عکس و اسامی بازیگران سریال تکیه بر باد + خلاصه داستان و زمان پخش

عکس و اسامی بازیگران سریال تکیه بر باد + خلاصه داستان و زمان پخش

اسامی بازیگران سریال تکیه بر باد

مجموعه تکیه بر باد به کارگردانی محمود معظمی سالها پیش از شبکه پنج تهران روی آنتن رفت و در این بخش عکس و اسامی بازیگران سریال تکیه بر باد شبکه آی فیلم را با هم مرور خواهیم کرد. فرامرز قریبیان، مهدی فخیم‌ زاده، افسانه پاکرو، شهرام عبدلی، بهزاد خداویسی، شراره دولت‌ آبادی، گلاره عباسی؛ نگین معتضدی و محمد مهدوی در لیست بازیگران سریال تکیه بر باد قرار دارند. این مجموعه تلویزیونی با ملودرام اجتماعی و مذهبی برای شبکه 5 تهران تهیه شده است و قرار است به زودی در شبکه آی فیلم بازپخش شود.

 

نام نقش های بازیگران سریال تکیه بر باد

مجموعه تلویزیونی تکیه بر باد را محمود معظمی کارگردانی کرده است و نخستین بار در سال 1391 روی آنتن رفته است و در ادامه نام نقش های بازیگران سریال تکیه بر باد را برایتان تهیه و گردآوری کرده ایم:

 

مهدی فخیم زاده در نقش نادر محسنیان (رکن آبادی)
فرامرز قریبیان در نقش تراب نژاد بزرگ / پدر عاطفه
افسانه پاکرو در نقش عاطفه تراب نژاد
اشکان خطیبی در نقش مهدی تراب نژاد / برادر عاطفه
شهرام عبدلی در نقش ناصر محسنیان / برادر نادر
فلور نظری در نقش نسرین / مادر عاطفه
گلاره عباسی در نقش فاطمه / نامزد مهدی
محمد عمرانی در نقش پدر فاطمه
حدیثه تهرانی در نقش نرگس تراب نژاد / خواهر عاطفه
نگین معتضدی در نقش رعنا وثوق / نامزد ناصر
رضا مولایی در نقش همسر نرگس
سعید رضایی در نقش شاهین محسنیان / پسر نادر
شراره دولت آبادی در نقش فروغ
افسانه ناصری در نقش مادر فاطمه
بهزاد خداویسی در نقش احمد تراب نژاد
ناهید ذاکری

عکس و اسامی بازیگران سریال تکیه بر باد + خلاصه داستان و زمان پخش

داستان سریال تکیه بر باد

در خلاصه داستان سریال تکیه بر باد آمده است که دختری به اسم عاطفه با هنرمندی افسانه پاکرو در دانشگاه تهران قبول می شود و برای شرکت در دانشکده حقوق از شیراز به تهران می آید. عاطفه دختر واقعی خانواده اش نیست و خودش از این موضوع بی اطلاع است. او در مسیر تهران با مرد ثروتمندی آشنا می شود که قصد انتقام از پدر عاطفه را دارد و عاطفه که دوست دارد با یک مرد پولدار ازدواج کند با بی توجه به سن و سال این مرد تصمیم می گیرد با او ازدواج کند. پس از ازدواج عاطفه با نادر محسنیان اتفاقاتی برایش رقم می خورد که موضوع قصه را بسیار جذاب و تماشایی می کند.

 

زمان پخش سریال تکیه بر باد

مجموعه تلویزیونی تکیه بر باد به زودی از شبکه آی فیلم پخش خواهد شد و به محض اعلام زمان پخش سریال تکیه بر باد از شبکه آی فیلم در همین مطلب اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

سریال تکیه بر باد چند قسمت است

تعداد قسمت های سریال تکیه بر باد بالغ بر 30 تا است که هر شب از شبکه آی فیلم روی آنتن خواهد رفت. تکیه بر باد سریالی است به کارگردانی محمود معظمی که در سال 1391 از شبکه تهران به روی آنتن رفت و بعد آن چندین بار از شبکه های مختلف سیما بازپخش گردید و این مجموعه تلویزیونی دارای 30 قسمت 40 دقیقه می باشد

 

بیوگرافی بازیگران سریال تکیه بر باد

در این بخش از مقاله به بیوگرافی بازیگران سریال تکیه بر باد خواهیم پرداخت و در صورتی که شما عزیزان تمایل دارید با هنرمندان این سریال بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده بازیگر و ورزشکار سینما و تلویزیون ایران در تیر ماه سال 1321 در تهران به دنیا آمد. او در دوران جوانی به کتک خور سینما شهرت داشته است و در دانشگاه تهران در رشته هنرهای دراماتیک درس خوانده است. او یکی از دانشجویان انصرافی ادبیات فرانسه است و تاکنون چندین فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. او پس از ساختن سریال خواب و بیدار در سال 1381 رسما از قاب تلویزیون دیده شد و برای ساخت این اثر بسیار تحسین شده است. استاد مهدی فخیم زاده بازیگر نقش نادر در سریال تکیه بر باد است که در این شب ها از شبکه آی فیلم روی آنتن می رود.

 

فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان بازیگر مرد سینما و تلویزیون ایران در آبان ماه سال 1320 در تهران متولد شده و دانشجوی انصرافی رشته بازیگری از آمریکا است. او هم اکنون به سن 80 سالگی رسیده است و به یکی از اساتید رشته بازیگری تبدیل گردیده است. او علاوه بر بازیگری تعدادی اثر را کارگردانی کرده است و باید بدانید ایشان دوبار ازدواج کرده اند. مینا خیامی همسر فرامرز قریبیان بوده است که این زوج در سال 1350 با یکدیگر ازدواج کرده اند و چند سال بعد از هم طلاق گرفتند. مهشید بازرگانی همسر دوم فرامرز قریبیان است که در سال 1392 ازدواج شان رسمی شد.

 

افسانه پاکرو

افسانه پاکرو بازیگر زن جوان و خوش چهره ایرانی است که در اردیبهشت ماه سال 1362 در شهر اهواز متولد شده است. او لیسانس رشته نقاشی از دانشگاه سوره تهران را دارد و در کنار بازیگری به شغل نقاشی هم اشتغال دارد. او یکی از علاقه مندان به موسیقی است و اصالتا اهل شهر تبریز بوده و ترکی را مثل بلبل صحبت می کند. افسانه پاکرو بازیگر سریال تکیه بر باد به دلیل چهره خوشگل و اندام زیبایی که دارد مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است. افسانه پاکرو هنوز ازدواج نکرده و مجرد است می گوید من عاشق خواهرم هستم و یکی از دلایل ازدواج نکردم این است که نمی خواهم از خواهرم جدا شوم.

 

اشکان خطیبی

اشکان خطیبی در مهر ماه سال 1358 در تهران متولد شد و مدتی در برنامه خندوانه به عنوان داور مسابقه خنداننده شو حضور داشته است. اشکان خطیبی تاکنون دوبار ازدواج کرده است و فرزندی هم ندارد. او در رشته تئاتر دانشگاه آزاد تهران درس خوانده است و آخرین مدرک تحصیلی این بازیگر لیسانس است. اشکان خطیبی در بهمن ماه سال 1395 با آناهیتا درگاهی ازدواج کرده است و این خانم عروس سابق علی پروین بوده است.

 

شهرام عبدلی

شهرام عبدلی متولد 29 اردیبهشت 1355 در تهران، بازیگر است. پدر و مادرش اصالتا تورک زبان هستند، یک خواهر و یک و برادر دارد که فعالیت هنری ندارند، فارغ التحصیل رشته ادبیات و عاشق نويسندگان بزرگ و موسيقي سنتي و كلاسيك ایرانی است. شهرام عبدلی سالهاست ازدواج کرده و صاحب دو فرزند یک پسر و یک دختر بنام های آرتین و آدرین است.

 

بیشتر درباره سریال تکیه بر باد

سریال تکیه بر باد که از شبکه تهران پخش می‌شود، یک ملودرام اجتماعی است و توسط عباس نعمتی، طلا معتضدی و محمدمحمود سلطانی نوشته شده است. مجمود معظمی کارگردان این سریال که اولین مجموعه تلویزیونی او در تلویزیون است، گفت: خوشحالم در این سریال با تیم خوبی همراه شدم و برای من تجربه بسیار خوبی بود.

 

او درباره حضور مهدی فخیم‌ زاده بازیگر نقش نادر محسنیان و فرامرز قریبیان بازیگر نقش پدر عاطفه به عنوان پیشکسوتان عرصه بازیگری در تکیه بر باد، گفت: تجربه و تسلط مهدی فخیم‌ زاده و فرامرز قریبیان در این کار کمک زیادی به من کرد. حضور آنها قطعا در کار من به عنوان کارگردانی که تجربه خیلی زیادی در عرصه کارگردانی ندارم، موثر بود.

 

معظمی ادامه داد: رابطه من و مهدی فخیم‌ زاده مثل پدر و پسر است. سالها دستیار او بودم و دوره‌ ای هم با هم ورزش می‌کردیم. او معمولا کارهای من را دنبال می‌کرد و با شناخت کامل نسبت به فیلمنامه و فضای کار در مجموعه تلویزیونی تکیه بر باد حاضر شد. او هیچ‌ وقت از نگاه یک کارگردان به حضور در این مجموعه نگاه نکرد و همپای سایر بازیگران زحمت کشید.

عکس و اسامی بازیگران سریال تکیه بر باد + خلاصه داستان و زمان پخش

بازیگر نقش نادر محسنیان در سریال تکیه بر باد

مهدی فخیم زاده در مورد داستان سریال گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم متوجه شدم شخصیت‌ ها رفته‌ رفته و در طول داستان کامل می شوند و به طبع به مخاطب معرفی می‌ شوند. این دقیقا همان چیزی بود که دنبالش بودم. فکر می کنم یکی از نقاط قوت فیلمنامه همین موضوع است. مهدی فخیم زاده متولد سال 1321 در تهران کارگردان سینما و تلویزیون، بازیگر، فیلمنامه‌ نویس، طراح صحنه و لباس و تهیه کننده اهل ایران است. مهدی فخیم زاده در رشته ادبیات مشغول به تحصیل بود که در اواسط تحصیل علاوه بر این رشته وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد و همزمان در هر دو رشته مشغول به تحصیل شد. در سال 1351 وارد عرصه سینما شده و در فیلم های مختلف به عنوان دستیار کارگردان حضور پیدا کرد.

 

بازیگر نقش پدر عاطفه تراب نژاد در سریال تکیه بر باد

فرامرز قریبان با ایفای نقش در این مجموعه تلویزیونی ابراز خرسندی کرده است و او نقش یک قاضی در شیراز را بازی می کند. تراب نژاد بزرگ یکی از قضات استان فارس است که یک دختر ناخوانده به اسم عاطفه دارد و در آینده مشکلاتی با نادر محسنیان که یک فرد خلافکار است پیدا می کند. فرامرز قریبیان در سال 1320 در تهران متولد شد. وی دارای تحصیلات ناتمام در رشته بازیگری مدرسه ویرژوال آرت آمریکا است. این بازیگر فعالیت سینمایی را با دستیاری کارگردان و ایفای نقش کوتاهی در فیلم بیگانه بیا ساخته مسعود کیمیایی در سال 1347 آغاز کرد.

 

بازیگر نقش عاطفه در سریال تکیه بر باد

افسانه پاکرو بازیگر نقش عاطفه نیز درباره حضورش در این سریال و ایفای نقش محوری داستان گفت: من آخرین نفری بودم که به کار اضافه شدم. آن‌قدر فیلمنامه دقیق نوشته شده بود که نگرانی بابت نقش نداشتم. عاطفه نقش سخت و سنگینی بود. خودم را جای او می‌ دیدم و تک تک رفتارش را مرور می‌ کردم. تا قبل از پخش هیچ ذهنیتی نسبت به چگونگی ایفای آن نداشتم و اینکه آیا نتیجه تلاش‌ هایم قابل قبول شده یا خیر، اما در مدت پخش سریال از نقش و کلیت کار راضی هستم.

 

عاطفه، دختری سركش، زياده‌ خواه و خطاكاری است كه برای رسیدن به آرزوهایش می خواهد با مردی هم سن و سال پدرش ازدواج كند. در اين ميان با خانواده‌اش كه مخالف اين ازدواج هستند، به مشكل می خورد. افسانه پاکرو که نقش عاطفه را برعهده دارد، با بازی در این نقش، كاری متفاوت از بازی های گذشته‌ اش را تجربه كرده است. او را پيش از اين در فیلم هایی مثل رويای خيس، محاکمه، زندگی شیرين، شیر و عسل و سريال تلویزیونی در مسیر زاینده‌ رود دیده‌ ايم.

عکس و اسامی بازیگران سریال تکیه بر باد + خلاصه داستان و زمان پخش

عوامل سریال تکیه بر باد

کارگردان: محمود معظمی

نویسنده: عباس نعمتی

تهیه‌ کننده: حمیدرضا مهدوی

تدوین‌ گر: نیما حسن دوست

جدیدترین مطالب