علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام + حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم

علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام + حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم

باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام در برخی از مواقع باعث می شود تا کاربران دچار مشکل اختلال در اینستاگرام شوند و علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام به همراه راه حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. اگر شما هم دچار مشکل باز نشدن عکس در اینستاگرام شده اید و می خواهید بدانید چرا اینستاگرام استوری باز نمیکنه با خواندن این مقاله از سایت سماتک علت عدم بارگیری تصاویر و باز نشدن عکس و فیلم، پست و استوری در اینستاگرام را خدمت شما کاربر گرامی توضیح می دهیم.

 

علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام

باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام یکی از بدترین مشکلاتی است که هرزچندگاهی برای کابران اینستا به وجود می آید. علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام را در این نوشتار به طور دقیق توصیح خواهیم داد. در بسیاری از مواقع مهمترین دلیل باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام نداشتن اینترنت با سرعت بالا است که ممکن است شما را دچار مشکل باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام کند که می توانید با تغییر مکان و یا تمدید بسته اینترنت تان این مشکل را رفع کنید. اما همیشه مشکل از اینترنت شما نیست و مثل امروز ممکن است بسیاری از کاربران مشکل شما را داشته باشند که در این صورت باید به دنبال دلایل دیگری باشید. اگر می خواهید راه حل مشکل باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام را یاد بگیرید همراه ما باشید.

 

حل مشکل باز نشدن پست های اینستاگرام:

1. حذف حافظه کش

در قدم اول برای رفع مشکل باز نشدن پست های اینستاگرام توصیه می‌کنیم که حافظه کش (Cache) و دیتای (Data) برنامه اینستاگرام را از روی دستگاه اندرویدی خود حذف کنید و سپس عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. بدین منظور در گوشی خود مسیر زیر را طی کنید:

به بخش Settings بروید.
گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.
برنامه Instagram را از لیست انتخاب کنید.
گزینه Clear Cache را لمس کنید.
گزینه Clear Data را لمس کنید و با حذف دیتای برنامه موافقت به عمل آورید.

سپس بار دیگر وارد برنامه اینستاگرام شوید و عملکرد آن را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر مشکل باز نشدن پست های اینستاگرام همچنان باقی بود، از راه حل دوم استفاده کنید.

علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام + حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم

2. حذف اکانت اینستاگرام و نصب مجدد آن

راه حل دوم برای حل مشکل باز نشدن پست ها در اینستاگرام مربوط به حذف و نصب دوباره جدیدترین نسخه برنامه اینستاگرام بر روی دستگاه گوشی موبایل می‌شود. توصیه می‌کنیم که حتما برای نصب جدیدترین نسخه اینستاگرام از گوگل پلی استور (Google Play Store) استفاده کنید. در بسیاری از شرایط دیده شده که انجام این کار منجر به رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و Crash شدن آن یا حتی کند شدن عملکرد اپلیکیشن می‌شود.

 

3.اجرای اپلیکیشن اینستاگرام روی کامپیوتر

راه حل آخر برای رفع مشکل باز نشدن پست ها در اینستاگرام این است که اینستاگرام را در کامپیوتر بالا بیاورید. برای مثال می‌توانید شبیه ساز بلو استکس را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب و سپس اپلیکیشن اینستاگرام را بدون هیچ مشکل و کاملا مشابه با اندروید بر روی کامپیوترتان اجرا کنید.

علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام + حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم

علت باز نشدن استوری های اینستاگرام

اگر به تازگی اینستاگرام نمی تواند استوری باز کند در این بخش علت باز نشدن استوری های اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب و مورد علاقه شما را بیان می کنیم. همانطور که اطلاع دارید یکی از قابلیت های جدید نرم افزار اینستاگرام که محبوبیت زیادی در بین کاربران کسب کرده است قابلیت استوری اینستاگرام می باشد. به گزارش سماتک در این زمینه ، یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران اینستاگرام با آن مواجه هستند این است که زمانیکه می خواهند استوری دوستان خود را مشاهده کنند با مشکل عدم لود استوری ها در اینستا مواجه می شوند و یا اینکه استوری های اینستاگرام سیاه می شوند و قابل دیدن نیستند. باید بدانید که علت این مشکلات عدم اتصال به شبکه جهانی اینترنت است و در برخی از مواقع می توانید با خاموش و روشن کردن گوشی و پاک کردن کش آن مشکل باز نشدن استوری در اینستا رفع می شود. در نسخه جدید اینستاگرام از قابلیت جدیدی به نام استوری اینستاگرام رونمایی شده که در آن می توانید به جای اینکه عکس های خود را تک تک پست کنید همه آن ها را در قالب Story یا داستان دیدنی به دوستان تان نشان دهید. البته این Story ها تاریخ انقضا دارند و طی 24 ساعت به صورت اتوماتیک از قسمت feed اینستاگرام پاک می شوند. برای خالی کردن کش اینستاگرام به منظور رفع علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام کافی است در قسمت تنظیمات گوشی خود وارد قسمت Apps (و یا در برخی نسخه های اندروید Application manager) شده سپس نرم افزار instagram را در لیست برنامه های موجود انتخاب کرده و در پنجره ای که باز می شود وارد قسمت Storage شده گزینه Clear cache را انتخاب نمایید.

علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام + حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم

چرا اینستاگرام استوری باز نمیکنه

مشکل باز نشدن استوری های اینستا، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد:
1- یکی از دلایل باز نشدن استوری های اینستا قدیمی بودن گوشی موبایل تان است. در نسخه های قدیمی اندروید امکان آپدیت اینستاگرام وجود ندارد و بنابراین امکان استفاده از قابلیت استوری آن نیز فراهم نیست و یا اینکه در صورت آپدیت شدن به دلیل ناسازگاری نسخه آپدیت شده با سخت افزار قدیمی گوشی مشکلاتی در باز شدن استوری اینستاگرام مشاهده می شود.
2- پر شدن حافظه داخلی گوشی یکی دیگر از مسائلی است که ممکن است علت باز نشدن استوری های اینستا باشد. برای بررسی این مسئله از قسمت تنظیمات گوشی خود وارد قسمت Storage شده و میزان حافظه خالی گوشی خود را بررسی نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید را مطالعه نمایید.
3- مسئله کش مورد دیگری است که می تواند به بروز مشکل باز نشدن استوری ها در اینستاگرام بینجامد. همه نرم افزارها دارای یک حافظه نهان یا کش می باشند، در صورتی که این حافظه پر شده باشد و پردازنده گوشی شما نیز ضعیف باشد این امر ممکن است باعث هنگ کردن اینستاگرام و باز نشدن استوری اینستاگرام شده باشد.

علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام + حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم

حل مشکل باز نشدن و سیاه شدن استوری اینستاگرام

برای حل مشکل لود نشدن استوری های اینستا و رفع مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام باید نسبت به تنظیم اتوماتیک تاریخ و ساعت گوشی اقدام کنید. برای این منظور طبق مراحل زیر عمل کنید. در صورتی که با این کار مشکل سیاه شدن استوری های اینستاگرام شما حل نشد باید گوشی موبایل خود را ریست کارخانه کنید.

 

1- وارد قسمت تنظیمات گوشی خود یعنی Settings شوید.
2- برای اندروید 7 به بالا وارد قسمت General management شوید. برای اندروید 7 به پایین این قسمت وجود ندارد و باید وارد مرحله بعد شوید.
3- وارد قسمت Date and time شوید.
4- گزینه Automatic date and time را فعال کنید.
این کار باعث می شود تاریخ و ساعت گوشی شما به صورت اتوماتیک توسط اینترنت تنظیم شود.

علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام + حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم

علت باز نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام

مدت نسبتا زیادی است که اینستاگرام دچار یک اختلال جدی شده است. در این اختلال اینستاگرام 98 بسیاری از کاربران با مشکل باز نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام رو به رو شده اند و کاربران ایرانی نمی‌توانند خیلی از پست ها و تصاویر اینستاگرام را مشاهده کنند. اگر به گذشته نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که در سال‌های 2013 ، 2014 و 2015 مشابه چنین اختلالی در سرتاسر جهان وجود داشته است و برخی افراد از وجود چنین اشکالاتی در اینستاگرام شان خبر داده بودند. اما این مشکل اختلال اینستاگرام همیشه موقتی بوده و پیش نیامده است که برای مدت طولانی دوام بیاورد. سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که آیا علت باز نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام به خودی خود حل می شود و یا باید کاربر کاری انجام دهد؟

 

حتما مطلع هستید که کمپانی عظیم فیس‌بوک در سال 2012 اینستاگرام را با قیمت یک میلیارد دلار از صاحبان آن خریداری کرد. طبیعتا پس از این خرید، مسئولین فیس‌بوک به فکر یک پارچه سازی سرورهای اینستاگرام با سرورهای خودشان بودند. این روند انتقال اطلاعات و داده‌ها، از آن روزها تا مدتی پیش، به‌آهستگی اما پیوسته در حال انجام بوده است. از آن‌جا که فیس بوک و سرورهای آن در کشور ما مسدود و غیرقابل دسترسی هستند بنابراین ممکن است که شما با مشکل لود نشدن عکس و فیلم در اینستاگراممواجه شوید و با پیغام « Couldn’t load image. Tap to retry » مواجه شویم.

 

حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام

پرسش مهم و اصلی این است که اکنون که می‌دانیم دلایل لود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام چه هستند، چه کارهایی باید انجام دهیم تا بتوانیم برای حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام اقدام مفیدی کرده باشیم؟ برای اینکه عکس ها و پست های پیج اینستا شما برای فالوورهایتان به خوبی لود شوند بهتر است به این موارد دقت کنید:

علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام + حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم

1. قسمت bio پیج اینستاگرام تان را از کلمات بد و پاکسازی کنید.

2. از هشتگ‌های نامناسب و منفی استفاده نکنید.

3. در هنگام آپلود عکس از افکت‌های آماده‌ی اینستاگرام استفاده نکنید.

4. در ساعات خاصی پست بگذارید

5. در هنگام پست گذاشتن به اینترنت پرسرعت متصل شوید.

6. دقت داشته باشید که در کامنت های زیر پست ها و عکس هایتان، فالوورهایتان از کلمات و جملات زشت و نامناسب استفاده نکنند.

7. از یوزرنیم مناسب استفاده کنید.

8. به هیچ وجه عکس های مورد دار و غیر اخلاقی منشتر نکنید.

 

در این نوشتار سایت سماتک دلایل لود نشدن عکس ها در اینستاگرام، علت باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام، علت باز نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام، راه حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام، حل مشکل باز نشدن پست های اینستاگرام، دلایل باز نشدن استوری اینستاگرام، علت باز نشدن عکس در اینستاگرام و علت بارگیری نشدن تصاویر در اینستاگرام را بیان کرد که امیدواریم توانسته باشید نسبت به حل مشکل لود نشدن عکس و فیلم در اینستاگرام اقدام کنید.

جدیدترین مطالب