مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت

مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتور سیکلت ها را در این بخش بیان خواهیم کرد و اگر شما مالک عزیز قصد دریافت کارت سوخت المثنی برای وسیله نقلیه تان را دارید باید مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت را باید به همراه داشته باشید. لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتور سیکلت توسط سایت سماتک در ادامه شرح داده شده است که شما مالک خودرو می توانید شرایط دریافت کارت سوخت خودرو را در انتهای همین مقاله خوانده و همچنین ابتدا نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت خودرو اقدام کنید. با توجه به این موضوع که وزارت نفت در اجرای طرح سوختگیری با کارت سوخت مصمم است، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی توضیحاتی به دارندگان کارت هوشمند سوخت خودرو و موتور سیکلت توصیه کرد به منظور کسب اطمینان از صحت عملکرد کارت سوخت بنزین و گازوئیل، مالکان تمامی خودروهای بنزینی و دیزلی و همچنین مالکان موتور سیکلت ها تا قبل شروع طرح حداقل یک بار از کارت سوخت شخصی خود برای سوختگیری بنزین و نفت گاز استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، به سایت niopdc.ir مراجعه کنند. در ادامه این بخش سایت سماتک مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت موتور سیکلت و خودروهای بنزینی و دیزلی را بیان خواهد کرد:

 

مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت را در این بخش به شما معرفی میکنیم. مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت عبارتند از:

 

1- حضور مالک یا مالکین خودرو و موتور سیکلت (در صورت عدم حضور مالک، داشتن وکالت نامه محضری از مالک خودرو که در آن کلمه کارت سوخت به صراحت ذکر شده باشد الزامی است)
2- اصل و کپی كارت يا سند يا بنچاق خودرو
3- شناسنامه یا کارت ملی مالک يا وكيل ايشان جهت احراز هويت
4- ارائه آدرس كامل پستی به همراه كد پستی و کد ملی مالک در صورت تغییر آدرس مالک
5- همراه داشتن بیمه نامه خودرو و موتور سیکلت الزامی می باشد.
6- پرداخت مبلغ 10 هزار تومان که از طریق دستگاه های کارت خوان موجود در دفاتر پلیس + 10 تهران و شهرستان ها دریافت می‌شود

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

هزینه ثبت نام کارت سوخت

مالکان وسایل نقلیه موتوری زمینی باید نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام و صدور کارت سوخت المثنی برابر تعرفه مصوب، هنگام دریافت کارت سوخت درب منزل به مامور شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت کنند. هزینه ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتور سیکلت یکصد هزار ریال است که قبل از واریز وجه به نکات زیر توجه کنید:

 

1. واریز هزینه ثبت نام کارت سوخت از طریق اینترنت، عابر بانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

2. برای خودروهای با پلاک قدیمی کارت المثنی صادر نمی‌گردد.

3. هر خدمتی که متعاقب آن به متقاضی پرینت ارایه شود، به ازاء هربرگ مبلغ 4،000 ریال (چهارصد تومان) دریافت می‌شود.

4. در صورت داشتن هرگونه سؤال، پیشنهاد یا انتقاد در مورد شرایط دریافت کارت سوخت می‌توایند با مرکز تماس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با شماره 09627 تماس حاصل نمایید.

 

مدارک مورد نیاز جهت کارت سوخت المثنی

دریافت کارت سوخت المثنی برای خودرو و موتور سیکلت خیلی ساده و سریع است و اگر شما کارت سوخت خودروی خود را گم کرده اید می توانید با آماده کردن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی خودرو و موتور سیکلت به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. طبق آخرین اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی جمهوری اسلامی ایران آن دسته از مالکین وسیله نقلیه که کارت سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرایند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ارائه مدارک مورد نیاز جهت کارت سوخت المثنی ندارند و کارت سوخت آنها بر اساس ثبت نام انجام شده قبلی، صادر می‌شود و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آدرس مالک خودرو ارسال خواهد شد.

 

اگر عده‌ای از مالکین وسایل نقلیه کارت سوخت خودرو یا موتور سیکلت شان را گم کردند و در فراخوان قبلی نسبت به ثبت نام از طریق سامانه دولت همراه اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 یا سامانه دولت همراه برای ثبت نام کارت سوخت جدید اقدام کنند. مالک یا مالکین خودرو یا وکیل قانونی متقاضی دریافت کارت سوخت هوشمند جهت انجام مراحل دریافت کارت سوخت و حذف رمز کارت سوخت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کارت سوخت المثنی که در ادامه آورده شده است باید به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت مراکز پلیس + 10 مراجعه کنند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت المثنی بدین شرح است:

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

1) اشخاص حقیقی: یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه

2) اشخاص حقوقی:

1-1 معرفینامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوط با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه نماینده

2-1 دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک میتوانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند.

3-1 خودرو‌های لیزینگی (خودرو‌های اجاره به شرط تملیک) اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است.

3. مدارک شناسایی وسیله نقلیه: کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر

4. تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +10

5. واریز فقط مبلغ یکصد هزار ریال (ده هزار تومان) در پایانه های pos بانک ملت مستقر در دفاتر پلیس+10 کل کشور

6. اخذ رسید ثبت نام کارت سوخت المثنی از کاربر

 

* کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند نیازی به ارائه درخواست کارت سوخت المثنی ندارند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

شرایط دریافت کارت سوخت

مراحل دریافت کارت سوخت المثنی چیست؟ شرایط دریافت کارت سوخت جدید و المثنی توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی جمهوری اسلامی ایران بیان شده است و مالکان خودرو و موتور سیکلت ها می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی mob.gov.ir ، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #4* و خودروهای عمومی و دولتی نیز به دفاتر پلیس +۱۰ برای ثبت درخواست دریافت کارت سوخت خودرو خود مراجعه نمایند. دریافت کارت سوخت خودرو به صورت غیرحضوری (سامانه خدمات دولت همراه، اپلیکیشن، کد دستوری #4*) هزینه ندارد اما به صورت حضوری در دفاتر پلیس +10 هزینه دفاتر دریافت می شود. مالکان خودرو باید تلفن همراه به نام خود داشته اشند که امکان ثبت نام اینترنتی کارت سوخت خودرو و موتور سیکلت را داشته باشند.

 

شرایط دریافت کارت سوخت برای خودروهای وکالتی قولنامه ای خریداری شده کمی متفاوت است و این افراد باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس +10 محل سکونت شان مراجعه کنند. شرایط دریافت کارت سوخت برای خودروهای عمومی اعم از تاکسی، وانت بارها، خودروهای نظامی، انتظامی، آمبولانس ها متفاوت است و مالکین این وسایل نقلیه باید برای ثبت نام کارت سوخت المثنی به دفاتر پلیس + 10 سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین مالکان بیش از 5 دستگاه خودرو مانند شرکت ها و کارخانجات باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند و شرایط دریافت کارت سوخت به صورت غیر حضوری برای این دسته از مالکین وسیله نقلیه منتفی است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان فارس با بیان اینکه از تاریخ 20 مرداد 98 استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه های عرضه سوخت الزامی می‌شود گفت: لازم است کلیه مالکین خودروها و موتور سیکلت ها قبل از این تاریخ کارت سوخت شخصی خود را آزمایش کرده و حداقل یک بار با آن سوختگیری کنند تا در تاریخ یاد شده با مشکل عدم ارائه سوخت مواجه نشوند. شرایط دریافت کارت سوخت برای خودرویی که مالک آن فوت کرده است بسیار ساده است. اگر مالکیت خودرو تغییر نکرده باشد، پس از انحصار وراثت و از طریق دفاتر پلیس +10 امکان‌پذیر است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

ثبت نام کارت سوخت با اپلیکیشن دولت همراه

اپلیکیشن دولت همراه برای ثبت نام و دریافت کارت سوخت را می‌توانید از سایت های زیر تهیه کنید:

ایران اپس
کافه بازار
مایکت
پارس هاب
چارخونه

 

روش ثبت نام کارت سوخت با گوشی موبایل

برای ثبت نام کارت سوخت با گوشی موبایل کافی است با شماره گیری کد USSD یا همان کد دستوری #4* (ستاره چهار مربع) برای ثبت درخواست‌ و با رعایت شرایط زیر، اقدام کنید:

 

شخص ثبت نام کننده باید مالک وسیله نقلیه باشد.
شخص ثبت نام کننده باید مالک سیم کارت استفاده شده باشد.
کد ملی الزاما با مشخصات مالک خودرو و دارنده سیم کارت، یکسان باشد.
زمان انتخاب هر گزینه در USSD تنها 45 ثانیه است. در غیر اینصورت، از مراحل ثبت نام کارت سوخت خارج می شوید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت سوخت

طرح الزام استفاده از کارت سوخت هوشمند با هدف انضباط دادن و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مصرف بنزین در مجلس به تصویب رسیده است و از روز 9 خرداد سال 98 اطلاع رسانی آن آغاز شد. شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در آخرین اطلاعیه خود سوالاتی را که درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت سوخت هوشمند وجود داشت پاسخ داده است. بر اساس این اطلاعیه مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت سوخت جدید و المثنی و همچنین حذف رمز کارت سوخت بدین صورت است که مالک خودرو یا وکیل قانونی متقاضی باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو یا وسیله نقلیه به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت پلیس + 10 مراجعه کنند. در تمامی مراحل دریافت کارت سوخت حضور مالک یا وکیل قانونی الزامی وی است و مدارک هویتی مالک خودرو برای دریافت کارت سوخت المثنی در اینجا بیان شده است.

 

1. مدارک مورد نیاز جهت دریافت کارت سوخت برای اشخاص حقیقی شامل یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه، اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه و همچنین شرایط دریافت کارت سوخت برای اشخاص حقوقی عبارت است از معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه نماینده که باید به همراه داشته باشید.

 

2. دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک وسیله نقلیه می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند و یا گذرنامه نسبت به تکمیل مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتور سیکلت اقدام کنند. شرایط دریافت کارت سوخت برای خودروهای لیزینگی و خودروهای اجاره به شرط تملیک تفاوت دارد و اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است.

 

3. مدارک شناسایی وسیله نقلیه شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر می‌شود. سپس نوبت به تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +10 می رسد و پس از آن واریز مبلغ ده هزار تومان در دفاتر پلیس + 10 و دریافت رسید که باید همه این مراحل ثبت نام کارت سوخت به ترتیب انجام شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

شرایط دریافت کارت سوخت موتور سیکلت

همان مدارک و شرایط دریافت کارت سوخت که برای صاحبان خودرو ذکر شده است، برای مالکین موتور سیکلت نیز وجود دارد. البته با این تفاوت که اگر موتور سیکلت شما از تاریخ تولیدش 10 سال گذشته باشد، دیگر امکان دریافت کارت سوخت موتور سیکلت ندارید. مالکین موتور سیکلت های با عمر بالای 10 سال برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط دریافت کارت سوخت باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.

 

شرایط تغییر مالکیت کارت سوخت خودرو

کارت سوخت خودرو براساس شماره شناسایی VIN خودرو صادر می‌شود. بنابراین اگر وسیله مقلیه ای خریداری کرده اید که کارت سوخت آن متعلق به مالک قبلی است، هیچگونه نیازی به ثبت نام مجدد ندارید. البته در صورت ثبت نام مجدد، اتفاق خاصی نخواهد افتاد و فقط کارت سوت فعلی باطل شده و کارت سوخت المثنی جدید، صادر می‌شود. برای تغییر مالیکت کارت سوخت خودرو، کافی است با همکاری مالک سابق خودرو، به سایت دولت همراه کارت سوخت مراجعه کرده و از قسمت ویرایش اطلاعات، مالکیت کارت سوخت را نیز تغییر دهید.

 

شرایط ثبت نام کارت سوخت خودروهای قولنامه ای

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت خودروهای قولنامه ای چیست؟ مالکان وسایل نقلیه و خودروهای قولنامه ای فقط از طریق دفاتر پلیس +10 و با ارائه اسناد اصلی نقل و انتقال، امکان ثبت نام کارت سوخت المثنی را خواهند داشت.

 

نحوه دریافت کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر

اگر به تازگی خودرو صفر کیلومتر خریداری کرده اید نیاز به ثبت نام کارت سوخت هوشمند ندارید و باید بدانید که همه خودروهای صفر کیلومتر دارای کارت سوخت هوشمند بوده و مالکین خودروهای صفر کیلومتر باید برای دریافت آن باید به دفاتر پست محل سکونت شان مراجعه کنند. اگر برای خودروی صفر کیلومتر یا کارکرده تان تاکنون کارت سوخت نگرفته اید، نیازی به ثبت نام کارت سوخت المثنی ندارید و فقط باید از طریق دفاتر پست، پیگیری کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت + شرایط دریافت کارت سوخت

روش تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت

جهت تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت هوشمند، شما مالک گرامی می‌توانید از سایت دولت همراه به نشانی mob.gov.ir استفاده کنید و همچنین می‌توانید این کار را از طریق اپلیکیشن دولت همراه انجام دهید. مالکین وسایل نقلیه در صورت تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت، کارت سوخت هوشمند فعلی شان باطل می شود.

 

نحوه پیگیری ثبت نام کارت سوخت از طریق پیامک

برای پیگیری ثبت نام کارت سوخت هوشمند کافی است پیامکی را با رعایت موارد زیر، به شماره 1101202040 ارسال کنید:

برای موتورسیکلت: ابتدا حرف M، سپس ستاره، سپس شماره VIN.
برای خودرو: ابتدا حرف V، سپس ستاره، سپس شماره VIN.

 

شرایط ثبت نام کارت سوخت برای خودروهای بنزینی پلاک قدیم

شرایط ثبت نام کارت سوخت برای خودروهای بنزینی پلاک قدیم چگونه است؟ به شرطی که مالکین این خودروها از سوی پلیس راهور، برچسب تسجیل گرفته باشند می توانند نسبت به دریافت کارت سوخت المثنی و جدید اقدام کنند و همچنین در مواردی ممکن است کارت سوخت برای این قبیل خودروهای پلاک قدیم، صادر نشود.

 

شرایط ثبت نام کارت سوخت برای خودروهای دیزلی پلاک قدیم

شرایط ثبت نام کارت سوخت برای خودروهای بنزینی پلاک قدیم چگونه است؟ کارت سوخت المثنی به هیچ وجه برای خودروهای دیزلی پلاک قدیمی صادر نمی‌شود و مالکین خودروهای دیزلی پلاک قدیم باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و برای دریافت پلاک ملی اقدام کنند تا بتوانند کارت سوخت هوشند داشته باشند.

——————————–

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارت سوخت المثنی و جدید را در بالا خواندید که امیدواریم بتوانید خیلی سریع مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت سوخت خودروی تان را آماده کنید و نسبت به ثبت نام کارت سوخت المثنی اقدام فرمایید تا بتوانید در تاریخ معین شده سوختگیری با کارت سوخت را انجام دهید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب