آیا وبسایت من به گواهی SSL نیاز دارد؟

آیا وبسایت من به گواهی SSL نیاز دارد؟

آیا وبسایت من به گواهی SSL نیاز دارد؟

اگر شغل شما مرتبط با یک وب سایت باشد، شاید افراد باتجربه به شما پیشنهاد خرید SSL را داده باشند و نام آن برایتان آشنا باشد.گواهی SSL، با افزایش روزافزون استفاده از سایت های متعدد و وابستگی اغلب کارهای روزانه به اینترنت، سودجویانی که در پی کسب منافع خود و کلاه برداری از وبسایت های مختلفی مانند فروشگاه های اینترنتی و… هستند را از رسیدن به هدف خود، باز میدارد. خرید گواهی SSL و استفاده از سایت هایی که اتصال امنی دارند، بیشتر مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت.گواهی امنیتی SSL، برای سایت هایی که انتقال اطلاعات به صورت ایمن در آن بسیار مطرح است و سایت هایی که افراد ملزم به واردکردن اطلاعات شخصی یا اطلاعات کارت های بانکی خود هستند، بسیار مهم وضروری می باشد. فراهم کردن یک محیط امن برای بازدیدکنندگان سایت، باعث استفاده مجدد آن ها از سایت می شود و از سرقت اطلاعات آن ها جلوگیری می کند.

 

گواهی SSL چیست؟

برای درک بهتر موضوع و فهم اینکه آیا خرید SSL برای یک سایت ضروری است یا خیر، باید بفهمیم که گواهینامه SSL چیست؟ یک گواهی امنیتی اس اس ال، داده هایی را که از کامپیوتر کاربر به وب سایت موردنظر می رود را رمزگذاری می کند. بنابراین هر بار که کاربر اطلاعاتی را وارد سایت شما می کند،SSL این اطمینان را می دهد که اطلاعات وارد شده می تواند به‌طور ایمن از مرورگر به وب سرور منتقل شود. برای نمونه در سایت فروشگاه های اینترنتی که کاربر برای خرید لازم است اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کند، اهمیت خرید گواهی SSL نمایان می شود، زیرا اگر اطلاعات کاربر در اختیار کلاه‌برداران قرار بگیرد، آن فرد دیگر به وب سایت آن فروشگاه مراجعه نخواهد کرد و مشکلات دیگری برای صاحبان وب سایت به دنبال خواهد داشت.

آیا وبسایت من به گواهی SSL نیاز دارد؟

شاید اعتماد مشتریان مهم ترین سرمایه افرادی که کسب وکار آنلاین دارند، باشد. استفاده از آنتی ویروس ها و فایروال ها تا حدودی از اطلاعات سیستم ها محافظت می کنند اما برای اینکه اطمینان بیشتری حاصل شود، خرید SSL برای وب سایت ضروری است، با این کار هم اعتبار سایت بالا می رود و هم استفاده مستمر افراد از سایت تضمین خواهد شد.

 

آیا وب سایت من نیاز به گواهی SSL دارد یا خیر؟

اگر وب سایتی فاقد گواهی SSL باشد، ابتدای نشانی آن بر روی نوار بالای مرورگر به صورت http نمایش داده می شود، درحالی‌که وب‌سایت‌هایی که دارای رمزگذاری هستند، https را در مرورگرهای کاربران نشان می دهند. اگر وب سایت شما دارای صفحه ورود به سیستم است، یعنی اگر کاربران با نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه شخصی خود می شوند، لازم است که نام کاربری و رمز عبور آن ها محافظت شود و در اختیار هکر ها قرار نگیرد. دسترسی هکرها به صفحه شخصی مدیران سایت ممکن است حتی باعث حذف سایت شود. بنابراین خرید SSL برای سایتی با صفحه ورود کاربران، ضروری است.

 

صفحه ورود کاربرد

اگر سایت شما فرم هایی را به کاربران ارائه می دهد که شامل اطلاعات شخصی و حساس آن هاست (مانند اطلاعات هویتی، آدرس ها، شماره تلفن ها، داده های بانکی)، داشتن گواهی SSL ضروری است. اطلاعات وارد شده در هر قسمت از سایت به یک سرور منتقل می شود یا در جایی ذخیره می شود، بدون این گواهی، این فرم ها به راحتی حتی برای مبتدی ترین هکرها قابل رهگیری خواهند بود. جلوگیری از سرقت داده های کاربران یک سایت وظیفه مهمی است که صاحبان سایت ها نباید از آن غافل شوند.

 

باید توجه داشت همه افرادی که سایت های تجاری دارند، نیاز به خرید SSL ندارند. گاهی ممکن است کاربر یک سایت پس از تکمیل خرید، به منظور پرداخت به سایت دیگری ارجاع داده شود تا پرداخت را در آن سایت انجام دهد. در این صورت اطلاعات کاربر در سایت پذیرنده پردازش می شود و داشتن گواهی SSL برای سایت پذیرنده کافی است و نیاز نیست که سایت اصلی آن را داشته باشد.

 

گوگل چگونه به دیدن شدن سایت های ایمن کمک می کند؟

آیا وبسایت من به گواهی SSL نیاز دارد؟

گوگل اخیراً تدابیر سخت گیرانه ای را در قبال سایت های ناامن اتخاذ کرده است. مرورگرهای معروفی مانندChrome و Firefox در سایت های که حاوی فرم هایی برای ورود اطلاعات شخصی است، اخطارهایی مبنی بر ناامن بودن سایت هایی که باhttps شروع نمی شوند، برای کاربران نمایش می دهند. منطقی است افراد حاضر به استفاده از سایتی که احتمال سرقت اطلاعات آن ها را افزایش می دهد، نباشند. این اخطارها تاثیر بسیار منفی ای در روند مشتری یابی خواهد داشت. بنابراین خرید SSL می تواند در جلب اعتماد کاربران تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

همچنین وقتی کاربر کلمه ای را در گوگل جست وجو می کند، سایت ها بر اساس رتبه بندی خود به ترتیب نمایش داده می شوند و طبیعی است که سایت هایی که در ابتدای لیست جست و جو قرار دارند، بازدید بیشتری داشته باشند. گوگل به سایت های حاوی گواهی SSL رتبه بالاتری می دهد و این سایت ها در رده‌بالاتری نسبت به سایت های فاقد SSL نمایش داده خواهند شد. بنابراین یافتن سایت هایی که گواهی SSL دارند، آسان تر و بازدید و درآمد آن ها نیز به مراتب بالاتر خواهد بود.

 

انواع مختلف SSL

آیا وبسایت من به گواهی SSL نیاز دارد؟

اولین نکته‌ای که در خرید SSL باید به آن توجه داشت این است که فرد به چه نوع گواهی اس اس الی نیاز دارد؟ هر وب سایت بنابر کاربردی که دارد به نوع خاصی از این گواهی ها نیاز دارد. بعضی از این گواهینامه های امنیتی، تنها یک دامنه یا زیردامنه و بعضی از آن ها چندین دامنه را تحت پوشش قرار می دهند. دسته بندی دیگر این گواهی ها، بر اساس اختصاصی یا اشتراکی بودن آن هاست. هر دو نوع SSL اختصاصی و اشتراکی هدف اصلی این گواهی ها را برآورده می کنند یعنی هر دو داده ها را به صورت رمزگذاری شده از طریق شبکه انتقال می دهند. اینکه از گواهی امنیتی اس اس ال بصورت مشترک استفاده کنید یا اختصاصی، به نیازهای خاص شما و همچنین مبلغی که می توانید هزینه کنید، بستگی دارد. یکی از تفاوت های اصلی در استفاده از SSL مشترک یا اختصاصی نحوه نمایش URL برای بازدیدکنندگان شماست.

 

نتیجه

خرید SSL برای وبسایت های فعال در زمینه کسب و کار های آنلاین بسیار ضروری است. داشتن گواهی SSL حتی اگر در سایت شما کاربران ملزم به ورود اطلاعات خود نباشند، برای دیده شدن در گوگل بسیار حیاتی می باشد. بسیاری از مراجع قانونی این گواهی ها را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. صاحبان سایت ها می توانند با خرید SSL موردنیاز خود، از مزایایی مانند افزایش امنیت سایت، افزایش امنیت اطلاعات کاربران و جلب اعتماد آن ها و کسب رتبه بالا در گوگل بهره مند شوند.

جدیدترین مطالب