نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه امکان پذیر است و آن دسته از یاران بگیرانی که فکر می کنند باید در دهک پایین تری قرار می گرفتند می توانند از طریق سامانه جدید اعتراض به دهک بندی یارانه ۱۴۰۳ اقدام نمایند. شما می توانید با ثبت درخواست بررسی مجدد در لیست سرپرستان خانواری قرار بگیرید که به دهک یارانه خود اعتراض دارند و پس از آن باید منتظر بمانید تا بار دیگر میزان درآمد افراد خانواده، تعداد و نوع خودروهایتان و … مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

اعتراض به دهک بندی یارانه ۱۴۰۳

چگونه به دهک خود اعتراض کنیم؟ طبق آخرین تغییرات یارانه سرپرست خانواری که در دهک یک تا چهار قرار داشته باشد یارانه بیشتری نسبت به دهک های ۵ تا ۹ می گیرد و به همین دلیل برخی از افراد خود را مشمول یارانه بیشتری می دانند و می خواهند نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها در سال ۱۴۰۳ را بدانند.

 

همانطور که اطلاع دارید اگر خانواده ای در دهک های یک تا ۳ باشد مشمول دریافت ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از افراد خانواده می گردد. از دهک ۴ تا دهک ۷ هر نفر در خانوار یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهد کرد. همچنین افرادی که در دهک ۱۰ قرار گرفته اند مشمول دریافت یارانه نمی باشند.

 

ثبت اعتراض به دهک بندی کار سخت و پیچیده ای نیست و شما می توانید با مراجعه به کافی نت و یا گوشی تلفن همراه وارد وب سایت hemayat.mcls.gov.ir شوید و سپس درخواست بررسی مجدد خود را ثبت نمایید. اگر حتی شما در دهک دهم هم باشید می توانید اعتراض خود را به ثبت برسانید و اجازه دهید یکبار دیگر جزئیات درآمدی، حساب های بانکی سرپرست و اعضای خانواده و … مورد باز بررسی قرار بگیرید.

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

سامانه جدید اعتراض به دهک بندی یارانه

سازمان هدفمندی یارانه ها اعتراض هایی را که سرپرستان خانوار در مورد دهک بندی خانوارشان به ثبت می رسانند دو مرتبه مورد بازنگری قرار می دهد و تمامی این اعتراضات باید در سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir به ثبت برسد. در این سامانه باید ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را انتخاب کنید و پس از ثبت تلفن همراه سرپرست منتظر پیامک تایید و ورود خودکار باشید.

 

همچنین در برخی از مواقع ممکن است پس از اعتراض و بازنگری در دهک بندی شما نسبت به واریز معوقات ماه گذشته هم اقدام شود؛ اما اگر قبلا در دهک بالاتری بوده اید و حالا در دهک پایین تری قرار بگیرید از ماه بعد یارانه دریافت خواهید کرد. مثلا افرادی که اعتراض شان مورد تایید سامانه حمایت قرار بگیرد اسم و مشخصات شان ثبت خواهد شد تا مشمول دریافت یارانه معیشتی شوند.

 

در سامانه جدید اعتراض به دهک بندی یارانه ها همه سرپرستان خانواده ها می‌توانند دهک اقتصادی خانوار و توضیحات در خصوص علت دریافت یا عدم دریافت یارانه را به همراه اسامی اعضای خانواده خود مشاهده کرده و اعتراض به دهک یارانه را با ثبت آزمون مجدد به انجام برسانند. پس از ورود به این سامانه نوشته است که خانوار شما بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده واجد شرایط اخذ یارانه هست یا نه!

 

همچنین امکان مشاهده اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید از کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به صورت تفکیک شده و مجزا فراهم شده و کاربرانی که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارند می‌توانند درخواست خود را در مراحل مجزا و به صورت تفکیک شده ثبت کنند تا مجدد تحت آزمون وسع مالی قرار بگیرند تا در صورت مشمول بودن یارانه خود را طبق دهک بندی شان دریافت کنند.

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

اعتراض به دهک بندی در سامانه وزارت کار

تعدادی از سرپرستان خانوار به دلیل داشتن درآمد بالا، داشتن خودروهای مدل بالا و تراکنش های بانکی کلان ممکن است در دهک دهم یارانه ای قرار گرفته باشند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایشان تمهیدات خوبی اندیشیده است که می توانند از طریق شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و یا ورود به سایت سامانه حمایت که آدرس آن در بخش قبلی درج شده است، با ثبت تغییرات درآمد، دارایی‌ها و شرایط ویژه خود، اعتراض به دهک بندی در سامانه وزارت کار را ارائه کنند.

 

برای خدمت رسانی بهتر سرپرستان خانواری که رقم آخر کدملی آنها زوج است در روزهای زوج هفته و سرپرستان خانواری که رقم آخر کدملی آنها فرد است، در روزهای فرد هفته می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند؛ که به تازگی این زوج و فرد بودن رقم آخر کدملی نیاز نیست و شما می توانید هر روز هفته حتی در روزهای تعطیل هم به این وب سایت وارد شوید.

 

اعتراض یارانه با کد ملی

یکی دیگر از روش های اعتراض به دهک یارانه ۱۴۰۳ تماس با شماره تماس ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که پس از وصل شدن به اپراتور گویا می توانید شماره تلفن همراه سرپرست را همراه با کد ملی سرپرست خانواده وارد نمایید و طبق راهنمایی اپراتور مراحل را دنبال نمایید.

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

معیار دهک بندی خانوار

انواع دهک بندی خانوار که با یک سری از معیارها از جمله میزان حقوق و درآمد، تراکنش های بانکی، اطلاعات خودرو و تعداد اعضای خانواده تعیین می شوند، توسط سامانه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعیین می شود که همه این اطلاعات برای اطلاع از شخص سرپرست خانوار در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir ثبت شده است.

 

متقاضیان محترم دریافت خدمات حمایتی از دستگاههای اجرایی کشور: (کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بیمه سلامت، سازمان بهزیستی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ….) طبق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به دهک بندی خانوارها در دوره های زمانی شش ماهه شده است، لذا دهک خانوار شما تا دوره استحقاق سنجی بعدی غیر قابل تغییر است و مجدداً با دریافت داده های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: آیا یارانه سربازان فراری قطع می شود؟

 

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

آموزش تصویری اعتراض به دهک بندی یارانه

پیش از این سازمان هدفمندی یارانه ها اعتراض سرپرستان خانوار را جهت دریافت یارانه در سامانه ای ثبت می کرد که فقط قابلیت دریافت یک درخواست بازبینی کلی به شناسنامه اقتصادی خانوار را داشت و شما هیچ دسترسی به مجموع تراکنش های خرید خانوار در دوره های زمانی مشخص، اطلاعات خودرو، اطلاعات درآمد نداشتید؛ اما اکنون تمام اینها به صورت مجزا قابل رویت است و فرآیند رسیدگی و تصمیم گیری در خصوص اعتراض ها دقیق تر انجام می گردد. نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها به شرح زیر است:

 

مرحله اول:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

برای ثبت اعتراض باید وارد سایت سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir شوید و سپس از بالای صفحه روی گزینه ورود / ثبت نام کلیک نمایید.

 

مرحله دوم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

در این مرحله ورود از طریق ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می گردد و لازم است اگر قبلا ثبت نام نکرده اید اطلاعات سرپرست را وارد کرده و منتظر پیامک کد اعتبار سنجی بمانید. همچنین در صورتی که سرپرست قبلا در سامانه ثبت نام انجام داده باشد، باید بر روی گزینه ورود کلیک نموده و با وارد کردن شماره موبایل و کد امنیتی، روی گزینه ارسال رمز یکبار مصرف کلیک نمایید.

 

مرحله سوم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

پس از ورود به سامانه برای اعتراض باید روی گزینه درخواست بررسی کلیک نمایید.

 

مرحله چهارم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

در این بخش باید متن توافق نامه را قبول کنید و تیک مربوطه را فعال کرده و بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید.

 

مرحله پنجم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

مرحله بعدی مربوط به اطلاعات خانوار شما می باشد، در صورتی که درست است، گزینه صحیح است را انتخاب کنید و بر روی دکمه ثبت کلیک می نماید و اگر اطلاعات خانوار شما مورد تایید نمی باشد، مثلا فرزندتان ازدواج کرده است یا همسرتان را طلاق داده اید گزینه صحیح نیست را انتخاب کنید و پس از تایید راهنمای نمایش داده شده، بر روی گزینه ادامه کلیک خواهد شد.

 

مرحله ششم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

گام بعدی مربوط به اطلاعات خودرو و وسایل نقلیه شما است که در صورت تایید اطلاعات، گزینه صحیح است و درخواست بررسی ندارم را انتخاب نموده و اگر اعتراضی دارد مثلا خودرو را واگذار کرده کردید، گزینه دیگر را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه ثبت کلیک کنید.

 

مرحله هفتم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

در مرحله بعد اطلاعات خرید های شما در دو سال گذشته نمایش داده می شود و مجموع برداشت های خانوار شما از حساب های بانکی شان مشاهده خواهد شد که می توانید به آن اعتراض کنید.

 

مرحله هشتم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

در مرحله بعد اطلاعات درآمد خانوار خود را مشاهده می کنید و با توجه به اینکه مبالغ درآمدی خانوار شما از پایگاه داده ثبتی دریافت می شود امکان اعتراض در این بخش وجود نخواهد داشت و باید گزینه ثبت و ادامه را بزنید.

 

مرحله نهم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

در این مرحله اگر یکی از اعضای خانواده شما دارای بیماری پرهزینه ای است وارد نمایید و در مرحله بعدی اگر فرد معلول در خانواده دارید را باید ثبت کنید.

 

مرحله دهم:

نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه ها ۱۴۰۳

مرحله بعد تعهدنامه است و در صورتی که سرپرست متن آن را قبول داشته باشد، بر روی گزینه ثبت و ادامه کلیک نموده و وارد گام آخر می شود.

 

مرحله یاردهم:

پیگیری اعتراض به دهک بندی یارانه با کد پیگیری در اختیارتان قرار می گیرد و پس از مدتی می توانید با همین شماره پیگیری مجددا به سامانه مراجعه نمایید.

 

روش اعتراض به دهک بندی یارانه ۱۴۰۳ را در این نوشتار به شما عزیزان آموزش دادیم و امیدواریم همواره شما و خانواده تان در رفاه اقتصادی و صحت و سلامت باشید. سامانه اعتراض به دهک بندی خانوار در تمام ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما سرپرستان خانوار می باشد و حتما باید در پایان ثبت اعتراض تان، کد پیگیری را یادداشت نمایید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب