لیست بهترین روان کننده های صنعتی از نگاه پیشگامان شیمی

لیست بهترین روان کننده های صنعتی از نگاه پیشگامان شیمی

در این مقاله از سایت سماتک قصد داریم با نگاهی متفاوت از سایر محتواهای سایت به موضوع روان کننده های صنعتی بپردازیم. آیا نیاز هست این مقاله را بخوانید؟ در پایان این مقاله به چه اطلاعاتی دست پیدا میکنید؟ ما قصد داریم در این مقاله 5 محصول مهم درباره روان کننده های صنعتی را به شما معرفی کنیم. این محتوا توسط تیم تخصصی پیشگامان شیمی وارد کننده مواد اولیه شیمیایی در ایران نوشته و در اختیار شما کاربران عزیز قرار میگیرد.

 

انواع روان کننده های صنعتی، نقش آن ها در بهره وری صنایع

تفاوتی ندارد که در چه صنعتی فعالیت می­کند، به هر حال استفاده از روان کننده های صنعتی موجب بهره­وری و سودآوری شما خواهد شد. احتمالاً اگر در زمینه اطلاعات کاملی نداشته باشید، با سؤالات زیر در ذهن خود مواجه خواهید شد:

 

منظور از بهره­ وری با استفاده از روان کننده­ ها چیست؟

 

کدام یک از روان کننده ­ها نقش مهم­تری در صنایع دارند؟

 

برای پیشرفت عملکرد تجاری­مان، چگونه باید روان کننده­ صنعتی مناسبی را تهیه کنیم؟

 

در این مطلب، به پاسخ تمامی این پرسش­ها خواهید رسید. علاوه بر افزایش آگاهی­تان در این زمینه، خواهید دانست که تهیه روان کننده­ها باکیفیت و مرغوب، کار چندان سخت و پیچیده­ای نخواهد بود.

 

روان کننده های صنعتی و نقش آن ها در بهره وری

Lubricants یا همان روان کننده­ها در واقع به موادی گفته می­شود که از فرسودگی قطعات فلزی متحرک جلوگیری کرده و اصطکاک را نیز کاهش می­دهند. تنها کافی است مقداری از روان‌کنندة مورد نظر بین قطعات قرار گیرد. معمولاً با وجود یک لایه نازک، به راحتی اهداف مورد نظر عملی می­شوند. روان کننده­ها می­توانند از مواد آلی، ارگانیک یا سنتزی باشند.

 

بسیاری از صنایع، به منظور اطمینان خاطر از حرکت درست و صحیح قطعات یک دستگاه، از روان کننده های صنعتی استفاده می­کنند. همان طور که بیان کردیم، اصلی‌ترین نقش این مواد کاهش اصطکاک است. در نتیجه ماشین آلات ماندگاری و طول عمر بیش­تری خواهند داشت. اصطکاک میان سطوح، باعث ایجاد گرما می­شود. روان کننده­ها به منظور خنک سازی و کاهش مقاومت الکتریکی در برخی موارد، از خرابی دستگاه­ها جلوگیری می­کنند.

 

همچنین روان کننده­ها موجب می­شوند که در طول زمان استفاده از ماشین آلات، قطعات دچار زنگ زدگی و خوردگی نشوند.

 

1-پارافین مایع

پارافین مایع که در صنعت مورد استفاده قرار می­گیرد، تشکیل شده از مخلوط زنجیره­های کربن کوتاه و هیدروکربن­های اشباع شده حلقوی است. مهم­ترین ویژگی این ماده پایداری بالای آن است و همین ویژگی باعث شده است که در بسیاری از صنایع کاربردی باشد.

 

از جمله مهم­ترین کاربردهای این ماده در صنایع، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

• جهت روغن کاری تیغه­هایی که وظیفه­شان برش کاغذ است، استفاده می­شود.

• این مایع را به عنوان یک جزء بسیار مهم از فیلتر هوا می­دانند. به خصوص فیلترهایی که در زیر آب هستند.

• در ماشین آلات نیز، از این ماده به عنوان یک مایع هیدرولیک استفاده می­شود.

لیست بهترین روان کننده های صنعتی از نگاه پیشگامان شیمی

به طور کلی در صنایعی همچون لاستیک ­سازی، نساجی، کابل ­سازی، باطری­ سازی، صنایع ریخته­گری، دفاعی، ساخت و تولید سیمان و بسیاری صنایع دیگر از این روان کننده کاربردی استفاده می­شود.

 

از کجا پارافین مایع بخریم؟

در پاسخ به سوال یکی از کاربران که پرسیده بودند: از کجا پارافین مایع بخریم ، شما میتوانید جهت خرید پارافین مایع خوراکی میتوانید با همکاران ما در واحد فروش شرکت پیشگامان شیمی در ارتباط باشید

 

2-روغن سیلیکون

از مهم‌ترین مشخصات روغن سیلیکون، می­توان به خاصیت روان کنندگی و پایداری حرارتی بالای آن اشاره کرد. انواع مختلفی از این مایع در دسترس است. تفاوت آن­ها مربوط به طول زنجیره، جرم مولکولی، توزیع اندازة زنجیره و ساختار گروه جانبی هر کدام از آن­ها است. در حال حاضر، روغن سیلیکون با غلظت­های متفاوتی از جمله 100، 350، 1000 و … به فروش می­رسد.

 

3-روغن سیلیکون 1000

روغن سیلیکون 1000 در برابر دمای بسیار پایین یا بالا، مقاومت فوق ‌العاده‌ای دارد؛ بنابراین می­توان گفت که در طیف وسیعی از دما، انعطاف­پذیری بالای این روغن از مهم­ترین مشخصه­های آن است. در برابر خرابی که توسط برش مکانیکی ایجاد شود، مقاومت بالایی دارد. به طور کلی با دما، تغییر ویسکوزیته بسیار کمی داشته و به دلیل مقاومت عالی در برابر سرما و گرمای عالی، سال­ها است که به عنوان یکی از روان کننده­های ایده آل شناخته می­شود.

 

از کاربردهای این روغن می­توان به مواردی همچون

• استفاده در قالب­های سیلیکونی

• مراقبت از سطوح به عنوان روغن جلا

• استفاده در دستگاه­های چاپ دیجیتال

• روانکاری تردمیل

• روغن کاری حلقه­های o

• سوپاپ­ها

• واشرها

• و … اشاره کرد.

 

شما میتوانید جهت خرید روغن سیلیکون 1000 و سایر گرید های روغن سیلیکون با واحد فروش ما تماس بگیرید

لیست بهترین روان کننده های صنعتی از نگاه پیشگامان شیمی

4-روغن سیلیکون 350

کشش سطحی بسیار پایین، چسبندگی بسیار متغیر، عامل دی‌الکتریک بسیار عالی از ویژگی­های روغن سیلیکون 350 است. به طور کلی این روغن در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می­گیرد. این روغن در اتانول، متانول، آب، مواد سوزاننده، اسیدهای رقیق، گلیسیرین نامحلول و روغن­های معدنی و گیاهی نامحلول است. همچنین در هیدروکربن­های معطر، هگزان، کلرو هیدروکربن‌ها، استرها، اترها و کتون­ها به حالت حلول است. در کل به دلیل ساختار شیمیایی که دارد از ویژگی­ها و مشخصات خاصی برخوردار است. همین مشخصات، این روغن را از مواد آلی دیگری همچون روغن­های معدنی متمایز کرده است.

 

از کاربردهای این روغن، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

• در صنایع پتروشیمی و شیمیایی به عنوان رسانای انتقال گرما استفاده می­شود.

• به عنوان یک ماده خنک کننده دی‌الکتریک، ضد فلورانس و روان کننده استفاده می­شود.

• جهت مراقبت از سطوح و مصالح ساختمانی به عنوان یک پوشش محافظتی قابل استفاده است.

• …

لیست بهترین روان کننده های صنعتی از نگاه پیشگامان شیمی

شما میتوانید جهت تهیه و خرید روغن سیلیکون 350 با واحد فروش شرکت پیشگامان شیمی در ارتباط باشید

 

5-سیلیکون امولوشن

سیلیکون امولوشن یکی دیگر از انواع سیلیکون­ها است که کاربردهای بسیار گسترده­ای در صنایع مختلف دارد. آن چه که در مورد این ماده اهمیت دارد، مقدار روغن محلول شده یا میزان آب موجود در آن نیست، بلکه مقدار ماده امولوشن کننده اهمیت دارد. ین ماده به راحتی قابل استفاده است. نسبت به دیگر سیستم­های مبتنی بر حلال، با محیط زیست سازگاری بیش­تری دارد.

لیست بهترین روان کننده های صنعتی از نگاه پیشگامان شیمی

کاربردهای این ماده در صنعت عبارت است از:

• به عنوان یک عامل آنتی استاتیک و همچنین روانکاری در صنعت چاپ و کاغذسازی کاربرد دارد.

• به منظور محافظت در برابر رطوبت و بهبود آبگریزی در ورمیکولیت، پرلیت، خاک رس و دیگر مصالح ساختمانی استفاده می­شود.

• جهت آبگریزی، افزایش حس و کاهش نیاز به اتو در صنعت نساجی کاربرد دارد.

• برای مقاومت، محافظت، پخش شدن و براق شدن در پاک کننده­های خانگی و پولیش­های خودرو استفاده می­شود.

• به عنوان عامل رهاسازی در تولید ظروف سرو پلاستیکی و سینی­های غذا استفاده می­شود.

• به عنوان ماده­ای روان کننده و رهاکننده در صنعت پلاستیک و لاستیک سازی کاربردی است.

 

برای خرید سیلیکون امولشن با درصد های سیلیکون امولشن 60 درصد میتوانید با واحد فروش مواد شیمیایی شرکت پیشگامان شیمی در ارتباط باشید

 

روان کننده های صنعتی را متناسب با نیاز خود خریداری کنید

همان طور که دیدید در صنایع مختلفی از روان کننده­ها استفاده می­شود. نکتة مهمی که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب صحیح آن­ها است. به خصوص اگر برای اولین بار قصد انجام این کار را داشته باشید، مطمئناً کمی این موضوع برایتان چالش برانگیز خواهد بود. جای نگرانی نیست، راه حلی را در ادامه ارائه می­دهیم که به آسانی این چالش­ها را از پیش رویتان برمی­دارد.

 

بدون اغراق باید بگوییم که به منظور بهبود عملکرد، سودآوری و بهره­وری، تهیه روان کننده­ها و استفادة صحیح از آن­ها در حوزه کسب و کار صنعتی که در آن هستید، حیاتی است. تلاش کردیم تا حد زیادی اطلاعات کاربردی در رابطه با انواع آن­ها در اختیارتان قرار دهیم. به هر حال پیشنهاد می­شود، پیش از خرید بررسی دقیق­تری داشته باشید و با کمک افراد متخصص و باتجربه در این زمینه، مطمئن شوید که روان‌کنندة مناسبی را انتخاب نموده­اید.

 

شرکت پیشگامان شیمی عرضه کننده انواع روان کننده های صنعتی

اکنون دیگر می­دانید روان کننده­ها با کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می­گیرند. در صورتی که قصد دارید بهره­وری و سودآوری بیش­تری در حوزه فعالیتی خود داشته باشید، لازم است نسبت به تهیه روان کننده­ها اقدام نمایید.

 

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در این زمینه داشته باشید، می­توانید از تیم متخصص شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی کمک بگیرید. پیشگامان شیمی با بیش­تر از 20 سال سابقه، اکنون به عنوان یکی از قدیمی­ترین و برترین تأمین کنندگان مواد اولیه شیمیایی فعالیت می­کند. رضایت مشتریان در گرو تجربه و تخصص بالای کارکنان این شرکت است.

 

جهت تهیه انواع روان کننده های صنعتی از جمله پارافین، سیلیکون 350، 1000، امولوشن و … می­توانید از طریق سایت فروش پیشگامان شیمی به راحتی ثبت سفارش کنید. پیش از خرید، می­توانید جهت دریافت مشخصات دقیق محصول و قیمت، با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

 

آخرین توضیحات درباره وان کننده های صنعتی

به عنوان نکتة پایانی لازم است تأکید کنیم که روان کننده های صنعتی می­توانند تأثیر بسزایی در بهبود عملکرد دستگاه­های صنعتی و در نهایت سودآوری در کسب و کار شما داشته باشند. در صورتی که قصد تهیه آن­ها را دارید، می­توانید از طریق یکی از معتبرترین مجموعه­های تولیدکننده و واردکننده مواد اولیه شیمیایی، یعنی شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی، نسبت به تهیه محصول مورد نظرتان اقدام نمایید.لازم به ذکر است که تمامی محصولات در این مجموعه باکیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه به فروش می­رسند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر مواد شیمیایی پرکاربرد میتوانید به لینک های زیر مراجعه کنید

https://snn.ir/004EcU

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1225099

منبع محتوا : وبسایت پرشین لیدی ، پیشگامان شیمی 

جدیدترین مطالب