طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا

طرز تهیه ژله شب یلدا هندوانه ای که یکی از پرطرفدارترین دسرهای شب چله است در این بخش از سایت سماتک آماده شده است. اگر می خواهید یک دسر خوشمزه برای شب یلدا درست کنید در این مقاله از سماتک آموزش تصویری طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا را آماده کرده ایم و خانم های عزیز که کدبانوی ایرانی هستند می توانند طرز تهیه ژله هندوانه ای ساده برای شب یلدا را با استفاده از این آموزش درست کنند. شما می توانید با استفاده از پودر ژله رنگ قرمز و سبز این دسر شب یلدا را آماده کنید و در داخل مواد اولیه از خامه صبحانه استفاده کنید تا طعم بی نظیری پیدا کند. طعم و مزه این نوع ژله شب یلدایی بسیار عالی و منحصر به فرد است. اگر قصد تزیین سفره شب چله را دارید در این پست آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا که بسیار ساده و آسان است گردآوری شده و توصیه می کنیم یکبار تست کنید.

 

مواد لازم برای تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا

مواد مورد نیاز برای تهیه ژله هندوانه ای مخصوص شب یلدا عبارت است از :

ژله سبز : یک بسته
ژله قرمز : یک بسته
ژله آلوئه ورا : یک بسته
بستنی وانیلی : سه قاشق غذاخوری
ماست : یک قاشق چای خوری

تخمه هندوانه یا چیپس شکلات به مقدار لازم

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

طرز تهیه ژله شب یلدا هندوانه ای

طر تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا که بلندترین شب سال است در این قسمت از مقاله سایت سماتک آورده شده است. برای درست کردن این نوع ژله ابتدا باید مواد لازم که در بالا بیان شده را تهیه کرده و سپس به آماده سازی ژله شب یلدا هندوانه ای بپردازید.

 

1. برای تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا ابتدا باید 3 عدد کاسه در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ داشته باشید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

2. کاسه بزرگ تر را برداشته و ژله سبز که طعم آن بسته به سلیقه شما متفاوت است را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و سپس در یک ظرف بنماری ان را حل کنید. توصیه می شود در هنگام درست کردن ژله سبز رنگ میزان آب را کمتر بریزید تا سفت تر شود و برای شفاف تر شدن رنگ ژله سبز می توان به محلول یک قاشق چای خوری ماست اضافه کرد که در انتها باید محلول آماده شده را در کاسه بزرگ ریخته و در کنار خود بگذارید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

3. در مرحله دوم تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا باید به سراغ کاسه دوم بروید و آنرا کمی آب کنید تا سنگین شود و بعد کاسه متوسط را دقیقا در وسط کاسه بزرگ قرار دهید طوری که ژله سبز داخل کاسه بزرگ دور کاسه متوسط را احاطه کند؛ حال باید این دو کاسه را که داخل هم هستند در یخچال بگذارید تا ژله سبز سفت شود.

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

4.پس از اینکه ژله سبز رنگ خودش را گرفت و سفت شد از یخچال بیرون آورده و آب داخل کاسه متوسط را به آرامی و با استفاده از یک قاشق یا ملاقه کوچک خالی کنید و آب گرم داخل کاسه متوسط بریزید تا از ژله سبز جدا شود. ( مراقب باشید در هنگام بیرون آوردن کاسه متوسط از داخل کاسه بزرگ، ژله سبز رنگ خراب نشود) حالا کاسه بزرگ شما دور تا دورش با ژله سبز رنگ احاطه شده است و وسط آن خالی باید باشد.

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

5. حالا نوبت به درست کردن ژله بستنی با استفاده از ژله آلوئه ورا است که می توانید به جای آلوئه ورا از ژله شیر استفاده کنید. ژله آلوئه ورا باید در آب جوش و آب سرد حل شود و سپس بستنی را به آن اضافه کنید تا رنگ آن سفید و مات شود و پس از سرد شدن ژله بستنی باید آنرا روی ژله سبز بریزید. سپس مثل مرحله قبلی باید کوچکترین کاسه را تا نصف آب کرده تا سنگین شود و در وسط کاسه بزرگ قرار دهید تا ژله بستنی هم مثل ژله سبز، دایره ای با شعاع کوچکتر را تشکیل دهد و سپس ظرف بزرگ را در یخچال بگذرارید تا کاملا سفت شود.

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

6. پس از اینکه ژله بستنی سفت شد و به اصطلاح خودش را گرفت باید ظرف را از داخل یخچال در بیاورید و مثل مرحله اول کاسه کوچک را از وسط کاسه بزرگ خارج کنید. حالا نوبت به درست کردن ژله قرمز می رسد و باید پودر ژله قرمز را در یک لیوان آب جوش و آب سرد حل کنید تا مایع ژله قرمز آماده شود. حالا باید ژله قرمز را وسط کاسه بزرگ بریزید. (درست در جایی که کاسه کوچک قرار داشت) حالا باید داخل بزرگترین کاسه تان به ترتیب از بیرون به داخل ژله سبز، ژله سفید و ژله قرمز داشته باشید. سپس باید ظرف ژله هندوانه ای شب یلدا را داخل یخچال بگذارید تا ژله قرمز هم سفت شود.

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

7. پس از اینکه اطمینان حاصل کردید ژله قرمز رنگ که در وسط ژله بستنی ریختید سفت شده است می توانید ظرف ژله هندوانه ای را از یخچال بیرون بیاورید و بسیار مهم است که هر سه رنگ ژله داخل ظرف سفت سفت شده باشد تا در هنگام برگرداندن ظرف تان، ژله ها از هم نپاشند. اگر نمی دانید که چگونه باید ژله هندوانه ای مخصوص شب یلدا را بدون آنکه آسیب ببینید از داخل ظرف شیشه ای خارج کنید بهتر است مقاله روش جدا كردن ژله از ظرف پیرکس را بخوانید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا (مرحله به مرحله تصویری)

8. به همین سادگی ژله هندوانه ای شب یلدا آماده شد و حالا می توانید به صورت مثلثی همانند تصویر زیر ژله را برش بزنید و سپس با تخمه هندوانه روی آنرا تزیین کنید. در صورتی که تخم هندونه نداشتید می توانید از چیپس شکلاتی یا هر خوراکی دیگری استفاده کنید و این مورد سلیقه ای است.

 

فوت و فن های تهیه و تزیین ژله هندوانه ای برای شب یلدا

بسیار خرسندیم که با آموزش طرز تهیه ژله هندوانه ای مخصوص شب یلدا در خدمت تان هستیم و نکاتی است که باید قبل از درست کردن ژله شب یلدا هندوانه ای در نظر داشته باشید:

 

1. توصیه می شود از ژله قرمز با طعم توت فرنگی یا هندوانه استفاده کنید تا طعم بهتری را تجربه کنید.
2.توصیه می شود در ابتدا کف کاسه بزرگ را قبل از اینکه ژله سبز رنگ را داخل آن بریزید، به خوبی چرب کنید تا در مرحله جداسازی ژله هندوانه ای از ظرف با مشکل رو به رو نشوید و ژله به راحتی از ظرف شیشه ای یا فلزی تان جدا گردد.
3. به جای تخم هندوانه می توانید از شکلات چیپسی برای تزیین ژله هندوانه ای شب یلدا استفاده نمایید.
4. در آخر باید بگوییم مراقب باشید در لحظه جدا کردن ژله شب یلدا از ظرف، باعث شکستن آن نشوید که در غیر اینصورت تمام زحمات تان به باد خواهد رفت.

 

طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا به همراه نکات مهم قبل از درست کردن ژله برای شب یلدا به شکل هندوانه را در این نوشتار از سایت سماتک به شما بانوان محترم آموزش دادیم که امیدواریم مقاله طرز تهیه ژله شب یلدا هندوانه ای به کارتان آمده باشید.

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب