پیام عاشورا در یک جمله | مهمترین پیام عاشورا چیست

پیام عاشورا در یک جمله | مهمترین پیام عاشورا چیست

پیام عاشورا در یک جمله

مهمترین پیام عاشورا چیست و شما از واقعه ی عاشورا چه پیامی دریافت کردید را در این بخش از سایت سماتک بیان خواهیم کرد. اگر شما هم می خواهید بدانید که پیام واقعه عاشورا چه بود باید بدانید که امام حسین علیه السلام در ظهر روز عاشورا با توجه به اینکه گرمای هوا به شدت زیاد بود و یاران ایشان بسیار قلیل بودند اما از نماز اول وقت غافل نشد و یکی از مهمترین پیام های عاشورا خواندن نماز اول وقت است. امام حسین ع در روز عاشورا درس جهاد در راه خداوند و اطاعت از پروردگار جهانیان است و همانطور که می دانید حضرت اباعبدالله الحسین با اینکه فقط 72 تن از یاران شان به دنبال وی بودند اما زیر بار ظلم و ستم و ذلت نرفتند و تا آخرین نفس در راه خدا با دشمن به مبارزه پرداختند و یکی دیگر از درس های روز عاشورا صبر و بردباری است که ما مسلمانان باید در برابر مشکلات صبر پیشه کنیم و همیشه طرفدار حق باشیم.

بندگی خداوند متعال و مرگ باعزت را نیز می توان از واقعه عاشورای حسینی درس گرفت. امروز ما مسلمانان در سرزمین ایران اسلامی باید از رشادت های امام حسین علیه السلام و فداکاری هایشان و همچنین ظلم ستیزی پند بگیریم و اگر خود را مسلمان می دانیم پس باید به ترویج امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و از روزی که انسان بدست پروردگار آفریده شد حق و باطل در مقابل هم بوند. در نهایت اگر بخواهیم پیام عاشورا در یک جمله بیان کنیم می توان گفت که بنده خالص خداوند باید پیرو راه امام حسین ع باشد و در برابر ظلم و بی عدالتی ایستادگی کند؛ و ما باید در هر شرایطی که هستیم زیر بار ظلم نرویم و جهاد در راه خدا را که از مهمترین پندهای عاشورا است مد نظر داشته باشیم.

پیام عاشورا در یک جمله | مهمترین پیام عاشورا چیست

مهمترین پیام عاشورا چیست

پیام عاشورا در یک جمله چیست؟ همانطور که می دانید از واقعه عاشورا پیام ها و درس های زیادی می توان گرفت و بسیار سخت است بیان پیام عاشورا در یک جمله، اما یکی دیگر از مهمترین پیام عاشورا جهاد و مقاوت در برابر ظلم و ستم است و هر بنده مسلمانی باید بداند که قیام در راه خداوند متعال مهمترین اصل در زندگی است. واقعه عاشورا به ما مسلمانان درس بندگی و توکل به خدا را می دهد و امام حسین علیه السلام در آخرین دقایق عمر با عزت شان همواره بر خدا توکل می کردند و این درس بزرگی از واقعه عاشورا است. عاشورا به ما می آموزد که همیشه و در طول عمر خود به دنبال حقانیت باشیم و از ظلم و ستم به دیگران دوری کنیم.

مهمترین پیام عاشورا برای زنان و دختران حفظ حجاب اسلامی و داشتن عزت نفس است که هیچ زن مسلمانی نباید عفت خود را زیر پا بگذارد تا به خواسته اش برسد. یک زن مسلمان باید حضرت زینب را که در روز عاشورا آن همه رنج و ذلت بر ایشان روا داشته شد، همواره در ذهن خویش مرور کند و از شیر زنان واقعه عاشورا درس بندگی و پاکدامنی بگیرد. مهمترین پیام عاشورا برای خانم ها فداکاری و صبوری است که حضرت زینب کبری سلام الله علیها نمونه ای از یک بانوی مسلمان بوده اند که علاوه بر وظایف بزرگی که بر عهده داشتند همواره به حفظ حجاب اسلامی شان توجه داشتند و در واقعه عاشورا و در میدان نبرد فداکاری های زیادی کرده اند.

 


حتما بخوانید: اس ام اس تسلیت روز عاشورا و شب عاشورا


 

پیام عاشورا در یک جمله نمی گنجد و پندها و پیام های عاشورا به زنان و مردان مسلمان به قدری زیاد است که کتاب های بسیاری درباره پیام واقعه عاشورا نوشته شده است. این روز در تاریخ اسلام مهم است اگر همه انسان بداند مهمترین پیام عاشورا چیست حتما سربلند و عاقبت بخیر خواهند شد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب