نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند

نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند

نیازهای روحی زنان بسیار مهم تلقی می شوند و اگر می خواهید زن سرحال و شادی داشته باشید باید نسبت به نیازهای روحی زنان بی توجه نباشید نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند را در ادامه این پست بیان خواهیم کرد همچنین در پایان نیازهای روحی زنان باردار بیان می شود.

 

نیازهای روحی زنان

نیازهای روحی زنان باید جدی گرفته شوند و مردان که به تازگی همسر اختیار کرده اند باید از نیازهای روحی زنان شان باخبر باشند زنان به ابراز محبت واقعی نیازمندند. با خرید هدیه محبت خود را نشان بدهید. هدایایی که به زن شادی واقعی می بخشد، هدیه ای است که بر احساس شخصی او اثر بگذارد. به عنوان مثال یک لباس اگر به درستی انتخاب شود، نشان دهنده علاقه و بهترین شکل ابراز محبت است و این را می رساند که مرد به سلیقه کسی که دوستش دارد، پی برده و به آن اهمیت می دهد.

زنان جوان معمولاً دیدی بیش از حد اغراق شده نسبت به ازدواج دارند و مرد رویاهای آن‌ها باید خصوصیات منحصربفردی داشته باشد. البته عده زیادی از دختران هم دارای دید منطقی در خصوص مسائل ازدواج بوده و خواسته‌ها و انتظارات غیر عادی ندارند. برخی از زنان از اینکه همسرشان تنها زمانی به سمت آنها می‌رود که می‌خواهد رابطه جنسی داشته باشند شاکی هستند و معتقدند اینکار آنان را دلسرد می‌کند. نیاز زنان به نوازش و محبت‌های جسمانی مانند در آغوش گرفته شدن از مهمترین نیازهای روحی زنان است که اغلب توسط آقایان نادیده گرفته می‌شود.

 

پس از ازدواج هر زنی از همسرش خواسته هایی دارد که تحقق آنها از سوی مرد می‌تواند به داشتن یک زندگی سعادتمندانه، پرورش فرزندان موفق و حفظ بقای خانواده بیانجامد و در برطرف کردن نیازهای روحی زنان بسیار موثر است. محبت به زن به منزله اکسیژن برای ادامه زندگی و نوع آن در زن و مرد متفاوت است محبت در زن واقعیتی قطع نشدنی و پیوسته است. یعنی توجهی مستمر که هیچ گاه ناپدید نمی شود ؛ حتی زمانی که مشغول کار یا انجام وظیفه است و آن کار هیچ گونه ارتباطی با مقوله محبت ندارد .

احساس ارزشمند بودن در زن به این است که چقدر در عشق ورزیدن و محبت کردن به همسر خود موفق بوده است . محبت و ابراز آن در زندگی زن بر همه چیز پیشی دارد و این را خداوند مهربان در وجود او نهاده و علت آن جایگاه و رسالت تربیت است که به عهده دارد.

دلیل تاکید پیامبران و امامان معصوم در این زمینه همین نیازهای روحی زنان است امام صادق فرمود : گمان نمی کنم مردی در ایمانش پیشی بگیرد ؛ مگر آن که به زنان محبت داشته باشد.

و نیز فرمود هرکس ما را بیشتر دوست دارد به زنان بیشتر محبت کند و نیازهای روحی زنان را برطرف کند رسول خدا فرمود : من با محبت ترین شما به همسرم هستم.

نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند

مهمترین نیازهای روحی زنان

از جمله مهمترین نیازهای روحی زنان این است که شوهر باید عاشق همسر خود باشد. قانونی طلایی و تاثیرگذار در هر زندگی خانوادگی وجود دارد و آن این است که خوشبختی در خانواده در گرو عشق بین زن و شوهر است.

هرچقدر هم که مشکلات زندگی، کار، گرفتاری‌های روزمره و حتی اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، مرد همچنان باید عاشق همسر خود باشد و عشق خود را به او ابزار کند و نیاز روحی زن را تامین نماید. برطرف کردن نیازهای روانی زنان می‌تواند از طریق ادای کلماتی چون تشکر و سپاسگزاری، خرید هدیه و غافلگیر کردن همسر با یک شاخه گل یا حتی کمک در انجام کارهای خانه صورت گیرد؛ به این ترتیب زن امید و انگیزه فراوانی پیدا می‌کند و سلامت جسمی و نیز روحی او حفظ می‌شود.

اگر عاشق همسر خود نیستید، نمی‌توانید به دروغ خود را عاشق معرفی کنید. بسیاری از زندگی‌های مشترک به دلیل دروغ هایی که بین زوجین در امور احساسی رد و بدل می‌شود، به بن‌بست و نابودی می‌رسد. برای داشتن یک زندگی مشترک موفق، باید عاشق همسرتان بوده و نیازهای روحی همسرتان را رف نمایید و شریک او در سختی‌ها و خوشی‌های زندگی باشید. برای برطرف کردن نیازهای روحی و روانی زنان به پیشرفت همسرتان کمک کنید و هرگز او را با هیچکس مقایسه نکنید و برایتان همیشه او در قله اوج قرار داشته باشد و انتخاب قلبی شما همیشه او باشد.

هر فردی همزمان با بالا رفتن سن دارای ویژگی‌ها و عادات روحی و عاطفی خاص خود می‌شود. هرچه فرد دیرتر ازدواج کند نهادینه شدن احساسات و اعتقادات در وی بیشتر رخ می‌دهد و به همین دلیل تغییر دادن او مشکل‌تر می‌شود.

 

راههای برطرف کردن نیازهای عاطفی زنان

برخی از زنان عادت های همسر خود را نمی‌پسندند و می‌خواهند او تغییر کند. مردی که به دلیل عشق و علاقه‌ای که به همسرش دارد مطابق خواسته‌های معقول او خود را عوض کند و یا حتی اگر نتواند تلاش خود را تا حد امکان انجام دهد، مردی رویایی و بی نظیر برای همسرش محسوب می‌شود.

انجام کارهای خانه و مراقبت از فرزندان تنها وظیفه زنان نیست. زندگی خانوادگی بر پایه همکاری و مشارکت زن و مرد برای انجام فعالیت‌های مشترک، چون کار و کسب درآمد، مراقبت از فرزندان و رسیدن به موفقیت است.

زنان از همسران خود انتظار دارند در کارهای خانه، رسیدگی به فرزندان، خرید، آشپزی، شستشوی لباس و اتوکشی و مرتب کردن آنها، نظافت منزل، رساندن ماشین به تعمیرگاه و کارواش و مواردی از این دست به آن‌ها کمک کنند.

مردانی که به همسران خود کمک نمی‌کنند فشار زیادی بر آن‌ها وارد می‌کنند و به تدریج زن دچار افسردگی، ابتلا به مشکلات جسمی، ناامیدی و بی‌انگیزگی می‌شود و این امر می‌تواند تهدیدی جدی برای زندگی خانوادگی به حساب بیاید.

در یک زندگی خانوادگی سعادتمندانه زن و شوهر باید تقسیم وظایف و به همدیگر کمک کنند.

مردانی که به همسران خود اهمیت می‌دهند و آن‌ها را شایسته و سزاوار بهترین‌ها می‌دانند، مردانی هستند که کمک به همسر را بالاتر از رسیدگی به سرگرمی‌هایی مثل تماشای مسابقات ورزشی می‌دانند، اشتباهات همسرشان را می‌بخشند و هرگز او را متهم نمی‌کنند.

آقایانی که به حرف همسرشان در کمال بیطرفی گوش فرا می‌دهند و به او راه حل‌های مفید پیشنهاد می‌کنند، در واقع مشکلات همسرشان برای آنان مهم است.

مردانی که معلم هستند و آموخته‌های باارزش خود را در طول سال‌ها به همسرشان یاد می‌دهند تا او نیز در مسیر زندگی موفق شود، می‌توانند از داشتن زندگی خانوادگی موفق لذت ببرند.

نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند

نیازهای غیرجنسی و روحی عاطفی زنان

نیازهای روحی زنان چیست؟ خانم ها بسیار احساساتی هستند و از روحیه با لطافتی برخوردار هستند. دختران و زنان تشنه محبت و مهربانی هستند و همه نیازهای روحی عاطفی زنان باید رفع شود. اگر آقایان تمام نیازهای همسرشان را برطرف کنند به تنها فرمانده قلب همسرشان تبدیل می شوند. همچنین دقت داشته باشیم که محبت به زن با اطاعت از او فرق دارد.

محبت برای روح یک زن مثل هوا برای تنفس لازم است. زن و مرد هردو به محبت احتیاج دارند اما نیازهای روحی یک زن به محبت شوهر، فوق العاده مهمتر و حساس تر است. اما گاهی مرد معنای محبت و اطاعت را تفکیک نمی کند.

زن زمانی که در خانه ی خود احساس محبوبیت نکند، نمی تواند منطقی رفتار کند و به اهل خانواده نیرو ببخشد. زن باید عاشق همسرش باشد تا زندگی را سرشار از انرژیهای مثبت کند. بانوی خانه باید با قلبی مطمئن و شاد زندگی کند تا آن زندگی را برای خود و اهلش زیبا و دوست داشتنی کند. بنابراین فقط تامین نیاز های مادی یک زن ضروری نیست، تامین نیازهای غیرجنسی و روحی عاطفی زنان او مهمتر است.

 

از سوء ظن جلوگیری کنید

یک مرد به عنوان شوهر باید همسرش را دوست داشته باشد و او را از محبت و وفای خود مطمئن کند. مردانی که به خاطر شکاکیت و سوءظن های همسرشان آزار می بینند در بسیاری از موارد خودشان مقصرند. آنها در محبت کردن کوتاهی کرده و اعتماد سازی نکرده اند. در بسیاری از موارد فقط می توانستند با چند کلمه حرف از ایجاد یک سوء ظن جلوگیری کنند اما یا مسئله را جدی نگرفتند یا به خاطر یک مشکل اخلاقی از محبت کردن ابا داشتند. در هر حال داشتن یک بانوی عاشق در خانه لطف بزرگ الهی است. حال آنکه این نعمت را نباید دست کم گرفت و برای عاشق کردن همسر و رفع نیازهای روحی یک زن باید هزینه کرد، باید قدر محبت زنانه دانسته شود تا با کارهای بی جهت و نادرست از بین برده نشود.

 

لجبازی بیهوده ممنوع

اگر یک مرد به ارزش و اهمیت محبت عمیق در روابط با همسرش پی ببرد، قطعا حاضر نمی شود آن را به خاطر لجبازی های بیهوده و پافشاری کردن بر مواضع بی ارزش از دست بدهد. لازم است بسیاری از جر و بحث ها و کلمات رکیک به خاطر پابرجا ماندن محبت از زندگی و رفتار و گفتار ما سانسور شود تا چیزی از محبتی که در قلب های ما هست کاسته نشود. اگر قدر محبت را بفهمیم از یک ذره محبت مثل یک ذره طلا مراقبت خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت عصبانیتها و عدم خویشتنداری ها ما را از چشم هم بیندازد.

 

محبت با اطاعت فرق دارد

یادتان باشد، دقت داشته باشیم که محبت به زن برای رفع نیاز روحی یک زن با اطاعت از او فرق دارد. پیامبر خدا طوری با همسرانش و دیگر اطرافیانش رفتار می نمود که هر کدام گمان می کرد محبوبترین افراد نزد پیامبر است. اما از کسی جز خدا اطاعت نمی کرد.

به طور مثال دیده می شود که برخی مردان به دلیل خواسته زنشان قید والدین شان را می زنند. رفع نیاز روحی زنان و محبت کردن به زن باعث ترک واجبات دینی مثل صله رحم نمی شود. هر مردی وظیفه دارد به والدین خود احسان کند حتی اگر همسرش مخالف باشد. محبت به والدین و همسر هر دو واجب و ضروری است. مردها باید یاد بگیرند هیچکدام را فدای دیگری نکنند. نگرانی های همسرتان را جدی بگیرید و او را آزار ندهید. با او گفتگو کنید. عصبانی نشوید و از کوره در نروید، تا احساس کند اوضاع از کنترل او خارج شده است.

 

صبور باشید

اگر می خواهید فرمانده قلب همسرتان باشید، در روابط تان به او اطمینان بدهید که هیچ چیزی بین شما ایجاد اختلاف نخواهد کرد. در مقابل ناراحتی های همسرتان صبور باشید و به محبت تان ادامه دهید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید اما مطیع خواسته های نادرست و غیر اخلاقی او نشوید.

گاهی مشکلات زندگی های دیگران زنان را به ترس می اندازد تا جایی که دقیق، حساس و کنترل گر می شوند. چاره ی همه ی این حساسیت ها و دقت های وسواسی، محبت است. اگر زنی به محبت، وفا و مسئولیت پذیری همسرش اطمینان پیدا کند بسیاری از وسوسه ها و نگرانیها را تجربه نخواهد کرد. در این صورت یک زندگی آرام برای همه اعضای خانواده به وجود خواهد آمد و نیازهای روحی همسر شما برآورده می شود.

 

از کاه کوه نسازید

مشکل بسیاری از زوجین در روابط شان باهم این است که مباحث را با هم مخلوط می کنند. به اسم محبت، اطاعت می کنند در حالی که اصلا محبتی در کار نیست. یا به بهانه ی انجام یک کار اخلاقی درست دیگر، نسبت به همسرشان بی اعتنا می شوند یا خدایی نکرده زورگویی می کنند. برآورده کردن نیازهای روحی عاطفی و محبت کردن حق زن است خداوند در قرآن به مردان سفارش کرده است که با زنان به نیکویی رفتار کنند و نیازهای معنوی زنان را رفع کنند.

 

بگذارید محبت تان تکراری شود

به هم محبت کنید و یکدیگر را از محبت خودتان مطمئن کنید. حرف های خوب و مثبت تان را آنقدر تکرار کنید که تبدیل به باور شود. اگر حق با شماست و همسرتان اشتباه می کند با نگرانی هایش با صبوری رفتار کنید. سعی کنید به جای اینکه با او مبارزه کنید با او مدارا کنید تا به مرور آرامش پیدا کند.

 

زنان به تماس جسمانی غیر از زمان نزدیکی نیازمندند

زنان از تماس جسمانی با همسرشان لذت می‌برند؛ اما نه فقط در رختخواب و هنگام نزدیکی. آنان برای برطرف شدن نیازهای روحی شان به تماس جسمانی در مواقعی غیر از نزدیکی هم نیازمندند. هنگامی که مردان فقط به منظور برقراری رابطه جنسی به سمت آنان می‌روند آمادگی آن را ندارند که با عشق، شور و حال و پذیرش تمام، به آنها پاسخ دهند. قبل از اینکه جسم زن آمادگی پذیرش مرد داشته باشد، باید قبلش آماده شده باشد. هربار مردی دست همسرش را می‌گیرد و موهایش را نوازش می‌کند یا در آغوشش می‌گیرد، آن هم بی هیچ دلیل خاصی، گویی به او می‌گوید “دوستت دارم”. این به راستی قلب و روح زنان را از شادی و رضایت پر می‌کند.

 

نیاز زنان به نوازش به خلقت زنان باز می‌گردد

خلقت زنان اینگونه است که به نوازش نیاز دارند. این خصوصیتی است که مردان باید آن را بپذیرند و درک کنند. تصور کنید می‌خواهید آتشی روشن کنید. ابتدا با یک کبریت تکه چوبی را روشن می‌کنید و سپس به آرامی و در لحظه مناسب یک تکه هیزم روی آن قرار می‌دهید تا حسابی گر بگیرد و سپس هیزم‌های دیگر را یکی پس از دیگری روی هم قرار می‌دهید تا شعله ور شوند. در مورد بدن زن هم درست به همین منوال است. هر نوازش، هر در آغوش گرفتن و هر بوسه،‌ آتش شعله‌های نیاز و گرایش جنسی را در بدن زن شعله ور می‌کند. شما هرگز نمی‌توانید انتظار داشته باشید با یک کبریت کپه‌ای هیزم در یک چشم به هم زدن شعله ور شود. برای رفع نیازهای روحی زنان باید وقت صرف کنید. به همین گونه هرگز نمی‌توانید از همسرتان انتظار داشته باشید با نوازشی کوچک گداخته شود و در آتش عشق شما بسوزد. به خصوص اگر در طول هفته از هیزم‌ها خوب مراقبت نکرده باشید یا آنان را در جایی مرطوب رها کرده باشید! فراموش نکنید که در طول هفته باید به همسرتان عشق بورزید و نیاز زنان به نوازش را نادیده نگیرید.

 

محبت جسمانی رابطه جنسی را به عشق‌ورزی تبدیل می‌کند

نوازش و محبت جسمانی همان چیزی است که رابطه جنسی صرف را به عشق‌ورزی واقعی تبدیل می‌کند. عشق‌ورزی با نزدیکی فرق دارد. عشق‌ورزی چشیدن طعم لحظاتی ناب است که از عشق لبریز شده است. چنانچه عشق‌ورزی را به نزدیکی و رابطه جنسی محدود بدانید، در اصل به خودتان کم فروشی کرده و خود را از لذت عشق ورزی واقعی محروم کرده‌اید. نکته‌ای که درک آن آهمیت دارد این است که عشق‌ورزی فقط به رختخواب محدود نمی‌شود. رختخواب ممکن است جای راحتی برای این کار باشد اما اگر منتظر شوید برای عشق‌ورزی به رختخواب بروید مرتکب اشتباهی بزرگ شده‌اید چرا که زن در رختخواب به سرعت مرد آماده نمی‌شود و به آمادگی قبلی احتیاج دارد.
صحبت سر این نیست که چه عملی بیشتر زن را آماده می‌کند. مردان نیز می‌توانند یاد بگیرند با همین روش آتش عشق،‌ محبت جسمانی و گرایش جنسی خود را شعله‌ورتر سازند. می‌توانند طعم جاذبه و محبت جسمانی بیشتری را در فضایی بسیار غیر شهوانی بچشند و از آن لذت ببریند.

نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند

نیازهای روحی یک زن

زمانی که از یک زن می‌پرسید لازمه عشق چیست و نیاز روحی یک زن چه می باشد، بدون شک بیشتر آن‌ها پاسخ می‌دهند: دوستی، رابطه، صبر و محبت. اما زمانی که از یک مرد این سؤال را بپرسید بدون شک همه آن‌ها یک پاسخ کوتاه خواهند داشت: رابطه جنسی. زیرا برای یک مرد عشق یعنی لذت جنسی و یکی شدن از لحاظ فیزیکی.

آیا دو انسان با این تفاوت‌ها می‌توانند انتظارات یکدیگر را برآورده کنند؟ البته که می‌توانند! اما یک رابطه رمانتیک به تلاش و برنامه‌ریزی نیاز دارد. هردوی آن‌ها باید رابطه‌شان را در اولویت قرار دهند. یکی از دلایل نابودی بیشتر ازدواج‌ها، نداشتن عشق و رابطه جنسی و عدم رفع نیازهای روحی زنان است. بسیاری از همسران برای رابطه جنسی خود اهمیت زیادی قائل نمی‌شوند. آن‌ها کار، فرزندان و بسیاری از فعالیت‌های خود را در اولویت قرار می‌دهند.

بنابراین برای حفظ رابطه خود باید به مواردی که برای هرکدامتان اهمیت دارد، توجه کنید. باید بدانید که برای تداوم ازدواجتان باید به رابطه عاشقانه و رابطه جنسی خود اهمیت دهید و نیازهای روحی و روانی زنان را رفع کنید. ساعاتی از روز را به خودتان اختصاص دهید و به‌دوراز هیاهوی بچه‌ها باهم زمان صرف کنید. نیازی نیست که حتماً از خانه بیرون بروید، بلکه می‌توانید اتاق‌خواب خود را به یک مکان رمانتیک تبدیل کنید و با کمک شمع و گل لحظات رمانتیکی ایجاد کنید.

برای اینکه با همسر خود رابطه بهتری داشته باشید، پنج نیاز رمانتیک زنان را به شما معرفی می‌کنیم. اگرچه نیازهای رمانتیک زنان خیلی بیشتر است، اما سعی کرده‌ایم پنج نیاز روحی زنان مهم‌تر را در اختیارتان قرار دهیم.

نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند

نیازهای عاطفی زنان چیست

در ادامه مهمترین نیازهای عاطفی زنان را شرح خواهیم داد:

 

1. همسرش ازلحاظ معنوی با او همراه باشد

آیا تعجب کردید که مورد اول به گل و پروانه مربوط نمی‌شود؟ یک زن به مردی نیاز دارد که حامی و محافظ او باشد، که نه‌تنها به امنیت فیزیکی او توجه کند، بلکه به روحیات او هم توجه کند و مطمئن باشد که در شرایط خوبی به سر می‌برد.

یک مرد می‌تواند در کنار زنش بایستد، دستش را بگیرد و به او بگوید “همیشه از خدا می‌خواهم که تو را برایم حفظ کند. از خدا می‌خواهم به من کمک کند تا نیازهای تو را برآورده کنم. و برایت دعا می‌کنم”. یک مرد باهوش در هنگام صحبت درباره معنویات از همسرش پیشی می‌گیرد. یک مرد باهوش به همسرش فرصت می‌دهد تا به معنویات خود بپردازد. برای مثال زمانی که همسرش مشغول خواندن دعا است، از فرزندان مراقبت می‌کند.

 

2. در کنار همسرش احساس امنیت کند

یک زن نیاز دارد که در رابطه خود احساس امینت کند و همیشه مطمئن باشد که همسرش تحت هر شرایطی کنار او می‌ماند و به ازدواجشان تعهد دارد، در آن صورت با خیال راحت برای تداوم رابطه‌شان تلاش می‌کند. یک زن نیاز دارد بداند که این رابطه نزدیک فقط میان خود و همسرشان است و همسرش این احساسات را با فرد دیگری شریک نمی‌شود. یک زن نباید از همسرش بترسد و یا تحت‌فشار قرار بگیرد.

 

3. با یکدیگر گفتگوهای صمیمانه داشته باشند

جالب است بدانید که بیشتر زوج‌ها روزانه چهار دقیقه باهم صحبت می‌کنند. بیشتر مردها متوجه نیستند برای اینکه همسر خوبی باشند در ابتدا باید رفیق و شنونده خوبی باشند. بنابراین از غر زدن و پاسخ‌های یک کلمه‌ای دست بردارید. زیرا همسرتان تصور می‌کند حوصله او را ندارید و برایش ارزشی قائل نیستید. بسیاری از مردان که در آغاز رابطه خود هم‌صحبت خوبی بودند با گذشت زمان این توانایی را از دست می‌دهند. بنابراین توانایی گذشته خود را بازگردانید. صحبت با همسرتان را به اولویت تبدیل کنید. باید با همسر خود صحبت کنید و او را در جریان جزئیات زندگی خود قرار دهید. سعی کنید بیشتر درباره احساساتتان صحبت کنید.

زمانی که یک مرد در گفتگوی صمیمانه با همسر خود پیش‌قدم شود و دراین‌باره تلاش کند، در آن صورت همسرش هم در رابطه جنسی علاقه بیشتری نشان می‌دهد. زیرا این کار باعث می‌شود، امیدها و آرزوهایشان را فراموش نکنئ

 

4. او را لمس کنید و کلمات محبت‌آمیز به کار ببرید

افرادی که یکدیگر را دوست دارند معمولاً پیش از ازدواج همدیگر را نوازش می‌کنند زیرا می‌دانند که حس خوبی ایجاد می‌کند. اما پس از ازدواج چه اتفاقی می‌افتد؟ حتی برخی از زوج‌ها پس از ازدواج به‌ندرت دست هم را می‌گیرند. درصورتی‌که ناز و نوازش تأثیر خوبی دارد، چه یک بوسه کوتاه باشد، یا یک آغوش طولانی. یا اینکه فقط دستی به صورت همسر خود بکشید و به او بگویید دوستش دارید.

کلمات محبت‌آمیز هم همین تأثیر را دارند. می‌توانید با کمک کلمات مختلف، زیبایی، زنانگی، وفاداری، شخصیت و بسیاری از حسن‌های او را ستایش کنید. کدام زن می‌تواند نسبت به این کلمات محبت‌آمیز واکنش نشان ندهد؟

 

5. همسرش او را بخواهد و به او توجه کند

یک زن به همسری نیاز دارد که او در آغوش بگیرد، به یک قصر ببرد و بگوید “دوست دارم باهم تنها شویم”. توجه کردن به یکدیگر در رابطه زناشویی بسیار مهم است. در این لحظات می‌توانید بسیاری از مسائل و مشکلات خود را نیز حل کنید و به هم نزدیک‌تر شوید.

 

6. حمایت مالی

اولویت اصلی مخارج خانه، تغذیه، البسه خانواده و کلا مایحتاج زندگی بر عهده مرد است.
هر قدر که زن از شغل و کار خوبی برخوردار باشد و یا حتی فردی سرمایه دار باشد، اما توجه مرد به تامین نیازهای روحی یک زن در جلب توجه وی تاثیر بسزایی دارد.
برخی از مردان بنا براشتباه وقتی همسرشان شاغل بوده و صاحب درآمد است، نیازهای روحی و عاطفی همسرشان را نادیده گرفته و توجهی به این مساله ندارند که آیا همسرم به چیزی نیاز دارد؟ آیا خریدهای خانه انجام شده است؟ و یا به طور کلی آیا همسرم نیاز مادی دارد؟ و … توجه مرد به تامین مایحتاج مادی زن در ایجاد و حفظ رابطه عاطفی میان آنها بسیار موثر است.

 

7. صداقت

عدم علاقه مردان به صحبت و گفتگو در خانه، باعث می شود که این تصور در زن قوت بگیرد که همسرش مسایل را از وی مخفی می کند و صداقت لازم را با وی ندارد.

برای جلوگیری از این سوتفاهمات است که مرد باید هر آنچه درباره خودش وجود دارد، باهمسرش در میان بگذارد تا رفتارش حاکی از صداقت و روراستی باشد.

 

8. تعهد خانوادگی

مسلما مردان تنها مسئول تامین مایحتاج مادی خانواده نیستند بلکه باید انرژی و زمان لازم را برای رشد تربیتی و اخلاقی بچه ها اختصاص دهند.
خواندن کتاب برای بچه ها، رسیدگی به گردش و تفریح آنها، توجه به امور تربیتی از قبیل شرکت در جلسات مدرسه و … از جمله وظایفی است که مرد خانواده نیز باید در آن سهیم باشد و تنها بر عهده زن خانه نیست.

در ضمن موفقیت یک مرد آرمانی این است که همیشه با همسرش در مورد روشهای تربیتی بچه ها به بحث و مشارکت نشسته تا به توافق مشترک رسیده و نظرات همسرش در مورد روشهای تربیتی را نادیده نگیرد.

 

9. گفتگو

مردان عموما خیلی اهل صحبت و گفتگو نیستند و همین مساله باعث ایجاداین تصور در زن می شود که همسرش دلبستگی لازم را نسبت به زندگی زناشویی ندارد.

در حالیکه واقعیت این نیست و این خصوصیت بخشی از طبیعت مردان است اما از طرف دیگر مردان نیز نباید به بهانه طبیعی بودن این خصلت، از همسرشان غافل شوند بنابراین توصیه می شود که مردان هر روز زمانی را برای گفتگو با همسر خود اختصاص دهند و در مورد حوادث روزمره، بچه ها، احساسات و برنامه هایشان با همسر خود به صحبت بپردازند.

 

10. به کار بردن کلمات محبت آمیز

در گفتگو هایتان و در طول روز از جادوی کلمات محبت آمیز استفاده کنید.
نام همسرتان را به تنهایی به کار نبرید.
تهیه گل و یا حتی هدایای بسیار ساده اما غیر منتظره از روشهای ابراز محبت است که عموما زنان را شیفته خواهد کرد.

نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند

نیازهای روحی و روانی زنان از نگاه اسلام

اسلام درباره مهربانی مرد به زن و نیازهای روحی و روانی زنان بسیار تاکید کرده است . سیره عملی پیشوایان دین همین مطلب را می رساند و نشان می دهد که پیامبر گرامی و امامان معصوم به همسرانشان بسیار مهر می ورزید اند در چهاره قرن تاریخ اسلام ، در زندگی برگزیدگان حتی یک بی مهری به همسر مشاهده نمی شود پیامبر فرمود : بهترین شما کسی است که با زن خود ، سازگار تر و در باره او خیر خواه تر باشد

برخی دیگر از این اموزه ها ی گران بها ٍ زنان را امانتی نزد مردان معرفی کرده اند حضرت علی فرمود «انهن َ امانهُ اللهِ عندکم فلا تضاروهنَ ولا تعضِلوهنَ » زنان شما امانت های خدا در دست شمایند ؛ آنان را نیازارید و بر آنان سخت نگیرید.

نیازهای روحی زنان که هر مردی باید بداند

نیازهای روحی زنان باردار

نیاز های روحی و عاطفی زنان باردار شامل گرفتن حمایت، محبت و توجه، مراقبت، رابطه جنسی، هم فکری و ملاطفت می باشد. در ادامه هر کدام از این نیازهای روحی زنان باردار به اختصار شرح داده شده اند.

 

نیاز به حمایت در دوران بارداری

اساسی ترین نیاز روحی زنان در دوران بارداری حمایت است. حمایت می تواند اشکال مختلفی داشته باشد:

 

حمایت اطلاعاتی : حضور زنانی که قبلا تجربه بارداری داشته اند، گروه های مادران باردار، گرفتن اطلاعات از متخصص از جمله حمایت های اطلاعاتی می باشد.

 

حمایت عاطفی : شنیده شدن و همدلی دریافت کردن در این دوران حائز اهمیت است. همسر زن باردار باید بر طرف کننده این نیازها باشد.

 

کارهای منزل: به علت تغییرات جسمی در این دوران ممکن است انجام برخی امور منزل یا نگهداری از فرزندان دیگر برای زن باردار سخت باشد. در این شرایط همکاری و کمک همسر و اطرافیان بسیار ارزشمند است.

 

حمایت اجتماعی: برخی زنان باردار که قبل از بارداری شاغل بوده اند و الان در مرخصی هستند، ممکن است در منزل دچار کسالت شوند. در این حالت همسر می تواند با حضورش از کسالت وی بکاهد یا زمینه ای فراهم کند که دوستان همسر به دیدنش بیایند یا محیط اجتماعی شان را گسترش دهند.

 

نیاز به محبت و توجه در دوران بارداری

یکی از نیاز های اساسی هر زن در ازدواج دریافت محبت و توجه از جانب همسر می باشد. این نیاز تحت شرایط خاص مضاعف می گردد. قطعا یکی از این شرایط خاص، دوره بارداری است. زنان در این دوران حساس تر و شکننده تر بوده و ممکن است آستانه تحمل پایین تری داشته باشند. دیدن اینکه همسرشان به آن ها توجه می کند، از آن ها مراقبت کرده و برای آرامششان می کوشد، قوت قلب بزرگی خواهد بود. برای مثال می توانید در طول روز با همسرتان تماس بگیرید، به او یادآوری کنید که دوستش دارید، یا به او پیشنهاد دهید که در کارها کمکش می کنید.

 

نیاز به هم فکری با زن در دوران بارداری

ممکن است اشتغال فکری همسرتان نسبت به تهیه کردن سیسمونی و انتخاب اسم فرزندتان بیشتر از شما باشد و در این موارد نیاز به هم فکری شما داشته باشد. این هم فکری کمک می کند بار فشار های روانی روی زن کمتر شده، احساس کند همسرش همراهش هست و حواسش به او می باشد.

 

نیاز به ملاطفت با زن در بارداری

به خاطر حساس بودن و شکننده بودن روحیه زنان در دوره بارداری ممکن است شنیدن برخی جملات از اطرافیان برایشان سخت باشد و برخی مسائل را اشتباه متوجه شوند. بر نگرانی های زنان باردار نیفزایید. مثل اینکه بگویید : الان تا می تونی بخواب، بعدا دیگه خواب راحت نخواهی داشت. در مورد سزارین کردن، نحوه شیر دادن و سایر مسائل که تصمیمات شخصی وی هستند، برایش دلهره ایجاد نکنید و در آن ها دخالت نکنید.

جدیدترین مطالب