بلیط چارتر مشهد، محبوب ترین نوع بلیط!

بلیط چارتر مشهد، محبوب ترین نوع بلیط!

بلیط چارتر مشهد به شما کمک می‌کند تا با حداقل هزینه از حرم امام رضا و جاهای دیدنی مشهد دیدن کنید. سالانه میلیون‌ها نفر از این شهر مقدس و زیبا دیدن کنند. بسیاری از افراد به خاطر هزینه‌های سفر، سفرهای خود را به تعویق می‌اندازند. این در حالی است که با دانستن چند ترفند ساده، از جمله خرید بلیط چارتر، می‌توانید هزینه‌های سفر خود را تا حد بسیاری کاهش دهید. در این مقاله قصد داریم تا به شما درباره بلیط چارتر مشهد بگوییم. بلیط‌هایی ارزان که به شما کمک می‌کنند تا هزینه‌های سفرتان را تا حد بسیاری کاهش دهید و با حداقل هزینه سفر کنید. اگر عازم مشهد مقدس هستید، این مقاله برای شما بهترین خواهد بود.

 

جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

مشهد شهری بسیار زیبا با جاذبه‌های گردشگری منحصر‌به‌فرد و دوست‌داشتنی است. بسیاری افراد تصور می‌کنند که مشهد فقط یک شهر زیارتی بوده و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری ندارد. اگر اینطور تصور می‌کنید، باید بدانید که اصلاً مشهد را به درستی نمی‌شناسید. جاهای دیدنی مشهد بسیار بینظیر و دوستداشتنی هستند. در این بخش شما را با برخی از انواع جاهای دیدنی مشهد آشنا خواهیم کرد.

 

· شاندیز

شاندیز یکی از زیباترین جاهای دیدنی مشهد است. این منطقه ییلاقی در شمال‌غرب مشهد قرار دارد. در این منطقه می‌توانید از حضور در رستوران‌های مختلف لذت ببرید.

 

· آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

فردوسی، شاعر گران‌قدر و بلندآوازه ایران، در شهر طوس در نزدیکی مشهد به خاک سپرده شده است. آرامگاه فردوسی یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد به حسابه می‌آید که همه ساله هزاران نفر از آن دیدن می‌کنند. این آرامگاه در فاصله 30 دقیقه‌ای از شمال شهر مشهد قرار دارد.

 

· کلات نادری

کلات نادری از دیگر جاهای دیدنی مشهد است. این جاذبه در فاصله چند دقیقه‌ای از مشهد قرار دارد. بسیاری بر این باورند که گنج بزرگ نادر در این کلات واقع شده است.

 

سوغات مشهد

سوغات مشهد

سفر و سوغاتی دو عنصر جدانشدنی هستند. اصلاً مگر می‌شود به سفر رفت و سوغات نیاورد؟ سوغات نباید لزوماً برای دیگران باشد. حتی برای خودتان هم می‌توانید سوغات بیاورید. مثلاً مگر امکان دارد که به مشهد برویم و برای خودمان زعفران فرد اعلا نیاوریم؟ پس چه برای خودتان و چه برای دیگران اگر سوغات می‌خواهید، در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین انواع سوغات مشهد را به شما معرفی کنیم.

 

· زعفران

در نزدیکی شهر مشهد، مزارع زعفران بسیاری وجود دارند. این مزارع دارای بهترین کیفیت هستند. بسیاری از زعفران مشهد به کشورهای خارجی صادر می‌شود. زعفران مشهد بیتردید بهترین زعفران در تمام ایران به حساب میآید. کسانی که به مشهد سفر می‌کنند، حتماً برای خود و سایر دوستان خود زعفران سوغات می‌برند. زعفران را می‌توان مهم‌ترین سوغات مشهد دانست. بسیاری از برندهای مختلف، انواع زعفران بسته‌بندی را با کیفیت و قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهند. جالب است بدانید که برخی فروشگاه‌های مشهد، انواع زعفران را به‌صورت فله نیز می‌فروشند. این مغازه‌ها در بازار رضا و سایر مراکز خرید مهم مشهد حضور دارند.

 

· زرشک

زرشک از دیگر مهم‌ترین سوغات مشهد است. زرشک  پلویی مشهد و حتی زرشک آبی، جزو مهم‌ترین سوغات مشهد به حساب می‌آید. زرشک‌های مشهد پفکی، خوش‌رنگ و البته بسیار خوشمزه هستند. بسیاری از مسافران به‌عنوان سوغات مشهد، زرشک خریداری می‌کنند.

 

· ادویه

جالب است بدانید که انواع ادویه از دیگر سوغات مشهد به حساب می‌آید. مردم مشهد ادویه‌های خاص به خود را دارند که آن‌ها را با نام‌های مختلفی از جمله ادویه هفت رنگ می‌شناسند. این ادویه‌ها بسیار خوش‌طعم هستند و از آن‌ها در غذاهای مختلفی می‌توان استفاده کرد. انواع ادویه از جمله دارچین، گلپر، زردچوبه، زنجبیل، فلفل قرمز، فلفل سیاه و سماق نیز در مشهد ارائه می‌شوند که بسیار باکیفیت هستند.

 

بلیط چارتر مشهد چیست؟

خرید بلیط چارتر مشهد

زمانی که یک شرکت هوایی تاریخ و ساعتی را برای پرواز خود مشخص می‌کند، تحت هر شرایطی در زمان مقرر باید پرواز را انجام دهد. حتی اگر فقط یک مسافر در پرواز حضور داشته باشد، باید پرواز انجام شود. از طرفی ایرلاین‌ها یک سری هزینه‌های ثابت را برای پرواز پرداخت می‌کنند. این هزینه‌ها شامل سوخت، حقوق پرسنل، بیمه مسافرتی، تعمیر و نگهداری هواپیما و … می‌شود. این هزینه فارق از اینکه مسافران به حد نصاب رسیده‌اند یا اینکه صندلی خالی در هواپیما وجود دارد، باید پرداخت شوند. به همین خاطر در صورتی که حتی یک صندلی خالی در هواپیما وجود داشته باشد، این موضوع به ضرر ایرلاین خواهد بود.

 

به این ترتیب در صورتی که صندلی خالی در هواپیما وجود داشته و کمتر از 48 ساعت به زمان پرواز مانده باشد، ایرلاین‌ها برای جذب مسافران، تخفیف‌های ویژه‌ای را روی بلیط‌های خود اعمال می‌کنند. هرچه به زمان پرواز نزدیکتر شوید.، این تخفیفها بیشتر خواهند شد. به این ترتیب با حداقل هزینه می‌توانید پرواز کنید و از سفر خود لذت ببرید.

 

تفاوت بلیط چارتر با بلیط معمولی چیست؟

بلیط چارتر مشهد با بلیط معمولی چه تفاوتی دارد

قطعاً این سؤال در ذهن شما به وجود می‌آید که تفاوت بلیط چارتر با بلیط معمولی چیست؟ بسیاری افراد تصور می‌کنند که اگر بلیط چارتر تهیه کنند، خدماتی نامناسب دریافت می‌کنند. این موضوع کاملاً اشتباه است. در حقیقت حتی شماره صندلی مسافرانی که بلیط چارتر دارند با افرادی که دارای بلیط معمولی هستند تفاوت نخواهد داشت. شماره صندلی مسافران بعد دریافت کارت پرواز مشخص می‌شود. پس این موضوع هیچ ارتباطی به شماره صندلی ندارد. مسافرانی که دارای بلیط چارتر هستند، همان خدماتی که سایر مسافران در همان کلاس پروازی دریافت می‌کنند را دریافت خواهند کرد. پس نگران دریافت خدمات نامناسب نباید باشید.

 

تنها تفاوت بین بلیط چارتر و بلیطهای معمولی این است که زمان کافی برای برنامهریزی سفر نخواهید داشت. در حقیقت باید همیشه به‌دنبال بلیط‌هایی بگردید که 24 الی 48 ساعت به زمان پرواز آن‌ها باقی مانده است. پس زمان کافی برای بستن چمدان و برنامه‌ریزی سفر نخواهید داشت. البته این موضوع هم راه چاره دارد. شما می‌توانید ابتدا برنامه‌ریزی سفرتان را انجام دهید و در آخرین مرحله به‌دنبال پروازهای چارتری بگردید. اگر پرواز چارتر مشهد نصیبتان شد که چه بهتر و اگر موفق نشدید، می‌توانید با پروازهای معمولی سفر کنید.

 

روش خرید بلیط چارتر مشهد

چگونگی خرید بلیط چارتر مشهد

خرید بلیط هواپیما با تخفیف ویژه می‌تواند بسیار شیرین باشد. پس همه ما قطعاً به این موضوع علاقه داریم که بلیط هواپیما با تخفیف خریداری کنیم. برای خرید بلیط چارتر مشهد اول از همه که باید دوران کم‌تردد را انتخاب کنید. برای مثال در دوران پرتردد همانند ایام مذهبی، یافتن بلیط معمولی هم کار دشواری می‌شود. پس صندلی خالی وجود نخواهد داشت که بخواهید آن را به‌صورت چارتر خریداری کنید. در دوران کم‌تردد باید ابتدا به سایت یک شرکت مسافرتی همانند ره بال آسمان مراجعه کنید. پس از آن در بخش پروازهای داخلی، بهدنبال پروازهایی بگردید که کمتر از 2 روز به زمان حرکت آنها باقی مانده است. بلیط‌های چارتری با لیبل چارتر به فروش می‌رسند. این لیبل را می‌توانید کنار نام پرواز مشاهده کنید. در صورتی که لیبل سیستمی به چشم بخورد، نشان می‌دهد که پرواز به‌صورت سیستمی است و چارتری نیست؛ اما اگر لیبل چارتری را مشاهده کنید، یعنی پرواز با قیمت کمتر و به‌صورت چارتری ارائه می‌شود.

 

مراکز خرید مشهد

مراکز خرید مشهد

مشهد یک شهر بسیار بزرگ است. این شهر جمعیت بسیاری دارد و میلیون‌ها نفر گردشگر داخلی و خارجی همه ساله از این شهر دیدن می‌کنند. به همین خاطر صنعت گردشگری باعث رونق اقتصاد مشهد شده است. به دلیل وجود گردشگران، مراکز خرید بسیاری در مشهد وجود دارند. برخی از این مراکز خرید جزو بهترین و بزرگترین مراکز خرید در تمام ایران هستند. در این بخش شما را با برخی انواع مراکز خرید معروف مشهد آشنا خواهیم کرد.

 

· بازار رضا

بازار رضا را می‌توان مهم‌ترین و معروف‌ترین بازار در تمام مشهد دانست. قدمت این بازار به دوران پهلوی باز می‌گردد. بازار رضا در نزدیکی حرم قرار دارد. این بازار به‌صورت دو طبقه بنا شده است. البته طبقه بالایی بیشتر به مغازه‌های خدماتی اختصاص دارد و کمتر کسی از آن دیدن می‌کند. این بازار به‌صورت یک مستطیل طولانی است. در این بازار انواع فروشگاه سوغات، ادویه، انگشتر و … حضور دارند. این بازار برای خرید سوغات مشهد بهترین گزینه محسوب می‌شود.

 

· مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مجتمع الماس شرق

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد از جمله معروف‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید. این مرکز خرید را به شکل یک الماس بزرگ طراحی کرده‌اند. به همین خاطر آن را با نام مرکز خرید الماس شرق می‌شناسند. مجتمع تجاری الماس شرق مشهد در 6 طبقه ساخته شده است و بیش از 1500 واحد تجاری در آن فعالیت می‌کنند. در بخش بالایی آن می‌توانید از شهربازی دیدن کنید و حسابی سرگرم شوید.

 

· مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد در برجی 34 طبقه قرار دارد. این برج یکی از مرتفع‌ترین برج‌ها در تمام شرق ایران به حساب می‌آید. مرکز خرید آرمیتاژ مشهد از جمله لوکس‌ترین و گران‌ترین مراکز خرید ایران به حساب می‌آید. اگر قصد خرید بسیار لوکس و لاکچری در مشهد دارید، سری به این مرکز خرید بزنید.

 

کجا در مشهد اقامت کنیم؟

هتل های مشهد

مشهد به دلیل حضور گردشگران داخلی و خارجی فراوان، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری دارد. در اصل در هر کوچه و خیابان مشهد که سرک بکشید، یک هتل و مسافرخانه مشاهده می‌کنید؛ اما بهترین گزینه برای اقامت در مشهد کدام است؟ در این بخش با ما همراه باشید تا بهترین هتل‌های مشهد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

· هتل مجلل درویشی

هتل مجلل درویشی یکی از بهترین هتل های مشهد است. بسیاری از مسافران این هتل را به‌عنوان بزرگترین هتل مشهد می‌شناسند. هتل مجلل درویشی در فاصله 30دقیقه‌ای از حرم با پای پیاده قرار دارد. هتل مجلل درویشی را به سبکی بسیار خاص و دوست‌داشتنی طراحی کرده‌اند. فضای داخل آن دارای تزئینات کلاسیک است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. هتل مجلل درویشی در ساختمانی 25 طبقه واقع شده است. این هتل تنها هتل آتریوم در شرق کشور محسوب می‌شود. به هتل‌هایی که دارای فضای باز میانی هستند، هتل آتریوم گفته می‌شود. در این هتل می‌توانید بین انواع مختلف اتاق یکی را انتخاب کنید. این هتل جزو گران‌ترین هتل‌های مشهد نیز به حساب می‌آید.

 

· هتل مدینه الرضا

هتل مدینه الرضا در ابتدای خیابان شیرازی قرار دارد و با پای پیاده در عرض کمتر از 10 دقیقه می‌توانید خودتان را حرم مطهر برسانید. این هتل در فاصله 150 متری از حرم قرار دارد. هتل مدینه الرضا جزو شیک‌ترین هتل‌های مشهد به حساب می‌آید. وقتی که در بخش لابی این هتل قرار داشته باشید و سرتان را بالا بگیرید، متوجه اوج عظمت آن خواهید شد. این هتل جزو هتل‌های لوکس 5 ستاره است که بهترین امکانات را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. در این هتل می‌توانید از امکاناتی همچون سالن بدنسازی، استخر، سالن ماساژ و … بهره‌مند شوید. همچنین باید بدانید که این هتل تنها هتلی در مشهد است که رستوران گردان در طبقه بالایی خود دارد.

 

· هتل قصر طلایی

هتل قصر طلایی از دیگر برترین هتل‌های مشهد است. این هتل در فاصله 10دقیقه‌ای از حرم مطهر قرار دارد. هتل قصر طلایی 8 رستوران با منوهای مملو از غذاهای ایرانی و فرنگی دارد که نقطه تمایز آن به حساب می‌آید. این رستواران انواع امکانات از جمله استخر، سالن ورزشی، سونا، جکوزی و… را نیز در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. هتل قصر طلایی در خیابان امام رضا قرار دارد و دارای دسترسی بسیار مناسبی به مراکز خرید مشهد است. این هتل را می‌توان جزو لوکس‌ترین هتل‌های مشهد دانست.

 

خب دوستان عزیز، با سیر تا پیاز سفر شهر زیبای مشهد آشنا شدید. حالا هم جاهای دیدنی مشهد را می‌شناسید و هم با مراکز خرید آن آشنایی دارید. هتل‌ها را هم به‌خوبی می‌شناسید و می‌توانید بهترین سوغات مشهد را تهیه کنید. با کمک بلیط چارتر مشهد چیست؟ هم که می‌توانید با کمترین هزینه از این شهر زیبا دیدن کنید. پس برای سفر به این شهر زیبا حسابی آماده هستید و فقط باید چمدان خود را ببندید و بلیط چارتر مشهد را از ره بال آسمان که بزرگترین چارتر کننده پرواز مشهد است، رزرو کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب