روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

از بین بردن بوی شیر داخل ماشین کار بسیار ساده و آسانی است اگر در ماشین شما بوی بد شیر آزار دهنده است روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین را که در ادامه بیان می شود امتحان کنید. همچنین در پایان آموزش رفع بوی سیگار از داخل ماشین را هم بیان خواهیم کرد.

اولین اقدام برای از بین بردن بوی شیر از داخل ماشین خارج کردن زباله در زیر صندلی‌ها ، جیب‌‌های پشت صندلی ، داشبورد ، صندوق عقب و تمیز کردن جاسیگاری خودرو است. اگر در ماشین از صندلی کودک استفاده می‌کنید ، صندلی را از ماشین خارج کرده و محفظه های نوشیدنی و زیر کاورصندلی را بررسی کنید.

 

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین

بهتر است تمامی سطوح ماشین را با دستمال مناسب و پاک کننده ملایم تمیز کنید. برای پاک کردن داشبورد و کابین از واکس مخصوص و برای چرم صندلی‌ها از اسپری‌های مخصوص چرم استفاده کنید تا به سطوح خودرو شما آسیبی نرسد. برای پاک کردن کفپوش‌ها و صندوق عقب هم از جاروبرقی استفاده کنید.

چه بسیار مواقعی که کودک شما و یا خود شما اقدام به استفاده از شیر و یا موارد لبنی می کنید و به علت پاشیدن شیر در داخل محیط خودرو و فاسد شدنش شاهد بوی بسیار ناخوشایند هستیم که با روش های زیر می توانید اقدام به حل کردن مشکل کنید.

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

از بین بردن بوی شیر گندیده داخل ماشین

اگر روی فرش، چرم یالوازم داخلی ماشین شیر ریخته شد بلافاصله آن را تمیز کنید چون هم رنگ و هم بوی ماشین را خراب می کند. برای صندلی های چرمی با پارچه محل را تمیز کنید، مطمئن شوید که هر شکافی که در صندلی است را تمیز و خشک کرده اید. اگر شیر روی کف پوش ریخته شده است آن را بیرون بیاورید و تمیز کنید. اجازه دهید که کف پوش ها و زیر پایی ها در معرض هوا خشک شوند.

 

از بین بردن لکه شیر و بوی شیر خودرو

در اولین اقدام میبایست لکه و اثرات شیر را از بین ببریم. برای این کار در سریع ترین زمان ممکن لکه و اضافات شیر را پاک کنید. برای این کار می توانید از دستمال هاییی که جذب بالاییی دارند و یا اسفنج کمک بگیرید، این کار را بار ها تکرار کنید.

 

از بین بردن بوی شیر با آمونیاک از داخل ماشین

یک لیوان آمونیاک برای اینکار کافی است . بوی آمونیاک بسیار آزار دهنده میباشد . وقتیکه آن را داخل ماشین قرار می دهید داخل ماشین نمانید . بعد از بوگیری آمونیاک ۱ تا ۲ ساعت پنجره ها را باز گذاشته سپس از خودرو استفاده نمایید .

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

از بین بردن بوی شیر داخل ماشین با شستشو

چنانچه شیر بر روی قطعه و یا لوازمی از خودرو قرار گرفته که قابل جدا سازی و خارج کردن از خودرو هستند حتما این موارد را از خودرو خارج و اقدام به شست و شو کنید، اگر این چنین نیست با یک اسپری لکه بر سعی کنید این لکه را در همان خودرو از بین ببرید و تمیز کنید.

 

از بین بردن بوی شیر داخل ماشین با قهوه

استفاده از مقداری قهوه آسیاب شده با ان بوی نافذ و گیرا می تواند بسیار کمک کننده باشد چرا که به راحتی بو های دیگر را جذب خود می کند. در یک ظرف مقدار قهوه آسیاب شده ریخته و در نزدیکی محل ایجاد بوی بد شیر قرار دهید تا از این طرق بوی نامطبوع قبل از انتشار جذب قهوه شود. می تواند پس از مدتی این ظرف قهوه را زیر صندلی خودرو قرار دهید. قرار دادن مقداری قهوه آسیاب شده یا دانه قهوه در داخل خودرو علاوه بر از بین بردن بوی نم حاصل از قطعات خودرو ، بوی بد شیر و سیگار را سریع جذب می‌کند.

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

از بین بردن بوی شیر با سیب از داخل ماشین

از این روش به همراه روش دیگر استفاده نمایید . سیب را به ۴ قسمت تقسیم کنید و در مکانهای مختلف ماشین به مدت ۱۲ ساعت قرار بدهید . این کار را تا از بین رفتن بوی ماشین تکرار نمایید .

 

جوش شیرین برای از بین بردن بوی شیر داخل ماشین

مثداری جوش شیرین را بر روی ناحیه ای که شیر قرار گرفته بپاشید تا ضمن جذب رطوبت باعث از بین بردن بوی بد شیر هم شود. جوش شیرین یک نقش بسیار قوی در فیلتر کردن بو های نامطبوع دارد. برای جذب بو و رطوبت، جوش شیرین بر روی این لکه به مقدار کافی زمان دهید حتی این زمان می تواند تا سه الی ۴ روز هم ادامه داشته باشد سپس آن را با جارو برقی و یک دستمال تمیز کنید. همچنین جوش شیرین باعث از بین بردن رطوبت و بوی بد نم می شود و کافی ‌ست به اندازه یک قاشق غذاخوری از آن را روی محلی که مایعات ریخته بریزید و بعد از 3-4 روز آن را تمیز کنید.

 

از بین بردن بوی شیر با سرکه سیب از داخل ماشین

همانطور که می دانید سرکه داری بوی نسبتا گیرا و همچنین فیلتر کننده هوای نامطبوع است. هر چند خود سرکه شاید بوی خیلی مطبوعی نداشته باشد که شما میبایست از سرکه های سفید استفاده کنید ضمن اینکه بوی سرکه با خشک شدن از بین می رود و با خود بوی بد خودرو را از بین خواهد برد.

سرکه را زمانی به کار ببرید که لکه شیر تازه است چرا که سرکه به راحتی آنزیم های شیر را شکسته و بوی بد به مراتب کم تر از قبل خواهد شد. شما می توانید یک قسمت سرکه را با ۴ قسمت آب مخلوط و سپس بر روی لکه اسپری کنید، و سپس اجازه دهید جذب لکه شود و سپس بعد از سه الی ۴ ساعت لکه را با یک دستمال تمیز کنید.

 

باز کردن پنجره ها برای رفع بوی شیر داخل ماشین

یکی از دلایل بوی بد گیر افتادن هوا و در نتیجه بو بد خودرو در داخل است. پس شما کاربران هاو کن یو همانطور که می دانید هنگام انجام عملیات تمیز کردن و از بین بردن بو تا زمانی که بوی لکه کاملا از بین برود بهتر است درب و پنجره ها را باز رها کنید تا جریان هوا به کمک شما بیاید.

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

رفع بوی سیگار از داخل ماشین

هنگامی که ماشین خشک و تمیز شد بوی آن را بررسی کنید. اگر هنوز بوی سیگار می آید موارد زیر را بررسی کنید: حتما می دانید که بوی سیگار داخل ماشین، که حتی روز های قبل در خودرو استفاده شده است تا چه اندازه می تواند آزار دهنده باشد. از این رو شما می توانید که با روش های زیر نتنها بوی سگار بلکه بوی هر مواد ناخوشایند مشابه دیگری را از خودروی خود از بین ببرید.

 

رفع بوی دود سیگار از داخل ماشین

اگر شما در ماشین سیگار می کشید و یا اینکه کس دیگری بدون اطلاع شما در ماشین سیگار کشیده است می تواند بوی نامطبوعی در ماشین ایجاد کند. اگر قصد دارید بوی بد سیگار را از بین ببرید دو حوله را در دو کاسه پلاستیکی جدا که حاوی سرکه سفید است قرار دهید. اگر ماشین شما واقعا بزرگ است از کاسه های بیشتری استفاده کنید. سرکه بوی سیگار را جذب می کند به طوری که وقتی شما کاسه ها را بر می دارید بو نیز برطرف می شود. در صورت لزوم شما می توانید این کار را تکرار کنید. اگر شما به طور منظم در ماشین سیگار می کشید این بو همیشه وجود خواهد داشت، بنابراین بهترین کاری که باید بکنید این است که سیگار کشیدن در ماشین را کنار بگذارید.

نکته : اگر به هر نحوی خودرو بوی دود آتش گرفته است، از روش سرکه استفاده کنید.

 

تمیز کردن اولیه خودرو برای رفع بوی سیگار

در اولین اقدام میبایست برای از بین بردن بوی سیگار از داخل خودرو اقدام به یک نظافت کلی در داخل خودرو کنید. برای این کار با استفاده از یک فرچه و یک اسپری و یا با استفاده از جارو برقی اقدام به از بین بردن گرو غبار دود های سیگار از روی صندلی، داشبورد و … کنید تا بتوانید منشا این بو ها را از از بین ببرید. بوی بد خودرو با این روش کاهش میابد.

 

خالی کردن و تمیز کردن جاسیگاری خودرو

در قدم بعدی میبایست اقدام به خالی کردن محل نگه داری خاکستر و ته سیگاری های خودرو کنید تا بدین صورت منبع دیگری از بو های ناخوشایند و این بوی بد خودرو و سیگار را از بین ببرید.

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

استفاده از ذغال فعال شده برای از بین بردن بوی سیگار داخل خودرو

ذغال فعال شده را میتوانید از مغازه حیوانات خانگی تهیه کنید . این ماده بسیار قوی بوده و اگر جوش شیرین بوی بد ماشین را از بین نبرده است این ماده حتما بوی بد ماشین را از بین خواهد برد . یک لیوان ذغال فعال شده ( اگر به صورت پودر باشد بهتر است ) را درون ماشین به مدت ۴۸ ساعت قرار دهید تا کاملا بوی داخل ماشین از بین برود .

 

از بین بردن بوی سیگار داخل ماشین با دارچین

با وجود تمیز کردن در مراحل قبل اما مطمئنا بو ها همچنان در خودرو مشخص هستند که حال با استفاده از چند چوب دارچین باید اقدام به بو زدایی کنید. بوی متفاوت و نزدیک دارچین می تواند به راحتی با بوی سیگار ترکیب و ان را کاملا از بین ببرد. روش های مختلفی برای استفاده از دارچین موجود است اما شما کاربران هاو کن یو بهتر است یک لیوان را از آب جو پر کرده و چند چوب دارچین در ان بیاندازید و برای مدتی داخل خودرو قرار دهید. بهتر است در و پنجره ها بسته باشد.

 

رفع بوی سیگار از داخل ماشین با پوست مرکبات

مورد کاربردی دیگر استفاده از پوست مرکبات است که با بوی جذاب خود به راحتی ضمن جذب بوی سیگار اقدام به از بین بردن بوی نامطبوع هم خواهد کرد. شما از پوست پرتقال، لیمو و … می توانید کمک بگیرید. مقداری از این پوست ها را داخل ظرفی قرار داده و در داخل خودرو رها کنید. بهتر است داخل خودرو اقدام به پوست گرفتن کنید.

 

استفاده از روزنامه مچاله شده برای رفع بوی سیگار ماشین

روزنامه دارای خاصیت بوزدایی میباشد . روزنامه را مچاله کرده و در داشبورد و دیگر مکان های ماشین قرار دهید ، بعد از ۴۸ ساعت آنها را بردارید . این روش شاید به تنهایی کارساز نباشد و باید با روش های دیگر مانند : جوش شیرین و قهوه استفاده شود . شاید باورش سخت باشد اما شما به راحتی و با قرار دادن چند روزنامه داخل خودرو می توانید به راحتی شاهد جذب بوی سیگار توسط روزنامه ها باشید. بنا بر این استفاده از روزنامه و در داخل خودرو مورد کاربردی دیگری است که شما کاربران هاو کن یو می تواند استفاده کنید.

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

تعویض فیلتر هوا ماشین

برای رفع بوی بد داخل خودرو بهتر است فیتر هوای خودروتان را عوض کنید تا تغییر محسوسی را احساس کنید. جلوی خودرو بایستید. محفظه ورود هوا را پیدا کنید. بوزدا را آزادانه به داخل آن اسپری کنید. بعد از چند اسپری، سر را داخل خودرو کرده و بو کنید تا مطمئن شوید بوزدا در حال گردش در سیستم تهویه خودروست. در صورت لزوم اسپری را تکرار کنید. سپس بخاری را روی آخرین دمای گرما و تهویه هوا را روی گردش بگذارید. دوباره روند اسپری را تکرار کنید. روند اول قسمت‌هایی مانند تبخیرکننده، دمنده و هواکش و روند دوم بقیه جاهایی که ذره‌های بوزا جمع می‌شو​د را بوزدایی خواهند کرد.

 

رفع بوی دود سیگار داخل ماشین با خوشبو کننده

شاید یکی از ساده‌ترین روش های از بین بردن بوی بد در داخل ماشین قرار دادن خوشبو کننده در خودرو است. خوشبو کننده‌ها در حال حاضر با انواع مختلفی وارد بازار خودرو شده‌اند حتی بعضی از شرکت‌های خودروسازی نیز از فناوری خوشبو کننده‌های اتوماتیک در خودرو استفاده کرده‌اند.

 

روش از بین بردن بوی بد داخل ماشین

1. زیر صندلی‌ها را چک کنید و تمام غذاهای فاسد شده، آشغال، و سایر ضایعات را بردارید و از ماشین خارج کنید.

 

2. جیب‌ های پشت صندلی را بررسی کنید و تمام چیزهایی که در آن است را بردارید. توجه داشته باشید که اگر شما بچه دارید ممکن است آب نبات های چسپنده، خورده باقی مانده غذا و غیره در جیب های صندلی جا مانده باشد.

 

3. اگر شما صندلی بچه در ماشین دارید، محفظه های نوشیدنی و زیر کاورصندلی را بررسی کنید. غذا و نوشیدنی می تواند در هریک از این محل ها افتاده باشد. صندلی را از ماشین بیرون بیاورید و آن را تمیز کنید.

 

4. فراموش نکنید که صندلی عقب را هم بررسی کنید. بو می تواند از هر جایی باشد.

 

5. سطح ماشین را خشک کنید. از پارچه های نرم برای خشک کردن پلاستیک، چوب، شیشه و سطوح متالیک دورن ماشین استفاده کنید. اگر می خواهید به غیر از آب از چیز دیگری استفاده کنید از پاک کننده های ملایمی استفاده کنید که به سطح شما آسیب نرساند. برای صندلی های چرمی از پاک کننده های مناسب چرم استفاده کنید. اگر در یک روز گرم هستید درها و پنجره ها را باز بگذارید.

 

6. هر چه درون جعبه داشبورد است را خارج کنید و سپس بخوبی آن را تمیز کنید.

 

7. برس کشیدن کفپوش برای رفع بوی شیر داخل ماشین

قبل از کشیدن جاروبرقی، کفپوش را خوب برس بکشید. سعی کنید از برس‌ های نرم استفاده کنید چون برس های زبر باعث آسیب رسیدن به سطح داخلی ماشین می شود. برس کشیدن باعث می‌شود کثیفی‌ ها از سطح جدا شده و بهتر توسط جاروبرقی مکیده شود. همیشه از آب تمیز استفاده کنید و به طور متناوب آن را عوض کنید. آب های اضافه ای که در ماشین جمع شده است را خشک کنید.

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

8. رفع بوی سیگار صندلی و کف پوش ماشین

داخل ماشین را و صندلی ها را جارو برقی بکشید.

اگر کف پوش های ماشین برداشته می شود آن ها را در بیاورید، صندلی و زیرپایی را برای از بین بردن خاک های اضافه بیرون بیاورید و لوله جاروبرقی را بیرون بکشید و روی همه صندلی ها بکشید. بالشتک ها را تا آنجا که می توانید باز کنید و تمیز کنید. نم زیرپایی ها می تواند ایجاد بوی نامطبوع کند. با شستن زیرپایی ها و یا اسپری ضد بو شما می توانید بوی نامطبوع داخل ماشین را برطرف کنید.

 

9. از بین بردن بوی دود سیگار داخل ماشین

بعد از جاروبرقی کشیدن ممکن است شما بخواهید با یک دستگاه بخار شور همراه با شامپو/ بوزدای آنزیمی داخل ماشین را تمیز کنید . با استفاده از یک دستگاه بخارشو اطمینان حاصل کنید که گرد و غبار و خاک ها به حداقل حد ممکن رسیده است. با تمیز کردن کف پوش ها و زیر پایی ها شما اطمینان حاصل می کن که خاک های که بین آنها گیر کرده اند پاک می شوند. می توانید از یک بخارشوی مناسب و یک بو زدای آنزیم دار و یک اسفنج تمیز استفاده کنید. دقت کنید که آب زیادی استفاده نکنید. استفاده زیاد از آب باعث می شود که روکش ها دیرتر خشک شوند (مخصوصا اگر هوا سرد باشد) و این باعث می شود که در ماشین بوی بدی ایجاد شود. سعی کنید با یک دستگاه که قابلیت مکش آب را دارد، آب صندلی را بگیرید. فرایند را برای پاک کردن لکه های سرسخت تکرار کنید. در پایان این فرایند صندلی ها کمی مرطوب هستند اما نباید زیاد خیس باشند، با استفاده از دستگاه بخارشوی هر گونه آب اضافی را حذف کنید.

 

10. بوزدایی داخل ماشین

پس از تمیز کردن همه خودرو، نوبت یک بوزدایی کلی است. خودرو را به محلی با تهویه مناسب (ترجیحا بیرون) ببرید و در کاپوت را باز کنید. ترمز دستی را بکشید و ماشین را روشن کنید. سیستم تهویه هوای خودرو را روشن کرده و روی بیشترین قدرت تنظیم کنید.

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

پیشگیری از ایجاد بوی سیگار داخل ماشین

برای اینکه مشکلاتی از قبل ایجاد بوی دود سیگار داخل ماشین برای تان پیش نیاید به نکات زیر توجه داشته باشید:

هر مدت یکبار ماشین خود را وارسی کنید و مواد غذایی و غیر غذایی بو زدا را خارج کنید.
هر چند وقت یکبار روکش های خوردرو را خارج کنید و بشویید.
قبل از این کودک خود را داخل ماشین ببرید زیر آن ملحفه ای بندازید.
هفته ای یکبارماشین خود را تمیز کنید.

وقتی داخل خودرو نیستید شیشه ها را بالا دهید تا از کثیفی جلوگیری شود.

روش از بین بردن بوی شیر داخل ماشین | رفع بوی سیگار از داخل ماشین

رفع بوی شیر داخل ماشین

وسایل مورد نیاز:

سرکه سفید

کاسه یا کاسه‌های کوچک

 

مرحله 1:

عامل ایجاد بو را پیدا کنید. تا زمانی که این عامل پیدا نشود، بو از بین نمی‌رود.

 

مرحله 2:

کل ماشین را تمیز کنید. بو به داخل روکش‌ها و وسایل هم نفوذ می‌کند.

وسایل اضافی را از ماشین خارج کنید.

داخل ماشین را جاروبرقی بکشید، آن را دستمال کرده و تا جای ممکن تمیز کنید.

 

مرحله 3:

مقداری سرکه داخل یک کاسه بریزید و داخل ماشین بگذارید.

اگر شدت بو زیاد است، یک ظرف سرکه روی صندلی عقب و یک ظرف روی صندلی جلو قرار دهید.

شیشه‌های ماشین را بالا بکشید.

در ظرف سرکه را باز بگذارید و حداقل 12 ساعت صبر کنید.

 

مرحله 4:

بعد از این مدت، بوی بد از بین می‌رود.

ظرف‌های سرکه را خارج کنید.

اگر بو همچنان ادامه داشت، گذاشتن سرکه را تکرار کنید.

 

مرحله 5:

درهای ماشین را باز بگذارید تا هوا به داخل ماشین نفوذ کند. این کار به از بین رفتن بوی سرکه کمک می‌کند.

 

مرحله 6:

از بوگیر استفاده نمایید.

با استفاده از بوگیرهای ماشین با رایحه‌های مختلف، بوهای مقاوم به طور کلی از بین خواهند رفت.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب