کدام نوع کاغذ دیواری بهتر است؟

کدام نوع کاغذ دیواری بهتر است؟

وقتی نوبت به دکوراسیون منزل می‌رسد، انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری می‌تواند تفاوت چشمگیری در زیبایی ظاهر خانه یا محل کار ایجاد کند. اما وقتی به سراغ خرید کاغذ دیواری یا پوستر دیواری می‌روید، با وجود گزینه‌های بسیار زیاد، تشخیص این که کدام یک برای شما بهترین کارایی را دارد، کمی دشوار خواهد بود. طرح‌های گوناگون و جنس‌های متنوع کاغذ دیواری موجود در بازار همیشه برای مشتریان این سوال را پیش می‌آورد که کدام نوع کاغذ دیواری بهتر است؟ با ما همراه باشید تا در اینجا انواع کاغذ دیواری را بررسی کنیم و به شما کمک کنیم تا بهترین را انتخاب کنید.

 

انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری، روش زیباسازی دیوارهای داخل خانه است که از صدها سال پیش تاکنون وجود داشته و هنوز هم طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر، انواع کاغذ دیواری با متریال‌های مختلف و کاربردهای متفاوتی وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 

• کاغذ دیواری وینیل

• کاغذ دیواری پارچه‌ای

• کاغذ دیواری لینینگ (Lining Paper)

• کاغذ دیواری فلاک

• کاغذ دیواری چاپ شده (چاپ دیجیتالی)

• کاغذ دیواری متالیک (Foil Wallpaper)

• کاغذ دیواری با طرح چوب/کاشی/آجر

• کاغذ دیواری سه‌بعدی

 

در ادامه، با هر یک از این کاغذ دیواری‌ها به‌صورت جداگانه آشنا می‌شویم تا بتوانید از میان آن‌ها بهترین نوع را انتخاب کنید.

 

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری وینیل یک کاغذ دیواری همه‌کاره و بسیار بادوام است که برای خانه و محل کار ایده‌آل محسوب می‌شود. کاغذ دیواری وینیل از کاغذ چاپ شده با روکش وینیل لایه‌ای یا PVC ساخته شده است.

 

هرچه پوشش وینیل ضخیم‌تر باشد، کاغذ دیواری بادوام‌تر است و می‌تواند در برابر بخار و آب مقاومت داشته باشد؛ کاغذ دیواری‌های وینیل برای کسانی مناسبند که عادت به تمیز کردن مداوم دیوارها دارند. با یک پارچه مرطوب به راحتی می‌توان این کاغذ دیواری ضد آب را تمیز کرد. از کاغذ دیواری وینیل می‌توان در اتاق کودک، سالن پذیرایی، حمام و آشپزخانه استفاده کرد. این نوع کاغذ دیواری علاوه بر کاربردی بودن، در طیف وسیعی از بافت‌ها، رنگ‌ها و طرح‌ها‌ در دسترس است تا بتوانید الگوی مناسبی را متناسب با فضای خود پیدا کنید. انواع طرح‌های طبیعت، هندسی، داماسک، گل و دیگر طرح‌ها را می‌توان در این نوع کاغذ دیواری انتخاب کرد.

 

کاغذ دیواری پارچه‌ای

کاغذ دیواری پارچه‌ای از الیاف گیاهی طبیعی مانند سیزال، علف دریایی، کتان، نمد، بامبو و جوت ساخته شده است. از آنجایی که الیاف طبیعی نسبتاً ظریف هستند، کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای معمولاً نسبت به وینیل یا کاغذ دیواری‌های چاپی استحکام کمتری دارند. با این حال، پیشرفت‌های اخیر در صنعت نساجی باعث شده که کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای  نسبت به گذشته دوام بیشتری پیدا کنند. طرح‌های کاغذ دیوار پارچه‌ای نیز متنوع است و می‌توان آن را در طرح داماسک، ساده، گلدار و طرح‌های هندسی خریداری کرد.

 

اگرچه کاغذ دیواری پارچه‌ای بادوام است، اما نباید آن را در مناطق با رطوبت بالا مانند حمام یا آشپزخانه استفاده کرد. بهتر است آن را در قسمت‌هایی از خانه استفاده کرد که نیاز به شست‌وشو و پاک کردن کمتر است.

 

کاغذ دیواری فلاک

کاغذ دیواری Flock طوری طراحی شده است که شبیه مخمل به نظر می‌رسد. این نوع کاغذ دیواری از سبک داماسک تقلید می کنند؛ سبک داماسک در واقع دیوارپوش‌هایی از جنس ابریشم بافته‌شده بود که زمانی برای خانواده‌های سلطنتی استفاده می‌شد.

 

کاغذ دیواری فلاک برای بعضی از دیوارهای خاص خانه ایده‌آل است. نگهداری کاغذ دیواری گله به دلیل بافت مخملی آن دشوار است. این کاغذ دیواری قابل شستشو نیست و جدا کردن آن دشوار است، بنابراین برای اتاق های کم تردد مناسب است.

 

کاغذ دیواری لینینگ

کاغذ دیواری لینینگ یا آستر، عیوب دیوار را می‌پوشاند و با ایجاد سطحی صاف، دیوار را برای رنگ یا چسباندن کاغذ دیواری رویی آماده می‌کند. این کاغذ دیواری برای خانه‌های قدیمی و دیوارهای دارای ترک‌خوردگی یا سوراخ مناسب است.

 

کاغذ دیواری لینینگ علاوه بر آماده‌سازی دیوار، عایق حرارتی و عایق صدا هم محسوب می‌شود و شرایط داخل خانه را ایده‌آل می‌کند. اگر دیوارهای خانه‌یتان قدیمی است و قصد چسباندن کاغذ دیواری روی آن را دارید، برای هموار کردن دیوارها، از کاغذ دیواری آستر استفاده کنید.

 

کاغذ دیواری متالیک

کاغذ دیواری فویل یا متالیک برای افزودن بافت و عمق به دکوراسیون اتاق بهترین انتخاب است. این کاغذ دیواری هم در طرح‌های ساده و هم در طرح‌های تکرارشونده و برجسته وجود دارد. محبوب‌ترین رنگ‌های کاغذ دیواری متالیک، رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و مسی است. کاغذ دیواری متالیک در قسمت‌های مختلف خانه یا ادارات، سازمان‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. کاغذ دیواری متالیک طرح داماسک و طرح مدرن و پتینه در حال حاضر طرفداران زیادی دارند.

 

کاغذ دیواری چاپی

کاغذ دیواری منزل

کاغذ دیواری‌های چاپ شده (چاپ دیجیتالی) دنیایی از طرح‌ها و رنگ‌ها را به روی شما می‌گشایند. این نوع کاغذ دیواری‌ها با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال، امکان چاپ طرح‌های دلخواه شما را روی انواع متریال کاغذ دیواری فراهم می‌کنند. با وجود تکنولوژی چاپ جدید، چاپ عکس‌های متنوع و با وضوح بالا روی کاغذ دیواری دیگر مشکلی نیست و می‌توان با توجه به دکوراسیون خانه، هر طرحی را چاپ کرد. اگر به دنبال طرحی متفاوت و خاص هستید، کاغذ دیواری چاپی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و روی تمامی دیوارهای خانه یا محل کار قابل استفاده است.

 

کاغذ دیواری طرح چوب / کاشی / آجر

کاغذ دیواری با طرح چوب، کاشی و آجر یک راه بسیار خوب و مقرون‌به‌صرفه به جای استفاده از این مصالح روی دیوار است. این نوع کاغذ دیواری‌ها که طرفداران زیادی هم دارند، به راحتی با مبلمان و دیگر عناصر دکور شما هماهنگ می‌شوند و زیبایی منزل شما را دوچندان می‌کنند.

 

اگر به این طرح‌ها علاقه دارید، می‌توانید از این کاغذ دیواری روی دیوار پشت تلویزیون یا سایر‌ قسمت‌های مختلف خانه مانند پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

 

کاغذ دیواری سه ‌بعدی

یکی از جدیدترین انواع کاغذ دیواری، کاغذ دیواری سه ‌بعدی یا پوستر دیواری است. کاغذ دیواری‌های سنتی شاید الگوها و رنگ‌های پیچیده ای را ارائه دهند، اما فاقد تاثیر بصری هستند و به فضا، بُعد نمی‌دهند. کاغذ دیواری‌های سه‌بعدی و مدرن با طرح‌هایی که به نظر می‌رسد از دیوارها بیرون زده یا عمق دارد، فضای خانه یا محیط کار را خیره‌کننده و زیبا جلوه می‌دهند.

 

این نوع کاغذ دیواری، فرصت‌های زیادی را برای خلاقیت طراحی داخلی برای شما ایجاد می‌کند. چه یک طرح سه‌بعدی الهام گرفته از طبیعت باشد، چه یک شاهکار انتزاعی یا یک منظره شهری و بنای تاریخی، کاغذ دیواری سه‌بعدی برای هر سلیقه و سبکی وجود دارد.

 

خرید بهترین نوع کاغذ دیواری از فروشگاه‌های معتبر

خرید کاغذ دیواری

همان‌طور که مشاهده کردید، کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به محل نصب و دکوراسیون خانه خود، بهترین را انتخاب کنید. اما نکته‌ای که بعد از انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری باقی می‌ماند، انتخاب کاغذ دیواری با بهترین جنس و کیفیت است. خرید کاغذ دیواری یا پوستر دیواری خوب و باکیفیت کمک می‌کند تا فضا خانه شما زیباتر و مدرن‌تر به نظر برسد و در عین حال، ریسک زود عوض کردن کاغذ دیواری‌ها کاهش پیدا کند.

 

فروشگاه‌های تخصصی کاغذ دیواری، مانند فروشگاه والینو و فروشگاه منزل، می‌توانند بهترین گزینه برای خرید انواع کاغذ دیواری و پوستر دیواری باکیفیت باشند. این دو فروشگاه به عنوان بزرگترین مراکز فروش آنلاین کاغذ دیواری، مجموعه‌ای گسترده از انواع مختلف کاغذ دیواری را با صدها طرح و رنگ، به همراه بهترین قیمت‌ها، ارائه می‌دهند. تنوع این دو فروشگاه به شما این امکان را می‌دهد تا با اطمینان بیشتری، بهترین گزینه‌ها را برای تزیین و تغییر فضای خود انتخاب کنید.

 

شما می‌توانید برای خرید انواع کاغذ دیواری به سایت فروشگاه والینو به آدرس wallino.com و فروشگاه منزل به آدرس manzel.ir سر بزنید و خرید خود را نهایی کنید. این فروشگاه‌ها ارسال سریع و فوری به سراسر ایران دارند و با تضمین کیفیت، بهترین دکوراسیون دیوار را برای شما رقم می‌زنند.

جدیدترین مطالب