طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

شستن پرده های توری در لباسشویی بسیار ساده و راحت است و در اینجا طرز صحیح شستن پرده های توری در ماشین لباسشویی را بیان خواهیم کرد. اگر نکات شستن پرده توری در لباسشویی را نمی دانید این نوشتار را دنبال کنید.

 

طرز شستن پرده توری در لباسشویی

با نحوه شستن پرده توری در لباسشویی در اینجا آشنا می شوید. پرده های توری که در اتاق ها آویزان می شوند مخصوصا آنهایی که در اتاق نشیمن هستند، خیلی زود گرد و خاک و دوده را به خود جذب می کنند؛ و گاهی بعد از شستشو چرک مرده و تیره میمانند. در این مطلب چند راهکار ساده برای شستن پرده توری در لباسشویی برایتان بیان میکنیم؛ تا عید نوروز امسال پرده های توری تان برق بزند.

 

گرد و غبار و دوده‌های موجود در هوا به دنبال بهترین جا برای ساکن شدن هستند و چه میزبانی بهتر از پرده های توری؟! آموزش اصولی شستشو و خشک کردن انواع پرده چگونه است؟ اگر همین الان از نزدیک به پرده توری منزل‌تان نگاه کنید متوجه می‌شوید حجم بسیار زیادی از گرد و غبار و دوده‌هایی که از آلودگی هوا حاصل می‌شوند بر روی پرده توری خانه شما جا گرفته‌اند. به فکر شستن پرده توری در لباسشویی افتادید؟ نگران نباشید! این کار اگرچه نیازمند رعایت برخی از نکات است، اما اصلاً کار سختی نیست.

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

-برای شستن پرده توری در لباسشویی آن را چند بار با آب سرد بشویید تا مقدار زیادی از خاک و دوده آن خارج شود.

 

-برای اینکه گردوغبار کاملا از پرده های توری خارج شوند در آب شستشوی پرده ها مقدار کمی نمک اضافه نمایید.

 

-پرده های توری را با پودر لباسشویی شسته و آبکشی نمایید.

 

-برای شستن پرده توری از سفید کننده ها استفاده نکنید، چرا که باعث کدر شدن آنها خواهد شد. بهترین راه اضافه کردن جوش شیرین به اندازه پودر مصرفی است.

 

خیس زدن قبل از شستن پرده توری در لباسشویی

ابتدا یک تشت بزرگ پیدا کنید یا از وان حمام استفاده کنید و آن را با آب ولرم یا آب سرد پر کنید. در این مرحله قصد داریم گرد و غبار و دوده‌های روی پرده توری را برطرف کنیم تا برای ازبین بردن لکه‌ها راحت‌تر باشیم. پس سعی کنید اندازه تشت و میزان آب داخل آن را طوری تنظیم کنید که آب داخل تشت یا وان کاملاً پرده را پوشش دهد. اضافه کردن یک پیمانه سرکه و اگر دوست داشتید یک پیمانه آبلیمو به تمیز شدن پرده کمک می‌کند! البته اگر پرده‌تان از جنس کتان است دست نگه دارید، سرکه کتان را خراب می‌کند. پرده توری را در آب تکان دهید و حداقل یک ساعت صبر کنید، اگر هم وقت کافی دارید شب تا صبح صبر کنید، پرده باید حسابی خیس بخورد!

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

بهترین روش شستن پرده توری

 

شستن پرده توری در لباسشویی بهتر است یا با دست؟

بعد از خیس خوردن پرده های توری آن را از آب بیرون بکشید و به جنس آن دقت کنید. پرده های توری نازک و ظریف، بهتر است با دست شسته شوند. مثلاً پرده های ابریشمی و کتانی ممکن است در لباسشویی آسیب ببینند، پس زحمت را به جان بخرید و با دست‌هایتان پرده را خوب بشویید. اگر هم جنس ظریفی ندارند و از کتان یا پلی استر ساخته شده‌اند با خیال راحت ماشین لباسشویی را برای شستن پرده توری روشن کنید.

 

بهترین مواد شوینده برای شستن پرده های توری

باید مواد شوینده مناسب جنس پرده را پیدا کنید. اگرچه هر مواد شوینده‌ای می‌تواند به تمیز شدن پرده های تور کمک کند، اما انتخاب صحیح و متناسب با جنس پرده ها باعث می‌شود عمر پرده ها بیشتر شده و جای دوده‌ها روی پرده نماند. وقتی متوجه شدید شوینده مناسب برای شستن پرده توری چیست آنوقت می‌توانید مقدار کمی جوش شیرین هم همراه مواد شوینده اضافه کنید تا سفیدی هرچه بیشتر پرده حاصل شود. از جوش شیرین، تنها به عنوان شوینده استفاده نکنید.

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

طرز خشک کردن پرده های توری پس از شستشو

شستن پرده توری در لباسشویی که تمام شد، به خوبی پرده ها را آب بکشید و آن‌ها را آویزان کنید. بعد از خشک شدن می‌توانید پرده ها را آویزان کنید و لذت ببرید.

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

طرز خیس زدن پرده توری قبل از شستشو

 

نکات شستن پرده های توری

رعایت برخی نکات که به تجربه افراد ثابت شده‌اند در شستن پرده های توری در لباسشویی ال جی و سامسونگ کمک شایانی می‌کند. چند نکته بسیار مهم درباره شستشوی پرده های توری در لباسشویی در ادامه می‌خوانید که حتماً باید به آن‌ها توجه کنید.

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

پیش از شستن پرده توری در لباسشویی، لکه‌ها و گردوغبار روی آن را از بین ببرید.

 

پرده توری را در مدت‌زمان کوتاه و تحت دمای پایین بشویید.

 

از مواد شوینده متناسب با نوع پارچه بکار رفته در پرده توری استفاده کنید.

 

پس از شستشو، پرده توری را آویزان کنید تا خشک شود.

 

اضافه کردن نمک به آب شستشوی پرده

در مرحله اول که پرده های توری در آب خیس می‌خوردند می‌توانید به جای سرکه و آبلیمو از نمک استفاده کنید. نمک به غبار زدایی و جداشدن دوده‌های روی پرده توری کمک می‌کند.

 

زمان شستن پرده توری گیره ها را چکار کنیم؟

وقتی که پرده ها را جدا کردید، قبل از اینکه در آب فرو ببرید و فرآیند شست و شو را شروع کنید حتماً جای گیره های فلزی را روی پرده های توری علامت گذاری کنید تا بعد از شستن پرده توری دچار مشکل نشوید. ماژیک، خودکار و لاک ناخن گزینه‌های خوبی برای علامت گذاری هستند. اگر این کار یادتان برود بعداً حتماً موقع پیدا کردن جای صحیح گیره‌ها حوصله‌تان سر می‌رود. در ضمن اگر اشتباه وصل کنید، فرم پرده ها به هم می‌ریزد.

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

حلقه های زنگ زده پرده

از نزدیک که نگاه کنید گاهی اوقات حلقه های فلزی پرده های توری زنگ می‌زنند. یک محلول از آب و سرکه تهیه کنید و حلقه‌ها را در آن بشویید، با این روش می‌توانید زنگ زدگی روی حلقه ها را از بین ببرید. اگر حلقه‌ها زنگ زده باشند ممکن است رنگ زرد و قرمز زنگ‌ها را به پرده ها انتقال بدهند. بعد از شستن پرده های توری در لباسشویی هم می‌توانید با استفاده از صابون خشک سطح داخلی حلقه‌ها را برای حرکت روی میله روان‌تر کنید.

جاروبرقی کشیدن روی پرده ها

بعد از شستن پرده توری بهتر است هرچند وقت یک بار جاروبرقی را روشن کنید و گرد و غبار و دوده‌های موجود روی پرده توری را به سادگی برطرف کنید. تقریباً تمام مدل‌های جاروبرقی یک سری مخصوص برای این کار دارند. استفاده از این سری باعث می‌شود جارو برقی پرده را به داخل لوله نکشد. البته استفاده از بخارشوی نیز توصیه می‌شود. گردگیری‌های دوره‌ای هم از زحمت شستن پرده توری کم می‌کند و هم به عمر پرده ها می‌افزاید.

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

شستن پرده های توری آستردار

اگر پرده های توری تان آستردار هستند بهتر است دست از زحمت کشیدن بکشید و این کار را به خشک شویی محل بسپارید به این علت که ممکن است شستن پرده توری آستردار به راحتی پرده های توری بدون آستر نباشد و به پرده آسیب وارد کند.

 

چروک‌های حریر

پرده هایی که از جنس حریر هستند پس از شستن با ماشین لباسشویی معمولاً چروک می‌شوند. راه حل بسیار ساده است: به جای استفاده از پودر لباسشویی از پودر صابون استفاده کنید.

 

اتو کشیدن پرده توری بعد از شستن

وقتی شستن پرده توری در ماشین لباسشویی تمام شد و تمام کار‌هایی که باید انجام بدهید را انجام دادید، پرده ها را به صورت نمدار آویزان کنید. همانطور که میدانید اتو کشیدن پرده های تور کار طاقت فرسا و وقت گیری است و آویزان کردن آن‌ها به صورت نمدار باعث می‌شود در حالی که خشک می‌شوند چروک‌ها نیز از بین بروند. البته نمدار، نه خیس!

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

شستن پرده های توری در کنار لباس چرک

اگر بعد از بررسی جنس پرده بالاخره تصمیم گرفتید پرده های توری را با ماشین لباسشویی بشویید می‌توانید لباس‌های رنگ روشن و سفید کثیفتان را با پرده ها بشورید. این کار باعث می‌شود سطح درگیری پرده در ماشین لباسشویی با اطراف بیشتر شود و حتماً پرده هایتان تمیزتر خواهند شد. همچین می‌توانید برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی پرده توری را همراه با لباس‌های سفید دیگر بشویید! این امر به گردش بهتر پرده توری درون ماشین لباسشویی هم کمک خواهد کرد.

طرز شستن پرده توری در لباسشویی | نکات شستن پرده های توری

چگونه پرده های توری را در لباسشویی بشوییم؟

 

وقت روشن کردن ماشین لباسشویی است! مدت‌زمان کمی را برای شستن پرده های توری در لباسشویی در نظر بگیرید. همچنین از مواد شوینده به‌اندازه مناسب استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین هم به مواد شوینده ماشین لباسشویی اضافه کنید. از مواد نرم‌کننده پارچه هم استفاده کنید! علاوه بر این می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری سرکه هم برای افزایش میزان لطافت پرده توری به مواد شوینده اضافه کنید. پس از شستن پردهای توری در لباسشویی، لازم است آن را آویزان کنید تا خشک شود! پس‌ازاینکه پرده توری به‌طور کامل خشک شد می‌توانید آن را مجدداً آویزان کنید.

 

به همین راحتی می توانید شستن پرده توری در لباسشویی ال جی و سامسونگ را انجام دهید اگر قصد دارید پرده هایتان بعد از شستشو چروک نشوند باید حتما بعد از شستن پرده توری در لباسشویی آنرا آویزان کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب