تفاوت کوییک معمولی با کوییک آر | فرق کوییک ساده با کوییک r

تفاوت کوییک معمولی با کوییک آر | فرق کوییک ساده با کوییک r

تفاوت کوییک با کوییک آر

فرق کوییک ساده با کوییک r یا همان کوییک آر چیست؟ تفاوت کوییک معمولی با کوییک آر باعث شده است تا قیمت این دو خودرو با هم فرق داشته باشند و در این پست از سایت سماتک قصد داریم مهمترین تفاوت کوییک معمولی با کوییک آر را برایتان شرح دهیم. کوییک R یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود و حالا قرار است با تغییراتی در پارس خودرو تولید شود.

 

کوییک یکی از خودروهایی است که به علت ناهماهنگی در طراحی در معرض انتقاد قرار داشت حالا سایپا با کپی‌ برداری ناشیانه از محصولاتی مثل سیتروئن C3 آن را ناهماهنگ‌تر از قبل نموده و جذابیت کم کوییک را نیز از بین برده است. البته شاید استفاده از رنگ قرمز در کوییک آر برای بسیاری از خریداران جذاب باشد و توجه بسیاری را به خود جلب کند. با نگاهی به تفاوت کوییک با کوییک آر متوجه خواهید شد سقف، قاب آینه بغل، فریم مه‌شکن و زه‌ وار سپر جلو به رنگ قرمز درآمده و شامل هیچ گونه تغییر و بازنگری مهمی نیست. در مدل کوییک r به جای رینگ فولادی از رینگ آلومینیمی نیز استفاده شده است.

 

سایپا طراحی جدید خودروی ساینا را ارایه کرد و این بار جای اینکه مانند تیبا و تیبا ۲، نام نسخه هاچبک را ساینا ۲ بگذارد، آن را کوییک نامید. کوییک حالا برای خود یک نسخه جدید دارد، کوییک R که تفاوت های جزئی دارد اما می خواهد که زیباتر باشد، چیزی که عموما محصولات طراحی شده توسط سایپا، ندارند در داخل خودرو نیز به همانند بیرون از تریم قرمز استفاده شده تا نمای داخلی نیز به همانند بیرون حالت اسپورت‌ تری پیدا کند.

 

هرچند باز هم این نوع طراحی نیز به دل نمی‌نشیند! از آنجا که خودرو کوییک به دلیل شرایط ظاهری مورد استقبال جوانان و بانوان قرار گرفته، در مدل جدید تغییراتی در رنگ‌های بیرونی و داخلی این خودرو ایجاد شده تا به جذابیت ظاهری آن افزوده شود. همان طور که اشاره شد پسوند R در مدل‌ های مسابقه‌ ای و پرقدرت خودروها استفاده می‌شود ولی سایپا تغییری در پیشرانه کوییک آر به وجود نیاورده و فقط به تغییر رنگ اکتفا کرده است!

تفاوت کوییک معمولی با کوییک آر | فرق کوییک ساده با کوییک r

مشخصات فنی کوییک r

کوییک r نیز همانند کوییک معمولی با پیشرانه 8 سوپاپ تیبا به تولید خواهد رسید که می‌تواند 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین جعبه دنده پنج سرعته دستی نیرو را به چرخ های جلو کوییک آر منتقل می کند. بدون شک نیروی زیادی برای یک خودرو به حساب نمی آید به خصوص این که حالا پسوند R بار روی دوش این خودروی سایپا را سنگین تر نموده است.

 

کوییک آر نه تنها در بحث ترکیب رنگ و نوع رینگ، تریم داخلی و برخی قطعات جانبی و ظاهری با کوییک دنده ای تفاوت است بلکه از نظر کیفیت هم با توجه به پتانسیل موجود در‌ پارس خودرو و همچنین سختگیری های این شرکت در مباحث کیفیت، نمرات منفی بسیار کمتری نسبت به کوییک معمولی دارد و از این حیث توانسته با کیفیت بالاتری تولید و تحویل مشتریان شود.

 

جزئیاتی در مورد اینکه آیا در آینده نسخه اتوماتیک این خودرو هم عرضه خواهد شد یا خیر منتشر نشده است اما در حال حاضر فقط در نمونه دنده دستی قابل خریداری است و از کوییک دو رنگ اتوماتیک خبری نیست. همچنین داخل خودرو هم از امکانات نسخه فول مانند دنده اتوماتیک و کروز کنترل خبری نیست.

تفاوت کوییک معمولی با کوییک آر | فرق کوییک ساده با کوییک r

امکانات ماشین کوییک آر

از جمله آپشن های و ویژگی های کوییک آر یا کوییک دو رنگ می توان به موارد زیر اشاره نمود؛ امکانات ماشین کوییک آر عبارتند از:

 

ترکیب رنگ دوگانه بیرون و داخل خودرو

تریم داخلی متفاوت با کوییک معمولی (با رنگ قرمز)
رینگ های آلومینیومی ۱۴ اینچی اسپرت
دو عدد کیسه هوا
ترمز abs و بی دی
فرمان هیدرولیک
آینه ها و شیشه های برقی
سنسور پارک عقب
صندلی های تاشو عقب
مه شکن جلو و عقب
سیستم تهویه الکتریکی

رنگ بندی تولیدی خودرو : سفید با سقف قرمز، سفید با سقف مشکی، قرمز با سقف مشکی، مشکی با سقف قرمز

تفاوت کوییک معمولی با کوییک آر | فرق کوییک ساده با کوییک r

فرق کوییک ساده با کوییک r

تفاوت کوییک با کوییک آر را در بالا توضیح دادیم و در اینجا باید بگوییم استفاده از ترکیب رنگ و المان های قرمز عموما برای خودروهای اسپرت تر از نسخه های معمولی در همه جای دنیا به کار می رود. تا تفاوت‌هایی بین نمونه معمولی و نمونه اسپرت تر یا ریس ان خودرو مشخص شود و حرف R هم در این خودروها از ابتدای کلمه ی Race گرفته شده است. اما ظاهراً سایپا این گونه به این ترکیب رنگ نگاه نکرده و هیچ تغییری در قوای فنی و قدرت و شتاب  خودرو کوییک آر صورت نگرفته تنها ظاهر آن دستگاه تغییراتی شده است.

 

نکته جالب اینه به نظر می رسد پارس خودرو بر روی تولید این محصول در دوران تحریم ها و در نبود برلیانس و رنو سرمایه گذاری ویژه ای کرده است. به دلیل نگاه سرمایه‌ای به خودرو در سالیان گذشته، سفید رنگ غالب در خودروهای کشور بوده است اما گروه خودروسازی سایپا در ادامه روند جدید و تحول‌گرای خود تصمیم گرفته است تا محصول کوییک را علاوه بر رنگ‌های معمول، با مدل‌های دو رنگ در بدنه خارجی و تریم داخلی نیز تولید و عرضه کند. البته به جز تغییر رنگ در بدنه بیرونی و تریم داخلی کوییک آر (QUIK-R) نسبت به کوییک (QUIK) برخی آپشن‌ ها مانند رینگ آلومینیومی نیز به این خودرو اضافه شده تا به جذابیت ظاهری آن کمک کند.

تفاوت کوییک معمولی با کوییک آر | فرق کوییک ساده با کوییک r

دلیل انتخاب پسوند R برای خودروی کوییک

سایپا از پسوند R برای مدل جدید این خودرو استفاده کرده این پسوند در مدل‌های جهانی به خودروهای مسابقه‌ای اشاره می‌کند ولی معلوم نیست که دلیل انتخاب این نام برای این خودرو چه بوده و سایپا چه هدفی از انتخاب این نام داشته است. البته با توجه به اینکه رنگ قرمز مفهوم مسابقه و سرعت را در ذهن بینندگان تداعی می‌کند شاید سایپا از R به این علت در کوییک استفاده کرده است.

 

علاوه بر این امکان دارد R در واقع نشانه کلمه RED ( قرمز ) باشد. البته نوآوری سایپا در عدم استفاده از پسوند پلاس در این خودرو بسیار بسیار جای شکر داشته و نشان از تفکر فوق حرفه ای و رقابت گونه با مونتاژ کار بزرگ دیگر کشورمان دارد. کوییک R مدل جدیدی از این خودرو است که تفاوت چندانی با مدل معمولی آن ندارد ولی همین تلاش سایپا نیز بد نیست و لااقل حرکتی به خود داده تا کمی تنوع محصولاتش را بیش‌تر کند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب