درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

گودی زیر چشم در سن 40 سالگی به بعد اتفاق می افتد و برای رهایی از گودی زیر چشم روشهای متعددی وجود دارد که در ادامه بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم و همچنین درمان قطعی گودی زیر چشم را بیان خواهیم کرد.

 

رهایی از گودی زیر چشم

برای رهایی از شر گودی زیر چشم روشهای متعدد زیادی وجود دارد که هم گیاهی است و هم دارویی باید بدانید که گودی زیر چشم معمولاً یک مسئله زیبایی و آرایشی است و نیاز به درمان خاصی ندارد. شیوه‌های درمان خانگی و تغییر سبک زندگی می‌توانند به کاهش یا رفع گودی زیر چشم کمک کنند. برای از بین بردن گودی زیر چشم می‌توانید از روش‌های پزشکی مانند جراحی پلک، روش‌های خانگی سریع مانند کمپرس سرد و روش‌های طبیعی مانند پلک زدن بیشتر در صبح و استفاده موضعی از خیار یا سیب زمینی برای رهایی از گودی زیر چشم بهره بگیرید.

 

برای بالا بردن متابولیسم بدن خود و اطمینان از اینکه گودی زیر چشم دیگر شما را آزار ندهد، حداقل روزی ۲ لیتر (نیم گالن) آب بخورید. رساندن آب کافی به بدن برای تمام عملکرد‌های آن اهمیت دارد و می‌تواند تأثیر به سزایی در ظاهر شما به‌جای بگذارد. اگر شما یکی از آن افرادی هستید که آب نوشیدن را دوست ندارند، می‌توانید ساعت بگذارید تا در فواصل تقریباً یک ساعته به شما یادآوری کند که آب بخورید. به یاد داشته باشید که آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌ها نمی‌توانند جایگزین آب شوند.

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

علت اصلی گودی زیر چشم چیست

پف یا گودی زیر چشم، نشانه التهاب است. ضخامت پوست اطراف چشم حدوداً یک‌دهم ضخامت بخش‌های دیگر پوست صورت است. وقتی پوست نازک باشد، به‌راحتی تغییر شکل می‌دهد و به همین دلیل است که زیر چشم ممکن است به صورت گود دیده شود. عوامل بسیاری در این امر دخالت دارند، فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، دیابت، بیماری آب سیاه و مشکلات تیروئید مثل بیماری گرویو و پرکاری غده تیروئیدهمگی از علت گودی زیر چشم می باشند. در صورتی که هر یک از مشکلات و بیماری های فوق را داشته باشید، آنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین قبل از هر گونه درمان زیبایی به چشم پزشک رجوع کنید. از شایع ترین علل قابل توجه گودی زیر چشم ها می توان به انواع آلرژی ها اشاره کرد. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل گوجه فرنگی و یا گردن آویز شروع می شود و آلرژی به پنی سیلین، دود سیگار و هوای آلوده و یا حتی به چهره رئیس اداره ختم می شود. از ساده ترین و ابتدایی ترین روش درمانی برای گودی چشم این است که همواره چرب یا مرطوب نگه داری شود؛ زیرا به دلیل از دست دادن چربی در این نواحی، شل شدگی و تیرگی پوستی ایجاد شده و نهایتاً به صورت گودی خود را نشان می دهد بدیهی است درمان آن استفاده از یک آنتی هیستامین نیست و تنها باید از ماده حساسیت زا دوری جست. از دیگر علت های اصلی گودی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی
اختلالات کلیوی
مالش بیش از حد چشمها
کاهش چربی محافظ در زیر چشم با افزایش سن
مشکلات قلبی عروقی
خستگی مزمن
آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست
مصرف الکل و مواد مخدر
کم خوابی

رژیم غذایی
آلرژی
گرما
استرس و خستگی
سن

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

درمان قطعی گودی زیر چشم

بسته به دلیل بروز گودی زیر چشم، جراحی پلک (بلفاروپلاستی) نیز می‌تواند گزینه ای برای درمان قطعی گودی زیر چشم باشد. در عمل بلفاروپلاستی جراح چربی اضافه را با ایجاد برشی در شکل طبیعی پلک بالا یا درون پلک زیرین خارج می‌کند. سپس او پوست را با بخیه‌های جذبی ظریف به هم می‌دوزد. این عمل معمولاً سرپایی انجام می‌شود. یکی از روش های درمان قطعی و رفع گودی زیر چشم جراحی می باشد. راه های جراحی برای رفع گودی چشم شامل حذف یا اصلاح هر گونه ناهنجاری مثل ناهنجاری هایی که باعث بوجود آمدن نقاط آبی رنگ در زیر چشم می شوند و تزریق چربی می باشد. روش های جراحی برای درمان و برطرف سازی گودی دور و یا زیر چشم بسیار دقیق هستند و به صورت نیمه بی هوشی انجام می شود. پس از جراحی پلک ها به مدت یک هفته یا حتی بیشتر متورم می شوند. برای شروع درمان باید مشخص کنید که علل و علت گودی دور چشم مانند دیابت، مشکلات تیروئید، جدا شدگی پرده شبکیه، ناشی از عینک، فشار خون بالا، بیماری آب سیاه و… باید ندرمان شوند. در زمان مراجعه به پزشک جراح پلاستیک و یا متخصص زیبایی حتما بیماری هایی که دارید را به پزشک خود بگویید. در دوران بارداری برای انجام درمان هایی که گفته شد باید با پزشک زنان و زایمان مشورت نمایید.

 

عکسبرداری از صورت برای درمان گودی زیر چشم

وقتی رگ های خونی زیر چشم به صورت گودی زیر چشم و به رنگ آبی یا بنفش تیره نشان داده می شوند تصویر برداری از صورت برای کاهش این تیرگی ها پیشنهاد می شود. تمام پزشکان با ایمن بودن استفاده از IPL کنار چشم موافق نیستند. با این وجود برخی از آن ها از این روش برای رفع رنگدانه های عروقی مثل گودی زیر چشم استفاده می کنند.

 

درمان گودی زیر چشم با لیزر

لیزر مستقیما منبع تیرگی و گودی زیر چشم شما را بوسیله ی ارسال پیاپی تشعشعات نور به سمت پوست زیر چشم، هدف قرار می دهد. این نور بوسیله ی شریان های خونی و یا محل تیرگی زیر چشم، جذب شده است. اشعه لیزر مجددا به سطح پوست بازگشته و چروک های پوستی را حذف کرده که در مجموع ظاهر چشم ها و تیرگی زیر چشم را از بین می برد. و در درمان قطعی گودی زیر چشم کاربرد دارد.

 

با این حال اگر پوست دور چشم هم اکنون لطیف و صاف است این روش درمان ممکن است رنگدانه ها را کاهش ندهد. توجه کنید که لیزر روشی کم تهاجم نسبت به جراحی است، احساس مورمور شدن لیزر ممکن است زمان ببرد تا عادت کنید و عوارض جانبی لیزر قرمز شدن پوست و تورم محلی است. برای از بین بردن گودی زیر چشم می‌توانید از روش‌ های جوانسازی پوست که با کاهش چین و چروک مرتبط هستند، استفاده کنید. این درمان‌ها شامل لایه‌برداری لیزری، لایه‌برداری شیمیایی، و فیلر‌های شیمیایی می‌شوند که می‌توانند رنگ پوست را بهبود داده، پوست را بکشند و ظاهر گودی زیر چشم را جوان‌سازی کنند.

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

داروی درمان گودی زیر چشم

اگر فکر می‌کنید گودی زیر چشم شما به دلیل آلرژی بروز یافته است، با پزشک خود در مورد تجویز دارو‌های ضدحساسیت مانند انواع قرص ضد حساسیت مشورت کنید. قبل از شروع درمان گودی زیر چشم، دانستن دلایل اصلی گودی زیر چشم مهم است. روش های بهبود و رفع گودی زیر چشم ایجاد شده بر اثر حساسیت متفاوت از رفع گودی زیر چشم بر اثر انباشته شدن چربی زیر چشم می باشد. در بعضی موارد، روش مناسب ترکیب روش های درمانی مختلف است. بویژه اگر عوامل مختلف باعث ایجاد گودی زیر جشم شده باشند. روش های رایج که پزشکان برای درمان گودی زیر چشم تجویز می کنند را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

بالا بردن گونه برای رفع گودی زیر چشم

جراحی کشیدن صورت یا بالا بردن گونه روشی موثر و دائمی برای رفع گودی زیر چشم که بر اثر افتادگی گونه و پیری پوست ایجاد شده است می باشد. علاوه بر رفع گودی زیر چشم این روش همچنین ممکن است برای کاهش پف زیر چشم و چروک دور چشم و چین های عمیق در ناحیه لب و بینی مورد استفاده قرار گیرد. جراحی پلک معمولا موثرترین روش برای درمان دائمی گودی زیر چشم می باشد. چند روش برای جراحی پلک پایین وجود دارد و وقتی برای درمان گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرد اغلب با یک یا چند روش جراحی دیگر از جمله: قرار دادن ایمپلنت ها از طریق ناودان اشکی و اضافه کردن، حذف یا جایگزینی چربی زیر چشم ترکیب می شوند.

 

آزمایش خون برای درمان گودی زیر چشم

آزمایش خون خود را به پزشک نشان دهید. مشخص کنید که این مورد در خانواده تان سابقه دارد یا نه. غالباً گودی زیر چشم ارثی است. همانطور که گفتیم ارثی بودن به این معنا نیست که برای رهایی از آن هیچ راهی وجود ندارد، بلکه به این معناست که برای کسب کمترین نتیجه هم بایستی تلاش کنید. گودی زیر چشم ممکن است به علت رسوب کربن سبک باشد که در نتیجه هضم ناقص پروتئین است. هضم ناقص پروتئین ممکن است به علت اسید هیدروکلریک ناکافی در معده باشد. کمبود اسید هیدروکلریک در معده به علت کمبود عمده ویتامین B6 (پیروکسین) و اسید فولیک است. حدود 30 درصد افراد نمی توانند B6 و یا اسید فولیک را جذب کنند و بایستی این مواد از راههای دیگری تامین شود.

 

ترمیم پوست برای گودی زیر چشم

ترمیم پوست یا لایه برداری شیمیایی برای کاهش گودی زیر چشم که با تولید کولاژن افزایش می یابد مورد استفاده قرار می گیرد. مشکلات رنگدانه های عروقی را کاهش داده و کیفیت کلی پوست را بهبود می بخشد. لیزر درمانی و لایه برداری شیمیایی وقتی به عنوان روش ترکیبی برای درمان گودی زیر چشم مورد استفاده قرار می گیرند تاثیر بالقوه ای خواهند داشت.

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

تزریق چربی برای درمان گودی زیر چشم

همانند اسید هیالورونیک پرکننده صورت چربی نیز ممکن است از بخش دیگری از بدن بیمار گرفته شود و به ناودان اشکی برای درمان گودی زیر چشم تزریق شود. تزریق چربی اغلب روشی است که برای اصلاح گودی زیر چشم ایجاد شده در اثر نازک شدن پوست زیر چشم یا از دست رفتن بافت یا چربی زیر چشم یا بالای گونه مورد استفاده قرار می گیرد. این روش یک روش پزشکی و تخصصی و با هزینه نسبتاً بالاست است که با افزایش سن، بافت پوست بخصوص زیر چشم، دچار افتادگی می شود که با تزریق چربی و ژل می تواند دوباره بهبود یابد بر خلاف پرکننده های اسید هیالورونیک، تاثیرات تزریق چربی ممکن است دائمی باشد. اگرچه از آنجا که سلول های چربی همیشه زنده نمی مانند تاثیرات دائمی انتقال چربی قابل تضمین نمی باشند.

 

استفاده از اسید هیالورونیک

پرکننده های صورت که قابل تزریق می باشند مثل اسید هیالورونیک برای ترمیم گودی زیر چشم که در اثر نازک شدن پوست زیر چشم یا از دست رفتن بافت و چربی زیر چشم یا بالای گونه ایجاد می شوند اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از اسید هیالورونیک های پر کننده که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد ریستالین میباشد که برای حفظ حجم ناحیه بالای گونه تا ناودان اشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این اسید توسط بدن در عرض چند ماه تا یک سال جذب بدن می شوند در نتیجه نتایج آن موقتی می باشند. تنها پرکننده دائمی صورت که برای زیر چشم پیشنهاد می گردد چربی خود بیمار می باشد.

 

بهترین کرم دور چشم برای درمان گودی زیر چشم

حلقه سیاه ممکن است به علت کمبود ویتامین K باشد. به هر حال تحقیقات اخیر نشان داده که کرم های پوست محتوی این دو ویتامین پف کردگی و تغییر رنگ محسوس در بسیاری بیماران را کاهش داده است. مصرف روزانه و طولانی مدت این کرم ها نتیجه مطلوب را خواهد داد. همچنین روزانه مکمل های ویتامینی لازم را مصرف کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. گودی زیر چشم و پف آلودگی اغلب به خاطر کمبود ویتامین K یا ناکافی بودن آنتی اکسیدانهاست. همین طور کمبود ویتامین B12 (که معمولاً به علت کم خونی است) باعث ایجاد گودی زیر چشم می شود. حتماً مقدار زیادی میوه و سبزیجات سبز رنگ بخصوص کلم بروکلی و اسفناج مصرف کنید. سفید کردن پوست با استفاده از کرم های روشن کننده پوست ممکن است توسط متخصص امراض پوستی برای کاهش گودی زیر چشم که بر اثر هیپرپیگمانتاسیون ایجاد شده بر اثر نور خورشید و ملاسما ایجاد شده است تجویز می شود. کرم هایی مثل تری لوما که حاوی هیدروکینون هستند به این دلیل که حاوی اسید کوجیک، ویتامین c,K و چای سبز و شیرین بیان می باشد توصیه می شود.

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

گودی زیر چشم یک نشانه بارز خستگی است. پف یا گودی به دلیل جمع شدن مایع زیر چشم شما ایجاد می‌شود؛ عواملی مانند کمبود خواب، استرس و آلرژی در بروز گودی تاثیرگذارند. این روزها افراد بسیاری به ویژه بانوان از گودی زیر چشم خود شکایت می کنند و دنبال این مساله هستند که بدانند علل گودی زیر چشم چیست تا بتوانند در کاهش گودی و سیاهی دور چشم خود تلاش کنند، دانستن علل گودی زیر چشم به افراد کمک می کند تا از عواملی که باعث بروز این مساله می شوند پیشگیری کنند. درمان های خانگی برای برطرف کردن و رفع تیرگی و گودی زیر پوست چشم موثر هستند. روش های درمان خانگی شامل قرار دادن ماسک دور چشم خیار قاچ شده برای بهبود وضعیت پوست و روشن کردن رنگ پوست است. سیب زمینی نیز اثراتی شبیه به خیار دارد. برای استفاده از خواص ماسک سیب زمینی، سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس در گلاب خیس نمایید و آن را در نواحی گودی زیر چشم قرار دهید. همچنین می توانید سیب زمینی را با آب گوجه فرنگی و یا روغن بادام خیس کنید. ترکیب آب گوجه فرنگی با آب لیمو و زرد چوبه نیز اثر روشن کنندگی پوست را دارند که باعث رفع گودی زیر چشم می شوند. علاوه بر این ها برگ نعنا خرد شده خاصیت خنک کنندگی دارد و موجب می شود تا پوست صاف شود و نواحی تیره را روشن می نماید و همچنین پف چشم را نیز کاهش می دهد.

 

چای سبز

وقتی داریم از گودی زیر چشم حرف می‌زنیم، جواب همیشه چای خواهد بود. چای سبز و بابونه نه‌ تنها نوشیدنی‌هایی تسکین‌دهنده هستند، بلکه ابزار زیباسازی فوق‌العاده‌ای نیز خواهند بود. مکانی آرام و بی‌ سر و صدا پیدا کنید که در آن بتوانید چای خود را بنوشید و هم‌زمان کیسه چای سرد شده را روی چشمان خود بگذارید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این حالت باقی بمانید تا گودی چشمان شما از بین برود. ترجیحا در صبح یک عدد چای کیسه ای خنک و نم دار را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشمان خود بگذارید . تانن موجود در چای باعث کاهش تورم و سیاهی دور چشم خواهد شد . میتوانید مقداری یخ را نیز داخل پارچه پیچیده و روی چشمان خود قرار دهید .

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

قاشق زدن

اگر مشکل گودی زیر چشم دائم دارید، کل چیزی که لازم دارید یک جفت قاشق است. آن‌ها را شب در فریزر بگذارید و صبح روی چشمان خود قرار دهید تا زمانی که سرمای خود را از دست بدهند. ۲ عدد قاشق را داخل فریزر بگذارید تا خنک شود سپس ترجیحا صبح ها بعد از خیس کردن صورت قاشق را روی چشم خود بگذارید تا زمانیکه گرم شوند . اگر می‌خواهید تغییر به سزا در چهره خود ببینید، حداقل دو هفته این کار را تکرار کنید.

 

پلک زدن

در طول مراحل خواب سنگین یا خواب رم (REM)، شما خیلی کمتر از معمول پلک می‌زنید. کارکرد پلک زدن صرفاً آب‌رسانی و حفاظت از چشمان شما وقتی بیدار هستید نیست، بلکه مایعات اطراف چشم شما را هم پراکنده می‌کند. گودی زیر چشم مکرر می‌تواند به این معنا باشد که شما به‌قدر کافی در خواب سنگین پلک نمی‌زنید. برای از بین بردن گودی زیر چشم، پس از بیدار شدن ۳۰ ثانیه پشت سر هم سریع پلک بزنید. گاهی مالش و اصطکاک چشمها باعث حساسیت می شود. مالش، پوست دور چشم را آزرده کرده و ممکن است باعث شکنندگی مویرگهای خونی خیلی ریز پوست شود. که هم پف کردگی و هم تغییر رنگ پوست را به همراه دارد.

 

برگ نعنا

برگ نعنا به جهت دارا بود خواص ضد عفونی، ضد میکروبی و صد باکتری خود، جریان خود در رگ ها را سرعت داده و تیرگی و گودی زیر چشم را رفع می کند برگ نعنا را کوبیده و روی چشم و اطراف آن قرار داده و پس از 10 دقیقه برداشت و با پارچه تمیز کنید، این کار را مدتی بصورت مستمر ادامه دهید.

 

سیب

سیب به علت اسید تانیک موجود در آن باعث روشن شدن پوست شده و به همراه ویتامین B و C و پتاسیمی که سیب دارد منبع تغذیه ی مناسبی برای پوست محسوب می شود.

برای درمان گودی زیر چشم می توانید یک سیب را برداشته و به قطعات بزرگ تقسیم کنید. قطعات را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست خود گذاشته سپس با آب سرد بشورید. این کار را منظم انجام داده تا موثر باشد. یک سیب سبز را بجوشانید تا زمانی که لایه روی سیب نرم شود و سپس روی پوست قرار دهید.

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

شیر

یکیدیگر از روش‌های از بین بردن گودی زیر چشم استفاده از شیر است. شیر هم یک ماده مغذی دیگر است که می‌تواند بر زیبایی چشمان شما تأثیر به سزایی داشته باشد. دو گلوله پنبه یا یک حوله را در شیر گرم (اما نه داغ) فرو کنید و روی پلک‌های خود بگذارید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به همین شکل باقی بمانید تا استرس و تنش از چشمان شما خارج گردد.

 

سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ صبحانه‌ای بسیار مغذی و بدون کلسترول است، اما می‌تواند در رژیم زیبایی شما نیز به کار گرفته شود. اگر پف و گودی چشم شما را آزار می‌دهد، سفیده چند تخم‌مرغ را در کاسه‌ای هم بزنید و به‌جای ریختن آن داخل ماهیتابه، آن را با براش روی چشمان خود بکشید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا این مخلوط خشک شود و پوست شما شروع کند به منقبض شدن. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد پیری، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد که تورم را کاهش داده و رنگدانه ها را پاک می کند. یک دوم قاشق چای خوری زرد چوبه را با آب آناناس ترکیب کرده تا خمیری شکل شود.

ترکیب خمیری را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه رهایش کنید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشورید.

 

گلاب

به علت وجود خواص تسکین دهنده و روشن کننده در گلاب برای درمان گودی زیر چشم بسیار مناسب است. برخی دیگر خواص گلاب، آنتی اکسیدانی است که سلول های پوستی شما را مقاوم کرده و بافت های مرده احیا و در نتیجه به جوان سازی پوست صورت شما کمک می کند.

چند قطره گلاب بر روی پارچه کتانی ریخته و آن را بر روی ناحیه مورد نظر به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. این کار را تا جایی که تاثیر گلاب را ببینید روزانه دو مرتبه تکرار کنید.

گلاب را با شیر سرد ترکیب کرده و دو عدد پارچه کتان را در آن قرار دهید و برروی ناحیه مورد نظر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس با آب صورتتان را بشورید.

 

کاهش مصرف نمک

نمک باعث می‌شود بدن شما بیش‌ از حد نرمال آب در خود نگه دارد که نتیجه آن احساس باد کردن است. این امر برای تمام اعضای بدن صدق می‌کند و شامل چشم‌ها هم می‌شود. حذف نمک از رژیم غذایی کار ساده‌ای نیست، اما تأثیر زیادی بر زیبایی و سلامت شما خواهد گذاشت. خوردن زیاده از حد نمک باعث می شود بدن آب را در جاهای غیر معمول بدن مثل دور چشم نگه دارد که سبب پف زیر چشم می شود. مصرف زیاد نمک به گردش خون زیان رسانده و باعث می شود رگهای پوست آبی تر به نظر برسند. شما همچنین باید اطلاعات تغذیه‌ای روی غذا‌های آماده بسته‌بندی‌شده را بخوانید چراکه بسیاری از آن‌ها حاوی مقادیر بالای نمک هستند. برای از بین بردن گودی زیر چشم به نمک نه بگویید. غذای سالم ، رژیم غذایی مناسب ، استفاده از همه ویتامین ها و نوشیدن مقدار مناسب آب میشود یک رژیم غذایی مناسب ، که باید هر روز رعایت کرد . کمبود ویتامین K و B12 ممکن است باعث سیاهی و پف زیر چشم شود . مصرف نمک را کاهش دهید زیرا باعث نگه داشتن آب بدن در مکان های غیر طبیعی و همچنین آبی رنگ تر شدن رگ های خونی میشود .

 

سیب‌زمینی‌

از سیب‌زمینی درست مانند خیار استفاده کنید. آن را لایه‌ لایه نازک کنید، مدتی در فریزر سرد کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان خود بگذارید. این گیاه حاوی مقادیر بالای نشاسته است که به رفع ورم و التهاب کمک می‌کنند. یک سیب زمینی خام را داخل مخلوط کن ریخته یا با گوشت کوب کاملا له کنید . دراز بکشید و مقداری از آن را برداشته سپس روی چشمان بسته و زیر چشم خود بزنید . بعد از ۳۰ دقیقه با آب گرم آبکشی نمایید . برای از بین بردن گودی زیر چشم همچنین می‌توانید از ماسک سیب زمینی نیز استفاده کنید. ماسکهای شبانه صورت به کاهش پف کردگی یا کاهش تغییر رنگ زیر چشم کمک می کند، این ماسکها را به صورت دستی نیز می توانید تهیه کنید. لیف حمام را با آب سرد مرطوب کنید، لیف را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود، کمی قبل از خواب روی چشمان بسته قرار دهید این کار ساده در سرعت درمان مؤثر است. به یک پزشک طب گیاهی مراجعه کنید اگر مشکل اصلی فقر ویتامینی یا مشکل در جذب مواد معدنی باشد حتماً باید درمان شود. این پزشکان به تسکین و درمان افرادی که بیماری های مزمن دارند کمک می کنند.

 

گوجه فرنگی

یکی از موثرترین درمان های خانگی برای بهبودی و رفع گودی زیر چشم گوجه فرنگی است. برای این کار می توانید در منزل آب یک یا دو گوجه فرنگی تازه را بگیرید و با زرد چوبه و کمی آرد و همچنین یک قاشق غذا خوری آب لیمو یک خمیر ضخیم تهیه نمایید. این خمیر را اطراف چشم قرار دهید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید که در همان حالت بماند سپس با آب بشویید.برای دریافت نتایج مطلوب می توانید این کار را ۲ یا ۳ در هفته انجام دهید تا رنگ تیرگی اطراف چشم کاملا از بین بروید.

 

خیار

برای از بین بردن گودی زیر چشم از خیار استفاده کنید. برش‌های خیار فقط برای قشنگی روی سالاد نیستند. این سبزی تازه و خوشمزه حاوی ویتامین ث، اسید کافئیک و سیلیکا است که همگی از احتباس آب و ورم جلوگیری می‌کنند. چند برش خیار را در فریزر بگذارید تا سرد شوند و بعد به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان خود بگذارید. برشهای گودی خیار را روزانه روی چشمانتان بگذارید خواهید دید پوست از نظر ظاهری باطراوت می شود. چای بسته ای مرطوب یا یک قطعه یخ را در پارچه نرمی بپیچید و روی چشمانتان بگذارید این عمل ورم و تغییر رنگ زیر چشم را کاهش می دهد. بسته های چای یا برشهای حلقه ای سرد و تازه خیار را 10 تا 15 دقیقه روی چشم نگه دارید.

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

برای از بین بردن گودی زیر چشم چکار کنیم؟

از کمپرس سرد استفاده کنید. یک دستمال تمیز را به آب سرد آغشته کنید. همان‌طور که نشسته‌اید، به مدت چند دقیقه دستمال مرطوب را روی پوست زیر و اطراف چشم خود بگذارید و به‌ آرامی فشار دهید. همچنین از میزان مصرف مایعات خود پیش از خوابیدن کم کنید و میزان نمک غذای خود را کاهش دهید. این کار احتباس مایع که می‌تواند موجب بروز گودی زیر چشم شود را کاهش می‌دهد.

 

سیگار کشیدن می‌تواند مشکل گودی زیر چشم شما را بدتر کند. سیگار نه تنها تهدیدی برای وریدهای بدن است بلکه ظاهر رگهای خونی زیر پوست را آبی و برجسته تر می کند. برای درمان گودی زیر چشم از خیار استفاده کنید. برای اینکار کافیست خیار را حلقه حلقه کنید و حلقه های ان را روی گودی زیر چشم تان بگذارید. بعد از چند دقیقه خیار را بردارید. همچنین میتوانید خیار را رنده کرده و روی گودی زیر چشم تان بگذارید. کم کم متوجه

 

کلا میتوانید پوست انواع میوه یا خود داخل آن میوه را برای مدتی روی گودی چشمتان بگذارید تا کم کم مشکلتان برطرف شود. همچنین برای اکثر افراد بزرگ‌سال، ۷ تا ۹ ساعت خواب کفایت می‌کند. دومین علت شایع گودی زیر چشم اختلالات خواب است. خیلی ها عقیده دارند که یک خواب۳ تا ۴ساعته طی شبانه روز جوابگوی نیاز آنها به خواب است اما در واقع این طور نیست و این افراد به خاطر داشتن نیروی جوانی از ذخیره انرژی خود برای سر حال بودن استفاده می کنند غافل از اینکه این ذخیره انرژی تمام شدنی نیست. کبودی زیر چشم ها می تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد. پس اگر رختخواب گرم و نرمی دارید حتما۷ تا ۹ساعت در شبانه روز را به خوابیدن روی آن اختصاص دهید.

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

از لوازم آرایشی استفاده کنید. اگر می‌خواهید حلقه‌های زیر چشم خود را بپوشانید، آرایش کردن را امتحان کنید. همچنین در زمان خواب، زیر سر خود را کمی بالا بیاورید. گذاشتن یک متکای اضافه زیر خود یا تکیه دادن سر به تاج تخت به این کار کمک می‌کند. یا کل قسمت بالایی تخت را کمی ارتفاع بدهید. این کار به جلوگیری از جمع شدن مایع اطراف چشم حین خواب کمک می‌کند. حلقه‌های سیاه ایجاد شده از احتباس مایع در پلک زیرین شما معمولاً بعد از بلند شدن از بین می‌روند.

 

تا حد امکان از آلرژی اجتناب کنید. دارو‌های ضدحساسیت بدون نسخه را امتحان کنید. با پزشک خود درباره استراتژی‌های پیشگیرانه صحبت کنید اگر واکنش پف زیر چشم شما به دلیل رنگ مو، صابون، مواد آرایشی یا دیگر آلرژن‌ها بروز یافته است.

 

درمان قطعی برای رهایی از گودی زیر چشم | بهترین راه برای رفع گودی زیر چشم

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب