جایگزین بنزین فندک + تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی

جایگزین بنزین فندک + تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی

ریختن بنزین معمولی در فندک شاید از نظر برخی از افراد بلامانع باشد اما امروز در این پست می خواهیم ببینیم تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی چیست و آیا مثلا می شود در فندک بنزینی از مواد اشتعال زاء دیگری استفاده کرد. با ما همراه باشید.

جایگزین بنزین فندک + تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی

جایگزین بنزین فندک

تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی چیست؟ همانطور که می دانید شرکت زیپو در زمینه فندک های بنزینی فعالیت می کند و سالهاست در کنار فندک های تولیدی خود، بنزین مخصوص فندک زیپو را تولید می کند و همین مورد یکی از دلایلی است که نشان می دهد جایگزین بنزین فندک هیچ چیزی نیست جز خودش.

 

فندک های بنزینی بسیار حساس می باشند و اگر فندک شما از نوع گران قیمت آن است بهتر این است که هرگز از جایگزین بنزین فندک مثل بنزین معمولی، نفت، استون و … استفاده نکنید زیرا ممکن است به اجزای آن آسیب وارد کنید و برخی از این مواد بسیار خطرناک می باشند و اگر در فکر ریختن استون در فندک هستید این ذهنیت را از افکارتان پاک کنید.

جایگزین بنزین فندک + تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی

تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی

فندک بنزینی از انواع فندک است که اجزای آن مانند سایر فندک‌ها شامل یک محفظه برای سوخت، بخش جرقه زنی و بخشی برای خاموش کردن آتش است و تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی این است که آتش حاصل از بنزین معمولی ماندگاری قابل قبولی نخواهد داشت و مهم است که فتیله فندک زیپو شما با بنزین فندک آغشته شود.

 

در فندک بنزینی، سنگ و چخماق، جایگزین مگنت جرقه زن شده است و برای آنکه آتش حاصل، ماندگاری قابل قبول داشته باشد، باید از فتیله ای که آغشته به بنزین فندک است استفاده شود. معمولاً بنزین معمولی با ناخالصی همراه است و از این رو بنزین مخصوص فندک ترکیب شیمیایی خاص خود را دارد و به هیچ وجه نباید جایگزین با مواد قابل اشتعال دیگری شود.

جایگزین بنزین فندک + تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی

ریختن بنزین معمولی در فندک

سوخت فندک زیپو چیست؟ بنزین فندک بنزینی زیپو یک مایعی است که قابلیت اشتعال دارد. اگر شعله ای تمیز و بدون بو با احتراق بالا و دام زیاد در روشن ماندن می خواهید هنگامی که بنزین فندک شما به اتمام رسید، توصیه می کنیم حتما بنزین فندک زیپو را خریداری کنید و از بنزین عادی استفاده نکنید. همچنین استفاده از سوخت های دیگر در فندک باعث می شود امنیت شما کاهش یابد و خطر آتش گرفتن بدنه فندک وجود دارد.

 

حال که متوجه شدید نباید از جایگزین بنزین فندک استفاده کنید به عنوان آخرین توصیه باید بگوییم در هنگام شارژ سوخت فندک تان بهتر است از سوراخ روی نمد برای شارژ بنزین استفاده نکنید زیرا امکان آغشته شدن نمد به بنزین وجود دارد و این خطرناک است. این سوراخ برای نگهداری سنگ زاپاس در فندک شماست. ابتدا پس از خارج کردن مغزی از بدنه، نمد را کنار بزنید و بنزین فندک را مستقیما روی پنبه های داخل مغزی خالی کنید.

 

تفاوت بنزین فندک با بنزین معمولی را در این مقاله به طور کاملا شفاف توضیح دادیم و مقدار بنزین استاندارد برای یکبار شارژ فندک زیپو را می توان به اندازه 6 یا 7 ثانیه تخمین زد. به این صورت که شما باید سر سوزنی ظرف بنزین را داخل پنبه فرو کنید و تا 7 ثانیه مخزن را با دست فشار دهید تا بنزین به پنبه ها انتقال پیدا کند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب