علت واریز نشدن یارانه بنزین؛ کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند

علت واریز نشدن یارانه بنزین؛ کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند

علت واریز نشدن یارانه بنزین

کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند به احتمال زیاد در گروه افراد پردرآمد جامعه قرار گرفته اند و همین مورد علت واریز نشدن یارانه بنزین است. بسیاری از سرپرستان خانوار نسبت به واریز نشدن یارانه بنزین اعتراض کرده اند که برای بررسی بیشتر باید حساب های بانکی شان رصد شود. به تازگی حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرده است کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند می توانند با شماره گیری کد اعلام شده نسبت به ثبت درخواست بررسی مجدد بسته حمایتی بنزینی اقدام کنند و در صورتی که مایل نیستند دولت حساب بانکی شان را چک کند، می توانند از ارسال این درخواست خودداری کنند.

 

سرپرستان خانوارهایی که یارانه 45500 تومانی را می گیرند به شرطی که جزء سه دهک بالای درآمدی جامعه نباشند، می توانند درخواست علت واریز نشدن یارانه بنزین را در سامانه اعلام شده ثبت کنند و همچنین توجه داشته باشند وسع مالی مجموع اعضای خانوار سنجیده می شود. همچنین لازم به یادآوری است که تغییر حساب بانکی، تغییر بانک عامل، تغییر سرپرست خانوار یا اعمال جداسازی و تفکیک خانوار به دلیل ثبت رخداد ازدواج یا طلاق، معرفی سرپرست جدید به دلیل فوت سرپرست قبلی و … از دیگر دلایل عدم پرداخت یارانه معیشتی بنزین است که این افراد ممکن است در لیست کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند قرار گرفته باشند؛ پس جای هیچ نگرانی برای این دسته از سرپرستان خانوار نیست و مادامی که سرپرست شماره حساب صحیح خود را اعلام کند در لیست دریافت کنندگان یارانه بنزین قرار خواهد گرفت.

 

کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند

یارانه بنزینی به شصت میلیون نفر ایرانی در سه مرحله پرداخت شده است که تعداد سرپرستان خانوار که یارانه بنزین به حساب شان واریز شده است در حدود هفده میلیون و هفتصد هزار نفر است و یکی از ملاک های مهم برای دولت داشتن خودروی شخصی با قیمت دویست و پنجاه میلیون تومان و بالاتر است. کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند در سه دهک بالای درآمدی قرار می گیرند و اگر سرپرستی خود را مشمول دریافت بسته معیشتی می داند می تواند برای جویا شدن علت واریز نشدن یارانه بنزین نسبت به شماره گیری کد #6369* اقدام کند و با وارد کردن کد ملی ده رقمی خود، وارد مرحله بررسی مجدد شود. همچنین اعلام شده است که اگر سرپرست خانواده و یا افراد تحت پوشش وی مالک خانه بالای 900 میلیون تومان باشد، بسته کمک معیشتی به او تعلق نمی گیرد.

 

کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند کدام خانوارها هستند:

1. سرپرست خانواری که جا مانده است و یا نتوانسته ثبت نام کند.

 

2. کسانی که قبلا از دریافت یارانه انصراف داده اند.

 

3. سرپرستان خانوارهایی که جزء سه دهک بالای درآمدی هستند و قبلا از فهرست یارانه بگیران چهل و پنج هزار و پانصد تومانی حذف شده اند.

 

4. افرادی که تا سال 1395 بنا به بررسی پایگاه اطلاعات ایرانیان نامشان در بانک اطلاعاتی صنوفی چون صرافی‌ها، طلافروشان، پزشکان، اعضای هیئت علمی، وکلا و … بوده است و درآمد بالاتری نسبت با عموم مردم دارند.

 

5. کسانی که خودروهای گران قیمت دارند و یا منزل مسکونی شان بالای نهصد میلیون تومان ارزش دارد و یا دو ملک به نام آنها ثبت شده است.

 

6. خانواده یک نفره با حقوق بالای پنج میلیون، دو نفره با حقوق بالای شش میلیون، سه نفره با حقوق بالای هفت میلیون و خانواده های چهار نفره با حقوق بالای هشت میلیون تومان و کسانی که سه سفر غیر زیارتی به کشورهای خارجی در یک سال گذشته داشته اند مشمول دریافت یارانه بنزین نشده اند.

 

ثبت درخواست بررسی مجدد بسته حمایتی (یارانه بنزین)

شرط دولت برای پرداخت یارانه بنزین به کسانی که خود را مشمول دریافت بسته حمایتی می دانند، دسترسی به ریز حساب های بانکی افراد است و از ماه بعد این موضوع اعمال می شود. برای ثبت درخواست بررسی مجدد بسته حمایتی، سرپرست خانوار باید با خط تلفن همراه که بنام اوست درخواست خود را به وزارت کار و رفاه اجتماعی ارسال کند و سپس کد پیگیری را وی ارسال می شود. اگر قصد دارید درخواست بررسی مجدد بسته معیشتی بنزین را ارسال کنید باید به دولت اختیار دسترسی به حساب های بانکی تان را بدهید. برای افرادی که درخواست واریز یارانه بنزین 55 هزار تومانی ثبت می کنند آزمون وسع انجام می شود و چنانچه شرایط لازم برای دریافت بسته معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین را داشته باشند به آنها اعلام می شود.

 

حسین میرزایی یادآور شده است: افرادی که به سامانه نام برده شده پیامک بزنند ما با اجازه خود آنها وضعیت مالی شان را بررسی می کنیم و اگر استحقاق داشته باشند بسته حمایت معیشتی را از روز اول دریافت می کنند و حق افراد درخواست کننده از زمان آغاز طرح محفوظ است و در صورت واجد شرایط بودن، وجه طرح کمک معیشتی یارانه بنزین از نخستین دوره شروع طرح واریز می شود. در آزمون وسع به غیر از بررسی حساب بانکی توسط دولت، میزان تمکن مالی خانوار مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. وزارت کار طی پیامکی از سرپرستانی که علت واریز نشدن یارانه بنزین برای خود را می خواهند بدانند، اجازه دسترسی به حساب هایشان را می گیرد و در صورتی که افراد این اجازه را به وزارتخانه مربوطه بدهند، پس از بررسی دقیق تر پاسخ شان داده خواهد شد.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب