مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای توریستی ترکیه است که مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا مناسب برای عید نوروز را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد اگر قصد سفر به آنتالیا دارید این مطلب را بخوانید.

 

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا

آنتالیای قدیمی یا “Kaleiçi”منطقه زیبای حفظ شده در قلب شهر است. حتی در این منطقه می توانید در خانه های قدیمی که از زمان عثمانی باقی مانده اند اقامت کنید و از امکانات مدرنی که به آنها اضافه شده است بهره مند گردید. از سوی دیگر برای افرادی که به دنبال اقامتگاه های لوکس در تور آنتالیا می گردند، شرایط مهیاست. اقامت در هتل های مجلل و باشکوه که دارای رستوران ها، کافه ها و کلاب های بین المللی هستند تعطیلاتی دلپذیر را برای شما رقم می زند. تفریح در سواحل طلایی کنیالتی و لارا و بازدید از آبشارهای دودن، کرشنلو و ماناوگات بخشی از فعالیت هایی است که می توانید در آنتالیا انجام دهید. این شهر دارای آثار باستانی و تاریخی متعدد نیز می باشد که امکان دسترسی آسان و بازدید از آنها برای گردشگران فراهم شده است. تور ارزان آنتالیا یکی از جذاب ترین و خاطره انگیزترین تورهای کشور ترکیه است. در ادامه شما را با سه جاذبه گردشگری این شهر آشنا خواهیم کرد.

اين شهر به عنوان مركز گردشگري و تفريحي در آنتالیا تركيه محسوب مي گردد داراي جاذبه هاي فراوان و مناظر حيرت انگيزي مي باشد. در اين شهر بلوارهاي زيبا با درختان نخل و لنگرگاهها خود نمائي مي كند. در اين شهر و در بخش قديمي و تماشائي آن منطقه كاله ايجي قرار دارد. بافت خاص منطقه كه شامل خيابانهاي كم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه هاي قديمي كه توسط ديوارهاي قديمي محصور شده ، بسيار جلب توجه مي كند.

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی از آثار تاریخی رومی است که در شهر آنتالیا و در تقاطع بین خیابان مرمر و خیابان کورتس قرار گرفته است. این دروازه به افتخار امپراتور روم، هادریان، مرد معروف و شجاع که در سال 130میلادی از آنتالیا بازدید کرد ساخته شد. دروازه هادریان یک دروازه سه قوسی است که تمام آن به جز ستون ها از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. تزئینات دروازه ارزش و هنر معماری رومی را نمایش می دهد. در دو طرف دروازه، دو برج دیده می شوند، برج جنوبی نمایانگر دوره هادریان است، در حالی که برج شمالی عصر سلجوقیان را نشان می دهد. دروازه هادریان به عنوان زیباترین دروازه پامفیلیا محسوب می شود و یکی از جاذبه های مهم توریستی آنتالیا است.

 

غار کوکاین

غار کوکاین در اعماق کوهستان‌های آنتالیا قرار گرفته است. این غار ۶۰۰ متر طول دارد و برای اولن بار توسط K. Kökten کشف شد. یافته‌های او نشان می‌دهد که ساکنانی در غار کوکاین در دوران ماقبل تاریخ زندگی می‌کرده‌اند. در ورودی این غار یک آب‌انبار بسیار بزرگ رومی وجود دارد که خود نشان از سکونت انسان‌ها در دوران گذشته دارد. این غار بزرگ دارای استالاگمیت‌های (چکیده‌سنگ) غول‌پیکری است که اشکال عجیبی دارند. اگر می‌خواهید این غار را به‌طور کامل جستجو کنید، کفش‌های مناسب و مستحکم بپوشید و همراه خود چراغ‌قوه بیاورید و به یاد داشته باشید که کف این غار لغزنده است.

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

غار کارائین

غار کارائین که در نزدیکی دوسمالتی واقع شده، محل سکونت انسان‌های ماقبل تاریخ بوده و یافته‌هایی نیز از دوران پیشین و میانی «پارینه‌سنگی» در این مکان کشف شده است. حفاری‌هایی که در اینجا صورت گرفته، موجب کشف استخوان‌ها و دندان‌هایی مربوط به انسان‌های دوران نوسنگی شده است. برخی از کشفیات این غار در یک موزه‌ی کوچک و قابل توجهی که در اطراف همین منطقه واقع شده، به نمایش گذاشته شده‌اند. غارهای عریض و قوس‌دار اینجا مکانی ایده‌آل برای غارنوردی محسوب می‌شود و در میان خانواده‌هایی که قصد رفتن به طبیعت را دارند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر می‌توانید در ایام وسط هفته به این غار بیایید که نسبت به دیگر روزها، کمی خلوت‌تر است. اگر یک خودروی کرایه‌ای در اختیار داشته باشید، می‌توانید علاوه بر غار کارائین و موزه‌اش، به چشمه‌های کارستی این منطقه نیز رفته و یک روز فوق‌العاده برای خود رقم بزنید.

 

مسجد كنگره دار (YIVLI MINARE)

ييولي ميناره لي توسط سلطان علاء الدين كي قباد سلطان سلجوقي در قرن 13 در مركز شهر بنا نهاده شد. اين مسجد با مناره هاي زيبايش امروز به يك سمبل در شهر آنتاليا تبديل شده است. مدرسه كاراتاي – مدرسه علوم ديني كه در منطقه داخل قلعه كاله ايچي قرار دارد. اين مدرسه از همان ابتداء در زمينه حكاكي بر روي سنگ در زمره بهترين مدارس در دوران سلجوقيان به شمار مي آمده است .

از ديگر مناطق ديدني شهر مي توان به 2 مسجد كه در زمان عثمانيان سا خته شده نيز اشاره كرد.يكي از آنها مسجد مراد پاشا است كه در قرن 16 ساخته شد و ديگري مسجد Tekeli – تكلي محمد پاشا كه در قرن 18 بنا شده است ميباشد. اين مساجد از لحاظ كاشيكاري در نوع خود يك شاهكار هنري محسوب مي گردند. در كنار بندرگاه شهر مسجد باشكوه ديگري بنام اسكله – Iskeleقرار دارد كه مربوط به اواخر قرن 19 است. اين مسجد از سنگهاي بريده شده با چهارستون تشكيل شده كه در بالاي چشمه اي طبيعي بنا شده است. برج هيديرليك- Hidirlik كه احتمالاً در قرن 2 به عنوان مقري براي استفاده از فانوس دريايي مورد استفاده قرار مي گرفته است نيز از جمله نقاط ديگر ديدني اين شهر است .

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

چشمه کارستی

نواحی اطراف آنتالیا مملو از چشمه‌های کارستی، گودال و آبشارهای گوناگون است. چشمه کارستی حاصل نفوذ آب مخازن بزرگتر زیرزمینی در یک مخزن کوچکتر و خروج آن از چشمه است. آهک حاصل از آب این چشمه‌ها، طی دوره‌ای تقریبا یک و نیم الی دو میلیون ساله، موجب ایجاد پلکانی آهکی، شبیه به آنچه در پاموک‌کاله (واقع در جنوب غربی ترکیه) وجود دارد، شده است. کرگوز و پینارباسی که در شمال غربی ترکیه واقع شده‌اند، چشمه‌ها و گودال‌هایی دیدنی دارند. دودنباسی نیز دارای آبشارهایی پلکانی است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. آبشارهای مکان‌های یاد شده همگی تحسین‌برانگیز هستند و سفر به اینجا برای دوری از شلوغی و سر و صدای آنتالیا و نیز لذت بردن از طبیعت، بهترین انتخاب خواهد بود.

 

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یکی از معروف ترین آکواریوم های جهان می باشد. این مرکز حدود 70کیلومتری ساحل کنیالتی و در مرکز شهر آنتالیا واقع شده است. این مجموعه بزرگترین تونل آکواریومی جهان را در قلب خود دارد که طول آن به ۱۳۱ متر می رسد. پیش از ورود به این تونل، شما در مسیر خود از ۴۰ آکواریوم مختلف عبور می کنید، جایی که می توانید ماهی های خطرناک، سمی و منحصر به فرد را ببینید. Oceaneri XD Cinemaجذابیت مهم این آکواریوم است، جایی که بازدیدکنندگان امکان دیدن و جستجوی دریاهای مختلف جهان را از طریق تکنولوژی فیلم های اقیانوسی چند بعدی دارند. بسیاری از رستوران ها و کافه های معروف در ورودی و تراس آکواریوم با غذاها و خوراکی های متنوع و با کیفیت در دسترس مهمانان قرار گرفته اند. یک فروشگاه هدیه تخصصی نیز در آکواریوم راه اندازی شده تا شما بتوانید هدایایی منحصر به فرد را برای عزیزان خود در تور آنتالیا خریداری کنید.

 

بندر قلعه كاله ايچي (CASTLE HAT-YACHY)

بندر داخل قلعه كاله ايچي در عين حال كه يك مركز تفريحي به شمار مي آيد يكي از جالب ترين بندرگاهها در تركيه نيز محسوب مي شود. در اين بندرگاه در كنار فروشگاه ها، كافه ها و رستوران ها خدمات و وسايل مورد نياز ورزش مفرح قايقراني من جمله قايق بادباني هم ارائه مي گردد. در اين منطقه صبح هنگام مي توانيد قايق سواري كرده و عصرها از امكانات ديگر استراحتگاه استفاده نمائيد.
ديوارهاي قديمي شهر در شب هنگام با درخشش فوق العاده زيبا خود فراهم كننده محيطي مملو از آسايش و آرامش براي شما خواهد بود.
از ديگر ديدنيهاي اين شهر سراميك هاي 2 رنگ آن است كه متعلق به دوران بين سالهاي 8500 – 5400 مي باشد.

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

مرکز آبی آکوالند (Aqualand)

این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است . پاموک کاله (پاموک قلعه): پاموک کاله از شگفتی های بسیار عجیب و دیدنی تور آنتالیا محسوب می شود. آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخر های بزرگ و متعددی را تشکیل می دهد. آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان به نام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخر های آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.

 

پارک ملی آنتالیا (NATIONAL PARK)

در 92 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. اين پارك شامل دره اي با انواع گونه هاي جانوري و گياهي زيبا است. در كنار اين پارك تنگه اي 14 كيلومتري وجود دارد كه به موازات رودخانه كوپرو امتداد مي يابد. عمق اين تنگه در بعضي از مناطق به 400 متر هم مي رسد. رستورانهاي موجود در كنار اين تنگه با پخت و سرو غذاهاي دريايي جلوه ديگري را به اين منطقه بخشيده است. پل – Oluk الوك كه ساخت آن به دوران روميان برگشته و بر روي تنگه قرار دارد.
به همراه پل(بوروم) كه بر روي رود( Kocadere – كجا دره) بنا شده از شاهكارهاي معماري عهد باستان به شمار مي آيند.از پارك ملي اين امكان را خواهيد داشت تا به 2 منطقه ديگر نيز برويد. يكي از اين مناطق شهر باستاني سلگه و كوههاي dedegōl – ددگل) است كه قله dedegōl – ددگل را با 2992 متر ارتفاع بعنوان بلندترين قله اين كوهستان در خود جاي داده است.و ديگر شهر مهم و باستاني( Pisidia – پيسيديا) (Altınkaya – آلتين كايا) مي باشد كه در منطقه شمال غربي تنگه كوپرولو در پارك ملي قرار دارد. دسترسي به اين مكان از طريق جاده اي پيچ در پيچ ممكن مي باشد.

یکی دیگر از مواردی که در سفر به آنتالیا بهتر است از پیش درمورد آن اطلاعاتی داشته باشید شناخت چند رستوران خوب در آنتالیاست.

ديوارهاي شهر با برج هاي چسبيده به آن ، آب انبارها ، معبد زئوس ، بازار ، استاديوم ، تآترهاي كاشي كاري شده با كاشي هاي برجسته و گورستان از جمله بقايايي ديدني موجود در اين منطقه مي باشد. اين شهر تجاري در ارتفاع 950 متري جاي گرفته است.مورخان همواره اعتقاد داشته اند كه در گذشته سلگه مستقيماً با آنتاليا معاملات تجاري داشته و همين معاملات تجاري موجبات رشد اقتصادي اين شهر را فراهم آورده است. شهر سلگه بوسيله (Lydian – ليدينها) اداره مي شده است.

 

موزه اسباب بازی

موزه اسباب بازی آنتالیا توسط شهرداری آنتالیا در منطقه Kaleici Marina، استان آنتالیا تاسیس شد. این موزه جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان محلی و گردشگران خارجی از همه گروههای سنی دارد. موزه اسباب بازی آنتالیا بیش از 1500اسباب بازی دارد که از مزایده های مختلف اشیا عتیقه خریداری شده است. همچنین شامل اسباب بازی های دست ساز مختلف آنتالیا و دیگر مناطق ترکیه می باشد. قدیمی ترین اسباب بازی های موجود در موزه متعلق به قرن نوزدهم هستند. کارگاه های مختلف در موزه همراه با جلسات کتابخوانی و شعرخوانی برای تقویت قوه تخیل بچه ها برگزار می شود. هزاران نفر از بازدیدکنندگان هر ساله به این موزه می آیند تا فرزندان خود را سرگرم کنند و خاطرات دوران کودکی خود را تازه نمایند.

آنتالیا به عنوان یکی از مراکز مهم توریستی ترکیه، هر ساله ۳۰ درصد از گردشگران ترکیه را به خود جذب می کند. آنتالیا سومین شهر پربازدید دنیاست. آب و هوای این شهر در تابستان گرم و در سال ۳۰۰ روز آفتابی دارد اما زمستان هایش معتدل است. پس اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید این فصل بهترین زمان است و آژانس های مسافرتی تورهای خود را با تضمین پایین ترین قیمت پیشنهاد می دهند. با خرید تور آنتالیا سفری کم هزینه با امکاناتی لوکس را تجربه کنید.

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

منطقه PERGE

اين منطقه در 18 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. اين شهر در زمان هاي گذشته يعني زمان پا مفيليائيها از جمله شهرهاي مهم و باستاني به شمار مي آمده است . در سال 1500 ميلادي اين شهر محل اقامت Hitit) – هيتيت ها) بوده است.سنت پل در خلال سفرهاي مذهبي خود از اين شهر بازديد نموده است.صحنه تآتر اين شهر داراي برجسته كاري هاي بسيار بوده كه به زيبا ترين شكل ممكن طراحي و تعبيه گرديده است. نمونه هاي ديگري از اين برجسته كاري ها را مي توان در استاديوم كه در حومه شهر قرار دارد مشاهده نمود.در اين بين باستان شناسان آماتور از تماشاي دروازه زيباي شهر كه در كنار 2 برج بلند قرار گرفته است لذت خواهد برد. جاده درختكاري شده با سنگفرشهاي زيبا ، و يا بازار بزرگ ، حمام هاي عمومي و فروشگاه موجود در اين منطقه نيز از ديدنيهاي ديگر اين منطقه به شمار مي آيند.

 

گردش در منطقه ساید SIDE

این منطقه تاریخی و باستانی به معنی درخت انار می باشد و دارای سواحل ماسه ای و مغازه های مختلف می باشد و اقامتگاه های در اطراف منطقه ساید در انتالیا وجود دارد که مسافران تور آنتالیا می توانند برای استراحت به این اقامتگاه ها بروند . منطقه ساید آنتالیا یک شهر قدیمی و سنتی، خیابان های پر پیچ و خم ،بازارهای پر جنب و جوش،معابد گوناگون و رستوران ها معتبر ترکیه می باشد و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 200 تماشاگر در این مکان موجود می باشد

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

تورکشتی (KEMER YACHT TOUR)

در تور آنتالیا این تور شامل گشت دریایی بر روی آب های مدیترانه می باشد. شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زیبای شهر کمر در 45 کیلومتری آنتالیا حرکت کرده و پس از سوار شدن به کشتی ضمن تماشای طبیعت زیبای اطراف، می توانید در توقف های کوتاه در دریا به شنا پرداخته و لذت ببرید. صرف ناهار بر روی عرشه کشتی می باشد .

 

شب ترکی شهر آنتالیا (TURKISH NIGHT)

این تور ویژه در تور آنتالیا که شب ترکی یا افسانه هزار و یکشب نامیده می شود شامل برنامه های فولکوریک ترکی و اجرای شیوه ازدواج نمودن در زمان عثمانی ها که توسط گروهی هنرمند به نمایش در می آید می باشد.در تور آنتالیا این تور به همراه صرف شام و نوشیدنی از امکانات ویژه آمیتیس می باشد.

 

منطقه بلك (BELEK)

اين منطق در تور آنتالیا ه به عنوان مركزي لوكس و مدرن و محل مناسبي براي استفاده از دريا و گرفتن حمام آفتاب به شمار مي آيد. شهر بلك در فاصله 40 كيلومتري آنتاليا قرار دارد اين شهر كلوپ ملي گلف را نيز در خود جاي داده است. در اين مكان كه با نام بهشت گلف بازان نيز معروف مي باشد علاوه بر امكانات گلف 18 حفره اي و 9 حفره اي شرائط مناسبي براي انجام ورزشهاي آبي نيز وجود دارد. در اين مكان گردشگران تور آنتالیا اين شانس را خواهند داشت تا از نزديك طعم غذاهاي متنوع تركي را هم بچشند. شب هنگام هم از فضاهاي باز كه براي تفريحات تدارك ديده شده مي توانند لذت ببرند .

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

منطقه يانارتاش Yanartaş

يانارتاش اين منطقه در شمال شهر Olympos و در ارتفاع 300 متري از ساحل چيرالي قرار گرفته است. اساطير يوناني از اين منطقه به عنوان منطقه اي كه در آن قهرمان افسانه اي يونان بلروفون در آن سوار بر اسب بالدار خود پگاسوس جانوري با سري شير مانند بدني ببر مانند و دمي مار مانند كه از دهانش شعله آتش بيرون مي فرستاده را از پاي درميآورد ياد مي كنند. روميان اين منطقه را بدليل بخاري كه از زيرزمين متصاعد مي گردد و سبب بوجود آمدن منظره خاص در شب ميگردد به عنوان منطقه مذهبي به شمار مي آورده اند.

 

شهر باستانی المپیوس

شهر در قسمت جنوبي منطقه Mt.Tahtalı قرار دارد. اين شهر مملو از بوته هاي گل خرزهره و برگ مو مي باشد. احتمالاً دروازه معبدي كه در اين شهر وجود دارد در طول دوران ماركوس آريليوس (180-161ميلادي) بنا شده است. قسمتي از پل تآتر رومي موجود در اين منطقه از بقاياي دوران باستان محسوب ميشود. قدمت ديوارهاي بيروني و قلعه هايي كه در اطراف خليج قرار دارد به قرون وسطي بر مي گردد.

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

گردش در سواحل آنتالیا (ANTALYA BEACH)

علاوه بر اينها در سواحل گوينوک ، کمر، تکيراوا، اولمپيوس، از کاره کولين دنيا تا کستانتوس و پلاژهاي بل ديبي عناصر طبيعي لازم وجود دارد. پلاژهاي رشيدآوا و کونيا آلتي در غرب آنتاليا قرار دارد. در بخش هاي شرقي استان يک جلگه در ميان موازات کوه و دريا تشکيل شده است و به اين ترتيب در سواحل شني از آنتاليا تا نزديکي هاي قاضي پاشا کشيده شده پلاژهاي باشکوهي تشکيل گشته است.

در شرق آنتاليا هم پلاژهاي کونوو، بلک، لارا،کارپوزکالديران قرار دارد. در آنتاليا تعداد زيادي از پلاژهايي که برنده پرچم آبي شده اند وجود دارد.پرچم آبي نام جايزه اي است که از سوي اوقاف آموزش محيط زيست اروپا از اوايل سال 1987 براي بالا بردن کيفيت خدمات رساني پلاژها، تميزي آبهاي دريا و درياچه ها و سواحل به کشورها اعطا مي شود.

وجود خليج هاي کوچک ديدني و پلاژهاي طبيعي شني و نرم آنتاليا در کنار گرم شدن دريا و آب و هواي منطقه در ميان ماههاي مارس تا دسامبر باعث افزايش فصل توريسم دريا شده است.

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

ساحل غربي آنتاليا :

ساحل نور

سواحل شرقي آنتاليا :

سواحل ماسه هاي طلايي

 

پلاژها:

پلاژ کلئوپاترا
پلاژ اينجه کوم
پلاژ دئو
پلاژ اولاش
پلاژ سورقون
کورو پلاژ
پلاژ لارا

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

كسيك مناره Kesik Minare

به معنای مناره های بریده شده می باشد که در گذشته به عنوان کلیسا از آن استفاده می شده است. این اثر در واقع نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی ها تا به امروز را شامل می شود، می باشد. هنگامی که امپراتورها دریان در سال 130 بعد از میلاد در شهر (فاسیلین) از استان آنتالیا دیدن کرد بافتخار او دروازه ای با سه طاق و ستونهای تزئین شده بنا گردید. در آن زمان این دروازه تنها راه ورودی به شهر به شمار می آمد. امروزه دو برج دروازه و قسمتهایی از دیوار مربوطه را می توان در کنار بندرگاه مشاهده نمود.

 

شهر گمشده مایرا

اگر قصد سفر به عروس مدیترانه یعنی آنتالیا را دارید فراموش نکنید از شهر گمشده مایرا هم دیدن کنیداین شهر که در حد فاصل فینیکا و کاس در حومه آنتالیا قرار دارد، یک میراث فرهنگی واقعی است. این شهر باستانی به این جهت که سالها محل زندگی سانتا کلاز بوده، شهرت دارد و هر ساله در ششم دسامبر مراسمی برای یادبود او در این مکان برگزار میشود. از جمله جاذبه های دیدنی شگفت انگیز آنتالیا مایرا که به دِمره هم شناخته میشود عبارتند از ویرانههای تاریخی، کلیسا و خانه های سنگی.

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

منطقه كمر (KEMER)

اين منطقه در فاصله 42 كيلومتري شهر آنتاليا قرار دارد. در طول اين مسير 42 كيلومتري چشم اندازهاي بسيار زيبا وجود دارد. در شهر كمر اقامتگاهي احاطه شده با مناظر بديع و زيبا طراحي گرديده كه محيطي ايده آل را براي گذراندن تعطيلات گردشگران بوجودآورده است.تفرجگاه مجهزو ساحلي كمر به افراد علاقمند به ورزش هاي آبي از جمله قايقراني و دريانوردي اين امكان را ميدهد تا به خليج ها و سواحل بكر موجود در منطقه جنوبي شهر رفته و از مناظر ديدني آن لذت ببرند.اجناس ارائه شده در مراكز خريد اين شهر جهت تهيه هديه و سوغاتي بسيار مناسب مي با شد. در قسمت شمالي اين تفرجگاه در تور آنتالیا پله كانهائي تعبيه گرديده است كه شما را مستقيماً به ساحل متصل مي كند. ساحل منطقه كمر ساحلي با پرچم آبي است. (واژه پرچم آبي از سوي اتحاديه اروپا اعطا گرديده و درمعناي مناطقي كه داراي سواحل پاك و تميز هستند استفاده ميگردد.

 

پیست اسکی Tahtali

پیست اسکی Tahtali یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیاست که در شهر کمر واقع شده است.این پیست که در سال 2007 افتتاح شد یکی از زیبایی های جالب این منطقه است که در کنار دریا و شنا می توان از برف و اسکی هم استفاده کرد. این پیست دارای تله کابین بسیار مجهزی نیز می باشد که طول آن 4350 متر است و دومین تله کابین بزرگ دنیا محسوب می شود. تنوع یک عامل مهم برای مقصد هر توریستی است و تجربه متضاد کوه Tahtali و ساحل دریا در کمر یک شاهکار است!

مکان های دیدنی و تفریحی آنتالیا برای عید نوروز + تصاویر

برج ساعت (CLOCK TOWER)

برج ساعت هم نمادی دیگر از این شهر است که هم چنان در میدان کاله کاپیسی به عنوان سمبل صلابت و پایداری جای خود را در این شهر قدیمی حفظ کرده است. پارکهای آتاتورک و کاراعلی اوغلو با آن گلهای زیبا و رنگارنگ، آبهای درخشان اطراف خلیج و کوههای زیبا با مناظر نادر خود همگی وسیله ای است تا این شهر را در تور آنتالیا به یک تفریگاه زیبا و مشهور تبدیل نماید.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب