معرفی تعدادی از محصولات شرکت آمازون

معرفی تعدادی از محصولات شرکت آمازون

معرفی تعدادی از محصولات شرکت آمازون

شرکت آمازون با بیش از 300 میلیون کاربر فعال و با درآمد سالیانه‌ای بالغ بر 300 میلیارد دلار بزرگ‌ترین وب‌سایت خرده‌فروشی جهان به حساب می‌آید. با این حال، فعالیت‌های این شرکت به همین‌جا ختم نمی‌شود. در این مطلب، قصد داریم چند نمونه از سرویس‌ها و محصولات شرکت آمازون را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید.

 

فهرست برخی از پرطرفدارترین سرویس‌های شرکت آمازون

وقتی صحبت از محصولات شرکت آمازون به میان می‌آید، نمی‌توان از سرویس‌های مبتنی بر Cloud یا مبتنی بر وب آن چشم‌پوشی کرد. برخی از محبوب‌ترین سرویس‌های این شرکت عبارتند از:

 

Alexa

الکسا یک سرویس صوتی مبتنی بر cloud است که از طریق صدها میلیون دستگاه در اقصا نقاط جهان قابل دستیابی است. از این میان، می‌توان به انواع لوازم خانگی، بلندگوها و گجت‌هایی اشاره کرد که از طریق این دستیار هوشمند دستورهای کاربران را دریافت کرده و زندگی را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کنند.

 

Kindle

این مجموعه سرویس‌های مبتنی بر وب شامل Kindle Direct Publishing و Kindle Store یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت آمازون است که نشر مستقیم کتاب‌های الکترونیکی و چاپی را توسط خود نویسنده، به صورت رایگان و بدون نیاز به هیچ انتشارات شخص ثالثی امکان‌پذیر کرده و خرید، دانلود و همچنین، مطالعه نسخه‌های دیجیتالی نشریات را برای علاقه‌مندان ممکن می‌کند.

 

Amazon Go

این فروشگاه هوشمند و خودکار یکی از تازه‌ترین سرویس‌های آمازون است که با استفاده از روش Just Walk Out خرید بدون پرداخت را امکان‌پذیر می‌کند. برخلاف سایر مراکز خرید سنتی، فروشگاه Amazon Go هیچ صندوق، صندوق‌دار و فروشنده‌ای ندارد. بنابراین، خریداران بدون اتلاف وقت و بدون نیاز به انتظار در صفوف طولانی پرداخت می‌توانند خریدی مدرن و بسیار سریع را تجربه کنند. همچنین می‌توانید با خرید گیفت کارت آمازون از خدمات آن استفاده کنید.

 

Luna

این سرویس gaming مبتنی بر Cloud از جدیدترین محصولات شرکت آمازون است که با سرویس‌های مشابهی نظیر Stadia و xCloud رقابت کرده و از دستگاه‌هایی مانند Fire TV، Mac و آیفون پشتیبانی می‌کند.

 

Guard Plus

این سرویس امنیت منزل مبتنی بر Alexa یکی دیگر از محصولات شرکت آمازون است که با اتصال به دستیار صوتی این شرکت، برقراری تماس با صاحب‌خانه و اعلام هرگونه هشدار را امکان‌پذیر می‌کند.

 

فهرست برخی از محبوب‌ترین محصولات فیزیکی شرکت آمازون

چند نمونه از پرطرفدارترین محصولات فیزیکی شرکت آمازون عبارتند از:

 

Echo

مجموعه بلندگوهای هوشمند Echo Flex، Echo Plus، Echo Spot، Echo Studio، Echo Dot و Echo Dot Kids Edition یکی از مدرن‌ترین محصولات شرکت آمازون هستند که با قابلیت اتصال به دستیار صوتی Alexa طراحی شده‌اند. این گجت‌های هوشمند از توانایی‌های قابل توجهی برخوردارند. از آن جمله، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

– دریافت دستورات صوتی
– قابلیت اتصال به سایر بلندگوهای موجود در محل
– پخش صدایی با کیفیت
– قابلیت برقراری اتصال هوشمند و هم‌زمان با چند دستگاه
– اعلام وضعیت آب‌وهوا
– اعلام وضعیت ترافیکی
– قابلیت پخش پادکست، موسیقی، کتاب‌های صوتی
– توانایی کنترل روشنایی چراغ‌ها
– شناسایی و تفکیک صدا و ارائه پاسخ مناسب به آن

 

Fire TV Cube

این ابزار هوشمند یکی دیگر از محصولات شرکت آمازون است که از قابلیت اتصال به دستیار صوتی Alexa برخوردار است. با کمک Fire TV Cube اتصال به اینترنت و جستجوی محتوای مورد نظر کاربران ساده‌تر شده و تماشای فیلم و ویدیو به صورت آنلاین امکان‌پذیر می‌شود. این دستگاه مجهز به یک گیرنده مادون قرمز است که با استفاده از آن می‌تواند در محیط‌های بسته نظیر کمد یا کشو قرار بگیرد و از راه دور سایر تجهیزات هوشمند را مدیریت کند. این محصول از توانایی‌های بلندگوی هوشمند Echo نیز برخوردار بوده و با دریافت دستورات صوتی می‌تواند بسیاری از درخواست‌های کاربران را عملی کند. از جمله قابلیت‌های این دستگاه، می‌توان موارد زیر را برشمرد:

 

– تشخیص و تفکیک صدا
– اجرای دقیق دستورات صوتی
– اتصال به اینترنت
– جستجوی خودکار محتوای مورد نظر در رسانه‌های آنلاین
– پخش آنلاین محتوای تصویری از طریق اتصال به تلویزیون‌های هوشمند
– بررسی و اعلام وضعیت آب‌وهوا
– ارسال پیام
– مدیریت و پشتیبانی از ابزارها و دستگاه‌های هوشمند منزل
– سفارش تاکسی
– سفارش خرید

 

Echo Show

این محصول یک نمایش‌گر هوشمند با ابعاد 10 اینچ است که از توانایی پخش موسیقی با صدای استریو، اتصال به پلت‌فرم‌های Netflix و Hulu، پخش محتواهای تصویری، قابلیت اتصال به دستیار صوتی Alexa و مجموعه بلندگوهای هوشمند Echo، مدیریت دستگاه‌های هوشمند و بسیاری توانایی‌های دیگر برخوردار است.

 

Amazon Basics Microwave

مایکرویو آمازون یکی دیگر از محصولات این شرکت در عرصه لوازم خانگی هوشمند است که ابتدا باید از طریق اینترنت به دستیار صوتی Alexa و بلندگوی هوشمند Echo اتصال یابد. به این ترتیب، این دستگاه می‌تواند کلیه دستورات صوتی مربوط به زمان طبخ، گرم کردن و یخ‌زدایی مواد غذایی را دریافت و اجرا کند.

 

Always Home Cam

این پهپاد مجهز به دوربین از تازه‌ترین تجهیزات امنیتی منزل است که توسط شرکت Ring، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آمازون به بازار عرضه شده است. این پهپاد از قابلیت پرواز خودکار در فضای منزل برخوردار است. شارژ مجدد این دستگاه از طریق قرارگیری آن بر روی پایه مخصوص امکان‌پذیر است. جالب است بدانید، این پهپاد برای شارژ می‌تواند به صورت خودکار به پایه خود برگردد و بر روی آن قرار گیرد.

 

Dash Cam

این دوربین امنیتی خودرو یکی دیگر از محصولات شرکت Ring از زیر مجموعه‌های آمازون است که به داشبورد متصل شده و فضای داخلی و خارجی خودرو را به صورت توامان پوشش می‌دهد.

 

Blink

این دوربین بی‌سیم امنیت خانگی از محصولات شرکت آمازون است که به حس‌گرهای حرکتی مجهز بوده و با استفاده از ارسال ویدیوهای HD هشدارهای لازمه را به تلفن هوشمند کاربر منتقل می‌کند.

 

Fire TV

این محصول شرکت آمازون یک جعبه کوچک است که به تلویزیون HD متصل شده و دسترسی به بیش از 250،000 اپیزود از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های Netflix، Amazon Instant Video و HBO NOW و همچنین، طیف گسترده‌ای از بازی‌ها، موسیقی و محتواهای سرگرم‌کننده دیگر را امکان‌پذیر می‌کند.

 

Halo Band

این دستبند هوشمند مبتنی بر Alexa از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که برای اطلاع از وضعیت سلامتی فرد و کمک به بهبود آن طراحی شده است. موارد زیر از مهم‌ترین قابلیت‌های این محصول به حساب می‌آیند:

 

– شمارش گام
– شمارش ضربان قلب
– ثبت زمان خواب و بیداری
– پی‌گیری وضعیت خواب
– ارزیابی شاخص توده بدنی
– قابلیت تجزیه و تحلیل صدای کاربر

 

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم تنها چند نمونه از جالب‌ترین سرویس‌ها و محصولات شرکت آمازون را به شما معرفی کنیم. این شرکت با بیش از 1.2 میلیون نفر کارمند در سراسر نقاط جهان و با سرمایه‌ای بالغ بر 1500 میلیارد دلار تا کنون محصولات بسیار زیادی را به بازار عرضه کرده که برخی از آن‌‌ها موفقیت چشمگیری داشته‌اند. این در حالی است که بسیاری از محصولات این شرکت با شکست مواجه شده و تولید آن‌ها متوقف شده است.

جدیدترین مطالب