نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی هنگام خرید با استفاده از روشهای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی امکان پذیر است تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد یکی از روشهای شناخت ادکلن اصلی است در ادامه بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را بیان خواهیم کرد.

 

بهترین روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی خیلی سخت نیست و شما می توانید با استفاده از چند ترفند ساده از اصل بودن ادکلن اطمینان کسب کنید. اگر قصد خرید ادکلن اصل را دارید و به چیزی کمتر از عطر اصل و اورجینال محبوب خود از برند اصلی آن راضی نیستید باید بتوانید ادکلن اصل از تقلبی را تشخیص دهید و خرید موفقی داشته باشید. اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟ یک عطر و ادکلن باز حرفه‌ای که به اندازه کافی با ادکلن های اورجینال سروکار داشته است در این تشخیص مشکلی نخواهد داشت. برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی راه‌های زیادی وجود داشته که توجه به بسته‌بندی و رنگ مایع داخل شیشه، از جمله مواردی بوده که می‌توان به آن توجه کرد. ادکلن‌های فیک نشانه‌های واضحی دارند که به آسانی می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با بررسی دقیق آن‌ها می‌توانید ادکلن اورجینال را از فیک تشخیص دهید.

 

راه تشخیص عطر اصل از تقلبی

ادکلن تقلبی و فیک این روزها در بازار زیاد شده است و شما باید برای خرید عطر اصل نکاتی را همواره مد نظر داشته باشید که در این مقاله بهترین روش تشخیص عطر اصل از تقلبی را برایتان بیان خواهیم کرد. در صورتی که قصد خرید ادکلن اصلی را دارید توصیه می کنیم قبل از خرید این مقاله را تا انتها بخوانید. این روزها محصولات آرایشی بهداشتی، مانند دئودورانت‌ها، عطر و ادکلن تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. در این بین افراد زیادی هستند که حاضرند برای خرید ادکلن اورجینال، پول زیادی پرداخت کنند، ولی روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را نمی‌دانند؛ همین موضوع، زمینه را برای افراد سودجو فراهم کرده تا آن‌ها با فروش نسخه کپی این محصولات، پول زیادی را به جیب بزنند. ساخت ادکلن فیک کار دشواری نبوده و اگر سری به بازار بزنید، محصولات تقلبی بسیاری را پیدا می‌کنید که به اسم اصل در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. خرید یک ادکلن تقلبی نه‌تنها ناراحت‌کننده است، بلکه می‌تواند به سلامتی شما نیز آسیب بزند.

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

تفاوت بسته بندی ادکلن اصل از تقلبی

1. اولین چیزی که موقع خرید و انتخاب ادکلن با آن روبرو می‌شوید بسته بندی ادکلن و عطر است. معمولا کارگاه‌هایی که به تولید عطر و ادکلن تقلبی می‌پردازند به نکاتی مثل املای صحیح کلمات و گرامر توجه نمی‌کنند و چنین اشتباهاتی روی بسته بندی آن‌ها به وفور دیده می‌شود و شما قطعا از یک برند معتبر عطرسازی انتظار چنین اشتباهات فاحشی را ندارید.

 

2. همیشه در بسته بندی ادکلن های اورجینال از مقواهای باکیفیت استفاده شده تا از صدمه دیدن شیشه عطر جلوگیری شود. این مقواها بعضا با شکل‌ های خاصی طراحی می‌شوند تا شیشه در جای خود ثابت بماند. همچنین معمولا رنگ این مقوا سفید است نه خاکستری!

 

3. معمولا جعبه عطرهای اورجینال با یک سلفون ضخیم که به خوبی روی آن قرار گرفته‌ است، طراحی می‌شوند. سلفونی که به شکلی نامناسب به دور جعبه پیچیده شده می‌تواند نشان‌دهنده یک ادکلن تقلبی باشد. روی بسته بندی مقوایی ادکلن اصل همیشه یک لایه سلفون هم وجود دارد. شما باید این لایه سلفون را به دقت و در تمام نقاط بررسی کنید و اگر در قسمتی از آن، محو شدگی، لک، چروک و پارگی مشاهده کردید باید به اصل بودن ادکلن شک کنید؛ چون ادکلن های اصل با بهترین کیفیت و با دستگاه‌های خودکار وکیوم و بسته بندی می‌شوند و چنین خطایی در آن‌ها غیرممکن است (در صورت بروز چنین خطایی، محصول هنگام کنترل کیفی از خط تولید حذف می‌شود).

 

4. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که گاهی ممکن است بسته ادکلن ها موقع حمل نقل له شود و آسیب ببیند که این اتفاق در خرید آنلاین عطر هم بسیار محتمل است. علاوه بر این برندهای ادکلن، بخشی از تولید خود را بدون بسته بندی به بازار ارائه می‌کنند که تحت عنوان تستر عطر شناخته می‌شوند. تسترها در بطری های بدون مارک و بدون جعبه به فروش می‌رسند که قیمت کمتری نسبت به ادکلن های اصل و بسته بندی شده آن برند دارند اما ترکیب موجود در این بطری‌ها دقیقا همان چیزی است که در بسته بندی ادکلن های اورجینال هم یافت می‌شود.

 

5. یک راه تشخیص عطر اصل از تقلبی جنس جعبه و نحوه قرارگیری پلاستیک، نشانه واضح دیگری است. اگر فاصله درزها بیش از پنج میلی‌ متر بوده یا روی جعبه چسب‌ های اضافی باشد، به احتمال زیاد با یک ادکلن تقلبی رو به‌ رو هستید. جعبه ادکلن های اصل طراحی بسیار یکپارچه و خوبی داشته و همیشه با دقت بالایی ساخته می‌شوند.

 

6. به دایره طلایی روی جعبه نگاه کنید؛ جهت پیکانی که به سمت راست است، همیشه باید تیره‌ تر از پیکانی باشد که به سمت چپ می‌رود. برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی حتما به سایت سازنده سر زده تا از صحت اطلاعاتی که روی جعبه محصول ارائه شده‌است، مطمئن شوید. حتی وجود کمترین مغایرت می‌تواند به معنی فیک بودن ادکلن باشد. لازم به ذکر است که از دستور زبان نوشته‌های روی جعبه هم نباید غافل شد؛ معمولا خریداران متون روی جعبه را نخوانده و به تبع آن، سودجویان نیز توجهی به نوشته‌های خود ندارند و ممکن است در آن‌ها غلط‌های املایی یا گرامری متعددی وجود داشته باشد.

 

7. حتما محصولاتی را در قفسه فروشگاه‌های مختلف دیده‌اید که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به نسخه اصلی داشته و حتی رایحه‌ای مشابه نیز دارند. با همین ترفند زیرکانه، کارخانه‌ها می‌توانند محصولات تقلبی را به آسانی به شما بفروشند. با این تفاسیر، پیش از خرید حتما مطمئن شوید که بطری ادکلن را به‌دقت بررسی کرده‌اید؛ چراکه روی بطری عطر تقلبی معمولا خط برجسته و ناهمواری وجود دارد.

 

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد روی شیشه امکان پذیر است؟ بیشتر افراد تصور می‌کنند بارکد محصول تنها چیزی است که می‌تواند آن‌ها را از اصل بودن یا تقلبی بودن محصولی که خریداری کرده‌اند مطمئن کند. اگرچه بارکد برای همین منظور طراحی شده و استفاده می‌شود اما در واقع کپی کردن و جعل کردن یک بارکد ساده‌ترین کاری است که افراد سودجو و متقلب در بازار ادکلن های تقلبی انجام می‌دهند.

 

نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که بارکدهای جعلی تولید کرده و روی محصول چاپ می‌کنند و در واقع انجام دادن این کار بسیار ساده‌تر از این است که یک تولید کننده بخواهد بسته بندی یا بطری و یا ماده عطر برند خاصی را عینا کپی و بازسازی کند. بارکد باید در کف جعبه زده شده باشد . بارکد روی بسته بندی ادکلن نشان می‌دهد که این محصول کجا و چه زمانی تولید شده است چون یک عطر و ادکلن مشخص ممکن است در کشورهای مختلفی تولید شود.

 

به طور مثال اگر عدد اول بارکد ۳۰ تا ۳۷ باشد کشور تولید کننده آن فرانسه است و اگر این عدد ۵۰ باشد ادکلن مورد نظر در انگلستان تولید شده است. به همین ترتیب می‌توان سایر مشخصات ادکلن اصل را نیز از طریق بارکد استخراج کرد به شرطی که این بارکد اصل و واقعی باشد. اگر ادکلن مورد نظر سریال نامبر یا بارکد نداشت ۱۰۰% تقلبی میباشد زیرا تمام شرکت های معتبر از هر دوی این شماره ها استفاده میکنند . بعد از خرید هم میتوانید همین شماره ها را در وب سایت شرکت اصلی چک کنید تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل فرمایید و تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد بهترین کار است.

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

تفاوت ادکلن اصل از تقلبی

پس از بررسی بسته بندی و بطری ادکلن، نوبت به خود ادکلن می‌رسد که مهم‌ترین چیز است و هدف شما از خرید یک ادکلن اورجینال بهره مندی از این مایع خوشبو و باارزش است. تفاوت ادکلن اصل از تقلبی چیست ؟ برندهای مشهور برای مایع عطر، معمولا سراغ رنگ نرفته و به همین دلیل یک ادکلن اصل، کم‌رنگ و شفاف است. رنگ تیره و غیر شفاف یک ادکلن می‌تواند بیانگر تقلبی بودن آن باشد. یکی از ویژگی‌های مهم یک ادکلن تقلبی این است مایع آن کاملا شفاف نیست در حالی که یک ادکلن اصل و اورجینال، مایعی کاملا شفاف دارد و هیچ رسوب و ته نشینی و ناخالصی در آن مشاهده نمی‌شود. وقتی شما ته بطری یک ادکلن اصل را مشاهده می‌کنید نباید هیچ چیز خاصی مشاهده کنید چون ادکلن اصل یک محلول کاملا یکدست است که هرگز و حتی با گذشت سال‌ها، ته نشین نمی‌شود.

 

ادکلن اورجینال چند لایه است و رایحه آن از سه لایه مختلف تشکیل شده است. این سه رایحه با تاپ نوت یا نوت اولیه آغاز می‌شود، با نوت میانی ادامه پیدا می‌کند و با بیس نوت یا نوت پایانی تمام می‌شود. اما ادکلن تقلبی چند لایه ندارد و در بهترین حالت تنها یکی کپی کم ارزش از ادکلن اصلی است که شما را به یاد ادکلن اصلی می‌اندازد اما در واقع هیچ چیز مشترکی با آن ندارد. فراموش نکنید که اگر از اصل بودن ادکلن خود مطمئن نیستید هرگز نباید آن را مستقیما روی پوست خود اسپری کنید چون ممکن است این عطرها حاوی ترکیباتی باشند که برای پوست مضر هستند و باعث واکنش‌های آلرژیک و حتی بیماری‌های جدی شوند.

 

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی از روی بطری

پس از باز کردن بسته بندی ادکلن، شما با بطری آن مواجه می‌شوید، محفظه‌ای شیشه‌ای یا پلاستیکی با درب اسپری دار با بدون اسپری که حاوی مایع ادکلن است و در ته آن عبارت Made in … درج شده است. این عبارت نشان دهنده محل و کشور تولید کننده عطر است که البته در برخی از انواع ادکلن تقلبی هم ممکن است درج شده باشد. اما نشانه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند شما را از تشخیص ادکلن اصل از تقلبی مطمئن کنند. بطری یک ادکلن اصل، کیفیت بسیار بالایی دارد و وقتی شما سطح شیشه‌ای بطری را لمس می‌کنید این سطح کاملا صاف و بدون زائده است. با مشاهده شیشه بطری از نزدیک هم هیچ حباب و ناصافی و ناخالصی در آن دیده نمی‌شود. شیشه تمامی ادکلن های اصل با کیفیت عالی تولید میشوند زیرا شیشه ادکلن یکی از موارد بسیار مهم در تولید ادکلن میباشد . درپوش ادکلن باید سفت و کاملا فیت باشد . ادکلن های با شیشه یا پلاستیک بی کیفیت ۱۰۰% فیک هستند . نوشته‌ها و لوگوی روی بطری هم کاملا دقیق و واضح و قابل خواندن هستند و هیچ اشتباه تایپی و گرامری و محو شدگی و لک روی آن مشاهده نمی‌شود. درب بطری ادکلن اصل هم کیفیت بسیار بالایی دارد و روی سر بطری کاملا محکم می‌شود و لق و ناهماهنگ نیست. اگر ادکلن شما اصل باشد وقتی بطری آن را سر و ته می‌کنید درب اصلی بطری شل یا باز نمی‌شود و نمی‌افتد. در صورت داشتن چسب اضافی دور جعبه ( ضعف در بسته بندی ) آن ادکلن را نخرید .

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

مقوای جعبه ادکلن اصلی

جعبه ادکلن های اصلی با هدف محافظت از ادکلن در مقابل آسیب‌های احتمالی طراحی شده، به همین دلیل است که داخل جعبه نیز شاهد قسمتی هستیم که به خوبی شیشه ادکلن را در محل خود نگه می‌دارد. با این حساب اگر با ادکلنی برخورد کردید که جنس بسته‌بندی مقوای آن کیفیت خوبی ندارد به احتمال زیاد با یک ادکلن تقلبی طرف هستید. پشت مقوای جعبه ادکلن اصل نیز باید سفید باشد و رنگ خاکستری حکایت از ادکلن تقلبی دارد.

 

خرید ادکلن اصل از فروشگاه های معتبر

همیشه ادکلن اصل خود را از فروشندگان و فروشگاه های معتبر خریداری نمایید . سعی کنید ادکلن اصل را از مغازه خریداری کنید تا از اینترنت زیرا میتوانید بسیاری از موارد را بررسی کنید و به اصل یا فیک ( قلابی ) بودن آن پی ببرید . اگر شما علاقه زیادی به عطر و ادکلن دارید، لازم است تفاوت عطر و ادکلن را نیز دانسته تا در خرید محصولات متنوع دچار سردرگمی نشوید. همچنین توجه کنید که اگرچه با نشانه‌هایی که گفتیم، تشخیص ادکلن اصل از تقلبی کار دشواری نخواهد بود، اما همیشه سودجویان برای فروش محصولات خود، راه‌های جدید را امتحان کرده و تلاش می‌کنند ویژگی‌های محصولات خود را به نسخه‌های اورجینال نزدیک کنند. پس پیشنهاد ما به شما انتخاب فروشگاه‌ های قابل اعتماد برای خرید عطر است.

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

تفاوت قیمت ادکلن اصل و تقلبی

درست است که قیمت معیار درستی بر کیفیت ادکلن اصلی نیست اما اگر از قیمت توزیع کارخانه پایین تر باشد ۱۰۰% تقلبی یا تاریخ گذشته میباشد . قیمت ادکلن اصلی را میتوانید در سایت آمازون چک کنید و به تومان تبدیل کنید سپس با قیمت ادکلن فروشی مقایسه کنید . گول تخفیف را نخورید زیرا هیچ کس ادکلن اصلی خوب را زیر قیمت خرید نمیدهد . اگرچه این نکته همیشه درست نیست، اما افراد سودجو برای جلب توجه و فروش محصول خود بعضا از قیمت‌های بیش‌ازحد پایین برای محصولات برندهای معروف استفاده می‌کنند؛ در این زمان باید توجه بیشتری به فروشنده و قیمت ارائه‌شده داشته باشید.

 

وب سایت اصلی سازنده ادکلن

تولید کنندگان عطر و ادکلن مشخصاتی از جعبه ، شیشه ، اطلاعات پشت جعبه ادکلن اصل، بارکد و خیلی از چیزهای دیگر را برای نمایش گذاشته اند که شما میتوانید آنها را چک کنید سپس به خرید بروید .

 

تست ماندگاری ادکلن

ادکلن های اصل بعد از شروع به مصرف کردن ۶ تا ۱۸ ماه بعد ماندگاری خود را از دست میدهند . ادکلن های فیک یا معولی بعد از چند هفته تا چند ماه ماندگاری خود را از دست میدهند .

 

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی با ظاهر

اگر به طراحی و شکل و ظاهر یک ادکلن اصلی با نمونه تقلبی آن نگاهی داشته باشید به خوبی متوجه می‌شوید که برند‌های اصلی نهایت ظرافت و سلیقه را در خصوص شیشه ادکلن و بسته‌‌ بندی آن انجام می‌دهند. در نتیجه دفعه بعد که عزم خرید ادکلن داشتید حتما شیشه ادکلن را از زوایای مختلف با دقت تمام بررسی کنید.

 

تشخیص ادکلن اصل با بو

تشخیص ادکلن اصل با بو کار نسبتا سختی میباشد اما در حالت کلی ادکلن های اصل دارای رایحه ای ترکیبی و پیچیده هستند اما ادکلن های تقلبی یا فیک کلا یک بو را میدهند . ادکلن اصل دارای ۳ لایه مختلف از بو میباشد . ادکلن باید دارای ۳ لایه ( یا نت ) بالایی ، میانی و پایه باشد که تا جذب شدن کامل بوی آن تغییر می کند . ادکلن های تقلبی و فیک دارای یک بوی مشخص از زمان استفاده از آنها تا زمان رفتن کامل بوی آن ها میباشند .

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

ترکیبات شیمیایی یا طبیعی ادکلن

ادکلن های اصل دارای لایه های مختلفی از بو هستند به همین دلیل دارای ترکیبات طبیعی و مصنوعی زیادی هستند . ادکلن های فیک کاملا از مواد شیمیایی تشکیل شده اند .

 

تفاوت رنگ ادکلن اصل با تقلبی

برند‌های معتبر از رنگ‌های زیادی در ادکلن های اصل خود استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل است که در بیشتر مواقع طیف رنگ کمی را در ادکلن های اصلی شاهد هستیم. با این حساب پررنگ بودن بیش از اندازه یک ادکلن می‌تواند حکایت از تقلبی بودن آن داشته باشد.

 

تست نهایی ادکلن اصل

مقداری از ادکلن را روی پوست خود بزنید . بعضی از عطر و ادکلن های شیمیایی یا معمولی واکنش آلرژیک یا سوزش روی پوست ایجاد میکنند . ادکلن تقلبی و معمولی یک نوع رایحه دارند و بعد از چند ساعت هم از بین میروند .

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

• مشاهده بسته بندی سلفون. ضخامت و شفافیت در سلفون بسته بندی. سلفون شکننده و ابری یک نشان برای ادکلن های قلابی و فیک می باشد.
به شرایط مهر و موم جعبه عطر و ادکلن توجه کنید. هر نشانی از نوار چسب مایع یا مواد اتصال دهنده ممکن است نشان دهنده غیر اورجینال یا فیک بودن باشد.

 

• به جعبه عطر یا ادکلن دقت کنید. آیا این جعبه یک ادکلن اورجینال هست. وزن جعبه ، رنگ و مشخصات آن و همچنین برچسب های طراحی شده.

 

• مطالب روی جعبه را بخوانید. به دنبال غلط املائی یا گرامری بگردید. ( شاید برای شما عجیب باشد اما در بعضی موارد عطر و ادکلن های فیک و قلابی در نوشته های روی جعبه و… دارای غلط هایی به دلیل کپی کردن می باشند ولی این اشتباه در جعبه عطر و ادکلن اصل یک کمپانی معتبر رخ نمی دهد.

 

• به دنبال شماره کنترل, batch numer, یا سریال نامبر یا باشید.

 

• توجه به مواد و بسته بندی داخل دقت کنید که باید خیلی منظم و مواد خوبی داشته باشد.

 

• به شکل بطری دقت کنید. آیا این همان شکلی هست که شما انتظار داشتید. ( البته این نکته ممکن هست در ایران برای ادکلن های اورجینال و اصل متفاوت باشد از آنجایی که ادکلن تولید شده ممکن هست برای سفارش کشور های متفاوتی باشد مثلا اوروپایی یا عرب)

 

• همچنین به کیفیت بطری دقت کنید به ضخامت شیشه شفافیت آن وجود حباب یا رنگ در شیشه معمولا کیفیت پایین و غیر اورجینال بودن عطر را نشان میدهد.

 

• به درب ادکلن نیز توجه کنید کیفیت جنس رنگ، شکل و کیفیت قالب ریزی و سازه آن را نیز چک کنید.

 

• چک کردن سر نازل ( سر اسپری) نیز یکی از روش های تشخیص عطر و ادکلن اصل و اورجینال هست. اگر شما استفاده کننده عطر و ادکلن اصل و خوب بوده اید این نوع نازل را می شناسید.

 

• برسی لوله نازل: در اکثر موارد لوله نازل عطر های اورجینال تا انتهای بطری ادامه دارد.

 

• به دیگر لیبل ها و برچسب ها توجه کنید، البته اگر وجود داشت چک کنید آیا در جای درست خود قراردارند مشکلی در چاپ آن نیست.

 

• به دنبال بارکد بگردید. معمولا باید یکی وجود داشته باشد.

 

• به رنگ عطر دقت کنید آیا یک دست هست رنگ ها و ذرات نا همگون در آن می بینید.

 

• عطر را بین دو انگشت خود لمس کنید. احساس بیش از حد روغنی بودن ادکلن یک نشان قلابی بودن و عطر غیر اورجینال می باشد.

 

• عطر و ادکلن را بو کنید. رایحه عجیب یا غیر آشنا از آنچه شما از آن عطر می شناسید.

 

• توجه به دوام عطر یا ادکلن. (البته انتظار ما از یک ادکلن یا عطر بیشتر از این می باشد. که برای بعضی از عطر و ادکلن ها بیشتر می باشد.)
ادو کلن ، تا 2 ساعت
ادو تویلت ، حدود 2 – 3 ساعت
ادو پرفیوم ، حدود 6 – 4 ساعت

 

• توجه به پوست خود. اگر شما به ادکلن آلرژی نداشته باشید. حساسیست قرمز شدن خارش و .. نیاد روی پوست شما ایجاد شود.

 

• فروشنده. خرید از فروشنده های کنار خیابان یا رهگذر یا فروشگاه های که اجناس قلابی در فروشگاه های آن فراوان است خرید پر ریسکی می باشد.
خرید از فروشگاه معتبر و پاسخگو.

 

• همیشه شیشه ادکلن‌های اورجینال کیفیت بالا و سطح یک‌دست و صافی دارند. این در حالی است که شیشه یک ادکلن تقلبی می‌تواند زمخت و با برجستگی‌های زیادی همراه باشد.

 

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را با استفاده از روشهای بالا می توانید انجام دهید قبل از خرید ادکلن اصل مطلب بالا را یکبار دیگر بخوانید تا بتوانید تشخیص ادکلن اصل از تقلبی را به راحتی انجام دهید.

جدیدترین مطالب