بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است؟ شاید این سوالی باشد که ذهن شما را مشغول کرده است. نگاه کردن به یک سگ گریت دین واقعا شگفت انگیز است. در حالی که سگ های گریت دین اغلب حدود 80 سانتی متر قد دارند، میانگین قد یک سگ شی هواهوا کمتر از 20 سانتی متر است. متخصصان ژنتیک در حال تلاش برای یافتن توضیحی برای این موضوع هستند که چرا بزرگترین نژادهای سگ جهان تا 40 برابر بزرگتر از کوچکترین نژادها هستند؟ پاسخ هنوز مشخص نیست، اما دانشمندان یک نوع هورمون رشد پیدا کردند که به گرگ های باستانی بازمی گردد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که بزرگترین سگ ها در سراسر جهان کدامند؟ در اینجا بزرگترین سگ ها و نژادهایی که باید بشناسید آورده شده است. با سماتک همراه باشید:

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

بزرگترین سگ دنیا

بزرگترین سگ جهان از نظر قد و وزن، زئوس، یک سگ گریت دین دانمارکی اهل اوتسگو، میشیگان بود. طبق رکوردهای جهانی گینس، زئوس 112 سانت قد روی پاهای عقب خود داشت.

 

مالک زئوس، کوین دورلاگ، علیرغم قد ترسناکش، گفت که او مرتباً به عنوان یک سگ درمانی از مدارس و بیمارستان ها بازدید می کرد. زئوس در سن 5 سالگی در سپتامبر 2014 درگذشت.

 

قدبلندترین سگ زنده جهان به طور اتفاقی زئوس نیز نام دارد، یک سگ گریت دین دانمارکی در شهر بدفورد تگزاس به دنیا آمد. زئوس در 3 سالگی حدود یک متر قد داشت.

 

هنگامی که سگ گریت دین زئوس فقط 8 هفته داشت آنرا به صاحبش هدیه دادند. از سرگرمی های بزرگترین سگ دنیا می توان به قدم زدن در محله و بازار کشاورزان محلی و خوابیدن در کنار پنجره اشاره کرد. دیویس صاحب بزرگترین نژاد سگ جهان به گینس گفت: او روزانه 12 فنجان غذای سگ می خورد.

 

بسیاری از مردم تصور می کردند چون زئوس قد بلندی دارد می شود مثل اسب روی آن سوار شد اما صاحب این سگ این نظر را رد کرد. طبق رکوردهای جهانی گینس، کشیده ترین و سنگین‌ وزن ترین سگی که تا به حال ثبت شده است، آیکاما زوربا از لا سوسا، یک سگ ماستیف قدیمی انگلیسی متعلق به کریس اراکلایدز ساکن لندن است. در سال 1987، زوربا 343 کیلو وزن داشت و از بینی تا دم حدود 3 متر اندازه اش بود.

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

بزرگترین نژاد سگ چیست؟

ماستیف انگلیسی نژادی است که بزرگترین سگ ها را دارد. ماستیف‌های نر معمولاً حدود 76 سانتی متر قد دارند و ماستیف‌های ماده معمولاً حدود 70 سانتی متر ارتفاع دارند. میانگین وزن سگ ماستیف انگلیسی 80 تا 115 کیلوگرم برای سگ نر و 60 تا 85 کیلو برای سگ ماده است. یکی از دوستداران سگ ها عظیم الجثه جهان می گوید که ماستیف ها معمولا بین 6 تا 10 سال عمر می کنند.

 

در اینجا برخی از بزرگترین نژادهای سگ جهان از نظر وزن و قد آورده شده است:

ماستیف انگلیسی: 70 سانت و بالاتر، 60 تا 115 کیلوگرم
ماستیف پیرنه: 70 سانت قد و 60 تا 120 کیلو
ماستیف اسپانیایی: 90 سانت به بالا، 70 تا 100 کیلو
گرگ ایرلندی: 70 تا 75 سانتی متر و بالاتر، 52 تا 60 کیلوگرم
ماستیف نئوپلیتن: 60 تا 78 سانتی متر قد، 55 تا 75 کیلوگرم
سن برنارد: 65 تا 76 سانتی متر قد، 60 – 90 کیلو
گریت دین: 70 تا 80 سانتی متر، 55 تا 85 کیلوگرم
سگ شپرد رومی میورتیک: 57 تا 74 سانتی متر، 50 تا 65 کیلو
نیوفاندلند: 66 تا 70 سانت، 50 تا 75 کیلوگرم
لئونبرگر: 57 تا 80 سانت، 45 تا 85 کیلو
شپرد آناتولی: 68 تا 70 سانت، 40 تا 75 کیلو
سگ گوزن اسکاتلندی: 70 تا 75 سانت، 40 تا 55 کیلوگرم
دوگ دو بوردو: 58 تا 66 سانتی متر، 50 تا 55 کیلو و بالاتر

 

بزرگترین سگ جهان چه نام دارد

قبل از اینکه بتوانید فهرستی تهیه کنید، باید منظورتان از بزرگترین سگ جهان را مشخص کنید. در حالی که برخی از نژادهای سگ ها، فوق العاده قد بلند هستند، اما اگر بزرگترین نژاد سگ در جهان را به عنوان سنگین ترین نژاد در نظر بگیریم باید به این لیست نگاهی بیندازید:

 

سگ دوگ دو بوردو

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

اولین ورودی در جستجوی ما برای یافتن بزرگترین سگ در جهان، دوگ دو بوردو است. این نژاد که به عنوان ماستیف بوردو یا ماستیف فرانسوی نیز شناخته می شود، قدیمی ترین نژاد سگ فرانسوی است. این نژاد که به دلیل وفادار بودن، محافظ بودن و محبت داشتن به صاحبش شناخته شده است، یک سگ نگهبان بسیار خوب است.

 

ماستیف فرانسوی نر می تواند تا 70 سانت قد و 55 کیلوگرم وزن داشته باشد در حالی که وزن ماده ها 50 کیلو است. مسلماً این سگ بزرگترین سر را در بین هر نژاد دیگری در جهان دارد. این نژاد در قرن چهاردهم در منطقه بوردو فرانسه پیدا شد. مردم اغلب از آن برای محافظت از دام ها و کشیدن گاری های سنگین استفاده می کردند. این نوع از نژاد سگ اغلب به عنوان بزرگترین سگ در جهان در نظر گرفته می شود.

 

این نژاد یک نژاد نسبتاً فعال است و برای حفظ اندام نیاز به ورزش روزانه دارد. با این حال، مهم است که این سگ ها بیش از حد کار نکنند، زیرا جثه و وزن بالای آنها نیز منجر به بروز مشکلات سلامتی مانند دیسپلازی، مشکلات گوارشی و قلب خواهد شد.

 

این نژاد به گندم نیز حساسیت دارد و مهم است که قبل از خرید مواد تشکیل دهنده غذای سگ را بررسی کنید. یکی از بزرگترین سگ های دنیا، Dogue de Bordeaux، که در اینجا در ساحل نشان داده شده است، یک همراه عالی است که عمیقاً به خانواده خود محبت دارد.

 

 

سگ برنس

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

وزن سگ های کوهستانی نر برنس بین 40 تا 55 کیلو است در حالی که ماده ها بین 35 تا 47 کیلو وزن دارند. رنگ‌های سیاه، سفید شفاف و رنگ‌های زرد زنگ‌زده از ویژگی‌های این نژاد است.

 

این سگ ها ابتدا در سوئیس پرورش یافتند و عاشق هوای سرد هستند. آنها اغلب سگ های خانوادگی خوبی می باشند، اما بسیاری از آنها بیشتر به یکی از اعضای خانواده وابسته می شود.

 

این سگ ها اغلب به عنوان بزرگترین سگ های جهان شناخته می شوند. سگ‌های کوهستانی برنس برای گله‌داری، کشیدن گاری، و نگهبانی و همراهی صاحبان خود وفادار ساخته شده اند.

 

سگ تازی ایرلندی

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ گرگ هوند ایرلندی با جنسبت نر حدود 60 کیلو وزن دارند در حالی که ماده ها حدود 52 کیلو وزن دارند. این سگ حتی بزرگتر از چیزی که هست به نظر می رسد زیرا در حدود 1 متر قد دارد. آنها ابتدا در ایرلند پرورش داده شدند و به دلیل قد و اشتیاقشان برای جلب رضایت عموم، اغلب به عنوان سگ نجات استفاده می شوند. سگ تازی ایرلندی در لیست بزرگترین سگ جهان همواره به چشم می خورد.

 

سگ بول ماستیف

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

وزن سگ های بول ماستیف باید بین 55 تا 65 کیلو باشد در حالی که سگ های ماده این نژاد بین 50 تا 60 کیلو وزن دارند. این نژاد در انگلستان برای جلوگیری از شکارچیان غیرقانونی بکارگیری شد. این نژاد غریزه ای ارثی دارد که غریبه ها را می گیرد و آنها را در سر جای خود نگه می دارد تا زمانی که به آنها دستور آزاد شود.

 

در تصویر می بینید که یکی از بزرگترین نژادهای سگ بول ماستیف، در پارک نشسته است. آنها برای محافظت در برابر شکارچیانی که زمین های شکار در انگلیس را تهدید می کردند، پرورش داده شدند.

 

سگ تریر سیاه روسی

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

تمام تریرهای روسی سیاه باید بین 40 تا 65 کیلو وزن داشته باشند. این سگ حدود 75 سانتی متر قد در شانه ها دارد و این نژاد به دلیل اینکه سر خیلی بزرگی دارد، بزرگتر از جثه اش به نظر می رسد. این سگ برای گشت زنی در کوه های سیبری پرورش داده شده است و هوای سرد را دوست دارد.

 

از آنجایی که این نژاد می تواند به اندازه یک انسان وزن داشته باشد، می تواند بزرگترین نژاد سگ در جهان باشد. بلک روسی تریرها سگ های نگهبان بسیار باهوش، با اعتماد به نفس و همچنین یکی از بزرگترین نژادها در دنیا هستند.

 

سگ ماستیف ناپلی

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ های ماستیف نر ناپلی باید 75 کیلو وزن داشته باشند در حالی که ماده ها بیشتر 55 کیلو وزن دارند. ماستیف ها اغلب به عنوان بزرگترین سگ جهان اشتباه گرفته می شوند.

 

با این وجود، ماستیف ناپلی دارای چین و چروک و لب های افتاده است. همچنین این نژاد سر بسیار برجسته ای دارد، بی باک است و به شدت از خانه و خانواده خود محافظت می کند.

 

این سگ ها خلق و خوی محافظت از صاحبان شان را دارند و برای غریبه ها ترس و وحشت ایجاد می کنند. عقبه آنها را می توان به یک سگ رومی باستان نسبت داد که احتمالاً در کنار سربازان می جنگیده اند.

 

سگ نیوفاندلند

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

یکی از بزرگترین نژادهای سگ، به دلیل ساختار عضلانی، پوشش دوتایی ضخیم، پنجه های تاردار و توانایی های شنا، در امداد و نجات در آب سگ نیوفاندلند می باشد.

 

سگ های نر نیوفاندلند حدودا بین 65 تا 75 کیلو وزن دارند در حالی که ماده ها بین 50 تا 60 کیلو هستند. در حالی که سنگین‌ ترین و بزرگترین سگ جهان برای نگهبانی از دام‌ها پرورش داده شد، سگ نیوفاندلند برای کمک به ماهیگیران تجاری پرورش داده شده است. علاوه بر این، کاشفان اولیه این نژاد اغلب از این نژاد برای امور روزمره خود استفاده می کردند.

 

سگ آناتولی شپرد

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ آناتولی شپرد بسیار باهوش، مستقل و مسلط هستند و همچنین یکی از بزرگترین نژادهای سگ دنیا می باشند که وزن نر سگ های آناتولی بین 55 تا 75 کیلو است و در حالی که ماده ها بین 40 تا 60 کیلو وزن دارند.

 

پرورش دهندگان در ابتدا این نژاد را در منطقه کانگال ترکیه پرورش دادند تا از دام هایشان محافظت کنند. با این حال، خلق و خوی نرم سگ آناتولی شپرد آن را به یک سگ خانوادگی بزرگ تبدیل کرد.

 

این نژاد حدود 75 سانتی متر قد دارد و با وجود اینکه در لیست بزرگترین سگ های جهان است، می تواند تا 30 مایل در ساعت بدود. پوست آنان چنان سفت است که نیش گرگ آن را پاره نمی کند.

 

علاوه بر این، پوشش بدن منحصر به فرد این سگ، بدنش را در زمستان ها گرم و در تابستان ها خنک نگه می دارد و در عین حال رطوبت را از بدن شان دفع می کند.

 

ماستیف تبتی

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ ماستیف تبتی کاملا آرام و ساکت است مگر اینکه کسی بخواهد آنها را تحریک کند. ماستیف های تبتی نر بین 45 تا 75 کیلو وزن دارند در حالی که وزن ماده ها باید بین 35 تا 60 کیلو باشد.

 

این باعث می‌شود که در لیست ما به عنوان هفتمین سگ بزرگ دنیا قرار بگیرد. اگر به دنبال یک سگ مستقل هستید که ممکن است فرمان های شما را هم به خوبی به اجرا در نیاورد، این نژاد شاید برای شما مناسب باشد.

 

سگ قفقازی

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ قفقازی به عنوان بزرگترین سگ جهان شناخته می شود و می تواند بین 50 تا 85 کیلو وزن داشته باشد. این سگ از منطقه جورجیا، روسیه است و اغلب در آنجا به عنوان سگ نگهبان زندان استفاده می شود.

 

این سگ ها دم های بلند و زیبایی دارند. به خصوص در نرها، دم به شکل یال است. نرها اغلب کوتاه‌تر از ماده ها هستند و ساختار عضلانی‌تری دارند.

 

سگ لئون برگر

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ لئون برگر نر باید بین 55 تا 85 کیلو وزن داشته باشند در حالی که وزن ماده ها باید بین 45 تا 70 کیلو باشد. از آنجایی که این سگ از برخی نژادهای دیگر وزن بیشتری دارد اما قدش در شانه‌ها فقط به 75 سانتی متر می‌رسد.

 

این نژاد یک یال شیر مانند منحصر به فرد در اطراف گردن و سینه خود دارد. تیم های امداد و نجات دریایی اغلب از سگ لئون برگر به دلیل پوشش ضد آب شان استفاده می کنند. آنها همچنین به دلیل جثه بزرگ و قوی برای گله داری حیوانات مناسب می باشند.

 

سگ گریت دین

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ گریت دین غول های بسیار مهربانی هستند و بین 70 تا 90 کیلو وزن دارند در حالی که وزن ماده ها بین 55 تا 70 کیلو است. در حالی که نژادهای سنگین تری از گریت دین هم در دنیا وجود دارد، اما یک گریت دین به نام زئوس یکی از بلند قدترین و بزرگترین سگ های جهان بود. زئوس هنگامی که روی پاهای عقب خود می ایستاد در حدود 112 سانتی متر قد داشت.

 

سگ سنت برنارد

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ های سنت برنارد باید بین 70 تا 90 کیلو وزن داشته باشند در حالی که سگ های ماده این نژاد بین 60 تا 70 کیلوگرم وزن دارند. مردم این نژاد را برای نجات کوهنوردان آلپ پرورش دادند.

 

صورت سگ سنت برنارد بسیار دوست داشتنی بوده و با ابروی چروکیده و پوزه کوتاه دل همه را می رباید. این سگ به طور طبیعی یک نژاد سگ تنبل است که ترجیح می دهد در خانه بخوابد و دروغ بگوید.

 

سگ بوربول

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

سگ بوربول یکی از قوی ترین نژاد های روی زمین است و میانگین بین 75 تا 110 کیلو وزن دارد و تفاوتی بین نر و ماده وجود ندارد. کشاورزان در آفریقای جنوبی اغلب از این نژاد پس از توسعه اولیه آنها برای کشتن پلنگ و بابون استفاده می کردند. این سگ کمی تهاجمی شناخته شده است، بنابراین اگر سگی از این نژاد داشته باشید، اجتماعی شدن برایش خیلی ضروری است.

 

سگ ماستیف

بزرگترین سگ دنیا چه نژادی است + عکس

بزرگترین سگ جهان تا سال 2021 یک ماستیف انگلیسی بود، نژادی که توسط کلوپ لانه آمریکا به عنوان ماستیف شناخته شد. این سگ به نام آیکاما زوربا 172 کیلو وزن داشت.

 

به طور معمول قد این نژاد حدود 75 سانتی متر است و جنس ماده آن کمی کوتاه قدتر است. ماستیف‌های نر نیز بین 80 تا 115 کیلو وزن دارند در حالی که ماده‌ها بین 60 تا 85 کیلو وزن دارند.

 

نتیجه گیری

بزرگترین سگ دنیا از نظر جثه و وزن ماستیف ها هستند که از سگ های جنگی روم باستان می باشند و می توانند 80 تا 115 کیلوگرم وزن داشته باشند. بزرگترین سگ تاریخ یک ماستیف انگلیسی بود که 172 کیلو وزن داشت.

 

سگ بوربول دومین نژاد بزرگ سگ در جهان است که 75 تا 110 کیلو وزن دارد. آنها همچنین یکی از قوی ترین سگ های جهان هستند که در ابتدا توسط کشاورزان آفریقای جنوبی برای کشتن پلنگ ها و بابون ها پرورش داده شدند.

 

سنت برناردها سومین نژاد از بزرگترین سگ های دنیا با وزن حدودی 60 تا 90 کیلوگرم می باشد. آنها درگذشته برای کمک به نجات افراد سرگردان در کوه ها استفاده می شده اند.

 

اگر عاشق سگ های بزرگ و قوی هستید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از این نژادها برای شما مناسب است، به کارهایی که می خواهید سگ برایتان انجام دهد فکر کنید. هنگام انتخاب یک سگ بزرگ باید به عوامل مختلفی توجه داشت، از جمله میزان فضای موجود و مقدار غذایی که سگ می خورد. قد و اندازه آنها را در نظر بگیرید زیرا برخی از آنها لاغرتر، بلندتر یا کوتاه قدتر از دیگران هستند. آنها می توانند نگهبانان عالی و همراهان وفادار برایتان باشند.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب