعیف آسیب می‌بینند. گاهی هم رگ‌ها به واسطه‌ی تابش آفتاب دچار پارگی می‌گردند.

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

از دلایل غیرمعمول و نادر قرمزی پوست صورت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوامل وراثتی و سابقه‌ی وجود قرمزی شدید پوست صورت در خانواده می‌تواند موجب بروز این مشکل بشود.
قرمز بودن و التهاب پوستی می‌تواند به‌خاطر وجود کِرم‌های بسیار ریز پوستی باشد که ممکن است به‌طور طبیعی روی پوست وجود داشته باشند، اما روی پوست افراد بیمار بسیار پرتعدادترند.

 

با اینکه دلایل مشخصی برای قرمزی پوست صورت وجود ندارد، اما ترکیبی از عامل ارثی و محیطی می‌توانند موجب تحریک و بدتر شدن علائم آن گردد. همچین سه عامل دیگر در ایجاد قرمزی پوست نقش دارند که عبارتند از:

کاتلیسیدین‌ها (افزایش فعالیت پپتید و انزیم در روی لایه سطحی پوست)
باکتری‌های روده (بالا بودن هیدروژن و متان)
مایت‌های یا هیره‌های دمودکس (واکنش به مدفوع)

 

عوامل بروز قرمزی پوست صورت

گرما
تغییرات دمایی
ورزش پرفشار
نور خورشید
آفتاب سوختگی
استرس
اضطراب
غذاهای تند
سرما
الکل
کافئین
هیستامین‌ها (شراب، پنیر، ماست، آبجو)
استفاده مفرط از محصولات تهاجمی مراقبت از پوست

 

چه کسانی به قرمزی پوست صورت دچار می شوند؟

افرادی که پوست صورت رنگ‌پریده و بی‌رنگ دارند؛
زنان بیشتر در معرض دچار شدن به قرمزی پوست صورت هستند؛
مردان درصورت دچار شدن به قرمزی پوست صورت این مشکل را شدیدتر تجربه می‌کنند؛
کسانی که سریع سرخ می‌شوند و این حالت توأم با ایجاد گرما در پوست است؛
افرادی که الکل مصرف می‌کنند.

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

علائم قرمزی پوست صورت

برای رفع قرمزی پوست صورت ، آن را به چهار دسته تقسیم می‌کنیم که هر یک دارای شدت علائم مختلفی می‌باشند:

 

قرمزی پوست Erythematotelangiectatic: این وضعیت موجب قرمزی و حساس شدن پوست می‌گردد. در چنین شرایطی صورت بطور دائمی قرمز است و میزان قرمزی به سرعت افزایش پیدا می‌کند. رگ‌های خونی در پایین سطح پوست می‌توانند گشاد شده و موجب پاره شدن مویرگ‌ها شوند که تحت عنوان وریدهای عنکبوتی شناخته می‌شود. پوست اغلب بسیار حساس می‌شود و ممکن است احساس خارش یا سوختگی نیز وجود داشته باشد.

 

قرمزی پوست پاپولوپوسچولر: قرمزی دائمی، بروز جوش‌ها و دانه‌های قرمز. ظاهر این وضعیت اغلب با آکنه اشتباه گرفته می‌شود زیرا مشخصات آنها شباهت‌هایی با هم دارند.

 

قرمزی پوست فیماتوز: بزرگ شدن بینی (اغلب در مردان)، ضخیم شدن پوست چانه، گونه‌ها، پیشانی و بینی. این دسته شایع نمی‌باشد اما در صورتی که رخ دهد فرد در ابتدا اغلب علائم یک نوع دیگر قرمزی پوست را از خود نشان می‌دهد. این علائم شامل ناهمواری بافت پوست، بزرگ شدن منافذ پوست، چرب شدن پوست و عروق خونی پاره شده و قابل مشاهده می‌باشند.

 

قرمزی چشمی: این وضعیت موجب التهاب چشم‌ها شده و اغلب همراه با علائم قرمزی پوست می‌باشد. علائم آن شامل آبکی شدن یا قرمز شدن چشم بوده و ممکن است احساس وجود ذرات شن داخل چشم‌ها وجود داشته باشد. علاوه بر این ممکن است چشم‌ها خشک، خارش‌دار و حساس در برابر نور شوند و احساس سوزش نیز وجود داشته باشد. در برخی افراد تاری دید یا یک کیست روی پلک نیز بوجود می‌‌آید.

 

التهاب و قرمزی پوست صورت

قرمزی پوست صورت معمولا در تابستان رخ می‌دهد، زیرا:

گرما باعث گشاد و باز شدن رگ‌ها می‌شود؛
قرار گرفتن پوست درمعرض خورشید و باد باعث تحریک، خشکی و سوختگی آن می‌شود؛
هنگام ورزش‌کردن نیز به‌دلیل گردش خون بیشتر، امکان سرخ شدن زیاد است؛
در هنگام استرس نیز فشار خون افزایش می‌یابد؛
تغییر دما مانند رفتن از مکانی گرم به محیطی سرد نیز پوست را قرمز می‌کند.

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

درمان قطعی قرمزی پوست صورت

. علت‌ قرمزی و التهاب پوست‌تان را پیدا کنید تا از عوامل برانگیزاننده‌ی آن اجتناب کنید.

. از صابون‌ها و مواد شیمیایی تند برای صورت‌تان استفاده نکنید چون موجب حساسیت و قرمزی پوست می‌شوند.

. وقتی محصول مراقبت از پوست جدید می‌خرید، همیشه قبل از استفاده ترکیبات آن را چک کرده و کمی از آن را تست کنید.

. بعد از شستن صورت، همیشه فورا لوسیون یا کرم مرطوب کننده بزنید تا رطوبت پوست حفظ شده و دچار خشکی پوست نشوید.

. همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش صورت‌تان را پاک کنید تا آلودگی‌ها و مواد شیمیایی و باکتری‌ها روی پوست‌تان باقی نمانده و حفره‌ها را مسدود نکنند.

. صورت‌تان را زیاد لمس نکنید.

. هر وقت قرار است در معرض نور خورشید قرار بگیرید، کلاه لبه‌دار سرتان کنید و صورت‌تان را در سایه نگه دارید، البته ضد آفتاب را فراموش نکنید.

. روش‌هایی برای کاهش استرس پیدا کنید که مناسب شما باشد و مرتبا آن را بکار ببرید، چون استرس هم می‌تواند پوست را قرمز و ملتهب کند.

. مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن‌تان دهیدراته نشود.

. غذاهای آب رسان به بدن، بیشتر مصرف کنید، مانند هویج، سیب زمینی شیرین، سیب، کرفس، نارگیل، خیار، هندوانه، هلو، پاپایا، اسفناج و بروکلی تا رطوبت پوست‌تان از درون نیز حفظ شود.

. از مصرف غذاهای پُرادویه، نوشیدنی‌های داغ، کافئین و الکل پرهیز کنید، این محصولات، مشکلات پوستی‌تان را تشدید می‌کنند.

. اگر قرمزی پوست‌تان همراه با تورک لب‌ها یا زبان است یا تنگی نفس هم دارید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

 

عوارض قرمزی پوست صورت چیست

قرمز شدن پوست صورت به‌شکل خفیف به‌ندرت مشکلی جدی ایجاد می‌کند. البته ازلحاظ کاهش اعتماد به نفس و در جمع می‌تواند باعث اثرات و عواقبی شود که روابط و حرفه‌ی فرد تحت‌الشعاع آنها واقع می‌شود. اگر پوست دائما دچار قرمزی می‌شود، باید این موضوع را پیگیری کرد، زیرا ممکن است ریشه‌ی قرمزی پوست صورت در بیماری‌های جدی‌تری باشد. اگر قرمز شدن پوست همراه با آزردگی و درد چشم‌ها یا ضخیم‌شدن پوست در ناحیه‌ی بینی باشد، احتمال کاهش دید چشم، بدشکل شدن پوست یا مسدود شدن راه‌های تنفسی وجود دارد.

 

درمان قرمزی پوست صورت با لیزر

های پالسی رنگی رنگدانه‌های قرمز در پوست را شناسایی می‌کنند. با ورود نور به لایه‌های اپیدرم و درم پوست، توسط رگ‌های خونی جذب شده و موجب بسته شدن آنها می‌گردد. در اثر این درمان احساس وارد شدن ضربه‌های ناشی از یک کش لاستیکی بر صورت وجود دارد. خال‌های مادرزادی یا ماه گرفتگی و خال‌های لکه شرابی بهترین واکنش را نسبت به لیزرهای پالسی رنگی نشان می‌دهند. هم این روش و هم لیزر IPL برای درمان قرمزی پوست یا پارگی رگ‌های خونی در صورت و التهاب پوست صورت مناسب می‌باشند.

 

لیزر پالسی رنگی (PDL): این لیزر بخصوص برای پارگی رگ‌های خونی در زیر پوست موثر است زیرا نسبت به رنگ قرمز در پوست حساس است.

 

لیزر CO2: این لیزر از قدرتمندترین و آخرین تکنولوژی‌های موجود است. این لیزرها علاوه بر درمان چین و چروک و جای جوش به افردی که در اثر قرمزی پوست پوستشان ضخیم شده است (معمولاً روی بینی یا گونه‌ها) نیز کمک می‌کند و می‌تواند به از بین رفتن برآمدگی‌های صورت بیانجامد.

 

لیزر IPL: IPL در واقع یک لیزر نمی‌باشد، بلکه نوری با چندین طول موج است، اما در از بین بردن عروق خونی پاره شده و لکه‌های قهوه‌ای روی پوست موثر می‌باشد. همچنین نسبت به درمان با لیزر هزینه کمتری دارد.

 

درمان با لیزرهای PDL و IPL موجب کمی قرمزی و پف کردن صورت می‌شوند. ممکن است پزشک پس از عمل کمپرس یخ در اختیار شما قرار دهد. این عوارض پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برطرف می‌شوند. برای برخی افراد نیز ممکن است برای برطرف شدن تورم، آنتی‌هسیتامین تجویز شود.

 

مزایای درمان قرمزی پوست صورت با لیزر

دلایل خوبی برای انتخاب درمان قرمزی پوست و رفع قرمزی پوست با لیزر وجود دارد از جمله:

 

نتایج طولانی مدت: در مقایسه با استفاده از کرم‌های دارویی موضعی، درمان با لیزر یا نور نتایج بهتری خواهد داشت. پس از اتمام درمان، برای مدت زمان زیادی شاهد مزایای آن خواهید بود و برخی افراد تا هشت سال پوستی روشن‌تر خواهند داشت. از طرفی با استفاده از درمان‌های موضعی، می‌توان به حفظ نتایج کمک کرد.

 

کم بودن خطرات و عوارض جانبی: در صورت انجام درمان توسط یک متخصص پوست آموزش‌دیده، خطرات و عوارض جانبی درمان با لیزر بسیار کم می‌باشد.

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم

معایب درمان قرمزی پوست صورت با لیزر

درمان‌های لیزری برای درمان قرمزی صورت موثر هستند اما دارای برخی موارد منفی نیز می‌باشند از جمله:

 

بالا بودن هزینه: شرکت‌های بیمه درمان‌های لیزری را تحت پوشش قرار نمی‌دهند، بنابراین باید هزینه‌ی عمل از جیب خود بیمار پرداخته شود. این درمان ممکن است پرهزینه باشد. برخی افراد برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به یک تا پنج جلسه‌ی درمانی خواهند داشت و نتایج با آنکه ماندگاری زیادی دارند اما دائمی نمی‌باشند.

 

خطرات جدی در صورت استفاده غلط از لیزر: درمان با لیزر در صورتی که بصورت صحیح استفاده نشود می‌تواند موجب سوختگی، تاول، جای زخم و تغییر رنگ پوست شود. به همین دلیل این درمان‌ها باید توسط متخصص حرفه‌ای و در یک کلینیک انجام شود تا خطرات به حداقل برسند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب