در سفر استانبول کدام آهنگ ها را بشنویم؟

در سفر استانبول کدام آهنگ ها را بشنویم؟

شنیدن موسیقی یکی از کارهایی است که همه ما در زمان‌های مختلف آن را انجام داده و از آن لذت می‌بریم. موسیقی خوب می‌تواند حال ما را بهتر کند، به ما آرامش داده و یا ما را را پر انرژی‌تر و سرزنده‌تر کند. یکی از زمان‌هایی که ما دنبال یک لیست پخش خوب می‌گردیم، قبل از سفر است. بسیاری از افراد دوست دارند، در حین سفر به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش داده و لذت سفر را چند برابر کنند. بنابراین فرقی نمی‌کند که شما به دنبال خرید بلیط استانبول به تهران یا یک سفر زمینی داخلی باشید، موسیقی می‌تواند حال شما در سفر را بهتر کند.

 

شنیدن موسیقی در سفر چه مزایایی دارد؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شنیدن موسیقی حین سفر چه مزایایی برای شما خواهد داشت؟ موسیقی مراکز لذت در مغز را فعال کرده و باعث ترشح دوپامین در آن می‌شود. از این رو شما با گوش دادن به موسیقی از فضا و یا طول سفر لذت بیشتری بوده و احساس خوشایندتری خواهید داشت.

 

فرقی نمی‌کند که در جاده رانندگی کنید و یا بعد از خرید بلیط استانبول سوار هواپیما شده‌اید و ترس از پرواز دارید، گوش دادن به یک موسیقی خوب باعث می‌شود که هورمون کورتیزول که مربوط به استرس است، در بدن کمتر ترشح شود و میزان اضطراب شما در طول سفر کاهش پیدا کند.

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوش دادن به موسیقی می‌تواند باعث افزایش آنتی بادی‌های تقویت کننده ایمنی بدن و گلبول‌های قرمز باشد. از این رو در طول سفر شما سیستم ایمنی بدنتان را نیز تقویت کرده و احتمال مریض شدن شما کمتر است.

 

براساس یک مطلب چاپ شده توسط Pubmed ، گوش دادن به موسیقی می‌تواند بر نحوه رانندگی و خلق و خوی راننده نیز تاثیر مثبت بگذارد. بنابراین می‌توانید رانندگی مطمئن‌تر و کم دردسرتر داشته باشید.

سفر به استانبول

مضرات گوش دادن به موسیقی در سفر

در بخش بالا با فوایدی که گوش دادن به موسیقی در سفر دارد، آشنا شدیم. اما آیا این کار معایبی نیز برای ما به دنبال خواهد داشت. گفتنی است که این مضرات با توجه به چگونگی سفر شما می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال برخی از آهنگ‌ها هنگام پخش باعث کاهش تمرکز می‌شوند. این مساله در هنگام سفر با ماشین می‌تواند دردسرساز باشد اما در سفر با هواپیما و تهیه بلیط استانبول به تهران مشکلی برای شما نخواهد داشت.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که حدود 93 درصد افراد هنگام رانندگی کردن در بزرگراه آهنگ مورد علاقه خود را با صدای بلند گوش می‌کنند. این کار زمان واکنش راننده به اتفاقات را تا 20 درصد کاهش می‌دهد. در نتیجه احتمال بروز تصادف و مشکلات دیگر افزایش پیدا می‌کند.

 

گوش دادن مداوم به آهنگ به خصوص با صدای بلند و یا با هندزفری، باعث می‌شود که شما نتوانید در طول شب به خوبی و به اندازه کافی بخوابید. در واقع گوش دادن زیاد به موسیقی بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی زیادی خواهد گذاشت.

 

برخی از آهنگ‌ها در ژانرهایی هستند که ممکن است شما را هیجان زده کرده و به پیروی از آن‌ها به طور ناخودآگاه کارهایی انجام دهید. برای مثال سرعت خود را افزایش داده و یا دست‌های خود را از فرمان رها کرده و تکان دهید. بسیاری از افراد نیز هنگام پخش موسیقی مورد علاقه‌شان با آن همخوانی می‌کنند. این کار نیز می‌تواند تا حد زیادی تمرکز شما را بهم بزند.

 

در انتخاب موسیقی هنگام سفر به چه نکاتی توجه کنیم؟

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، ما قبل از سفر آهنگ‌های مورد علاقه‌مان را جمع بندی می‌کنیم تا هنگام سفر زمانی را برای پیدا کردن آهنگ‌ها هدر ندهیم. اما چه آهنگ‌هایی مناسب کدام سفر است؟ انتخاب نوع اهنگ تا حد زیادی به چگونگی سفر شما بستگی دارد. برای مثال گوش دادن به موسیقی‌های آرامش بخش حین سفر با خودرو می‌تواند باعث خواب آلودگی شما شود، در حالی که این آهنگ برای گوش دادن در هواپیما و بعد از خرید بلیط استانبول یا هر شهر دیگر عالی است.

سفر به استانبول

همچنین همان طور که در بالا نیز اشاره شد، برخی از آهنگ‌ها بسیار هیجانی بوده و ممکن است باعث حواس پرتی هنگام رانندگی شود. تحقیقات نشان می‌دهد که موسیقی‌هایی با شدت صدای 120 تا 130 دسی بل می‌تواند بر روی تمرکز و دقت افراد تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

 

نکته بعدی آن که شما موسیقی را خودتان تنهایی با هندفزری گوش می‌دهید و یا در خودرو برای همه پخش می‌شود. در حالت دوم شما باید نظرات و سلیقه همه افراد را در نظر داشته باشید.

 

در سفر به استانبول چه آهنگ‌هایی گوش کنیم؟

بعد از تهیه بلیط استانبول به تهران و یا برعکس شما می‌توانید یک گلچین از تمامی آهنگ‌های مورد علاقه‌تان انتخاب کرده و آن را در طول سفر گوش کنید. بهتر است دور آهنگ‌های غمگین را خط بکشید، زیرا حال و هوای سفر شما را غمگین خواهد کرد. همچنین بهتر است هنگامی که از مکان‌های گردشگری بازدید می‌کنید، تنها معطوف به لذت بردن از لحظه حال باشید و گوش دادن به موسیقی را به یک زمان دیگر موکول کنید.

جدیدترین مطالب