با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

اگر قصد سفر به شهر کرمان را دارید، بهتر است هم‌زمان که برای رزرو هتل های کرمان به بررسی هتل ها می‌پردازید، کمی هم در مورد مکان‌های توریستی و فعالیت‌هایی که می‌توانید در داخل و اطراف شهر کرمان به آن‌ها مشغول شوید اطلاعات کسب کنید. جاهای دیدنی اطراف کرمان نیز به ‌اندازه جاذبه‌های داخل این شهر ارزش بازدید و صرف زمان دارند؛ بنابراین بهتر است مسافرانی که به مقصد کرمان سفر می‌کنند برای جاذبه‌های اطراف کرمان نیز زمان ویژه‌ای در نظر بگیرند.

 

شما دوست دارید در میان جاهای دیدنی اطراف کرمان در چه نوع فضاهایی زمان بگذرانید؟ ممکن است مایل باشید در آبشارها ساعاتی را به استراحت بپردازید و یا از فضاهای کویری و یا جنگلی لذت ببرید. تعجب نکنید. با هر سلیقه ای می توانید با طی مسافتی کوتاه از شهر کرمان به محل چنین جاذبه هایی بروید.

 

ارگ بم

با معظم‌ترین جاذبه مربوط به کرمان شروع می‌کنیم. در میان جاهای دیدنی اطراف کرمان، ارگ بم ارزش تاریخی و فرهنگی و زیادی دارد. این بنا یک اثر تاریخی باشکوه است که کمتر کسی را می‌توان یافت که نام آن را نشنیده باشد. این ارگ از مهم‌ترین جاذبه‌های استان کرمان است. ارگ بم در بخش شمالی رودخانه پشت‌رود و بر فراز صخره‌ای بزرگ جای گرفته است. این بنا یادگاری از شکوه تاریخ در استان کرمان است.

 

قدمت این بنا به دوران هخامنشیان یا اشکانیان باز می گردد. در این ارگ باشکوه ساختمان‌هایی به جا مانده از صفویان، سلجوقیان و حتی دوره قاجار به چشم می‌خورد. برای ساخت این بنای ۲۵۰۰ساله، از کاه، لاشه سنگ، گل رس و خشت خام استفاده شده است و به این ترتیب ارگ بم به‌عنوان بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان شناخته می‌شود. فاصله این بنا تا شهر کرمان حدود 190 کیلومتر است.

 

آدرس: استان کرمان، شهر بم، خیابان بهمن، ارگ بم

 

آرامگاه پیر جار‌سوز

آرامگاه پیر جار‌سوز، دومین جاذبه در لیست جاهای دیدنی اطراف کرمان است. آرامگاه پیر جارسوز با نام آسید محمد هم شناخته می‌شود و در شهر بردسیر کرمان واقع شده است. این آرامگاه بنایی 3 طبقه دارد و نمای کلی آن را آجر تشکیل داده است. ساختمان این آرامگاه از بیرون به‌صورت چهار ضلعی و از داخل آن را به‌صورت چلیپایی ساخته‌ شده است. مقبره پیر جان‌سوز یادگاری از قرن 8 هجری شمسی است و ارزش تاریخی بسیاری دارد. در این مکان پیکر شخصی به نام آقا سید محمد به خاک سپرده شده است. اهالی شهر برای آقا سید محمد کرامات خاصی برای قائل هستند.

 

آدرس: استان کرمان، بردسیر، بلوار امام جمعه

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

آرامگاه شاه نعمت الله ولی

این بنا مقبره سید نورالدین شاه نعمت‌الله ولی ماهانی کرمانی، شاعر و عارفِ ایرانی است آرامگاه این بزرگ‌مرد امروزه به محلی برای تجمع و چله‌نشینی دراویش کشور تبدیل شده است. ساختمان اصلی این آرامگاه یادگار قرن ششم است. به‌وضوح می‌توان جای پای معماری آن دوران را در این بنا شاهد شد.

 

در ابتدا آرامگاه شاه نعمت الله فقط یک ساختمان با کاشی‌کاری‌ها و تزیینات بوده است. در سده‌های بعدی پادشاهانی همچون شاه عباس و ناصرالدین‌ شاه به خاطر ارادتی که به شاه نعمت الله ارادت داشتند بخش‌های دیگری را به این مکان اضافه کردند و به این ترتیب مجموعه امروزی پدید آمد. این آرامگاه نیز از مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف کرمان است که ارزش صرف زمان و بازدید از آن را دارد.

 

آدرس: استان کرمان، شهر ماهان، خیابان امام خمینی

 

باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان که شهرت بسیاری در بین باغ های ایرانی دارد از محبوب‌ترین مکان ها در فهرست جاهای دیدنی اطراف کرمان است. باغ شاهزاده ماهان در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. فاصله باغ شازده ماهان تا شهر ماهان تنها 2 کیلومتر و تا کرمان نیز 35 کیلومتر است. این باغ زیبا و سرسبز علیرغم این که در میان منطقه‌ای کویری قرار دارد با یک سیستم آبیاری حیرت‌انگیز میان منطقه‌ای کویری بسیار آباد است.  امروزه باغ شازده ماهان یک مکان تفریحی محبوب نیز هست و در آن هتل و رستوران نیز ایجاد شده است.

 

آدرس: کیلومتر 25 جاده کرمان – بم

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

آبشار اوردیکان

از دیگر جاهای دیدنی اطراف کرمان که بسیار هم خوش آب و هواست، جاذبه ای طبیعی به نام آبشار اوردیکان است. این آبشار در نزدیکی روستای اوردیکان و در دامنه‌های جنوب غربی کوه هزار جای گرفته است. آب این آبشار از طریق کوه هزار تأمین می شود. این آب با جوش و خروش به سوی روستا جاری می‌شود.

 

ارتفاع آبشار اوردیکان در حدود 12 متر است و طبیعتی زیبا و چشم‌نواز را در اطراف خود ایجاد کرده است. این طبیعت در کنار آب و هوایی معتدل حتما ارزش بازدید دارد. فاصله آبشار اوردیکان تا شهرستان ماهان حدود 115 کیلومتر و تا شهر کرمان 112 کیلومتر است. می‌توان از طریق شهرستان ماهان یا شهر کرمان، به سمت جاده روستای گلزار و سپس به جاده شیرینک رفت تا به آبشار اوردیکان رسید.

 

آدرس: شهرستان ماهان، جاده روستای گلزار، جاده شیرینک به سمت ده مرتضی

 

ارگ و آبشار راین

از جاذبه‌های مهم شهر راین برای دوستداران طبیعت و همین طور از مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف کرمان ارگ و آبشار شهر راین است. اگر می‌خواهید در استان کرمان گشت‌وگذاری داشته باشید، بهتر است بازدید از این دو جاذبه را در رأس فهرست خود قرار دهید. خوب است بدانید ارگ و آبشار راین در فاصله 17 کیلومتری از یکدیگر واقع شده‌اند.

 

ارگ راین دومین بنای خشتی است که ثبت جهانی شده است. این ارگ یادگاری از دوره ساسانیان به حساب می‌آید. این سازه شکوهمند در جنوب غربی شهر امروزی راین و بر بالای تپه‌ای در دامنه کوه هزار قرار دارد. آبشار راین نیز در همین دامنه‌های کوه هزار واقع شده است. ارگ راین در نواحی جنوبی شهر واقع شده است و آبشار راین در حومه غربی شهر قرار دارد. فاصله این دو جاذبه تاریخی و طبیعی تا شهر کرمان حدود 120 کیلومتر است.

 

آدرس آبشار راین: شهر راین، جاذبه آبشار راین

 

آدرس ارگ راین: شهر راین، ‌ انتهای درب بهشت راین –کرمان

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

آبشارهای خوشکار

آبشارهای خوشکار در واقع دو آبشار زیبا هستند. آبشارهای خوشکار در نزدیکی روستایی به نام خوشکار قرار دارند. این آبشارها از فرح بخش ترین و چشم نوازترین جاهای دیدنی اطراف کرمان هستند که می توانید در سفر به کرمان برای بازدید از آن ها برنامه ریزی کنید. در طبیعت اطراف این آبشارها گیاهان دارویی فراوان جا خوش کرده‌اند.

 

این منطقه به طور ‌ویژه در فصل بهار بسیار زیباتر می‌شود و آبشارها پرخروش‌تر از هر زمانی هستند. نزدیک‌ترین شهرستان به این دو آبشار، شهرستان بافت نام دارد. فاصله آبشارهای خوشکار تا این شهرستان در حدود 31 کیلومتر و تا شهر کرمان تقریباً 130 کیلومتر تخمین زده می‌شود. برای علاقه مندان به طبیعت بازدید از آبشارهای خوشکار به شدت توصیه می شود.

 

آدرس: استان کرمان، جاده بافت به سمت کرمان، روستای کیسکان، پیاده‌روی در باقی مسیر

 

آبشارهای سیمک

در ۳۵ کیلومتری شمال شهر کرمان و در روستایی به نام کوهپایه آبشارهای سیمک کرمان قرار دارند. این آبشارها فاصله چندانی تا شهر کرمان ندارد و برای افرادی که مهلت کمی برای لذت بردن از جاذبه های کرمان دارند، در بین جاهای دیدنی اطراف کرمان گزینه خوبی برای بازدید به حساب می‌آید. آبشارهای سیمک 13 عدد است و همه آن‌ها درون تنگه سیمک واقع شده‌اند.

 

عرض تنگه سیمک بین ۳ تا ۵ متر است. در ‏مسیری که به این دره زیبا منتهی می شود آب و هوای بی نظیر خستگی را از تن هر مسافری به در می کند. با  ورود به این دره می‌توانید تمامی آبشارها را مشاهده کنید و در فضای اطراف آبشارها به عکاسی بپردازید.

 

آدرس: ایران، استان کرمان، ۳۵ کیلومتری شمال کرمان، روستای کوهپایه

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

پارک ملی خبر

پارک ملی از جاهای دیدنی اطراف کرمان در شهرستان بافت است. فاصله‌ پارک ملی خبر تا مرکز شهرستان بافت 60 کیلومتر و تا شهر کرمان 220 کیلومتر است. این پارک ملی طبیعتی جذاب و چشم نواز دارد و ارتفاعات، دشت‌های زیبا و چندین حوضه آبخیز آن را احاطه کرده اند. با این طبیعت منحصر به فرد گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی در این منطقه رشد و نمو پیدا کرده اند. منطقه پارک ملی خبر از سال 1354  با عنوان پناهگاه حیات وحش روچون و خبر تحت حفاظت قرار گرفته است. از سال 1370 نام این منطقه در سازمان یونسکو به ثبت رسید.

 

آدرس: استان کرمان، بافت، ۶۰ كیلومتری جنوب بافت

 

روستا و پیست اسکی سیرچ

سیرچ نام روستایی شگفت‌انگیز است که در بخش شهداد از شهرستان کرمان جای دارد. این روستا در فاصله 40 کیلومتری از بخش شهداد و 60 کیلومتری از شهرکرمان واقع شده است. از روستای سیرچ تا منطقه گندم بریان که به‌عنوان گرم‌ترین نقطه زمین شناخته می‌شود تنها یک ساعت فاصله است. اما در عین حال یک پیست اسکی در روستای سیرچ وجود دارد.

 

پیست اسکی سیرچ  به‌صورت طبیعی در ارتفاعات روستای سیرچ شکل گرفته است. با بازدید از سیرچ هم به گرم ترین نقطه زمین و هم به یک پیست اسکی دسترسی خواهید داشت که می توانید طبق سلیقه خود و هم‌سفرانتان از یکی از آن ها یا هر دو بازدید کنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. البته در روستای سیرچ جاذبه هایی همچون آبگرم سیرچ، رودخانه، یک سرو کهنسال و خانه هوشنگ مرادی کرمانی نیز از جمله جاهایی هستند که می توانید بازدید کنید.

 

آدرس: استان کرمان، 40 کیلومتری جنوب غربی شهداد

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

تپه باستانی کنار صندل جیرفت

تپه های باستانی کنار صندل در جنوب شهرستان جیرفت از مکان هایی هستند که ارزش باستانی زیادی برای مورخان و پژوهشگران تاریخ در جهان دارند. بر اساس کاوش‌های انجام شده قدمت این تپه ها به عصر برنز بازمی‌گردد. در این منطقه باستانی دو تپه کُنار صندل به نام الف و ب وجود دارند. ارتفاع تپه الف 13 و ارتفاع تپه ب 21 متر است. این تپه‌ها را به تمدن احتمالی جیرفت نسبت می‌دهند. البته کاوشگران و مورخان تا مدت‌ها بر سر وجود این تمدن اختلاف نظر داشتند تا این کشف این تپه‌های باستانی، به فرضیه وجود این تمدن قوت بخشید. اگر در جاهای دیدنی اطراف کرمان به دنبال یک منطقه باستانی می‌گردید، تپه های کنار صندل جیرفت جایی است که باید در برنامه سفر خود بگنجانید.

 

آدرس: استان کرمان، 30 کیلومتری جنوب شهر جیرفت، روستای کنار صندل

 

تل ابلیس

تل ابلیس یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف کرمان است که ارزش باستانی دارد. این منطقه باستانی ارزشمند در دشت بردسیر و در فاصله 80 کیلومتری از شهر کرمان واقع شده است. قدمت تل ابلیس به اواخر دوره نوسنگی و اوایل دوره مس سنگی، یعنی حدود 7 هزار سال پیش برمی گردد.

 

در این مکان کاوش‌ها و بررسی‌های زیادی انجام شده است. بر اساس ماحصل نتایج این کاوش ها 8 دوره مختلف فرهنگی را کشف شده است. برای 4 هزار سال منطقه تل ابلیس به‌عنوان مرکز تمدن ناحیه شناخته می‌شده است. در عهد باستان اقوام پیشرفته‌ای در آن سکنا داشته‌اند. در ناحیه تل ابلیس سنگ، مس‌ و دیگر فلزات و سفال‌هایی از دوره‌های مختلف کشف شده که بر پیشرفته بودن ساکنان اینجا گواهی می دهد.

 

آدرس: استان کرمان، شهرستان بردسیر، ۳ کیلومتری دشتکار

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

دره راگه

دره راگه در شهرستان رفسنجان از جاهای دیدنی اطراف کرمان است که در لیست امروز ما جای گرفته است. دره راگه تقریباً  110 کیلومتر تا رفسنجان فاصله دارد. در اثر فرسایش آب و سیلاب‌ها در طول سالیان به شکل امروزی ایجاد شده است. آغاز پدید آمدن دره راگه را به دوره چهارم زمین‌ شناسی نسبت می‌دهند.

 

دره راگه مسیری 20 کیلومتری دارد که این مسیر با دیواره‌های عظیم احاطه شده است. عبور از این دره نیازمند قدرت بدنی بالا و تجهیزات کافی است از این رو برای افراد مبتدی و غیرحرفه ای ممکن است چالش برانگیز باشد. این تنگه سومین ژئوپارک ایران نیز شمرده می‌شود.

 

آدرس: استان کرمان، شهر رفسنجان، بعد از فرودگاه و روستای ناصریه

 

دره زبان مار

در ادامه لیست جاهای دیدنی اطراف کرمان به دره زبان مار می رسیم. این دره در شرق منطقه کلوت‌ها و غرب چاله مرکزی لوت واقع شده است. طول دره زبان مار حدود ۹ کیلومتر است. ارتفاع دیواره‌های اطراف دره به ۳۰ متر می‌رسد که این ارتفاع در مسیر غرب کمتر می‌شود. تنگه زبان مار سیار باریک است و در انتهای مسیر به دو زبانه مجزا تقسیم می‌شود و شباهت چشمگیر آن به زبان مار باعث این نام گذاری شده است.

 

آدرس: استان کرمان، شرق منطقه کلوت‌ها و غرب چاله مرکزی لوت

 

دریاچه مخرگه

از جاهای دیدنی شهر بابک و از جاهای دیدنی اطراف کرمان دریاچه مخرگه است. دریاچه مخرگه حدوداً 240 کیلومتر با شهر کرمان فاصله دارد و در 32 کیلومتری جنوب شهر بابک واقع شده است. در این دریاچه صحنه‌ تماشایی انعکاس تصویر آسمان از زیباترین مناظری است که چشم را می نوازد. به همین جهت است که به دریاچه نمک شهر بابک، بزرگ‌ترین آیینه طبیعی ایران نیز می‌گویند. وسعت بزرگ ترین آیینه طبیعی جهان 25 کیلومترمربع است.

 

آدرس: استان کرمان، 32 کیلومتری جنوب شهر بابک

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

دلفارد جیرفت

ییلاق‌های دلفارد از زیباترین جاهای دیدنی اطراف کرمان هستند. این ییلاقات در مسیر جیرفت به ساردوئیه قرار دارند. دلفارد جیرفت در 25 کیلومتری شمال جیرفت و در 175 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد. در این منطقه ییلاقی، آبشار، رودخانه، باغ‌های سرسبز و جنگل‌های متراکم وجود دارد که همه ساله مقصد بسیاری از گردشگران عازم کرمان است.

 

آدرس: استان کرمان، 25 کیلومتری شمال جیرفت

 

گندم بریان

در 20 کیلومتری بخش شهداد، در کویر لوت منطقه‌ای با نام گندم بریان وجود دارد. این جا منطقه‌ای است که گدازه‌های آتشفشانی زمین را پوشانده‌اند.  از این رو گندم بریان نور بیشتری را جذب می‌کند. زمانی که از دور به گندم بریان نگاه کنید، یک تکه زمین سیاه‌رنگ میبینید. این منطقه از عجایب و جاذبه های طبیعی است.

 

آدرس: استان کرمان، 20 کیلومتری شهداد، کویر لوت

 

لاله زار بردسیر

در ۸۰ کیلومتری شرق شهرستان بردسیر و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهر کرمان یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف کرمان را می توانید مشاهده کنید که لاله زار بردسیر نام دارد. این منطقه به‌عنوان یکی از مناطق خوش آب‌وهوای گردشگری این استان است. لاله زار بردسیر کوه‌های پوشیده از برف دارد و ارتفاع این کوه ها ۲ هزار و ۷۵۵ متر تا سه هزار متر از سطح دریاست؛ به همین خاطر به لاله زار بردسیر لقب بام ایران را داده‌اند. لاله زار بردسیر محل رویش مرغوب‌ترین گل‌های محمدی جهان است و گیاهان دارویی مرغوبی نیز در آن می روید.

 

آدرس:  استان کرمان، 80 کیلومتری شرق بردسیر

 

ریگ یلان

در قسمت شرقی بیابان لوت ریگ یلان را مشاهده می کنید که در لیست جاهای دیدنی اطراف کرمان قرار گرفته است. این مکان محل تلاقی سه استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان است. فاصله شمال تا جنوب ریگ یلان حدوداً ۱۵۰ کیلومتر و فاصله شرقی – غربی آن ۷۰ کیلومتر است. در ریگ یلان بلندترین تپه‌های ماسه بادی جهان قرار گرفته است. قطب حرارتی زمین نیز با بیش از ۷۰ درجه سلسیوس در جنوب غربی ریگ یلان قرار دارد.

 

آدرس: استان کرمان، شرق کویر لوت

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

روستای ده لؤلؤ

روستای ده لؤلؤ در 35 کیلومتری شمال شرق کرمان با آب‌وهوایی مساعد و دل‌انگیز از جاهای دیدنی اطراف کرمان است. اگر می‌خواهید در شهر کرمان برای آخر هفته خود برنامه ای برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف کرمان بچینید و مسافت کوتاهی را طی کنید، این روستا قطعاً انتخاب خوبی است. در این روستا گل و گیاهان زیبایی روییده اند و چشمه سارها و درختان کهنسال به غنای طبیعت آن افزوده اند.

 

آدرس: استان کرمان، 35 کیلومتری شمال شرق کرمان

 

روستای بیدخوان بردسیر

روستای بیدخوان در بردسیر در میان جاهای دیدنی اطراف کرمان جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که با گشت‌وگذار در آن گذر زمان را فراموش خواهید کرد. این روستا در حدود فاصله 13کیلومتری شهرستان بردسیر قرار گرفته و تا کرمان حدود 90 کیلومتر فاصله دارد.

 

آدرس: استان کرمان، 13 کیلومتری شهرستان بردسیر

 

ارگ بردسیر

ارگ بردسیر در میدان شهدای شهر بردسیر واقع شده است. این ارگ تا شهر کرمان 80 کیلومتر فاصله دارد. قدمت ارگ بردسیر به 300 سال پیش می‌ رسد. بر اساس کاوش‌هایی که در ارگ صورت گرفته است گفته می شود این ارگ قلعه‌ای نظامی و محل اقامت حاکمان بوده است. ارگ بردسیر نیز مانند ارگ بم با خشت ساخته‌ شده است و در بعضی قسمت‌ها مانند فرش حیاط و حوض آن آجر نیز به کار رفته است. از نکات قابل توجه این ارگ وجود آشپزخانه و یک سیستم آبرسانی است که آب آشامیدنی را از چاه‌های درون ارگ تأمین می‌کرده است.

 

آدرس: استان کرمان، شهر بردسیر، مرکز شهر، ‌ روبه‌روی مسجد جامع

 

باغ سنگی سیرجان

یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران در اطراف کرمان باغ سنگی سیرجان است. این باغ را درویش خان اسفندیار پور در اعتراض به وضعیت مصادره زمین‌هایش ساخته است. باغ سنگی از همان زمان توجه بسیاری از افراد را به سمت سیرجان جلب کرد. درویش خان در طول سال‌ها سنگ‌هایی از مناطق اطراف را جمع‌آوری کرده است تا درخت‌های خشکیده را با میوه‌های سنگی تزئین کند.

 

آدرس: استان کرمان، 40 کیلومتری جنوب شرقی سیرجان، دهستان بلورد، روستای میاندوآب

با جاهای دیدنی اطراف کرمان آشنا شوید

باغ فتح آباد

باغ فتح آباد آخرین مورد در لیست جاهای دیدنی اطراف کرمان است که در فاصله 25 کیلومتری از مرکز شهر کرمان قرار دارد. این باغ در دوران محمدشاه قاجار و به دستور فضل علی خان بیگلربیگی سنگ بنای آن گذاشته‌ شده است. به همین جهت به این باغ عمارت بیگلربیگی نیز گفته می شود. باغ فتح آباد کرمان یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های کرمان و ایران است که در آن کِشتِ گیاهان دارویی انجام می شود. از عطاری درون باغ می‌توانید گیاهان دارویی مرغوبی را خریداری کنید.

 

آدرس: استان کرمان، شهر کرمان، بلوار جمهوری، بلوار هوانیروز، اختیار آباد

 

جمع بندی

در این جا به معرفی لیستی از جاهای دیدنی اطراف کرمان پرداختیم تا اگر قصد سفر به شهر زیبای کرمان را دارید، بتوانید با این جاذبه ها آشنا شوید و برای بازدید از آن ها نیز مانند جاذبه های دیدنی در داخل کرمان زمان کافی اختصاص دهید. جاذبه های دیدنی در اطراف کرمان به قدری زیاد هستند که مسلما باید از آن ها طبق سلیقه خود گلچین کنید و در لیست سفر خود قرار دهید. اما تنها با انتخاب برخی از این جاذبه ها نیز بدیهی است که با افزایش مدت زمان اقامت در یک شهر هزینه های جانبی مربوط به اقامت ممکن است افزایش بیابد.

 

اما نگران نباشید چرا که با رزرواسیون آنلاین در وب سایت ایران هتل می توانید همه هتل های کرمان را بررسی کرده و هر کدام را که مایل بودید با ارزان ترین قیمت ها که قیمت های ویژه ایران هتل هستند رزرو کنید و به این ترتیب در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید و زمان کافی هم برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف کرمان در اختیار داشته باشید.

جدیدترین مطالب