همه چیز درباره کولر گازی گری

همه چیز درباره کولر گازی گری

چرا به کولر گازی ها نیاز داریم؟

در زمان های قدیم همین که به شروع فصل تابستان نزدیک می شدیم همه در تلاش برای تهیه یک کولر مناسب بودند. سال ها پیش اولین کولر هایی که وارد بازار شدند کولر های نفتی بودند. پس از آن با پیشرفت تکنولوژی کولر های آبی اختراع و وارد بازار جهانی شدند. اما اکنون جدیدترین تکنولوژی بشر در زمینه محصولات خنک کننده، کولر های گازی هستند. تقریبا یک دهه قبل هدف از خرید کولرگازی خنک کردن محیط اطرافمان بود. اما امروزه می توانیم برای برطرف کردن هر دو نیاز سرمایشی و گرمایشی از کولر های گازی استفاده کنیم. کولر گازی های نسل جدید قابلیت خنک کردن محیط اطراف در فصل گرما و گرم کردن محیط در فصل سرما را دارند.

همه چیز درباره کولر گازی گری

طبق جدیدترین نظر سنجی های انجام شده در سطح ایران، کاربرانی ایرانی به تمام کولر های گازی قابل خرید در کشور امتیاز داده اند. کولر گازی گری در این رتبه بندی مقاوم اول را به خود اختصاص داده است. شرکت گری یکی از معتبرترین شرکت های تولید لوازم خانگی در جهان است. این شرکت که برای اولین بار در شهر جوهای چین تاسیس شد 2 نوع سیستم تهویه هوا را به کاربران خود ارائه می دهد، یکی تهویه هوای مطبوع خانگی و دیگری تهویه هوای مطبوع تجاری. کولر گازی هایی که در این شرکت تولید می شوند مدل های متعددی دارند. این مدل ها اعم از جی آی سی ، ار فورماتیک، آی سیو اینورتر ، کیو فور ماتیک ، لومو، بورا، جی دبلیو اچ، داکت و … هستند.

 

مدل های کولر گازی گری را میتوانیم از کم ترین قیمت به بیشترین قیمت تقسیم بندی کنیم:

 

1. مدل جی دبلیو اچ

2. مدل ارفورماتیک

3. مدل جی آی سی

4. مدل کیو فور ماتیک

5. مدل آی سیو اینورتر

6. مدل پلار اینورتر

 

رتبه بندی کولر گازی گری طبق نظرسنجی ها

این دسته بندی از کم ترین قیمت تا بیشترین قیمت به ترتیب از بالا به پایین مشخص شده است. کولر گازی گری توانسته است پرچمدار رقابت میان کولر گازی های موجود در داخل کشور باشد. طبق تحقیقات انجام شده، محصولات این کشور از لحاظ سال ساخت، قیمت، تنوع محصولات و خدمات پس از فروش برتر هستند. علاوه بر این یکی از اساسی ترین دغدغه ها در خرید کولر گازی این است که اگر بعد از مدتی کولر دچار خرابی شود، قطعات آن داخل کشور یافت شوند. با توجه به تحریم های انجام شده قطعات کالاهای خارجی به سختی در داخل کشور پیدا می شوند. اما اکثر قطعات کولر گازی گری در داخل کشور قابل خرید است.

 

ساختار درونی کولر گازی های گری

در یک تقسیم بندی کلی قصد داریم کولر گازی های گری را از حیث ساختار درونی تفکیک کنیم. به طور کلی دو نوع کولر گازی تحت عنوان های کولر گازی روتاری و کولر گازی پیستونی داریم. کولر گازی های پیستونی فقط سرمایشی هستند. یعنی دو جانبه نبوده و قابلیت تولید سرما و گرما را ندارند و فقط در فصول گرم سال قابل استفاده هستند. از این نوع کولر های گازی اغلب در جنوب ایران استفاده می شود.

 

نوع دیگر کولر گازی های روتاری هستند. این دسته از کولر های گازی در دو منطقه آب و هوایی قابل استفاده اند. باید این نکته را نیز متذکر شویم که به صورت کلی 2 نوع موتور با نام های T1 و T3 در کولر های گازی استفاده می شود. کولر گازی روتاری گری با موتور T1 در مناطق آب و هوایی معتدل با دمای حداکثر 45 درجه استفاده می شود. و کولر گازی روتاری گری با موتور T3 در مناطق گرم سیر با حداکثر دمای 65 درجه سانتی گراد استفاده می شود.

همه چیز درباره کولر گازی گری

کولر گازی اینورتر

در سال های اخیر مدل جدیدی از کولر گازی های گری با نام کولرگازی اینورتر وارد بازار شده است. تفاوت کولر گازی اینورتر صفحه بردی است که در داخل کولر تعبیه شده است. هدف از این برد ذخیره انرژی و جلوگیری از مصرف بی رویه برق است. این صفحه برد به واسطه کابلی که به صورت مستقیم به موتور وصل شده باعث می شود کولر گازی انرژی کم تری مصرف کند. در کولر های عادی، کولر تا زمانی کار می کند که دمای محیط به دمای از پیش تعیین شده برسد. بعد از این که محیط به دمای مد نظر رسید کولر خاموش می شود. خاموش و روشن شدن های مداوم انرژی زیادی را هدر می دهد و منجر می شود هزینه فیش برق ماهانه، مقدار قابل توجهی افزایش یابد.

 

اما در کولر گازی اینورتر از برند گری انرژی در کمترین حالت ممکن مصرف می شود. بردی که داخل کولر تعبیه شده از خاموش و روشن شدن های مداوم کولر جلوگیری می کند. بعد از هر تعادل دمایی کولر وارد حالت خواب می شود و سپس دوباره به حالت عادی خود برمیگردد. این دسته از کولرهای اینورتر گری، کمترین صدای ممکن را در حین کار کردن تولید می کنند. این صدا به گونه ای است که اصلا متوجه حضور کولر در محیط اطراف خود نمی شویم.

 

راهنمای خرید کولر گازی

بعد از معرفی ساختار و ویژگی های کولر گازی گری قصد داریم تا مسیر خرید کولر را برایتان هموار کنیم. با توجه به این که نقاط مختلف کشور از حیث آب و هوا با یکدیگر متفاوت هستند، کولر مناسب هر منطقه نیز متفاوت است. در ادامه متن با معرفی هر کدام از استان های کشور کولر گازی گری مناسب آن را نیز معرفی می کنیم. اگر قصد خرید یک کولر گازی گری برای خود و یا عزیزانتان دارید محتوا را تا آخر و به دقت مطالعه کنید.

همه چیز درباره کولر گازی گری

کولر گازی گری استان شما کدام است؟

استان هایی که حداکثر دمای آن ها حدود 45 درجه سانتی گراد است بهتر است کولر گازی روتاری گری استفاده کنند. کولر روتاری با موتور T1 بهترین انتخاب برای شهر هایی از این قبیل است. استان هایی مثل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، قزوین و البرز نمونه هایی از مناطق مناسب برای استفاده از این مدل کولر گازی های گری هستند. در استان هایی مثل قم و کاشان دمای هوا در تابستان به شدت بالا است. این باعث می شود که برد کولر گازی های اینورتر بسوزد. بنابراین در این استان ها استفاده از کولر گازی گری اینورتر مناسب نیست. کولر گازی روتاری T3 بهترین انتخاب برای این استان ها است.

 

در استان هایی مثل خوزستان، سیستان بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد هوا بسیار گرم است. در این استان ها نمی توانید از کولر گازی های روتاری استفاده کنید. بهترین انتخاب برای این استان ها استفاده از کولر های گازی پیستونی از برند گری است. در استان هایی مثل گیلان و مازندران نیز هوا بیشتر شرجی است به همین دلیل بهتر است از کولر گازی گری مدل های جی آی سی و ارفورماتیک استفاده کنید. در استان هایی مثل خراسان رضوی و جنوبی نیز بهترین انتخاب، خرید کولرگازی اینورتر دار مدل آی سیو از برند گری است.

جدیدترین مطالب