مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018

نیسان کیکس مدل 2018 بزودی وارد بازار خواهد شد این خودرو جایگزین جوک خواهد شد بدنه خودرو کیکس مدل 2018 بسیار زیبا و منحصربفرد می باشد این خودروها در بازار آمریکای لاتین معرفی شده است به تقاضای بزریل تولید شده است نیسان کیکس 2018 در شرکت نیسان یکی از برترین مدل های خودرو می باشد در ادامه جزئیات بیشتر مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

نیسان کیکس مدل 2018

کیکس به زودی می‌آید تا جایگزین جوک در این نقطه از عالم گردد. جوک، این ساخته جنجالی نیسان، بزرگ مرد کوچکی بود که حیاتی به غایت افسانه‌ای وار داشت و در تمامی ادوار تولید، خیل عظیمی از مشتاقان پرشور را به سحر خود مفتون و اسیر نمود؛ اما چون دیگر افسانه‌های تاریخ که مأموریت قهرمان آن با چشم برهم زدنی خاتمه می‌پذیرد، جوک هم به ساحل آرامش خواهد پیوست و مسند گرانسنگ خود را به قهرمان دیگری محول خواهد نمود، قهرمانی به نام کیکس، قهرمانی که می‌رود غوغایی سخت را در سرتاسر گیتی و ازجمله خاورمیانه به راه اندازد.

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

کیکس (KICKS) یک کراس‌اوور کامپکت است که برای اولین مرتبه، در گرماگرم بازی‌های المپیک تابستانی سال 2016 ریو پا به عرصه وجود نهاد. فروش آن از پنجمین روز ماه آگوست همان سال در برزیل آغاز و تا پایان سال نیز به مابقی بازارهای آمریکای لاتین معرفی شد. بنا به تقاضای برزیل، تولید این خودرو در وهله نخست به شعبه مکزیکی نیسان محول شد، شعبه‌ای که هم‌اینک کیفیت ساخته‌های آن به محک و معیاری برای دیگر توابع فرامرزی نیسان بدل شده است. سپس در سال 2017 میلادی، تولید این خودرو در خود شهر ریودوژانیرو برزیل استارت خورد. شرکت نیسان برای فروش کیکس در 80 کشور دنیا برنامه‌ریزی نموده است و بنا به ادعای متصدیان آن،90 درصد از قطعات این خودرو ساخته شده در همان محل تولید است، محل‌هایی که فعلاً تنها به دو خطه پهناور برزیل و مکزیک منحصر شده‌اند.

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

نمای ظاهری کیکس آکنده از المان‌های جدید و هویت‌بخش است، عناصری که پیش‌تر در خودروی کانسپت SWAY نیز مشاهده شد. ازجمله آن‌ها می‌توان به جلوپنجره V شکل نیسان، چراغ‌های بومرنگی در جلو و عقب و طرح شناور سقف، اشاره داشت.

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

این خودرو بر مبنای پلت‌فرم V شرکت نیسان تکوین و توسعه یافته است، پلت‌فرمی که با مدل جوک همسان و مشترک است. نیسان کیکس با دو پیشرانه 1.6 لیتری ظاهراً متفاوت و با توانی نزدیک به یکدیگر، عرضه می‌شود. یکی از این دو پیشرانه از توانی معادل 113 اسب بخار برخوردار است و عمدتاً در خود برزیل عرضه می‌شود و آن دیگری نیز، با توانی معادل 118 اسب بخار در دیگر کشورهای آمریکای لاتین فروخته می‌شود. البته ناگفته نماند که پیشرانه نسخه برزیلی این خودرو قدری متفاوت بوده و قابلیت بهره‌گیری از سوخت اتانول را هم داراست. توان حاصل از پیشرانه این خودرو با گیربکس‌های 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی آن منتقل می‌شود.

 

چندی پیش سایت «DRIVEARABIA» نسخه‌ای از این خودرو مورد بررسی خود قرار داد که در اینجا برگردان متن آن را تقدیم یکایک شما خوانندگان عزیز می‌کنم.

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

نیسان ما را به یک رویداد شگفت‌انگیز در دوبی دعوت نمود. تنها به ما گفته شد که موضوع این رویداد درباره گونه جدیدی از کراس‌اوور خواهد بود. بعداً مشخص شد که این کراس‌اوور، نیسان کیکس مدل 2018 است. خبر جالب‌تر اینکه، خودروی مذکور جایگزین نیسان جوک و تیدا در بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس خواهد شد و حتی در دیگر بازارها ازجمله لبنان و اردن نیز فروخته می‌شود.

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

نیسان کیکس یک کراس‌اوور ساب کامپکت دیفرانسیل جلو می‌باشد که بر مبنای پلت‌فرم نیسان جوک تکوین و توسعه یافته است، اما ابعاد کلی آن کمی بزرگتر است. طرح این خودرو از تم مشترک جدید نیسان پیروی می‌کند، تمی که شروع آن با مدل ماکسیما آغاز شد.

 

گو اینکه تشابه بین کیکس و ماکسیما از چند خط هویتی فراتر نمی‌رود. ما با مدل پایه نیسان کیکس رانندگی نمودیم ولی ظاهر این خودرو با وجود تجهیزاتی چون رینگ‌های استیل 16 اینچی، ریل‌های سقفی، اسپویلر عقب و تریم نقره‌ای سپر جلو، شباهتی به یک نسخه پایه ندارد. تیپ‌های بالاتر کیکس با رینگ‌های آلومینیمی 17 اینچی و معدودی از تریم های رنگی بدنه چندان متفاوت از مدل پایه آن به نظر نمی‌رسند.

 

هرچند ممکن است که نیسان کیکس کراس‌اوور کوچکی باشد، اما کابین آن با توجه وجود حجم فراوانی از فضا برای سر، پا و صندوق عقب، فضای بیشتری را نسبت به خودروی جاداری چون نیسان تیدا پیشکش سرنشینان خود می‌کند. ضمن اینکه، خودروی تحت تست ما از صندلی‌های تاشو 60/40 عقب بهره می‌برد و یک تور بارگیری و یک محفظه پلاستیکی یدکی هم در صندوق عقب، جزییات کوچکتر آن را شامل می‌شدند.

 

بادگیر نیز در خودروی ما جز لوازم آپشن به شمار می‌آمد. متریال به کار رفته در کابین منحصراً شامل پلاستیک‌های سخت می‌شد؛ اما جو ناشی از کاربرد این ماده با جزییاتی چون پدهای داخل درب‌ها و القاء حس پارچه گونه برخی دیگر از اجزا، می‌شکند. بخشی از داشبورد خودروی تحت آزمون ما را به نحو جالب توجهی، بافت فرو رفته و یا “چال مانند” فرا گرفته بود، اما در تیپ‌های بالاتر تکه‌های چرمی روی پانل داشبورد را پوشانده است.

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

حداقل امکانات موجود در خودروی ما که مدل پایه کیکس بود شامل مواردی چون: سامانه ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دستی،2 عدد اسپیکر ساده با درگاه USB و اتصالات بلوتوث و تجهیزات ایمنی ازجمله 2 عدد کیسه هوا،ABS با EBD،ESP و سامانه کمکی شروع حرکت از روی تپه و سیستم مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها، می‌شد. ضمن اینکه چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی و چرخ‌های عقب از ترمز کاسه‌ای بهره می‌بردند.

 

تجهیزاتی چون سامانه “پویایی هوشمند نیسان” و مانیتور دید پیرامونی (AVM) و سیستم پایش جسم متحرک (MOD) و سنسورهای پارک و کیسه‌های هوای جانبی تنها منحصر به تیپ‌های بالاتر کیکس است. در تیپ پایه، شما امکاناتی چون لامپ‌های LED روشنایی در روز، چراغ‌های اتوماتیک، لامپ‌های مه شکن، تهویه مطبوع اتوماتیک، کلید هوشمند، نویگیشن با صفحه نمایش 7 اینچی، پشت آمپر دیجیتالی و مواردی از این دست را مشاهده نمی‌کنید.

مشخصات فنی نیسان کیکس 2018 + تصاویر

کیکس از یک پیشرانه متداول 1.6 لیتری کمپانی نیسان نیرو می‌گیرد، پیشرانه‌ای که از توانی معادل 118 اسب بخار و گشتاوری برابر با 149 نیوتن‌متر برخوردار است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس اتوماتیک CVT عرضه می‌شود. کیکس تنها در حالت محور دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. این کراس‌اوور کوچک، کارایی درخوری را در سطح شهر از خود ارائه می‌دهد و در حالت تمام گاز و در زمان سبقت‌گیری در بزرگراه‌ها نیز کمی به تقلا می‌افتد، اما درمجموع، بازیگر خوبی در هنگام سیر و سیاحت روزانه است. گیربکس CVT آن هنوز نیاز به کار جهت رفع تأثیرات ناشی از “نوار پلاستیکی” خود بر مقوله شتاب‌گیری دارد، اما نیسان می‌گوید که آنها به طور مصنوعی توانستند مراحل تعویض دنده را در این گیربکس به صورت شبیه‌سازی شده خلق و اضافه نمایند (گرچه ما متوجه هیچ نوع تکانی ناشی از شیفت دنده‌ها نشدیم).

 

نیسان کیکس از سواری راحتی در سطوح صاف و هموار برخوردار است اما در سطوح ناهموار، حجم نسبتاً اندکی از زبری و آوای مسیر به درون کابین آن انتقال می‌یابد. این خودرو در مکزیک ساخته شده است و با نصب معدودی از پانل‌ها در بدنه، اسپورت شده است. خودرویی به تمامی صلب و محکم بوده و در نتیجه هیچ‌گونه از سروصدای عجیب‌وغریب و جیرجیر را در آن مشاهده نمی‌کنید.

 

هندلینگ نیسان کیکس بسیار خوب و بادی رل و یا همان نوسانات بدنه هم در حداقل میزان خود است. در سر پیچ‌ها نیز، سیستم کنترل پایداری (ESP) و تجهیزات وابسته به آن ازجمله سامانه “کنترل کشش فعال” – که به فشردن ترمزها در سرپیچ‌ها می‌پردازد – توان پیچشی قرص و محکمی را برای این خودرو مهیا می‌کنند. گرچه فرمان این خودرو سبک بوده و بازخورد حداقلی را ارائه می‌دهد اما کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و در کنارش، ترمزهای خودرو نیز به این گونه‌اند.

 

اما ضربه واقعی در عرصه قیمت‌گذاری است که رخ می‌دهد. بهای نیسان کیکس با رقم 56,300 درهم برای مدل پایه 1.6 S شروع می‌شود و به 61,500 درهم برای مدل کمی بهتر 1.6 SV ادامه می‌یابد و در بالاترین تیپ، یعنی SL که مجهز به پوشش چرمی است با برچسبی معادل 68,500 درهم قیمت می‌خورد. با این حال، امکاناتی همچون نویگشین و دوربین‌های پارک کماکان به صورت آپشن و یا سفارشی عرضه می‌شوند. ولی باز هم چنین ارقامی برای یک نیسان بسیار جذاب هستند، خودرویی که با چنین ارقامی، قلب قلمرو سدان‌های کامپکت را هدف خود قرار داده است.

 

مشخصات کلی نیسان کیکس (سفارش امارات)
حجم موتور: 1598 سی‌سی
توان: 118 اسب بخار
گشتاور: 149 نیوتن‌متر
شتاب صفر تا صد: 12 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
طول/عرض/ارتفاع: 4290/1760/1590 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2610 میلی‌متر
وزن خالص:1142 کیلوگرم
نوع گیربکس: اتوماتیک CVT
محل ساخت نسخه‌های صادراتی به امارات: کشور مکزیک
قیمت: 56,300 الی 68,500 درهم (بسته به تیپ مربوطه)

 

منبع:pedal.ir

جدیدترین مطالب