روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

سوسک کابینت های ام دی اف و ساده بسیار چندش آور و موذی هستند روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف و همچنین بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی را در ادامه توضیح می دهیم.

 

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف

سوسک کابینت ام دی اف به دلیل کثیفی و گرد و غبار بیش از حد به وجود می آید حتماً شما نیز از سوسک کابینت ام دی اف به عنوان یکی از حشرات چندش آور متنفر هستید به خصوص آنکه آن را در کابینت آشپزخانه خود مشاهده نمایید. گاهی مبارزه با سوسک کابینت ام دی اف و خلاص شدن از شر آن‌ها نیاز به تدابیر خاصی دارد. این مطلب را به معرفی روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف اختصاص داده ایم. برای از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف، روش‌های مختلفی مانند استفاده از خمیر، اسپری و سم سوسک کش و نیز رعایت مواردی مانند تمیز و خشک نگه داشتن کابیت‌ها حائز اهمیت است. اگر از سوسک های کابینت آشپزخانه خسته شده‌اید اگر در کابینت‌های شما سوسک وجو دارد. اگر می‌خواهید برای همیشه از شر این موجود کثیف رهایی پیدا کنید با ما همراه باشید. در این مقاله روش قطعی از بین بردن سوسک کابینت های آشپزخانه را به شما آموزش می‌دهیم. این روزها کمتر ساختمانی است که در گوشه و کنار آن آلودگی به سوسک ها وجود نداشته باشد.

 

استفاده از خمیر سوسک کش

یکی از روش‌های از بین بردن سوسک کابینت ها در آشپزخانه استفاده از خمیر سوسک کش است. ابتدا باید کل خمیر رو در آورده و کاملاً ورز دهید. سپس تکه‌هایی از این خمیر به اندازه دانه‌های عدس را جدا کرده و در تمامی قسمت‌های کابینت قرار دهید. سوسک‌ها با خوردن این خمیر تشنه شده و برای رفع تشنگی خود به سوی فاضلاب می‌روند و تا حد فراوانی آب نوشیده و سپس از بین خواهند رفت.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

 استفاده از اسپری‌های حشره کش

برای از بین بردن سوسک های کابینت ام دی اف از حشره کش‌های مخصوص سوسک استفاده کنید زیرا این حشره‌کش‌ حاوی سیفلوترین و دیگر مواد کُشنده است که می‌تواند موجب از بین رفتن سوسک‌ها شود. برای این کار هرجا که فکر می‌کنید ممکن است سوسک‌ها پنهان شده اند را به‌طور کامل اسپری کنید.

 

استفاده از تله سوسک

تله سوسک به‌ دلیل چسبندگی موجب از بین رفتن سوسک کابینت ام دی اف می‌شود. چند تا تله سوسک بخرید و در مسیر‌های رفت و آمد سوسک‌ها قرار دهید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است روی سوسک‌های داخل لانه و یا تخم سوسک اثری نداشته باشد.

 

استفاده از سم و آفت سوسک

استفاده از سم و آفت کش‌ها قوی به‌عنوان آخرین راه حل از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف مناسب خواهد بود.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

پیشگیری بهتر از درمان است، مبارزه با سوسک های ریز کابینتی در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد بنابراین، در درجه‌ی اول تمیز نگه‌داشتن خانه، عاری از باقی‌مانده‌ی خوراکی یا طعمه‌های دیگر برای مبارزه با سوسک های ریز کابینتی، می‌تواند مانع از آن شود که سوسک‌ها خانه‌تان را منزل خودشان بدانند.

 

– به‌طور مرتب کف خانه، هم‌چنین زیر و پشت وسایل آشپزخانه را جارو کنید و تمیز کنید.
– هرگونه کارتن شیاردار، و هرگونه کلکسیون ساک‌های پلاستیکی را از خانه بیرون ببرید، چون سوسک های ریز کابینتی عاشق پنهان شدن در چنین جاهایی هستند.
– سطوح را با سرکه تمیز کنید تا ضدعفونی شود، و خوراکی را در ظرف‌هایی نگه‌داری کنید که هوا به آنها نفوذ نمی‌کند.
– نگذارید سطل زباله برای مدت طولانی بماند و مطمئن شوید درب آن بسته است.
– سوسک داخل کابینت ام دی اف موجوداتی تشنه هستند، بنابراین مطمئن شوید تمام شیرهای آبی را که چکه می‌کنند، درست کرده‌اید.

 

با این حال گاهی با وجود تلاش‌های مرتب ما برای پاکیزگی و ضدعفونی کردن، حتی ممکن است تمیزترین و بی‌لکه‌ترین قسمت‌های خانه هم هدف هجوم سوسک های ریز کابینتی قرار بگیرد. در ادامه چند روش ایمن و طبیعی آمده است که کمک‌تان می‌کند از شر سوسک کابینت آشپزخانه خلاص شوید، و از هجوم جدید جلوگیری کنید.

 

اگر در منزل خود بیمار تنفسی و یا کودک دارید، استفاده از سم و اسپری برای آنان مضر خواهد بود؛ بنابراین برای مقابله و مبارزه با سوسک های ریز کابینتی بهتر است که از روش‌های طبیعی مانند روش‌های زیر استفاده نمایید:

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

استفاده از تفاله قهوه

برای مبارزه با سوسک های ریز کابینتی می توانید تفاله قهوه‌‌ای که استفاده شده را از فیلتر قهوه سازتان بردارید و آن را بیرون از خانه در جا‌هایی قرار دهید که گمان می‌کنید سوسک های کابینت از آن وارد می‌شوند. این کار مانع از ورود این حشرات به داخل منزل می‌شود. قهوه خورها خوشحال خواهندشد از این که بدانند پودر قهوه دفع کننده ای فوق العاده برای سوسک است .
اگر با مبارزه با سوسک های ریز کابینتی مشکل دارید، تفاله قهوه ی استفاده شده را از فیلتر قهوه سازتان بردارید و آن را بیرون از خانه در جاهایی قرار دهید که گمان می کنید سوسک ها از آن وارد می شوند .
نزدیک پی خانه دنبال رخنه ها یا شکاف ها باشید، یا اگر خانه تان سقف کاذب دارد یا در کف زمین فضایی برای تاسیسات برق یا لوله کشی وجود دارد، به آن دسترسی پیدا کنید و به دنبال جاهایی باشید که احتمال وجود سوسک در آن هست. تفاله استفاده شده را در این مکان ها قرار دهید. این مانع از ورود سوسک ها به داخل کابینت های آشپزخانه می شود.

 

برگ بو

برگ بو یکی دیگر از گیاهان دارویی تند است که برای مبارزه با سوسک های ریز کابینتی مناسب است. بوی برگ بو باعث دور شدن سوسک های کابینت ام دی اف می‌شود و آنها را از خانه‌تان فراری خواهد داد.

 

مواد مورد نیاز:

– یک مشت برگ بوی تازه یا خشک
– هاون

 

روش انجام کار:

مقدار برگ بو بردارید و آنها را با استفاده از هاون بکوبید و تبدیل به پودر کنید.

– هنگامی که برگ‌ها پودر شدند آنها را در مناطقی که سوسک‌ها لانه کرده‌اند، مناطقی که سوسک‌ها زیاد از آنها عبور و مرور می‌کنند یا هر منطقه‌ی دیگری از خانه که مورد هجوم واقع شده‌است، بریزید.
– اجازه بدهید پودربرگ بو به مدت ۵ تا ۷ روز بماند.
– یک هفته‌ی دیگر هم این کار را تکرار کنید تا از شر سوسک کابینت آشپزخانه خلاص شوید.

 

اسید بوریک‌

برای مقابله با سوسک های ریز کابینتی می‌توان با استفاده از اسید بوریک، آرد، و پودر کاکائو به نسبت مساوی، طعمه‌ای طبیعی برای سوسک درست کرد. این ترکیب را می‌توان نزدیک شکاف‌هایی که ورود و خروج سوسک‌ها از آن جا مشاهده شده است، قرار داد.

به عنوان جایگزینی برای بوره و شکر، می‌توان با استفاده از اسید بوریک، آرد، و پودر کاکائو به نسبت ۱: ۲: ۱، طعمه‌ای طبیعی برای سوسک های کابینت آشپزخانه درست کرد.

مانند طعمه‌ی شکر، این ترکیب را می‌توان نزدیک شکاف‌هایی قرار داد که ورود و خروج سوسک ها از آن‌جا مشاهده شده‌است.

قسمت‌هایی که سوسک‌ها به‌طور رایج در آن یافت می‌شود شامل، پشت و زیر و سطل زباله، پشت و زیر یخچال، و در رخنه‌هایی در قرنیزهای آشپزخانه یا سرویس بهداشتی است.

مطمئن شوید هر هفته طعمه‌ی سوسک را جایگزین می‌کنید تا از شر سوسک های ریز کابینت خلاص شوید، و طعمه‌هایی را که مرطوب می‌شوند عوض کنید، چون این روش تنها در صورتی موثر است که طعمه خشک بماند.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

جوش شیرین برای از بین بردن سوسک

یک عدد پیاز را تمیز و خرد کرده و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. از این ترکیب پیاز و جوش شیرین برای از بین بردن سوسک در گوشه و کنار کابینت‌های ام دی اف بریزید. سوسک‌ها با خوردن این ترکیب به راحتی از بین خواهند رفت.

تاثیر جوش شیرین برای مبارزه با سوسک های ریز کابینتی مانند تاثیر بوره است. فراموش نکنید که اگر می‌خواهید جوش شیرین برای از بین بردن سوسک موفقیت‌آمیز عمل کند، باید آن را خشک نگه دارید.

وقتی که سوسک جوش شیرین را مصرف کند، دی‌اکسیدکربن در روده‌ی او آزاد می‌شود و سیستم داخلی این حشره را از بین می‌برد و باعث مرگ او می‌شود.

 

اسپری لیسترین

ترکیب لیسترین (یا هر برند دیگری از دهان شویه) با آب و مقدار کمی مایع ظرفشویی یک دافع سوسک قدرتمند تولید می‌کند. این مخلوط نه تنها سوسک های کابینت ام دی اف را دفع خواهد کرد بلکه با خفه کردن آنها باعث کشته شدن‌شان می‌شود.

 

مواد مورد نیاز:

– ۱ قسمت لیسترین
– ۱ قسمت آب
– ۲ تا ۳ قطره مایع ظرفشویی
– ۱ بطری اسپری پلاستیکی تمیز

 

روش انجام کار:

– لیسترین، آب و مایع ظرفشویی را داخل بطری اسپری بریزید.
– به آرامی تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند.
– این مخلوط را در قسمت‌هایی که سوسک‌ها لانه‌ کرده‌اند بپاشید و اجازه بدهید تا خشک شود.

نکته: می‌توانید این ترکیب را مستقیما روی سوسک‌هایی که می‌بینید اسپری کنید.

 

سیر

سیر دارای بوی تندی است که معمولا برای از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف دور نگه می‌دارد. سوسک‌ها نمی‌توانند بوی سیر را تحمل کنند و به سرعت آن‌جا را ترک خواهند کرد.

 

مواد مورد نیاز:

چند حبه سیر تازه

 

روش انجام کار:

– همه‌ی حبه‌های سیر را پوست بکنید.
– حبه‌ها را در مناطق آسیب دیده و مناطق اطراف آن قرار بدهید.
– اجازه بدهید به مدت دو تا سه روز بماند و بعد آنها را بردارید و به جای‌شان سیر تازه بگذارید.
– این کار را به مدت دست کم ده روز انجام بدهید تا در عملیات از بین بردن سوسک کابینت آشپزخانه موفق شوید!

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

طرز تهیه سوسک کش خانگی

سوسک کش خانگی نه تنها بی‌خطرتر از اسپری‌های شیمیایی ناخوشایند است، بلکه هم برای از بین بردن سوسک های کابینت مفید است و هم از بازگشت آنها ممانعت می‌کند بدون این‌که نیاز به حشره‌کش دیگری داشته باشید.

 

مواد مورد نیاز:

– ۲ قاشق غذاخوری نشاسته‌ی ذرت
– ۲ قاشق غذاخوری گچ پاریس
– یک کاسه‌ی کوچک

 

روش انجام کار:

– نشاسته‌‌ی ذرت و گچ را در کاسه ترکیب کنید.
– خوب آن دو را مخلوط کنید و بعد ترکیب را در قسمت‌هایی که مورد هجوم سوسک‌ها قرار گرفته بپاشید.
– اجازه بدهید دست کم به مدت یک هفته بماند و بعد پاکسازی کنید.
– این روش را به صورت هفتگی تکرار کنید تا سوسک کابینت در خانه‌تان وجود نداشته باشد.

 

توجه: اطمینان حاصل کنید که شما ترکیب را در هر گونه ترک در کف یا روی دیوار و هر جایی که سوسک‌ها لانه کرده‌اند بریزید. این ترکیب از آمد و شد آنها جلوگیری می‌کند.

 

ترکیب سیر، پیاز و فلفل

مواد لازم برای تهیه این محلول خانگی:

یک عدد پیاز
یک حبه سیر
یک قاشق غذا خوری فلفل قرمز
یک عدد کاسه پلاستیکی
یک عدد بطری

 

طرز تهیه

ابتدا سیر و پیاز را تمیز و له کرده و در کاسه پلاستیکی بریزید.
سپس فلفل را اضافه کنید و با کمی آب همه مواد را به خوبی ترکیب کنید.
به مدت یک ساعت منتظر بمانید.
در ادامه این محلول را در بطری ریخته و اطراف محل زندگی سوسک‌ها (کابینت) بپاشید.
بوی این ترکیب برای سوسک‌ها آزاردهنده است و به کمک آن می‌توانید باعث از بین بردن سوسک کابینت MDF شده و مانع بازگشت مجدد آن‌ها شوید.

 

خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یک ماده‌ای بی ضرر برای کنترل و از بین بردن سوسک های ریز کابینت است. از این ماده می‌توانید به مقدار لازم در کلیه محل‌های عبور و مرور سوسک‌ها پاشیده و شاهد دفع و از بین رفتن آن‌ها شوید.

خاک دیاتومه یک ماده‌ی طبیعی است که ذاتا خواص پاک‌کنندگی دارد، و اغلب در پودرهای پاک‌کننده استفاده می‌شود، حتی زمانی در خمیردندان به‌طور شایع استفاده می‌شد.

هم‌چنین خاک دیاتومه ماده‌ای است که برای کنترل و از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف بی‌نظیر است. اگر از آن به درستی استفاده شود، خطر آن برای انسان‌ها و حیوانات خانگی صفر است و روشی طبیعی برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها است.

 

از یک فروشگاه نوسازی وسایل خانه، خاربار فروشی، یا به صورت برخط خاک دیاتومه‌ی خوراکی بخرید. (توجه: خاک دیاتومه باید برچسب “خوراکی” داشته‌باشد تا مصرف آن در خانه ایمن باشد! )، آن را در بیرون خانه و محیط اطراف بپاشید.

هم‌چنین می‌توانیدخاک دیاتومه را در لبه‌ی پنجره‌ها و زیر درگاه‌های بیرونی قرار دهید. در عرض ۲ روز، خاک دیاتومه جادو می‌کند و خانه‌ی شما را از شر سوسک های محل زندگی تان خلاص می‌کند.

مانند طعمه‌هایی که اساس‌شان بوریک اسید است، خاک دیاتومه در صورت مرطوب شدن بی‌تاثیر می‌شود، پس بعد از بارش باران مطمئن شوید دوباره اطراف خانه‌تان از این ماده می‌پاشید.

 

از نانی که در ماءالشعیر خیس خورده‌است، استفاده کنید.

با استفاده از ماءالشعیر و نانی که در آن خیس خورده یک تله‌ی ساده بسازید. این تله سوسک های ریز کابینتی را جذب خود می‌کند و آنها را به سرعت می‌کشد.

 

مواد مورد نیاز:

– ۲ تکه نان
– ۱/۲ یک بطری ماءالشعیر
– ۱ کاسه‌ی کوچک
– ۱ شیشه

 

روش انجام کار:

– نان را خرد کنید و آن را داخل کاسه بریزید.
– ماءالشعیر را روی نان بریزید و اجازه دهید به خورد نان برود.
– نان‌های خیس خورده را داخل شیشه بگذارید.
– شیشه را در قسمت‌هایی از کابینت که سوسک‌ها عبور و مرور می‌کنند، بگذارید.
– هر دو سه روز یک بار شیشه را چک کنید و بعد از یک هفته آن را دور بریزید.
– این کار را به مدت چند هفته تکرار کنید تا زمانی که در از بین بردن سوسک کابینت های آشپزخانه موفق شوید.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

مارمولک گکو

گکوها شکارچی طبیعی سوسک های ریز و درشت هستند و اگر شما دوست دارید یکی از آنها را داشته باشید که آزادانه در خانه‌تان پرسه بزند، عالی است چرا که این خزندگان به سرعت سوسک‌های ریز کابینتی را از بین می‌برند. مهم است که از هیچ گونه ماده‌ی سمی استفاده نکنید اگر که تصمیم گرفته‌اید یک مارمولک گکو خریداری کنید زیرا گکوها ممکن است به صورت منفی تحت تاثیر قرار بگیرند اگر ماده‌ی سمی وارد بدنشان شود.

 

مواد مورد نیاز:

– یکی مارمولک سالم و چالاک

 

روش کار:

– یک منطقه‌ی محصور برای مارمولک گکو آماده کنید و یک کاسه آب برای‌شان بگذارید.
– اجازه بدهید که مارمولک آزادانه در خانه‌تان برای پیدا کردن غذا (سوسک) پرسه بزند و هر از گاهی مارمولک‌ها را چک کنید تا مطمئن شوید که آنها سالم هستند و مواد غذایی کافی دارند.
– در نهایت، مارمولک های گکو سوسک‌ها را ریشه‌گن می‌کنند و شما باید یک منبع غذایی برای آنها فراهم کنید.

 

توجه: از آن‌جایی که این روش در واقع طی کردن یک دوره‌ی طبیعی است، برای همه عملی نیست. لطفا قبل از انتخاب این متد، مطمئن شوید که توانایی و تمایل نگهداری و مراقبت از یک حیوان خانگی خزنده را دارید.

 

اسپری اسانس

علم ثابت کرده‌است استفاده از اسانس‌های گزینش‌شده می‌تواند برای از بین بردن سوسک کابینت و پیشگیری از هجوم آنها خوب جواب بدهد.

در ۲۰۰۱ پژوهشگران دانشگاه آبرن طی پژوهشی پی‌بردند که اسانس نعنا برای بیش از یک گونه سوسک بی‌نهایت سمی است.

برای ساختن یک دفع‌کننده‌ی سوسک طبیعی، یک اسپری را با آب پر کنید و ۲۰ قطره اسانس نعنای کوهی یا نعنای زینتی یا سرو به آن اضافه کنید.

این ترکیب را به شدت تکان بدهید و هم بزنید (در برخی از انواع آن ۲ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه می‌شود یا از آب صابون استفاده می‌شود) و “محل‌هایی را که مشکل سوسک دارد” – هرگونه برآمدگی یا فضا بین دیوار و قرنیز، پشت و زیر وسایل خانه (ماشین لباسشویی، مایکروویو، یخچال، کابینت)-اسپری کنید.

این روش نه تنها سوسک های موجود در کابینت ها و آشپزخانه را می‌کشد و ورود سوسک‌های جدید را به تاخیر می‌اندازد، بلکه رایحه‌ای خنک و خشک به جا می‌گذارد! این روشی جالب است.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

علف گربه

نعنا گربه‌ای، که معمولا با عنوان سنبل‌الطیب، علف گربه، یا نعنا گربه‌ای شناخته می‌شود، گیاهی از تیره‌ی نعنا با بویی تند است که برای گربه‌ها جذاب است.

فواید سنبل‌الطیب بیش‌تر از جذب کردن گربه‌ها و درست کردن دمنوش آرام‌بخش اعصاب برای آدم‌ها است. شما می‌توانید از آن برای مبارزه با سوسک های ریز کابینتی هم استفاده کنید (و یکی از ۱۰ برترین روش دفع پشه نیز هست).

 

سنبل‌الطیب را همان‌طور که برای نوشیدن درست می‌کنید آماده کنید (شما می‌توانید از دمنوش آن برای سرماخوردگی و آنفلونزا استفاده کنید)، برای هر یک فنجان آب حدودا ۱ قاشق چای‌خوری سنبل‌الطیب خشک‌شده را استفاده کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورد.

یک اسپری را با این دمنوش پر کنید و این ترکیب را در سرتاسر قرنیزهای خانه، نزدیک درزها و قسمت هایی از کابینت ام دی اف جایی که ممکن است سوسک‌های ریز کابینتی پنهان شوند، پشت و زیر وسایل، و هرجای دیگری که گمان می‌کنید ممکن است سوسک‌ها در خانه‌تان تجمع کرده‌باشند، به کار ببرید.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

شکر و جوش شیرین برای از بین بردن سوسک کابینت

مواد مورد نیاز:

– ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
– ۱ قاشق غذاخوری شکر
– یک کاسه‌ی کوچک

 

روش انجام کار:

– جوش شیرین و شکر را در کاسه‌ی کوچک با هم ترکیب کنید.
– ترکیب شکر و جوش شیرین برای از بین بردن سوسک های ریز کابینت بپاشید.
– اجازه بدهید چند روز بماند تا سوسک‌ها از بین بروند. این محلول شکر و جوش شیرین را یک یا دو بار بسته به تعداد سوسک های ریز کابینتی که در آشپزخانه تان هستند، تکرار کنید.

 

ترکیب بوره و شکر

سه قاشق غذا خوری بوره را به همراه یک قاشق غذا خوری شکر مخلوط کنید. سوسک های ریز کابینتی به طمع خوردن شکر به این ترکیب حمله کرده و با خوردن بوره کشته خواهند شد.

درست کردن ترکیبی از بوره و شکر به نسبت ۳: ۱ (۳ سهم بوره در ازای ۱ سهم شکر) روشی بی‌نهایت موثر برای خلاص شدن از شر سوسک های کابینت آشپزخانه است.

شکر سوسک های کابینت ها را به طمع وامی‌دارد تا از مخفیگاه‌شان بیرون بیایند و آنها را به ذره ذره خوردن بوره فریب می‌دهد، که برای حشرات کشنده است، اما میزان سمیت آن برای انسان‌ها به‌طور چشمگیری کم‌تر است- تا حدی که این ماده اغلب در بازار به عنوان پودر کمکی برای شست‌وشوی لباس و ظرف عرضه می‌شود.

با این حال وقتی برای سوسک طعمه می‌گذارید، احتیاط کنید، آن را جایی قرار دهید که به آسانی برای سوسک‌ها در دسترس باشد اما در مسیر رفت و آمد انسان یا حیوان خانگی نباشد. (توجه: هرگز عامدانه بوره یا دیگر محصولات بوریک اسید را نخورید! ) مواد این طعمه را ترکیب کنید و آن را در جاهایی که قبلا شاهد ورود یا فرار سوسک‌ها از محل زندگی‌تان بوده‌اید، نزدیک گوشه‌ها و شکاف‌های دیوار قرار دهید، تا به زودی از بین بروند.

 

درخت سدر

سدر را می‌توان در عطاری‌ها پیدا کرد. بوی سدر نه تنها برای مبارزه با سوسک های ریز کابینتی مناسب است، بلکه عطر دلپذیری نیز به خانه‌تان می‌دهد. سدر نه فقط سوسک های کابینت را بلکه سایر حشرات را نیز از خانه‌تان دور خواهد کرد.

 

مواد مورد نیاز:

– مقداری سدر

 

روش انجام کار:

– سدر را در قسمت‌هایی مانند کابینت ام دی اف، زیر سینک، زیر یخچال، یا مناطق دیگر قرار بدهید تا سوسک‌ها بوی آن را حس کنند و خانه‌تان را ترک کنند.

 

محلول آب و صابون

یک روش کارامد برای از بین بردن سوسک کابینت های آشپزخانه استفاده از محلول آب و صابون است. با پاشیدن این محلول بر روی سوسک‌هایی که از محل اختفای خود بیرون آمده اند می‌توانید باعث کشته شدن آن‌ها شوید. با پاشیدن آب صابون به سوسکی که در حال دویدن در کابینت های ام دی اف است، به وسیله یک اسپری، می توانید سوسک را بکشید و بعد از آن به آسانی محل را تمیز کنید، این یک روش موثر برای مقابله با سوسک های ریز کابینتی است که باید به سرعت انجام شود .
به هر حال، این یک روش فعال برای کنترل آفت است، که لازم است وقتی سوسک را می بینید، آب صابون را به آن اسپری کنید- این روش روی سوسک هایی که بین کف پوش ها یا پشت دیوارها کمین کرده اند تاثیری ندارد. اما اگر هنگامی که در انتظار یک طعمه یا تله هستید تا اثر کند، گاهی سوسک ها را در حال گردش در گوشه و کنار خانه می بینید، این شیوه ای موثر و کارآمد خواهدبود. به سوسک آب صابون بپاشید، سپس کثیفی ایجاد شده را تمیز کنید. این روشی بسیار ساده برای مبارزه با سوسک های ریز کابینتی به طور طبیعی است .

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

راه کشتن سوسک کابینت

شما می‌توانید با استفاده از یک بطری ۲ لیتری نوشابه‌ی گازدار، قیچی، یک حلقه چسب نواری، و یک فنجان آب‌میوه‌ی شیرین (آب گواوا و انبه برای این کار خیلی خوب جواب می‌دهد) راه کشتن سوسک کابینت را پیدا کنید.

برای کشتن سوسک کابینت های آشپزخانه با استفاده از قیچی یک‌سوم از بالای بطری (قسمت سر بطری) را ببرید، سپس آن را وارونه کنید و سر و ته روی بطری بریده‌شده بگذارید، تا حالت قیفی‌شکل به سمت درون بطری ایجاد کند.

قسمت بریده‌شده را با بقیه‌ی بطری بچسبانید، سپس یطری را، از طریق قسمت قیفی‌شکل، با آب‌میوه‌ای به انتخاب خودتان پر کنید.

بطری را جایی بگذارید که احتمال دارد سوسک باشد و صبر کنید، همین! سوسک‌ها آب‌میوه‌ی خوشمزه را بو می‌کشند و دوان دوان می‌آیند، اما نمی‌توانند از بطری فرار کنند، به این طریق در تله می‌افتند- این‌گونه می‌توانید سوسک های کابینت آشپزخانه تان را بکشید.

این روش کشتن سوسک های کابینت برای زمانی مناسب است که تعداد کمی سوسک سرگردان در کابینت ها است، نه یک هجوم در ابعاد گسترده.

 

اسپری نعناع

بوی تند نعناع تازه یکی دیگر از دفع‌کننده‌های عالی سوسک کابینتی است. بوی تند نعناع موجب تحریک حس بویایی حساس سوسک های کابینت ام دی اف می‌شود و آنها را از خانه‌تان دور می‌کند.

 

مواد مورد نیاز:

– یک دسته نعناع تازه
– ۱ فنجان آب گرم
– یک بطری اسپری پلاستیکی تمیز

 

روش انجام کار:

– برگ‌های نعناع را به آب گرم اضافه کنید و اجازه بدهید به مدت چهار دقیقه دم بکشند.
– صبر کنید تا مخلوط سرد شود و سپس آن را به بطری اسپری اضافه کنید.
– ترکیب را در منطقه‌ی آسیب‌دیده حسابی اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود.
– به مدت دو تا سه روز این ترکیب را در مناطق آسیب‌دیده اسپری کنید.
– استفاده‌ی منظم از این اسپری مانع از بازگشت سوسک به کابینت های آشپزخانه شما خواهد شد.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

لیمو ترش

آب لیمو یکی دیگر از مبارزه کننده های طبیعی در برابر سوسک های ریز کابینت ها است. بوی اسیدی قوی هر گونه سوسک حاضر جلوگیری و از بازگشت آنها جلوگیری کنید. تمیز کردن کابینت های آشپزخانه با آب لیمو مانع از لانه کردن سوسک ها در درزهای کابینت می‌شود.

 

مواد مورد نیاز:

– آب و پوست ۴ لیمو ترش
– ۱/۲ گالن آب
– سطل و تی

 

روش انجام کار:

– لیموها را قاچ کنید، آب‌شان را بگیرید و داخل سطل بریزید.
– پوست لیمو‌های قاچ شده‌ را هم داخل سطل بریزید.
– پوست لیمو و آب لیمو را با آب هم بزنید.
– با استفاده از این مخلوط همه‌ی قسمت‌های خانه‌تان را که کاشی شده‌است، تمیز کنید و تی بکشید.

 

نکته: شما می‌توانید این ترکیب را داخل بطری اسپری‌دار بریزید و آن را روی سطح کانتر و سایر قسمت‌های خانه بپاشید.

روش از بین بردن سوسک کابینت ام دی اف + بهترین راه مبارزه با سوسک های ریز کابینتی

راههای مقابله با سوسک کابینت ام دی اف

۱. نگذارید کابینت های ام دی اف رطوبت داشته باشند سوسک های ریز کابینتی محیط مرطوب را دوست دارد و می‌تواند حداقل برای یک ماه بدون غذا زنده بماند، اما بدون آب بیشتر از یک هفته هم دوام نمی‌آورد.

 

۲. کابینت های آشپزخانه تان را به طور مرتب تمیز نمایید تمیز نگه داشتن و مرتب کردن کابینت ام دی اف آشپزخانه محیط اهمیت زیادی در از بین رفتن سوسک کابینت دارد. برای این منظور مواد غذایی و دیگر آشغال‌های زیر را از درون کابینت‌ها جمع آوری کنید.

 

۳. کلیه منافذ و ترک‌های کابینت ها را ببندید برای جلوگیری از ورود سوسک به داخل کابینت بهتر است تمام منافذ روی دیوار را کاملا پر کنید. چرا که فضا‌های تاریک مثل ترک‌ها و سوراخ‌ها می‌تواند به محل مناسبی برای رشد و تولید مثل سوسک های ریز خانگی تبدیل شود.

 

۴. سطل زباله داخل کابینت را مرتب خالی کنید یک سطل زباله پر از آشغال در داخل کابینت های ام دی اف و آشپزخانه، محیط مناسبی برای رشد و زندگی سوسک فراهم می‌کند. سطل پر از زباله را برای مدت زیادی رها نکنید. برای دفع و از بین بردن سوسک های کابینت، از سطل‌های دردار استفاده کنید و از بازگذاشتن در سطل زباله اجتناب کنید.

جدیدترین مطالب