متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

جشن تکلیف 9 سالگی دختران هر سال در مدارس برگزار می شوذ و رسیدن به سن تکلیف یعنی بر عهده گرفتن مسئولیت های شرعی و دینی که خداوند متعال بر هر انسان مسلمانی واجب کرده است. بر حسب شرع هر دختر و پسری در ابتدای نوجوانی به سن تکلیف می رسد و باید تکالیف الهی را انجام دهد و اگر شما مادری هستید که به دنبال متن تبریک جشن تکلیف دخترم هستید با ما همراه باشید.

متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

متن تبریک جشن تکلیف

جشن تکلیف فرصت خوبی است که به دختر یا پسرتان که به سن شرعی رسیده است تبریک بگویید و متن تبریک جشن تکلیف در ادامه این بخش تهیه و گردآوری شده است. تحولات جسمی و عقلی دختران و پسران پس از رسیدن به سن تکلیف منجر به مکلف شدن آنان می شود و چه خوب است روز برعهده گرفتن تکالیف الهی و شرعی فرزندتان همراه با یک جشن و مراسم باشد که در زندگی اش یک نقطه بیاد ماندنی به حساب بیاید.

♦ ♦ ♦

لباس زیبای تکلیف الهی بر قامتت ای نوشکفته ی عبادت مبارک.

♦ ♦ ♦

دخترم …فرا رسیدن جشن عبادت

نعمت رسیدن به سن تکلیف و گفتگو با خدا را

به تو تبریک میگویم.

♦ ♦ ♦

با عبادت آسمانی شده ای

با نمازت نورانی گشته ای

با روزه ات بوی خدا گرفته ای

با تلاوتت بوی قرآن

با سحر خیزی ات بوی بهشت می دهی

و اینک تماشایی گشته ای

جشن تکلیف مبارک عزیزم

♦ ♦ ♦

ای شبنم پاک سحری، ای گل سرخ و یاسمین، باغ حجابت پر سبزه و گل باد.

متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

متن تبریک جشن تکلیف دخترم

دخترم: جشن تکلیف، سر فصل بهار عمر است. از بذری که در این فصل می افشانی و نهالی که می نشانی، چنان مراقبت کن که یک عمر میوه صالحات و حسنات به بار آورد. با آغوش باز به استقبال فصلی برویم که نسیم فرمان خدا، دل را حیات می بخشد و افتخار تکلیف و انجام اوامر الهی، شخصیت معنوی ما را شکل می دهد. دختر قشنگم رسیدن به سن تکلیف را بهت تبریک میگم عزیز دلم.

♦ ♦ ♦

سلام ای فرشته زیبای من، سلام ای تندیس طراوت، سلام ای آیه بهار، سلام ای عزیز دل، سلام ای روشنی چشم، سلام ای آرزوی شکفته، جشن پرشکوه تکلیف بر تو مبارک باد دخترم.

♦ ♦ ♦

فرشته زیبای من، عمرت همیشه بهار، دلت همواره گرم عشق، سرت پیوسته از شور، آکنده باد و جنگل ایمانت همیشه سبز و استوار باد. جشن زیبای تکلیف بر تو مبارک.

♦ ♦ ♦

ای ساقه بلوغ، ای پنجره تجلی، گلستان بی نظیر حیاتت و حضور سبز و استوار باغستان بی همتایت با طراوت باد و پر صلابت. رسیدن به سن 9 سالگی مبارک عزیزم.

متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

اگر می خواهید به نوگل زندگی تان رسیدن به سن تکلیف را شادباش بگویید با متن جشن تکلیف سوم ابتدایی در ادامه همراه ما باشید. دخترانی که وارد کلاس سوم ابتدایی می شوند یعنی به سن 9 سالگی رسیده اند و باید تکالیف شرعی شان را انجام دهند. اگر در اطرافیان خود نوجوان تازه به تکلیف رسیده دارید می توانید متن تبریک جشن تکلیف را برای ایشان ارسال کنید.

♦ ♦ ♦

سلام بر غنچه های نو شکفته ی باغ ایمان که امروز محفلی را برایشان آراسته ایم تا معنویت و حقیقت را ترسیم بخشیم و در راه قرب الهی گام برداریم. به امید آن که به یادگار بمانید و به روزگار بپایید.

♦ ♦ ♦

معلم بهار است، درس معلم نسیم بهاری است که با وزش دمادم خود موجب رویش گل باغ هستی است.

♦ ♦ ♦

شروع عبادت و تکالیف در انسان مکلف، حرکت در راهی است که همه انبیاء و ائمه (ع) و انسان های خوب و صالح آن راه را رفته اند ، این راه از انسان و عبادت شروع می شود و به خداوند ختم می شود. و برای این که در این مسیر موفق باشی خداوند توسط پیامبران و امامان روش ها و احکامی برایت آورده است.

متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

دلنوشته مادر برای جشن تکلیف

کسی که به سن تکلیف می رسد، در واقع خداوند سبحان توسط پیامبر به او پیام داده است که :«بنده من تا به حال کوچک بودی و اگر خطایی از تو سر می زد بخشیدم، ولی از هم اکنون متوجه باش که به فرشتگانم دستور داده ام برای تو حساب و کتابی باز کنند و اعمال تو را ثبت و ضبط نمایند تا در برابر کارهای خوبت پاداش و ثواب بدهم و در برابر گناهانت در صورتی که توبه نکنی عذاب کنم.

♦ ♦ ♦

خلعت زیبای تکلیف بر تو خجسته باد دخترم، ورود به سن تکلیف و پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار متعال را بر شما فرزند مومن و متعهد تبریک و تهنیت می گوییم. امید است در سایه ی توجهات خاص خداوند کریم و اطاعت از فرامین حضرت حق موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم نمایید.

♦ ♦ ♦

ای نرگس عاطفه، ای بنفشه مهربانی، ای شبنم پاک سحری، ای گل سرخ و یاسمین، ای سوسن سخندان، ای غنچه مهرپرور، ای شکوفه شیرین بادام، ای روزنه رشد، جشن تکلیف بر قامت کوچک و لطیف تو مبارک و پررونق باد عزیزم.

متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

یک بند زیبا در مورد جشن تکلیف

دوست دارم که پر از گل بشوم، مثل یک باغ پر از یاس سفید، پر شوم از چمن و سبزه و گل، خم شود روی سرم شاخه ی بید، گاهگاهی که نسیمی سبک از گوشه ی باغ دلم می گذرد، یک سبد خنده به دستش بدهم، هر کجا می رود آن را ببرد، دوست دارم همه را باغ کنم، عطر گل، پخش کنم توی هوا، غصه را پرپر و پژمرده کنم، گل لبخند بکارم همه جا.

♦ ♦ ♦

خداوند سبحان به کسی که به سن تکلیف می رسد پیغام می دهد که : «بنده من الان در اول راه هستی ، راهی که اول آن سن تکلیف و بلوغ و آخرش روز قیامت است، پس مواظب باش این راه را از الان درست و صحیح طی نمایی. اگر به قوانین الهی که به وسیله قرآن کریم و روایات امامان معصوم (ع) بیان شده عمل کردی و انسان صالح و مومنی شدی، بدان پایان راهت بهشت است، و اگر راه اشتباه را پیمودی و دنبال گناه و معصیت رفتی عاقبت بدی در آخرت خواهی داشت.

♦ ♦ ♦

جمله کوتاه برای تبریک جشن تکلیف

با چادر سفیدش، پروانه پر می زند پر، خوشحال می نشیند، بر جانماز مادر، مادر خریده امروز، چادر نماز او را، سجاده ای که دارد، گل های سرخ و زیبا، با شمع و دسته ای گل، بابا خریده قرآن، بوی گلاب دارد، جلد طلایی آن، تا آسمان آبی، پروانه می پرد شاد، جشن عبادت اوست، به به! مبارکش باد.

♦ ♦ ♦

شکوفه های زیبای باغ عبادت! فرشته ی روزه یک دنیا خیر و برکت برای شما آورده است و یک جلد قرآن کریم/ اگر می خواهی خدا با تو حرف بزند، قرآن بخوان/ خصوصا در ماه مبارک رمضان/ وقتی که روزه هستی، به خداوند نزدیک تری/ روزه را فراموش مکن و حتما قرآن بخوان.

متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

متن زیبا برای جشن تکلیف

نوشکفته ی گل باغ آرزو، یک چادر سفید با گل های کوچک، توردوزی شده و همراه با یک مقنعه سفید، نرم، لطیف و زیباست/ پس آن را سر بکن، مثل مرواریدی می شود در صدف/ مثل غنچه ی سپید می شوی در گلبرگ/ آری زیباتر از فرشته ها/ از گل هم قشنگ تر/ نازنینم، می خواهی پرواز کنی؟ می خواهی با خدا حرف بزنی؟ می خواهی خدا با تو حرف بزند؟ می خواهی پیش خدا باشی؟ می خواهی پوشش داشته باشی؟ مثل مروارید، مثل غنچه، مثل دانه ی انار. پس بیا به جشن عبادت و عبادت گونه جشن بگیر. دلبندم، شکفتن غنچه ی وجودت در بهار تکلیف مبارک باد.

♦ ♦ ♦

بهار شو، بهار شو/ دلت زغم رها بکن/ بیا به جشن غنچه ها/ خداخداخدا بکن/ کویر خشک خانه را/ دوباره غرق خنده کن/ بیا دوباره خانه را/ پر از گل و پرنده کن/ نسیم شو، نسیم شو/ برو میان دره ها/ برقص توی دره ها/ صدای سبز دره ها/ گذر کن از میان باغ/ به غنچه ها سری بزن/ سلام کن به شاخه ها/ به سبزه و گل و چمن/ پرنده شو، پرنده شو/ پر از صدای بال شو/ سبک تر از نسیم صبح/ به باغ آسمان برو/ مسافر بهار شو/گلی بکار این چنین/ بیا به رنگ دوستی/ گلی از آسمان بچین.

♦ ♦ ♦

باید بروم، می روم/ باید به دریا برسم، می رسم/مثل رود باید خروشان بود/ باید رفت/ آدم ها هم می توانند مثل کوه باشند/ بلند و سرافراز/ و هرگز خسته نشوند از طوفان، از سرما و از گرما/ پرواز چه خوب است، خوش به حال پرنده ها/ کاش می شد پرواز کرد تا سر کوه تا اوج آسمان/ آه! سوار بر ابرها، همیشه در خواب دیده ام/ غلت زدن روی ابرها را/ و سفر تا پیش ستاره ها را/ چه خوب است. خورشید همیشه آن بالا نمی ماند/ می رود پشت کوه ها/ می رود پشت اقیانوس ها و جاهای دیگر را روشن می کند/من چه قدر دوست دارم خورشید را/ و چه قدر دوست دارم دنیاهای دیگر را/ می گویند هر کس ستاره ای دارد/ ستاره ی من کدام است؟ حتما یکی از آن ستاره های پر نور مال من است/ هر شب دلم را پیش او می فرستم/ آفتاب مال ما هم هست/ هر روز می آید/ می بینم زلفش را از پشت کوه پیداست/ستاره ام گم شد، اما کوه پیدا شد/ پرنده ها پر کشیدند/ درخت ها را می بینم/ دلم می خواهد جوانه بزنم/ قد بکشم به آسمان/ بوزم/ بخندم/ دلم پر از شکوفه شده، بهار شدم. فرشته ی گلم! روز عنایت و لطف خدا بر تو مبارک.

♦ ♦ ♦

تبریک جشن تکلیف مادر به دختر

فرزند عزیزم:

وقتی انسان به سن بلوغ می رسد در های رحمت الهی به سوی او باز می شود ، و خدای خوب و مهربان به او می گوید :
«بنده من دیگر زمان راز و نیازت فرا رسیده است و چه افتخاری از آن بالاتر که انسان با خدای خود همسخن گردد و اگر دختر زود تر به سن تکلیف می رسد، این شرافت و برتری او را می رساند و نشان می دهد که او آمادگی و لیاقت این مقام را زودتر از پسر دارد.

♦ ♦ ♦

دختر گلم وقتی انسان به سن تکلیف می رسد، در واقع خداوند به او می گوید: «بنده من، من تو را دوست دارم و برای اینکه در دنیا سر گردان و حیران نمانی و بتوانی راه را از چاه تشخیص دهی انسان های دلسوزی به نام پیامبران و ائمه معصومین (ع) و علما بزرگ را برایت فرستادم تا دستت را بگیرند و تو را به سوی من راهنمایی کنند. مواظب باش زرق و برق دنیا تو را فریب ندهد، بدان که دنیا محلی موقت است و مسیر و هدف جای دیگری است. جشن تکلیفت مبارک دختر گلم / از طرف مادر.

متن تبریک جشن تکلیف + متن جشن تکلیف سوم ابتدایی

متن تبریک جشن تکلیف پسرانه

ای خدای بزرگ !

در این لحظه ی با شکوه و به یادماندنی با تو پیمان می بندم، که همیشه به فرمانت

عمل کنم ، و از راه نورانی تو منحرف نشوم.

ای خدای مهربان !

تو را سپاس می گویم، که دعوتم کردی و با تو پیمان می بندم که بنده ی خوبی برایت باشم.

بار الها!

به من سلامتی و پاکی دادی، پس با تو پیمان می بندم که خودم را به گناه نزدیک نکنم.

الهی !

به من پد رو مادر با ایمان عطا کردی ، با تو پیمان می بندم همیشه قدردان آنها باشم.

مهربانم !

در این هنگامه ی مقدس با تو پیمان می بندم که جز به راه تو نروم.

ای خدای بزرگ ! ای خدای بی همتا

اکنون که به سن تکلیف رسیده ام ، خوشحالم و با تو پیمان می بندم نمازهایم را خوانده و واجبات دینم را انجام دهم.

♦ ♦ ♦

با یاد خدای مهربان،

ای نهال گلستان ایمان، سلام خدا بر تو

آیا بوی بهار را در فضای پر عطر زندگی جدیدت حس می کنی؟

آیا می دانی که از امروز زندگی برای تو رنگ دیگری دارد؟

و تو را به تلاش بیشتر برای رسیدن به رضایت خداوند بزرگ دعوت می کند؟

پس تو ای خوب تر از برگ گل در بهاران،

ای نونهال تازه روییده در باغ ایمان،

بشنو فرمان خدا را که با تو سخن می گوید.

ای نوجوان ایمانی، بر تو مبارک باد این دوران،

تو از امروز پای در راهی می نهی که بزرگترین و خوبترین

انسان های روی زمین از آن گذشته اند

… جان جشن تکلیفت مبارک.

♦ ♦ ♦

متن تبریک جشن تکلیف را در بالا خواندید و همانطور که می دانید دختر و پسر در یک سن معین به سن تکلیف می رسند و بالغ می شوند و به آنها ملکف می گویند و انسانی که به سن تکلیف می رسد باید دستورات دین و وظایف شرعی که از جانب پروردگار جهانیان معین گردیده است را بدرستی و کامل انجام دهد و واجبات دین را هم انجام دهد و از گناه کردن و دروغ گفتن بپرهیزد. امیدواریم از متن جشن تکلیف سوم ابتدایی راضی بوده باشید و پیشنهاد می کنیم جمله کوتاه برای تبریک جشن تکلیف دختر خود ارسال کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب