چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم

چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم

چگونه رمز کارت سوخت خود را پیدا کنیم

در صورت فراموشی رمز كارت سوخت خودرو یا موتور سیکلت امکان سوختگیری با آن وجود نخواهد شد و رانندگانی که به دنبال راهی برای پیدا کردن رمز كارت سوخت بنزین خود هستند در این بخش سایت سماتک درباره اینکه چگونه رمز کارت سوخت خود را پیدا کنیم اطلاعاتی را به شما عزیزان خواهد داد. پس از سهمیه بندی بنزین بسیاری از رانندگان که برای سوختگیری با کارت سوخت شخصی به پمپ بنزین رفتند به اپراتور گفته اند که چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم؟ اگر شما هم به دنبال راهکار باز كردن رمز كارت سوخت فراموش شده تان هستید باید بگوییم که اصلا جای نگرانی نیست. شرکت نفت ملی جمهوری اسلامی ایران مراکزی را برای بازیابی رمز كارت سوختگیری موتور سیکلت ها و خودروها اختصاص داده است و شما باید با مراجعه به این مراکز تغییر رمز كارت هوشمند سوخت، نسبت به تعیین رمز جدید برای کارت سوخت اقدام کنید. از لحظه سهمیه ای شدن بنزین، شما باید برای استفاده از سهمیه بنزین خودروی خود از کارت سوخت شخصی استفاده کنید و در صورت نداستن یا فراموشی رمز كارت سوخت، باید از کارت سوخت جایگاه دار استفاده کنید و بنزین آزاد بزنید. اگر کارت سوخت ماشین تان سالم است و ایرادی ندارد و فقط پسورد کارت سوخت را فراموش کرده اید هیچ مشکلی نیست و لازم نیست مجددا درخواست صدور کارت سوخت المثنی بدهید.

چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم

چگونه رمز کارت سوخت خود را بازیابی کنیم

بازیابی رمز كارت سوخت بنزین بسیار ساده و راحت است و روشهای ریست رمز كارت سوخت خودرو را در این بخش بیان کرده ایم. اگر برای نخستین بار است که می خواهید از کارت سوخت خودرو استفاده کنید می توانید نسبت به وارد کردن چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو (کد ملی شخصی که نام و نام خانوادگی اش پشت کارت سوخت درج شده است) اقدام کرده و با موفقیت نسبت به تغییر رمز كارت سوخت اقدام کنید. اما ممکن است شما نتوانید با این راهکار رمز کارت بنزین خود را بازیابی کنید و باید حالا از خود می پرسید پس چگونه رمز کارت هوشمند سوخت خود را پیدا کنیم؟ توصیه می شود برای بازیابی رمز کارت هوشمند سوخت عجله نکنید و این مطلب را کامل خوانده و سپس عملیات مورد نظر را انجام دهید. ممکن است کارت سوخت شما که اکنون در دست دارید هیچ مشکل یا ایراد فنی نداشته باشد پس بهتر است صبور باشید و اگر دستگاه در هنگام وارد کردن و تایید پسورد کارت سوخت، کد خطا به شما نشان داد با صبر و حوصله به سراغ راهکار بعدی بروید. شماره تلفن 09627 شرکت نفت جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به سوالات مالکین وسایل نقلیه در خصوص صدور و تغییر رمز کارت هوشمند سوخت تعیین شده است.

چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم

اگر رمز کارت سوخت فراموش شود چه باید کرد

بازیابی رمز کارت سوخت فراموش شده به 2 طریق امکان پذیر است که راه اول را در بالا توضیح دادیم و گفتیم اگر دستگاه چهار رقم آخر کد ملی کسی که کارت هوشمند سوخت به نام او صادر شده است را قبول نکند و اجازه سوختگیری نداد باید به دنبال راهکار پیدا کردن رمز کارت سوخت بنزین بروید. همچنین دقت کنید ممکن است رمز کارت بنزین خودرو شما غیر فعال باشد و در این صورت نیاز به وارد کردن هیچ عددی نیست. حتما با این موضوع دقت داشته باشید زیرا برخی از رانندگان به دلیل فونت ریز صفحه نمایش دستگاه، بلافاصله پس از وارد کردن کارت نسبت به وارد کردن رمز کارت هوشمند سوخت اقدام می کنند که این کار اشتباه بوده و باید ببینید دستگاه درخواست وارد کردن رمز عبور کارت سوخت از شما دارد یا نه! همه راننده تاکسی های تهران جهت دریافت رمز کارت سوخت فراموش شده می بایست دارای پروانه هوشمند معتبر از تاکسیرانی باشند. رانندگان تاکسی می توانند برای هرگونه اقدام اداری در خصوص تغییر یا حذف کارت سوخت تاکسی با مراجعه به دفاتر هماهنگی امور اداری گواهی لازم را دریافت کرده و سپس به مراکز بازیابی رمز کارت سوخت مراجعه کنند. تغییر رمز کارت هوشمند سوخت تنها برای تاکسیرانانی صادر می شود که فعالیت مستمر دارند و مورد تایید سازمان تاکسیرانی باشند.

چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم

بازیابی رمز کارت سوخت فراموش شده

راهکار آخر برای شما که هنوز از خود می پرسید چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم این است که به مراکز بازیابی رمز کارت بنزین در شهر خود مراجعه کرده و درخواست ریست رمز عبور کارت هوشمند سوخت بدهید. در این روش باز کردن رمز کارت سوخت با مراجعه به دفاتر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران امکان پذیر است و مالک خودرو با همراه داشتن اسناد مالکیت خودرو باید به مراکز تعیین شده مراجعه شود. طبق آخرین گزارشات مراکز زیادی برای باز کردن رمز کارت سوخت فراموش شده تعیین  شده است که متقاضیان می توانند با مراجعه به آنجا کلمه عبور کارت سوخت فراموش شده خود را پیدا کنند. باید بدانید که در شهرستان های استان تهران 11 مرکز و در شهر تهران و شهر ری، پنج مرکز برای بازیابی رمز کارت سوخت فراموش شده تعیین شده است. همچنین 5 مرکز شرکت نفت که امکان مراجعه مالکان خودرو به آنها فراهم شده است، برای مرکز تهران در میدان آرژانتین، شمال تهران در خیابان شهید عراقی پاسداران، جنوب تهران در میدان راه آهن و شهر ری و شرق تهران در نارمک دردشت واقع شده و آماده خدمت رسانی به هموطنان تهرانی هستند. در دست داشتن اصل کارت هوشمند سوخت بدون ایراد و بدون شکستگی جهت باز کردن رمز عبور کارت سوخت فراموش شده الزامی است.

 


حتما بخوانید: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت


 

چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم

مدارک لازم برای بازیابی رمز کارت سوخت

در صورت فراموش کردن رمز کارت هوشمند سوخت خودرو قبل از مراجعه به مرکز باز کردن رمز کارت هوشمند بنزین فراموش شده، ابتدا باید مدارک لازم برای دریافت رمز کارت سوخت فراموش شده را جمع آوری کرده و مدارک هویتی مالک و مدارک شناسایی خودرو را همراه خود داشته باشید تا بتوانید رمز عبور کارت بنزین تان را حذف کنید. مدارک لازم برای بازیابی رمز کارت سوخت بنزین عبارتند از: کارت ملی مالک خودرو، کارت سوخت وسیله نقلیه، کارت مشخصات خودرو، سند و شناسنامه مالکیت خودرو و حضور صاحب خودرو الزامی است و اگر مالک خودرو حضور نداشته باشد نمی توان نسبت به حذف رمز کارت هوشمند سوخت اقدام کرد. همچنین مالک خودرو می تواند به شخص مورد نظر خود وکالت محضری برای بازیابی رمز کارت بنزین بدهد و یا در صورتی که مالک خودرو فوت نموده باشد، ورثه می توانند با ارائه برگه انحصار وراثت و مدارک شناسایی خودرو به مراکز تعیین رمز کارت هوشمند خودرو، اقدام مورد نظر را انجام دهند.

 

حال که متوجه شدید چگونه رمز کارت سوخت فراموش شده را پیدا کنیم دیگر نباید نگرانی نسبت به بازیابی رمز کارت سوخت فراموش شده داشته باشید و برای دریافت رمز کارت سوخت خودروی تان وارد عمل شوید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب