نماز اول ماه صفر چگونه خوانده می شود

نماز اول ماه صفر چگونه خوانده می شود

نماز اول ماه صفر چگونه خوانده می شود

نماز اول ماه صفر چگونه است؟ یکی از اعمال مستحبی روز اول ماه صفر خواندن نماز اول صفر است که در این بخش به شما خواهیم گفت نماز اول ماه صفر چگونه خوانده می شود. تمام روزهای سال روز خدا است و انسان باید به تلاش و کوشش برای رسیدن به موفقیت بپردازد و همانطور که می دانید ماه صفر ممکن است برای برخی افراد نحس باشد و به همین دلیل در این ماه دادن صدقه و انجام اعمال مستحبی مثل نماز اول ماه بسیار توصیه شده است. این ماه دومین ماه قمری است و در دوران جاهلیت آن را ناجز می‌نامیدند.

 

صفر از ریشه «صفر» به معنی تهی و خالی است. دلیل نامگذاری آن این است که چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم به دلیل اینکه از ماههای حرام بود از جنگ دست می‌کشیدند، با فرارسیدن ماه صفر به جنگ روی می‌آوردند و خانه‌ها خالی می‌ماند؛ از این رو به آن صفر گفته‌اند. در ادامه این بخش شما را با نحوه خواندن نماز اول ماه صفر آشنا خواهیم کرد.

نماز اول ماه صفر چگونه خوانده می شود

نماز اول ماه صفر چگونه است

نماز اول ماه صفر چگونه خوانده می شود؟ خواندن نماز اول ماه صفر توسط بزرگان دین بسیار توصیه شده است و این نماز دو رکعتی است، که در رکعت اول بعد از «حمد» سی مرتبه سوره «توحید» و در رکعت دوم بعد از «حمد» سی مرتبه سوره «قدر» بخواند و بعد از نماز صدقه ای در راه خدا بدهد، هر کس چنین کند، سلامت خود را در ماه صفر از خداوند متعال گرفته است. امام صادق علیه السلام بارها تاکید داشته اند هر کسی که در شب اول ماه صفر دو رکعت نماز به جای آورد و در هر دو رکعت آن بعد از قرائت سوره حمد، سوره انعام را قرائت نموده و از خداوند بخواهد که او را از هر ترس و دردی نگاه دارد، خدای متعال در آن ماه، او را از هر آنچه نگرانش است، ایمن می‌گرداند.

 

در خصوص وقت فضیلت نماز اول ماه صفر باید گفت؛ در روایات همان‌ طور که دیده شد، تنها تعبیر شب و روز را دارد؛ از این‌ رو، فقیهان برای نماز اول ماه صفر، وقت فضیلتی مانند نمازهای واجب یومیه و نوافل آن ذکر نکرده‌اند، بلکه گفته‌ اند که در تمام روز اول صفر می‌توان آنرا خواند. آنها تنها گفته‌اند مستحب است «در روز اول ماه صفر دو رکعت نماز خوانده شود؛ یعنی وقت نماز اول ماه صفر از آغاز طلوع فجر است تا مغرب، و بعید نیست قبل از طلوع آفتاب هم صحیح باشد و در این صورت بهتر است به قصد رجاء بخواند.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب