سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند | سهمیه بنزین تا چند ماه ذخیره میشود

سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند | سهمیه بنزین تا چند ماه ذخیره میشود

سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند

سهمیه بنزین تا چند ماه ذخیره میشود؟ بسیاری از رانندگان خودروهای سواری و وانت می خواهند بدانند که چند لیتر بنزین ذخیره میشود و اگر شما مالک خودرو هستید و می خواهید بدانید سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند در ادامه این بخش از سایت سماتک همراه ما باشید.

 

همانطور که می دانید بنزین از روز جمعه 24 آبان 98 سهمیه بندی شده است و برای خودروهای سواری 60 لیتر سهمیه 1500 تومانی در نظر گرفته شده است. اما بسیاری از رانندگان گفته اند که اگر سهمیه بنزین را استفاده نکنیم تا چند ماه در کارت سوخت باقی می ماند؟

سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند | سهمیه بنزین تا چند ماه ذخیره میشود

سقف ذخیره کارت سوخت شخصی

علت وجود صف‌ های طولانی بنزین باورهای غلط در افکار عمومی است و اینکه نمی دانند سقف ذخیره کارت سوخت شخصی، افزایش پیدا کرده است. عده‌ای از رانندگان گمان می‌ کنند اگر سهمیه بنزین خود را در همان ماه استفاده نکنند احتمالا پس از اتمام آن ماه سهمیه در نظر گرفته شده برای آن خودرو از بین می‌ رود و ذخیره نمیشود و یا اینکه ممکن است قوانین جدیدی به وجود آید که فرایند سوخت‌ گیری را به مخاطره اندازد.

 

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درباره اینکه سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند گفت: برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه بنزین به شرط عبور نکردن از 360 لیتر در کارت ذخیره می‌ شود و قابل انتقال به ماه‌ های بعد است و هیچ جای نگرانی برای ذخیره سوخت خودروها وجود ندارد.

سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند | سهمیه بنزین تا چند ماه ذخیره میشود

زمان از بین رفتن سهمیه بنزین

وی با تاکید بر این‌ که سهمیه 60 لیتری ماهانه بنزین افراد در صورت عدم استفاده به صورت خودکار به ماه بعد منتقل می‌ شود، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که پس از شش ماه، مازاد 360 لیتر از کارت سوخت شخصی افراد از بین می رود؛ بدین معنا که پس از این زمان، هر چه بیش از 360 لیتر در کارت سوخت افراد وجود داشته باشد، حذف خواهد شد. به عبارت دیگر اگر فردی در طول این شش ماه مثلا 30 لیتر از سهمیه خود استفاده کند، در ماه هفتم سهمیه 60 لیتر به او تعلق نخواهد گرفت، بلکه این عدد به 30 لیتر می‌ رسد.

 

ممکن است فردی تا پایان ماه هفتم از سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود استفاده نکند که در این شرایط ذخیره کارت وی همان 360 لیتر باقی می‌ ماند و موجودی کارت او افزایش پیدا نمی‌ کند. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید به اینکه افراد می‌توانند 60 لیتر سهمیه ماه فعلی موجود در کارت سوخت خود را در ماه‌های آینده استفاده کنند، گفت: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چرا که سهمیه سوخت موجود در کارت به طور کامل ذخیره و به ماه بعد منتقل می‌ شود. کاهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی برای تامین سوخت نداریم گفت: در حال حاضر سوخت‌ رسانی مانند روال سابق انجام می‌شود و مردم نباید در این باره نگرانی داشته باشند.

سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند | سهمیه بنزین تا چند ماه ذخیره میشود

سهمیه بنزین تا چند ماه ذخیره میشود

سهمیه بنزین تا چند ماه در کارت میماند؟ تا پیش از این سهمیه بنزین فقط برای 6 ماه و 360 لیتر ذخیره می شد و اینکه سهمیه بنزین تا چند ماه ذخیره میشود باید بگوییم بر اساس اطلاعیه جدید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، سهمیه بنزین استفاده‌ نشده در خودروهای شخصی بنزین‌ سوز تا 9 ماه و حداکثر 540 لیتر ذخیره میشود.

 

پیش‌ از این، قرار بود سهمیه سوخت فقط تا 6 ماه و حداکثر 360 لیتر ذخیره شود. در اطلاعیه‌ روابط‌ عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران آمده است: به اطلاع تمام دارندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت می‌ رساند سقف ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌ های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافت.

 

از ابتدای طرح سهمیه‌ بندی بنزین در آبان 1398، امکان ذخیره بنزین در کارت‌ های هوشمند سوخت مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت به‌ مدت 6 ماه تعیین شده بود؛ اما بر اساس اطلاعیه‌ جدید، این مدت سه ماه دیگر افزایش یافت و به 9 ماه رسید. در حال‌ حاضر، میزان سهمیه بنزین ماهیانه برای خودروهای شخصی بنزین‌ سوز 60 لیتر و دوگانه‌ سوز 30 لیتر و موتورسیکلت‌ ها 25 لیتر است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب