رکورد اتاق فرار در ایران شکست!

رکورد اتاق فرار در ایران شکست!

دوست داشتید این تیتر برای گروه شما باشد؟ جالب است برای رقم زدن یک موفقیت بی‌نظیر در اتاق فرار، لازم نیست کار خاصی بکنید. فقط دفعۀ بعد که به اتاق فرار رفتید، به نکات ساده‌ای که در این مقاله ذکر می‌کنیم عمل کنید. حتی اگر اولین بارتان است که بازی می‌کنید، رعایت این نکات تا حدود زیادی به شما کمک می‌کند تجربۀ لذت‌بخش‌تر و موفقیت‌آمیزتری داشته باشید!

 

با دوستان، همکاران یا خانواده بازی کنید!

خصوصاً در بازی‌های گروهی بزرگ، تیم‌ها زمانی که زمینۀ مشترکی برای ارتباط داشته باشند، بهتر کار می‌کنند. وقتی با افرادی که با آن‌ها رودربایستی دارید یا کاملاً غریبه هستید به اتاق فرار بروید، بازی به‌خوبی پیش نخواهد رفت. چراکه در اتاق فرار این مهم نیست که شما چقدر اطلاعات عمومی و تحصیلات بالایی دارید؛ مهم این است که چقدر می‌توانید با هم‌تیمی‌های خود ارتباط بگیرید.

 

پس اولین نکتۀ مهم این است که افرادی را انتخاب کنید که با آن‌ها راحت باشید. این باعث می‌شود سیالیت بازی را حفظ کنید و افراد به‌راحتی بتوانند از یکدیگر نظرخواهی کنند.

 

بهموقع به لوکیشن بازی برسید!

شما به اسکیپ روم می‌روید که انرژی منفی جمع شده درون ذهنتان را آزاد کنید و برای ساعتی هم که شده، از دغدغه‌های روزمره رهایی پیدا کنید. از طرفی ورود به بازی و حل معماها نیز روحیۀ بالا و ذهن آزادی می‌طلبد. به این دلیل، خیلی خوب می‌شود که همان ابتدا از نظر روحی درمانده، عصبی یا خسته نباشید.

 

هرگونه انرژی منفی حاصل از دیر رزرو کردن اتاق، ساعت‌ها گشتن به دنبال لوکیشن، دیر رسیدن به مجموعۀ بازی یا جستجوی دیوانه‌وار برای پارکینگ درحالی‌که دوستانتان به شما زنگ می‌زنند و می‌پرسند کجا هستید، حس و حال بازی را از شما خواهد گرفت.

 

در صورتی می‌توانید از تجربۀ اسکیپ روم نهایت لذت را ببرید که سرحال و قبراق وارد بازی شوید. بنابراین حتماً سعی کنید اتاق را از چند روز قبل رزرو کنید و 20 دقیقه قبل از بازی در مجموعه حضور پیدا کنید. فراتر از همۀ این‌ها، با یک نگرش مثبت و ذهنی باز وارد بازی شوید.

 

به قوانین اتاق و سناریو خوب گوش کنید.

این نکته خیلی خیلی مهم است. همواره ممکن است موارد خاصی وجود داشته باشد که نباید در اتاق به آن‌ها دست بزنید. سرپیچی از این موارد می‌تواند باعث آسیب به دکور اتاق، به‌هم‌ریختن الگوی یک معما و ازدست‌رفتن زمان زیادی شود.

 

وقتی از قوانین بازی سرپیچی کنید و دسته گلی به آب دهید، راهنمای بازی یا گیم‌مستر، ممکن است مجبور شود وارد اتاق شود تا مشکل را برطرف کند. همۀ این‌ها منجر به ازدست‌رفتن زمان و لذت بازی می‌شود.

 

برای جلوگیری از مشکلات، گیم‌مستر قبل از شروع بازی قوانینی را به شما گوشزد خواهد کرد که فقط و فقط برای حفظ لذت بازی و تجربۀ غوطه‌وری شما در سناریو ارائه می‌شوند. حالا که اسم سناریو را آوردیم، بگذارید بگوییم که یکی از مهم‌ترین راهنماهای شما در طول بازی، سناریو است. پس حتماً به آن گوش فرا دهید و آن را به‌خاطر بسپارید.

رکورد اتاق فرار در ایران شکست!

همان ابتدا مأیوس نشوید!

وقتی با اولین معما روبه‌رو شدید و کمی برایتان سخت بود، سریع ناامید نشوید و نگویید این بازی برای من ساخته نشده! در نکتۀ قبل گفتیم که با نگرش مثبت وارد شوید و به خودتان اطمینان داشته باشید. هر معما قرار نیست به همین راحتی‌ها حل شود. چند دقیقه ماندن پشت یک چالش کاملاً طبیعی و نرمال است.

 

حتی اگر بیشتر از چند دقیقه روی چالشی گیر کردید و مجبور شدید از معما (یا هینت) استفاده کنید، خیلی دل‌زده نشوید. علاوه بر اینکه در درون خود روحیه و انرژی را حفظ می‌کنید، با گروه نیز به گرمی صحبت کنید و روابط خوبی داشته باشید. ازآنجاکه همۀ شما روی یک هدف کار می‌کنید، بنابراین حتماً باید جوّ گروه دوستانه، باانرژی و پر از هیجان باشد.

 

کمک خواستن عار نیست!

اگر مدت زیادی است که به یک معما خیره شده‌اید و نمی‌توانید راه‌حل آن را بیابید، اول اعضای تیم خود را تشویق به فکرکردن کنید. اینجا خصوصاً تفکر خارج از چارچوب و خلاقانه دیدن مسئله خیلی می‌تواند به شما کمک کند.

 

زمانی که احساس کردید زمان و تلاش کافی را برای معما گذاشته‌اید و فکرکردن کاری را پیش نمی‌برد، حتماً از طریق پل ارتباطی که با گیم‌مستر دارید، از او راهنمایی بخواهید. اغلب اوقات تیم‌هایی هستند که به علت غرور یا مسائل دیگر از درخواست راهنمایی خودداری کنید. پیشنهاد ما این است که غرور یا خجالت را کنار بگذارید. در اتاق فرار مهم این است که حرکت روبه‌جلو را ادامه دهید. این را فراموش نکنید که بازی مهلت مشخصی دارد و هر ثانیه مهم است!

رکورد اتاق فرار در ایران شکست!

به حرف همتیمیهای خود احترام بگذارید!

تیم‌هایی که تقریباً همۀ راه‌های مجاز برای حل معما را امتحان می‌کنند، بهترین عملکرد را دارند. بنابراین اگر هم‌تیمی شما ایده‌ای عجیب اما تا حدی منطقی دارد، به او گوش کنید و آن را امتحان کنید! حتی اگر فکر می‌کنید ایدۀ بدی است و صددرصد مطمئنید با شکست مواجه می‌شود، بازهم آن را امتحان کنید. این کار باعث می‌شود دیگر اعضای تیم هم به فکر کردن تشویق شوند.

 

رهبر باشید، اما بازی را تصرف نکنید!

تجربه نشان داده است که در اغلب مواقع، فردی که تجربۀ بیشتری در رفتن به اتاق‌های مختلف دارد، شروع به تصرف بازی می‌کند. یعنی هر سرنخی که پیدا می‌شود، سریع خودش آن را برمی‌دارد و سعی می‌کند معما را حل کند. حتی بعد از پیداکردن کد عددی یا حرفی، باز هم خودش سریعاً سراغ قفل می‌رود و سعی می‌کند آن را باز کند!

 

این استراتژی در اتاق فرار کاملاً غلط است. هیچ‌وقت از توانایی دوستانتان چشم‌پوشی نکنید. این نگرش تا حدود زیادی حس موفقیت گروهی پس از بازی را از بین می‌برد و به دیگر افراد گروه حس بی‌ارزش بودن می‌دهد. افراد دیگر ممکن است برای حل چالش‌ها تواناتر باشند. زیرا در ذهن خود روش دیگری برای تجزیه‌وتحلیل آن چالش دارند.

 

با قفلها درستکار کنید!

در بازی اتاق فرار بارها پیش آمده کسی که مسئول باز کردن قفل‌هاست، نمی‌تواند به درستی با قفل‌ها کار کند. یعنی گروه رمز درست را پیدا کرده اما آن شخص محترم گردونۀ قفل را درست نمی‌چرخاند یا نمی‌داند چطور باید قفل را ریست کرد. پس همواره از اینکه رمزها را درست وارد می‌کنید اطمینان حاصل کنید.

 

همیشه سناریو را دوباره مرور کنید.

داستانی که پشت حوادث اتاق جریان دارد چیست؟ به شخصیت‌هایی که از بدو ورود با آن‌ها ملاقات کرده‌اید یا زمان و مکانی که ممکن است در آن باشید فکر کنید. در مواردی دیده شده است که روایتی که بر اتفاقات و چالش‌های بازی حکم‌فرماست، سرنخ‌هایی دربارۀ معماها به شما می‌دهند.

 

این سرنخ‌ها جزئیاتی کلیدی هستند که نه‌تنها به شما انگیزه‌ای برای فرار می‌دهند، بلکه ممکن است راهنمایی برای فرار باشند. در ضمن، توجه دائمی به سناریو، حس غوطه‌وری شما در جهان اتاق را بیشتر می‌کند و این یعنی لذت بیشتر از بازی!

 

آنچه را پیدا میکنید با صدای بلند فریاد بزنید!

هیچ‌وقت فکر نکنید این کار باعث هرج‌ومرج یا شلوغی می‌شود. بلکه کاملاً برعکس، اکثر معماها به همین شیوۀ طوفان فکری حل می‌شوند. موفقیت در چالش‌های اتاق فرار تا حدود زیادی بستگی به این دارد که چگونه دو عضو از یک تیم می‌توانند یافته‌های خود را با هم مطابقت دهند و پازل ذهنی خود را تکمیل کنند. پس هروقت چیزی به‌دردبخور به ذهنتان رسید، سعی نکنید با احتکار آن خودتان را خفن‌تر و باهوش‌تر جلوه دهید!

رکورد اتاق فرار در ایران شکست!

کلیدهای استفاده شده را در قفل خود بگذارید.

هیچ‌وقت یک کلید بیش از یک‌بار استفاده نمی‌شود. پس هم برای حفظ اموال اتاق و هم شلوغ نشدن سر خودتان، کلیدهای استفاده شده را در قفل خود بگذارید. این کار به جلوگیری از شکستن قفل یا کلید و حفظ تمرکز شما روی ابزارهای مرتبط با معماهای بعدی کمک شایانی می‌کند.

 

اتاق را به طور کامل جستجو کنید.

هنگام نگاه‌کردن و لمس کردن مکان‌های مجاز در اتاق، بسیار دقیق عمل کنید. سعی کنید همه‌جای اتاق را در ذهن خود اسکن کنید و الگوها، سرنخ‌ها یا معماهای ممکن را پیدا کنید. گاهی اوقات اشیاء یا الگوهای کلیدی می‌توانند در عجیب‌ترین (یا غیر عجیب‌ترین!) مکان‌ها باشند.

 

یک راهکار خوب این است که سریعاً اتاق را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و هریک از قسمت‌ها را به یکی یا دوتا از افراد گروه واگذار کنید تا جایی از قلم نیفتد. این کار به شما اطمینان می‌دهد همه‌جا به‌خوبی اسکن شده باشد و مدام فکر نکنید که نکند جایی از نظرم دور مانده باشد!

 

بدانید چه چیزی را باید نادیده بگیرید!

قبول داریم که رعایت این نکته تا حدود زیادی از تجربه حاصل می‌شود. اما همیشه برخی چیزها وجود دارند که مشخص است نباید به آن‌ها فکر کنید. اعداد و الگوهای به‌شدت تصادفی، وسائل گرمایشی یا سرمایشی، پریزهای برق، مبلمان عادی و… این‌ها در اغلب موارد فقط و فقط جزئی از دکور اتاق هستند و معما یا سرنخ خاصی ارائه نمی‌دهند. اگر خوب دقت کنید، همیشه طراحان بازی شما را به جایی که باید بروید، هدایت می‌کنند. بنابراین لازم نیست از زور بازوی خود استفاده کنید، اتاق را خیلی به هم بریزید یا مثلاً سرامیک‌های سقف را از جا دربیاورید!

 

چالشها را بیشازحد پیچیده نکنید.

از معماهای اتاق برای خود غول نسازید. چراکه طراحان بازی همواره به این فکر می‌کنند که چالش‌ها باید برای همۀ بازیکن‌ها با هر درجۀ هوش و تجربه‌ای قابل‌حل باشند. پس معماها عموماً نیازی به دانش قبلی، تجربه قبلی یا توضیح پیچیده‌ای ندارند. ساده فکر کنید و به خود استرس وارد نکنید. هرچه آرامش شما در مواجهه با چالش‌ها بیشتر باشد، بهتر می‌توانید رویکرد مناسب را کشف کنید.

 

از باختن نترسید!

وقتی با همکاری و همفکری پازل‌ها را حل می‌کنید و برای به پایان رساندن بازی دست‌وپا نمی‌زنید و نگران نیستید، بازی بسیار سرگرم‌کننده‌تر خواهد شد. ما قبول داریم که اتاق‌های فرار گاهی می‌توانند سخت باشند، اما این نگرش شماست که میزان لذت شما از اتاق را تعیین می‌کند.

 

حتی اگر وقتتان تمام شد، عصبانی نشوید. بخندید و به لحظات خوشی که در کنار دوستانتان داشتید فکر کنید. چون این فقط یک بازی است و هدف اصلی باید سرگرمی باشد. این امر به‌ویژه هنگام بازی در اولین اتاق فرار اهمیت بیشتری خواهد داشت. پس اجازه ندهید سطح رضایت و شادی شما بر اساس پیروزی یا عدم پیروزی تعیین شود.

 

میخواهید بازی کنید؟!

حالا که نکات اصلی برای موفقیت در بازی را آموختید، بهتر است اتاق بعدی خود را رزرو کنید تا از این مهارت‌ها برای رکورد زدن استفاده کنید. سایت اسکیپ زوم لیست جامعی از اتاق فرارهای ایران را به همراه جزئیات مربوط به هرکدام گردآوری کرده است که می‌توانید از آن برای اطلاع از شرایط و رزرو اتاق استفاده کنید.

 

مهم‌ترین اصلی که باید در هنگام رزرو آن را به‌خاطر داشته باشید این است که شما و دوستانتان بیشتر به چه ژانرها و موضوعاتی علاقه‌مندید. آیا شما به ماجراهای ترسناک پر از زامبی یا خانه‌های تسخیرشده علاقه‌مندید، یا از ایده‌های اکشن مانند گروگان‌گیری و سرقت از بانک به وجد می‌آیید؟

 

بعد از انتخاب ژانر و موضوع، باید سطح دشواری بازی را در نظر بگیرید. بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که با توانایی و تجربۀ گروه شما سازگار باشد. تعداد بازیکنان لازم، لوکیشن و دسترسی بازی، قیمت هر بازی و البته مطالعۀ نظرات و کامنت‌های مردم نیز در انتخاب بهترین اتاق فرار به شما کمک می‌کنند.

 

رزرو اتاقفرار در تهران

اگر ساکن استان تهران هستید پیشنهاد می کنیم برای رزرو اتاق فرار تهران می‌توانید وارد سایت اسکیپ زوم شوید و با توجه به ایده‌آل‌های خود، گزینۀ مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر ژانر، سطح دشواری و سناریو، بهتر است حتماً به دسترسی مکانی به اتاق توجه کنید. معیارهایی مانند دسترسی به خطوط حمل‌ونقل عمومی یا داشتن پارکینگ برای اغلب بازیکن‌ها اهمیت بالایی دارد.

 

رزرو اتاق فرار در اصفهان

برای رزرو اتاق فرار اصفهان و تجربۀ اوقاتی پر از هیجان و سرگرمی، هم‌وطنان اصفهانی و یا افرادی که برای مسافرت به این شهر رفته‌اند، می‌توانند به گزینه‌هایی که در سایت اسکیپ زوم لیست شده‌اند مراجعه کنند. سپس با مطالعۀ توضیحات هر اتاق، بازی موردعلاقۀ خود را انتخاب کنند. همیشه قبل از رزرو اتاق فرار، قسمت نظرات و بررسی اتاق را هم در سایت و هم در صفحۀ اجتماعی بازی بررسی کنید تا با فیدبک‌ها و بازخوردهای مردم آشنا شوید.

 

رزرو اتاق فرار در کرج

برای ساکنین عزیز استان البرز و به طور کل عزیزانی که قصد رزرو اتاق فرار کرج را دارند، سایت اسکیپ زوم مجموعۀ کاملی از پیشنهادات را گردآوری کرده است. در هنگام رزرو اسکیپ روم، بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که با توانایی و تجربۀ گروه شما مطابقت داشته باشد.

جدیدترین مطالب