معرفی بهترین مراکز توانبخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی در کرج

معرفی بهترین مراکز توانبخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی در کرج

امروزه بسته به افزایش نیاز، مراکز درمانی فراوانی وجود دارد. هر یک از این مراکز ممکن است افراد متخصص و کادر درمانی متفاوتی داشته باشند. شما با شناخت بهترین مراکز کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی می‌توانید به آن‌ها مراجعه و مشکل خود را حل کنید. اگر به دنبال بهترین مراکز کاردرمانی در کرج برای حل مشکل خود هستید بهتر است با ما همراه شوید، در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین و برجسته‌ترین مراکز توانبخشی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی در کرج بپردازیم:

 

فیزیوتراپی چگونه علمی است و یک فیزیوتراپیست خوب چه ویژگیهایی دارد؟

فیزیوتراپی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های علوم توانبخشی به بهبود عملکرد، تحمل عضلات،‌ قدرت بیشتر عضلات، انعطاف بالای عضلات کمک می کند. فیزیوتراپی شامل تمرین درمانی در جهت بهبود حرکت فرد، درمان دستی و درمان با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مخصوص است. یک فیزیوتراپ خوب باید با علم‌های آناتومی، حرکت شناسی و فیزیولوژی آشنایی مناسبی داشته باشد. یک فیزیوتراپ اگر تخصص کافی داشته باشد می‌تواند مشکل حرکتی فرد بیمار را در مدت زمان پیشنهاد شده توسط پزشک برطرف کرده و مشکلات حرکتی او را برطرف سازد. همچنین مانع از صرف هزینه اضافی و مراجعه مجدد به پزشک متخصص شود.

معرفی بهترین مراکز توانبخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی در کرج

بهترین مراکز فیزیوتراپی چه ویژگی هایی دارند؟

• یک کلینک فیزوتراپی خوب در مرحله اول باید دارای مجوز معتبر از مراجع مربوطه باشد.

 

• ساعات کاری کلینیک باید منعطف با نیاز افراد مراجعه کننده باشد.

 

• اتاق‌های درمان خصوصی به راحتی و روند درمان بهتر کمک خواهند کرد.

 

• در دنیای امروز تکنیک‌های درمانی روز به روز پیشرفت می‌کنند. یک مرکز فیزیوتراپی باید از تکنیک‌های به روز برای درمان استفاده کند.

 

• حضور افراد متخصص و با تجربه بالا در کلینیک مطمئنا موجب تسریع روند درمان خواهد شد.

 

• استفاده از تجهیزات به روز و ایمن در کیلنیک فیزیوتراپی لازم و ضروری است.

 

• یک کلینیک فیزیوتراپی خوب بسته به تعداد افراد مراجعه کننده به مرکز دارای تعداد کافی تجهیزات و وسایل تمرین است.

 

• فضای مرکز فیزیوتراپی بهتر است با توجه به نیازهای افراد مراجعه کننده طراحی شده و پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشد. راه پله‌ها، سرویس‌های بهداشتی، حتی رنگ‌آمیزی محیط، تعداد اتاق‌ها، ابعاد اتاق و چیدمان اهمیت دارند.

 

بهترین مراکز فیزیوتراپی در کرج

کرج شهر کوچکی نیست. امروزه تعداد زیادی مرکز فیزیوتراپی درکرج وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید؛ اما اگر به دنبال لیستی از بهترین مراکز فیزیوتراپی در کرج هستید، از جمله برجسته‌ترین مراکز فیزیوتراپی کرج عبارتند از: کلینیک فیزیوتراپی ایرانمهر، فیزیوتراپی نوید سلامت، فیزیوتراپی هومن، فیزیوتراپی پاسارگاد کرج، فیزیوتراپی و آب درمانی آسیا، فیزیوتراپی دی، فیزیوتراپی بهنود، مرکز فیزیوتراپی یاس و… .

 

توانبخشی چه علمی است و هدف از آن چیست؟

توانبخشی یا بازتوانی همانطور که از نامش پیداست علمی است که به فرد در کاهش ناتوانی حرکتی کمک می‌کند و موجب عملکرد بهتر فرد آسیب دیده می‌شود. هدف توانبخشی درمان کامل نیست؛ بلکه جلوگیری از بروز مشکلات ثانویه، بهبود زندگی فرد و کمک به او برای تطابق با شرایط موجود است. بسته به شرایط و تشخیص پزشک ممکن است بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، بیماران سرطانی، معلولان و… به توانبخشی نیاز پیدا کنند.

معرفی بهترین مراکز توانبخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی در کرج

یک مرکز توانبخشی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

• یک مرکز توانبخشی در مرحله اول باید معتبر باشد و از مراجع ذی‌صلاح مجوز دریافت کرده باشد.

 

• محیط یک کلینیک توانبخش باید کاملا بهداشتی و تمیز باشد.

 

• محیط کلینیک توانبخشی باید مناسب با شرایط افراد مراجعه کننده باشد. به عنوان مثال میله‌ها، سرویس‌های بهداشتی، راه پله‌ها متناسب با افراد مراجعه کننده و محدودیت‌های آن‌ها طراحی شده باشند.

 

• بهترین کلینیک توانبخشی باید خدمات جامعی را به مراجعه‌کنندگان ارائه دهد تا خانواده‌ها مجبور نباشند برای انجام یک تمرین خاص در طول روز بین کلینیک‌های مختلف توانبخشی رفت و آمد کنند.

 

• باید بین کادر درمان کلینیک هماهنگی وجود داشته باشد تا از دوباره کاری، بی‌نظمی و اتلاف وقت جلوگیری شود.

 

• تجهیزات موجود در کلینیک باید بروز باشند. تجهیزات باید برای استفاده بیمار دارای ایمنی کافی باشند. بهتر است در مرکز توانبخشی بسته به تعداد مراجعه‌کنندگان تعداد کافی تجهیزیات و وسایل تمرین وجود داشته باشد.

 

بهترین مراکز توانبخشی در کرج

شناخت و مراجعه به یک مرکز توانبخشی مناسب روند درمان را سریع‌تر و مطمئن‌تر خواهد کرد. شما می‌توانید در مدت زمان سریع‌تر و منطقی با مراجعه به یک کلینیک توانبخشی تخصصی بهترین نتیجه را بگیرید. از جمله بهترین مراکز توانبخشی در کرج می‌توان کلینیک تخصصی مهر آریا، کلینیک روژین، مرکز توانبخشی وصال، مرکز کاردرمانی نیکان، مرکز توانبخشی آوا، مرکز توانبخشی مهر البرز و… را نام برد.

 

کار درمانی چگونه به فرد برای یک زندگی ایدهآل کمک میکند؟

کاردرمانی مشابه فیزیوتراپی است. کاردرمانگر و فیزیوتراپیست هر دو به فرد کمک می‌کنند؛ اما از نظر نحوه درمان تفاوت‌هایی دارند. یک کار درمانگر خوب به شما کمک می‌کند تا به زندگی عادی برگردید و فعالیت‌های خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. کاردرمانی در واقع استقلال دادن به فرد برای انجام کارهای روزمره‌اش است.

 

گفتاردرمانی چیست و چه کمکی به فرد میکند؟

معرفی بهترین مراکز توانبخشی، کاردرمانی و فیزیوتراپی در کرج

گفتاردرمانی یا پاتولوژی گفتار و زبان مربوط به اختلالات گفتار و زبان است. فرد مراجعه‌کننده می‌تواند از طرف پزشک اطفال، پزشک متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک، روانشناس، فیزیوتراپیست به گفتاردرمانگر معرفی شده باشد. گفتاردرمانی محدود به صحبت کردن نیست. گاهی افراد ممکن است به دلایل مختلفی در صحبت کردن دچار مشکل شوند، در این صورت گفتاردرمانی در برقراری ارتباط به آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

 

یک مرکز گفتاردرمانی خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

• یک مرکز گفتار درمانی خوب باید دارای افراد متخصص در زمینه گفتار و زبان باشد.

 

• کادر درمان و متخصص کلینیک گفتاردرمانی باید قادر به برقراری ارتباط مناسب با مراجعه‌کنندگان باشند. هرچه فضای کلینیک صمیمی‌تر باشد مطمئنا فرد مراجعه کننده با آرامش بیش‌تری تمرینات را انجام می‌دهد و نتیجه بهتری می‌گیرد.

 

• کلینیک گفتار درمانی بسته به افراد مراجعه کننده باید فضای مناسبی داشته باشد. رنگ‌آمیزی و دکوراسیون محیط در ذهنیت افراد مراجعه‌کننده نقش زیادی دارد.

 

• مرکز گفتار درمانی باید معتبر باشد و مجوز فعالیت از سازمان مربوطه را داشته باشد.

 

• در مرکز گفتار درمانی، گفتاردرمانگر بهتر است با پزشک متخصص مربوطه (متخصص مغز و اعصاب، معلم مدرسه، روانپزشک، متخصص گوش و حلق و • بینی) در ارتباط باشد.

 

بهترین مراکز گفتاردرمانی درکرج

مطمئنا در شهر بزرگی مانند کرج مراکز گفتار درمانی زیادی وجود دارد. برای فرد مراجعه کننده آنچه اهمیت دارد این است که افراد متخصص و با تجربه ای در مرکز گفتاردرمانی فعالیت داشته باشند و به او در حل مشکلش بیشترین کمک را کنند. از جمله بهترین مراکز گفتاردرمانی در شهر کرج می‌توان مرکز گفتاردرمانی مهر آریا، کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی امید فردیس، گفتاردرمانی و کاردرمانی پویش، کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی بهار، گفتار درمانی آوا و … را معرفی کرد.

 

سخن آخر

سلامتی و داشتن یک زندگی ایده‌آل آرزوی هرشخصی است. یک گفتاردرمانگر، کاردرمانگر و یا فیزیوتراپی که برای بازگرداندن فرد به زندگی عادی اش تلاش می‌کند باید دارای تجربه و تخصص کافی باشد. مراجعه به یک مرکز درمانی مناسب مطمئنا کمک شایانی در روند درمان و روحیه بیمار خواهد داشت. در این مقاله سعی شد بهترین کلینیک‌های فیزیوتراپی، توانبخشی و گفتاردرمانی کرج و ویژگی‌های آن‌ها بیان شود.

جدیدترین مطالب