معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

معرفی برترین غذاهای ژاپنی

هر کشوری یک سری غذا های خوشمزه دارند که هر کسی که دوست دارد به این کشورها سفر نماید باید غذاهای محلی و سایر غذاهایش را تشناسد تا در سفری که به این منطقه دارد به او خوش بگذرد و غذاهای خوشمزه ای نوش جان نماید این غذاها خوشمزه دست ساز و در رستورانهای ژاپنی فراوان می باشد ژاپنی ها غذاهای متنوع و خوشمزه زیاد دارند کشور ژاپن یک سرزمین خاصی می باشد و غذا هایش هم خاص است در ادامه معرفی برترین غذاهای ژاپنی را در سایت سماتک خواهید دید با ما همراه باشید.

 

بعضی از نقاط جهان آن قدر اماکن دیدنی طبیعی و دست ساز دارند که هرچه هم به آن ها بپردازیم باز هم کم است، شاید بارها و بارها به این مناطق سفر کرده باشیم اما باز هم چیزی از دیدمان جا مانده باشد.

 

ژاپن یکی از همین کشورها است که به دلایل گوناگون مانند تجارت، طبیعت گردی، اماکن تاریخی و… بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و سالانه توریستان بی شماری به این کشور سفر می کنند. از جالب ترین نکاتی که درباره ی ژاپن همیشه خاص بوده و همه را کنجکاو می کند، غذاها و آداب غذا خوردن آنهاست که با اکثر نقاط جهان فرق دارد.

 

شاید در فیلم ها و یا حتی سفرتان به ژاپن دیده اید که ژاپنی ها با دو چوب غذا می خورند و یا خوراک های جالب و با عطر و طعم های مختلف دارند، حتی گاهی پیش آمده به رستورانی چینی برویم و با اسامی عجیب و غریبی رو به رو شویم که هیچ تصوری از آن ها در ذهن نداریم، به همین دلیل امروز ما به تحقیق و بررسی پرداخته و انواع غذاها و خوراک های ژاپنی را چشیده تا به بهترین و منحصر به فرد ترین غذاهای ژاپنی ها رسیده است، غذاهایی که آن ها می گویند بدون این غذاها نمی توانند زندگی کنند.

 

آشنایی با آداب غذایی ژاپن

همانطور که ژاپنی ها در ساخت و اختراع لوازم تکنولوژیِ خاص وسواس زیادی دارند، در غذا پختن و خوردن آن هم وسواس ویژه ای به خرج می دهند و غذاهایی با طعم و بویی عجیب تولید می کنند.

 

آداب غذا خوردن آن ها بسیار کهن است و بسیاری از آداب اجدادشان را رعایت می کنند، آن ها قبل از غذا خوردن دعا می کنند و بعد شروع به خوردن می نمایند و در پایان هم عبارتی را به کار می برند که به معنای سپاس گذاری از میزبان است.

 

اگر با یک ژاپنی هم سفره هستید بدانید که باید کاملا ظرفتان را تمیز کنید، در غیر این صورت به دور از ادب و نزاکت رفتار کرده اید و باید حواستان هم باشد که با دهان باز غذا نخورید یا صحبت نکنید.

 

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

وقتی که غذا در کاسه سرو می شود باید کاسه را نزدیک دهان برده و به آرامی از آن بخورید طوری که صدایی ایجاد نکند. برای خوردن غذاهای جامد هم باید از چوب های ژاپنی استفاده کنید که البته در حال حاضر و با گذشت زمان قاشق هم در بسیاری از رستوران ها پیدا می شود.

 

موادی که بیشتر در غذاهای آن ها استفاده می شود برنج، لوبیا سبز، ماهی و میگو می باشد که قدمتی چند هزار ساله در وعده های غذایی ژاپن داشته است. در آخر هم خوب است بدانید که اگر قصد توهین و جسارت به فردی را در ژاپن دارید می توانید در حال راه رفتن غذا میل کنید که این کار یک بی احترامی بزرگ محسوب می شود.

 

در ادامه با ۱۵ مورد از بهترین غذاهای ژاپنی آشنا می شویم.

 

۱ ) سوشی | Sushi

بدون شک سوشی یکی از بزرگ ترین هدایای ژاپن به فرهنگ غذایی جهان است. در این غذا شادابی و تازگی مواد غذایی و هنر آشپز حرف اول را می زند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

سوشی در عین سادگی طعم خاصی دارد و این که آن را دوست داشته باشید یا نه فقط بستگی دارد که آیا شما از خوردن غذاها و مخصوصا ماهی خام لذت می برید یا خیر.

 

این غذا، ماهی خام و برنج با طعمی تند و تیز است که فشره می شود و میان جلبک پیچیده می شود، برای هر قطعه ی این غذا زحمت کشیده شده و طبق روشی خاص آماده سازی می شود. اگر این غذا را دوست ندارید باید بدانید که سوشی در ژاپن اصلا غذای ارزانی نیست و جزو خوراک های لوکس محسوب می شود.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۲ ) تونکاتسو | Tonkatsu

ماده ی اصلی تونکاتسو گوشت است که در پودر سوخاری یا نان سوخاری سرخ می شود تا کاملا طلائی و رو به قهوه ای برود، غذایی شبیه به ناگت اما بسیار خوش طعم تر. تونکاتسو اغلب با کُپه ای از کلم خرد یا رنده شده سرو می شود و رویش سسی می ریزند که مزه ی تند و شیرین دارد.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

گاهی در کنار این غذا ظرفی از برنج هم قرار می گیرد.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۳ ) چیراشی دان | Chirashi-don

در چیراسی دان هم ماهیِ خام مصرف می شود اما نسبت به سوشی کمتر شناخته شده است، در این غذا از یک نوع ماهی خاص استفاده می کنند و خاویار و ماهی قزا آلا را هم در غذا می ریزند، تخم هایی ریز و قرمز رنگ که مانند یاقوت هایی قرمز رنگ می درخشند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

ماهی و خاویار در این غذا با انواع سبزیجات و ترشی مخلوط می شوند و سس سویا هم به آن ها اضافه شده تا خوش طعم ترشان کند، در آخر خوراکی رنگارنگ و تازه ای آماده می شود که هر کسی را وسوسه می کند، این غذا شبیه به آبگوشت سرو می شود.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۴ ) تمپورا | Tempura

این غذا از معدود خوراک هایی است که از کشوری دیگر به ژاپن وارد شده و پیشرفت کرده است. تمپورا اواسط قرن ۱۶ از پرتغال به ژاپن وارد شد، اما ژاپنی ها مثل همیشه طعم و رنگی تازه به آن بخشیدند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

ماده ی اصلی این غذا میگو است اما برخی مواقع با ماهی هم پخته می شود. قبل از پخت، این مواد خوب با مارچوبه مزه دار می شوند و بیشتر از میگوهای بزرگ در پخت آن استفاده می گردد و ژاپنی ها اعتقاد دارند میگو ها فقط با یک ضربه ی چاقو باید بریده شوند تا خوب از آب در آیند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۵ ) رامن | Ramen

رامن یکی از معدود #غذاهای ژاپنی است که به دلیل ظاهر خاصش مشهور می باشد، همان غذایی که شبیه به سوپی پر از رشته است که همیشه در فیلم ها سعی می کنند آن را با دو چوب بخورند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

رامن غذایی مقوی است و در آن از گوشت و چربی هم استفاده می شود، به همین دلیل خوراکی سنگین می باشد. رشته ای که در این غذا استفاده می کنند خاص است و باید از فروشگاه های مخصوص خریداری شوند، از مواد دیگری که این خوراک را خوش طعم می کند ماهی و گوشت غوطه ور در آب است.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۶ ) واگیو | Wagyu

اصلی ترین ماده ی این غذا گوشت گاو خوب کوبیده شده است، واگیو خوراکی پر هزینه اما بسیار لذیذ و مخصوص ژاپن می باشد. این غذا شبیه به استیک است که خیلی خوب کوبیده و نازک شده اما رگه های چربی باید روی گوشت دیده شود که همین واگیو را نزد بعضی ها نا مطلوب کرده است، اما یک دستی و خوش فرمی گوشت گاو، چربی های زشت آن را تا حدودی پنهان می کند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

گوشت گاو مملو از امگا ۳ و امگا ۶ می باشد و به همین دلیل بسیار مقوی است و یکی از پر گوشت ترین غذاهای ژاپن محسوب می شود.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۷ ) توچی سوبا | Te-uchi soba

ژاپنی ها هیچ گاه استفاده از نودل های سیاه خوشمزه را که به وفور در فروشگاه های آن ها یافت می شود، فراموش نمی کنند. وقتی برای اولین بار توچی سوبا را می چشید خیلی سخت است که متوجه شوید آشپز چگونه نودل های سیاه را به همچین غذای خوشمزه ای تبدیل کرده است.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

توچی سوبا شبیه به زارو سوبا ( zaru soba ) و یا داشی بروت ( dashi broth ) سرو می شود به همین دلیل گاهی با آن ها اشتباه گرفته می شود، به هرحال این غذا آن قدر عطر و طعم ویژه ای دارد که اعتیاد آور است و مشتاقتان می کند که باز هم بخورید.

 

این غذا با دور چین گیاهان معطر و سس کنجد سر میز آورده می شود.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۸ ) سانوکی اودان | Sanuki udon

سانوکی اودان یک نوع رشته فرنگی است که با نام تجاری شیکوکو در ژاپن ارائه می شود. تولید این رشته فرنگی مانند انقلابی در صنعت غذایی ژاپن بود، فرق این رشته با سایر رشته ها این است که بسیار ضخیم است و از آرد گندم درست می شود.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

با این که رشته ها بسیار ضخیم هستند اما بسیار نرم و ابریشمین می شوند. در برخی مناطق مانند توکیو این رشته ها با دست درست و پخته می شوند. این غذا با یک تخم مرغ ساده یا کمی سبزیجات سرو می شود.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۹ ) برنج کاری ژاپنی | Japanese curry rice

سیب، عسل و کاری با هم ترکیب شوند چه می شوند…

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

برنج کاری در حقیقت بر گرفته از سرآشپزان هندی است، اما از قدیم استفاده از کاری در غذاهای ژاپنی ها رواج داشته و کاری معمول بود. این برنج با نوعی خورش یا ترشی جات گوناگون سرو می شود. طعم این غذا بسیار ملایم و شیرین می باشد و به دلیل خواص زیادش باب طبع دانش آموزان است.

 

برنج کاری، کمی چسبناک می باشد و مزه اش با برنج های دیگر کاملا متفاوت است، این غذا از محبوب ترین #خوراک های ژاپن می باشد و بسیاری خود را معتاد برنج کاری می دانند و در همه ی وعده های غذایی از آن استفاده می کنند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۱۰ ) گیوزا | Gyoza

همیشه این که چقدر بخوریم یکی از چالش های زندگی بوده و هست. گیوزا سعی کرده این مشکل را حل کند، کوفته های سایز شده و خوشمزه که هر قدر که می خواهید می توانید از آن ها بردارید.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

مواد اصلی این غذا گوشت، کلم و پیاز است که به سس سویا و سرکه آغشته می شود. بر خلاف چیزی که تصور می کنیم این غذا بسیار نرم و لطیف است و خوردنش آسان می باشد. یک نوع سیر خاص هم در این غذا استفاده می شود که به صورت بومی در شهرستان های ژاپن کاشته می شود.

 

برای چشیدن بهترین طعم گیوزا پیشنهاد می کنیم به توکیو بروید، آن جا برترین گیوزاها را سرو می کنند.

 

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۱۱ ) یاکی ایمو | Yaki-imo

یاکی ایمو نوعی سیب زمینی سرخ کرده است و می توان در گوشه و کنار خیابان های ژاپن آن را به وفور دید، مخصوصا در زمستان ها که همه جا عطر و بوی یاکی می پیچد. حدودا اوایل بهار یاکی دیگر ناپدید می شود، اما نوعی سیب زمینی که شباهت زیادی به آن دارد و طعمش شیرین است همه ی سال در ژاپن پیدا می شود.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

برای پخت این غذا، سیب زمینی ها را داخل فویل می پیچند و داخل فر می گذارند تا کباب شود. بعد از حدودا ۳۰ دقیقه سیب زمینی کبابی فوق العاده ای خواهید داشت.

 

اگر خوب به فروشگاه های محلی مواد غذایی دقت کنید یا به فروشگاه های زنجیره ای تاکاشیمایا سر بزنید قطعا می توانید سیب زمینی یاکی ایمو را پیدا کنید.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۱۲ ) تاکویاکی | Takoyaki

تاکویاکی یا به اصطلاح کوفته ی هشت پا، یک میان وعده ی کامل ژاپنی است. کوفته های ریز به اندازه ی توپ پینگ پنگ که مواد اصلی آن هشت پا، زنجبیل، پیازچه و ادویه های مخصوص می باشد و رویش سسی شیرین می ریزند و سرو می کنند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

اغلب تاکویاکی را اواخر ظهر و بعد از نهار میل می کنند و فروشگاه و رستوران هایی در ژاپن وجود دارند که فقط این غذا را می فروشند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۱۳ ) اونیگیری | Onigiri

اونیگیری توچ های برنجی هستند که بیشتر مواقع به صورت مثلث درست می شوند و آن را با چای هم می خورند، در ژاپن در هر فروشگاه مواد غذایی می توانید این غذا را پیدا کنید، این غذا را به عنوان میان وعده استفاده می کنند اما دست کمی از یک غذای اصلی ندارد.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

مواد اصلی این غذا برنج، گوشت گاو، سبزی های ترش و تند و سس مایونز می باشد. بنا بر فصلی که غذا در آن پخته می شود برخی مواد به این غذا اضافه می شوند برای مثال ماتسوتاکه قارچ در پاییز یا بامبوی تازه در بهار.

 

یکی از نکاتی که در این غذا حائز اهمیت می باشد استفاده از برنج ژاپنی است. این غذا حتما باید با برنج تولید داخلشان طبخ شود. اونیگیری غذایی محبوب است و به راحتی می توانید آن را تهیه و نوش جان کنید.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۱۴ ) ناتو | Natto

ناتو یک غذای کاملا خاص و منحصر به فرد ژاپن است، این غذا دانه های سویا هستند که به شدت تند اند و با پنیر آبی کش دار مخلوط می شوند. کسی که این غذا را برای اولین بار می خورد یا عاشقش می شود یا از آن متنفر می گردد و حد وسطی وجود ندارد، مخالفان بوی بد و لزج بودن آن را بهانه می کنند و طرفدارانش مقوی بودنش را تاکید می کنند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

گاهی کنار این غذا تن ماهی یا خوراک گیوزا را هم قرار می دهند و سرو می کنند.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

۱۵ ) یاکیتوری | Yakitori

یاکیتوری مرغ تنوری است که بیشتر در تابستان ها و در هوای آزاد درست می شود. یاکیتوریِ اصلی مرغ کبابی است اما گاهی به گوشت، کبد، قلب و دیگر اعضای کبابی مرغ هم اطلاق می شود و طعم آن ها را می دهد.

معرفی برترین غذاهای ژاپنی + تصاویر

این غذا با برنج پخته شده و با برخی نوشیدنی های خاص، سس شربتی و سس سویا سرو می شود، افراد ثروتمند تر این غذا را با گوشت بلدرچین و گنجشک هم درست می کنند.

 

منبع:karnaval.ir

جدیدترین مطالب