قیمت فرش ماشینی بر اساس چه مولفه‌هایی است؟

قیمت فرش ماشینی بر اساس چه مولفه‌هایی است؟

راهنمای خرید فرش ماشینی اصل و با کیفیت:

امروز استفاده از فرش های ماشینی در اکثر خانه های ایرانی قابل مشاهده است. چرا که قیمت فرش های ماشینی در مقایسه با فرش های دستباف بسیار مناسب تر و بصرفه تر می باشد. البته ناگفته نماند امروزه تهیه فرش‌ های ماشینی نیز تا اندازه زیادی هزینه بر می باشد. قیمت فرش ماشینی به دلیل افزایش تورم نیز بسیار بالا رفته است در نتیجه باید به دنبال فرشی با کیفیت و دوام بالا باشیم.

 

فرش ماشینی به وسیله ماشین آلات صنعتی بافت خواهد شد و به دلیل سرعت در تولید و ارزان تر و به صرفه تر بودن مواد اولیه در مقایسه با فرش های دستباف طبیعی است که قیمت فرش ماشینی کمتر باشد. از دیگر مزایای این فرش در مقایسه با فرش دستباف اجرای ساده آن، کیفیت تصاویر و نقش و نگار آن است. از برندهای معتبر فرش دستباف می توان به برند فرش نگین مشهد، فرش زمرد مشهد، فرش مشهد و… اشاره نمود.

قیمت فرش ماشینی بر اساس چه مولفه‌هایی است؟

قیمت فرش ماشینی

 

مناسب ترین جنس ها برای فرش ماشینی کدامند؟

از مهمترین عواملی که بر قیمت فرش ماشینی تاثیر گذار است جنس الیاف فرش می باشد. امروزه  از چندین جنس الیاف مختلف برای بافت فرش ( همانند  الیاف پشمی، اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن و نایلون) استفاده می کنند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

 

فرش ماشینی پشمی، از نخ پشم طبیعی تولید می شود و با دوام است همچنین به راحتی لک نمی گیرد. فرش های ماشینی پلی پروپیلن ۳۰% فرش های بازار را به خود اختصاص داده و نخ آن از جنس پلی پروپیلن است. این جنس در مقابل رطوبت و کپک مقاوم است. پلی استر به خاطر ظاهر برقی که دارد جزء محبوب ترین نخ ها برای بافت فرش می باشد همچنین این نخ ضد لک است. نخ اکریلیک ترکیبی از چند جنس نخ می باشد. نخ نایلون مقاومت بالایی دارد و دو سوم الیاف به کار رفته شده برای بافت فرش های ماشینی را شامل می شود. قیمت فرش ماشینی که با الیاف نایلونی تولید می شود به نسبت دیگر اجناس گران تر است.

قیمت فرش ماشینی بر اساس چه مولفه‌هایی است؟

قیمت فرش ماشینی

 

چه فرشی باید خرید:

در حال حاضر به دلیل بالا بودن قیمت فرش ماشینی بهتر است قبل از خریداری آن به چند نکته توجه کنیم برای مثال توجه به نکاتی مانند متناسب با شیوه استفاده از فرش همچنین مکانی که قصد پهن نمودن فرش در آن را داریم در هنگام خرید از مهمترین مسایل قابل توجه می باشد.

 

سبک زندگی شما از نکات قابل اهمیت دیگری است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. اگر در خانه خود کودک یا حیوان خانگی دارید از فرشی با طرح شلوغ استفاده کنید که کثیفی ها کمتر نمایان باشد. اگر قصد دارید برای فضای کوچک فرشی بخرید که آنجا را بزرگتر نشان دهد فرش های را خریداری کنید که زمینه روشن دارند. زیرا این فرش ها فضا را بزرگتر از آنچه هست به نظر خواهند آورد و برعکس برای فضا های بسیار بزرگ که خلوت است فرش های با طرح های پر نقش و نگار و تیره انتخاب کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب