10 انشا با موضوع فصل تابستان (طنز، ادبی، توصیفی، زیبا)

10 انشا با موضوع فصل تابستان (طنز، ادبی، توصیفی، زیبا)

انشا با موضوع فصل تابستان

انشا درباره فصل تابستان و تعطیلات 3 ماهه دانش آموزان با بهترین ویراستاری را در این مجموعه از سایت سماتک برایتان تدارک دیده ایم. اگر به دنبال مجموعه بهترین انشا با موضوع فصل تابستان هستید توصیه می کنیم از انواع انشا طنز، ادبی، توصیفی و زیبا با موضوع فصل تابستان و زیبایی هایش که در ادامه این نوشتار تهیه و گردآوری شده است استفاده کنید. اگر می خواهید یک انشا با موضوع توصیف فصل تابستان بنویسید و یا دوست دارید انشا طنز درباره تعطیلات تابستان در دفترچه تان داشته باشید با ما همراه باشید و مجموعه 10 انشا با موضوع فصل تابستان را بخوانید. اگر معلم ابتدایی و دبیرستان شما انشا با موضوع فصل تابستان را به شما پیشنهاد داده است، این مجوعه می‌تواند به شما ایده های مناسبی برای انشا نویسی با موضوع فصل تابستان بدهد. از جهات مختلف می‌توان به تابستان نگاه کرد، آن را مورد بررسی قرار داد و تجربیات خود را درباره آن ثبت کرد.

 

موضوع انشا درباره فصل تابستان

نخستین انشا با موضوع فصل تابستان را در این بخش برایتان تدارک دیده ایم. اگر می خواهید موضوع انشا درباره فصل تابستان انتخاب کنید در ادامه بهترین انشا درباره فصل تابستان آورده شده است:

تابستان، فصل گرم بودن در کنار هم، فصل گشت و گذار در طبیعت بکر و زیبای الهی، فصل کار و تلاش مضاعف برای داشتن روزهایی روشن.

اینک بهار کوله بارش را جمع کرده و قصد سفر دارد. فرزندانِ شکوفه اش را در دل خود پرورانده و هم اکنون، میوه هایی شده اند در آغوش درختان.

بهار رفت و سبدهایی از میوه بر در خانه تابستان به یادگار گذاشت. تابستان اما، فارغ از دل مشغلگی های روزانه، در دنیای خودش سیر میکند! هم بازی خورشید می شود و جان می گیرد با هر تابش سوزناک او!

سبد میوه همچنان در دستان تابستان خودنمایی می کند؛ انگور، برگ هایش را گسترانده و میوه های دانه دانه طراحی شده اش را به نمایش میگذارد. هلو، از خجالت گونه هایش سرخیده. زردآلو از فرط شوخ طبعی، لب هایش به خنده باز شده است.

آلبالو و گیلاس هم شده اند گوشواره های درخت که هراز گاهی میهمان وعده صبحانه و نهار گنجشک ها می شوند!

در دل هندوانه غوغایی به پاست؛ منتظر است دست بر دلش بگذارند و به شرط چاقو، شیرینی اش را بچشند.

سبد تابستان پر است از میوه های رنگارنگ. تابستان، دست و دلباز است. همه را بی هیچ چشم داشتی به زمینیان می بخشد. بخشش و بزرگی را از خالقش آموخته است!

چه سری در وجود تابستان نهفته است که این چنین گشت و گذار در دل او لذت بخش است؛ کوه ها کلاه برفی را که خورشید از سرشان برداشته، روانه رود میکنند و ماهی ها در دامنش آرام می گیرند؛ گله گوسفندان هم، هم مسیر رودخانه زلال می شوند و جان تشنه را لحظه ای با نوشیدنش، سیراب می کنند.

تابستان، زیبا و سرشار از آرامش است چه برای بشر و چه غیر آن. آب بازی کودکان، رقص پرنده ها در آسمان آبی و از این شاخه به آن شاخه کردنشان بر روی درخت، سفرهای تابستانی و … همگی از نعمت وجود تابستان است؛ چه بسا وجود آن برای آنهایی که در تعطیلات و دور از امتحانات به سر میبرند، لذت بخش تر باشد!

خالق تابستان را قدر بدانیم؛ تابستان همچون دیگر هدایای او عزیز و دلرباست.

 

♣ ♣ ♣ ♣ ♣

 

انشا با موضوع فصل تابستان ادبی

انشا با موضوع فصل تابستان ادبی و زیبا را در این قسمت خواهید خواند. در اینجا سعی کرده ایم بهترین انشا ادبی درباره فصل تابستان را آماده کرده و برای شما دانش آموز عزیز ویراستاری کرده ایم:

با آن که مردم فصل بهار را فصل رنگ‌ها می‌دانند، من فکر می‌کنم فصل رنگ‌ها تابستان است. فصل بستنی یخی نارنجی، فصل هلو و زردآلو و گیلاس، شنا کردن در استخرهای رنگارنگ، آفتاب طلایی و کولر آبی. فصلی که دراز کشیدن در سایه خاکستری درختان سبز لذتی وصف ناپذیر دارد. فصلی که با مسافرت عجین است؛ مسافرت به شهر اصفهان فیروزه ای، به شهر یزد خاکی، به شمال سبز و به سواحل نیلگون خلیج فارس.

همه چیز در تابستان لذت بخش است؛ لم دادن زیر باد فرح‌بخش کولر، روزهای طولانی، بیرون رفتن با دوستان، لذت بردن از وقت بدون آن که امتحانات فکر آدم را به خود مشغول کند، دید و بازدید با افراد فامیل، مهمانی‌های خانوادگی و سفرهای دسته جمعی.

همه چیز در تابستان پررنگ تر است؛ از آبمیوه‌های نارنجی و آلبالویی گرفته تا رنگ شاد لباس‌هایی که مردم در کوچه و خیابان بر تن می کنند. حتی آفتاب سوزان تابستان هم می‌‌خواهد به بدن‌های ما رنگ بیشتری بدهد. راه هم که می‌رویم رنگی تیره تر پیدا می‌‌کنیم.

همه چیز در تابستان لذت‌بخش است؛ از بیرون رفتن در هنگام عصر و قدم زدن در پارک‌ها و بوستان‌های شهر گرفته تا شیرجه زدن درون آب خنک در وسط ظهر تابستان.

همه چیز در تابستان دلچسب است؛ رها کردن هندوانه در میان حوض آب، انداختن تکه‌های شفاف یخ در لیوان شربت آبلیمو…

اگر گوش کردن به یک موسیقی آرام در یک بعد از ظهر نارنجی پاییزی حال آدم را خوب می‌کند، در تابستان موسیقی با صدای بلند و ضرباهنگ تند و سریع لذتی وصف ناپذیر دارد.

تابستان یعنی هیجان. هیجانی که از یک آرامش به دست می‌آید. آرامش قبول شدن در امتحانات. از اواسط تابستان دلتنگی برای دوستان و عشق بازگشت به مدرسه به سراغ ما می‌آید. آن وقت است که به این فکر می‌کنیم که در تابستان چه کرده‌ایم و چه چیزهایی فراگرفته‌ایم و قرار است در آغاز سال تحصیلی جدید چه تغییری را تجربه کنیم.
همه چیز تابستان قشنگ و دلفریب است. درود بر تابستان.

 

♣ ♣ ♣ ♣ ♣

 

انشای زیبا با موضوع فصل تابستان

اگر می خواهید انشای زیبایی با موضوع فصل تابستان بنویسید در این بخش بهترین انشای زیبا با موضوع فصل تابستان را می خوانید که می توانید از چکیده ان استفاده کرده و با یافته های ذهن تان مخلوط کرده و یکی از زیباترین انشا با موضوع فصل تابستان را بنویسید:

کمتر از یک ماه به فصل خاطره انگیز تابستان با قی مانده است این فصل, بهشت دانش آموزان می باشد, چراکه فراغتی تام و تمام از درس و مدرسه دارند در ادامه یک انشا درباره فصل تابستان آورده شده است که با هم می خوانیم

طبع آدمی در بیشتر موارد پس از گذشت چند سال عوض می شود، اگر نمی گویم در همه چیز، جانب احتیاط را رعایت می کنم. وگرنه خود من هر چند سال یکبار به شکلی عجیب و غریب تغییر می کنم.

اگر بخواهم یک نمونه را مثال بزنم، می توانم علاقه شدیدم به فصل تابستان از بچگی تا چند سال پیش، و انزجارم از این فصل از همان چند سال پیش تا امروز است.

بچه تر که بودم شاید اغراق نباشد اگر بگویم کل سال را منتظر تابستان بودم. با پسرخاله هایم می نشستیم و حساب می کردیم که چند روز مانده تا سال تحصیلی تمام شود و تابستان برسد.

و فصل تابستان هم که نوید دهنده فراغت و بازی و خواب تا یازده صبح و شبها تا ساعت 3 بیدار ماندن بود. البته هنوز هم هست، اما در سه چهار سال گذشته، انگار سیستم بدنم تغییر کرده و از گرما فراری شده ام.

هنوز هم تابستان فصل بازی و خواب تا لنگ ظهر و بیداری های شبانه هست که هی از آن یکی اتاق صدا بزنند که بخوابید(خطاب به من و پسرخاله هایم) و ما بگوییم چشم و اصلا نخوابیم.

اما بیرون رفتن و فوتبال بازی کردن، دیگر برایم سخت شده است، گرما خیلی اذیتم می کند.

نمی دانم شاید هم بدن من تغییر خاصی نکرده است و تنها دمای هوا در این چند سال افزایش زیادی داشته است.

به هر حال با اینکه در تابستان بیرون رفتن برایم خیلی سخت است، اما این فصل هنوز هم یادآور خاطرات بچگی هایم است و آفتاب در عین آزارش، شیرین هم است.

 

♣ ♣ ♣ ♣ ♣

 

انشا طنز با موضوع فصل تابستان

نوشتن یک انشا طنز با موضوع فصل تابستان شاید کمی سخت و مشکل به نظر برسد برای همین ما در این قسمت بهترین ایده برای انشا طنز در مورد فصل تابستان را برایتان آماده کرده ایم. اگر دوست دارید برای معلم تان یک انشا طنز درباره تابستان و زیبایی هایش بنویسید در اینجا همراه ما باشید:

می‌گویند برای آن که بتوانید کسی را درک کنید، خود را به جای او بگذارید و سعی کنید به جای او دنیا را نگاه کنید. من هم از آنجا که این خورشید داغ تابستان را درک نمی‌کنم، می‌خواهم خود را به جای او بگذارم.

الان دارم از آن بالا خیره خیره شما را نگاه می‌کنم و سعی می‌کنم با اشعه نگاهم، شما را بسوزانم. از آن بالا به کوه و دشت و خیابان‌ها و پارک‌ها نگاه می‌کنم و مردم را می‌بینم که در حرکتند و هر یک به سویی می‌روند. بعضی‌هاشان تند تند راه می‌روند تا به سایه‌بانی برسند و خودشان را از شر من خلاص کنند. بعضی‌ها هم مثل این راننده‌های تاکسی توی ماشین‌های داغشان ولو شده‌اند و منتظر پر شدن ماشین‌هایشان هستند تا راه بیفتند. اما از مسافر خبری نیست و لنگ‌های کوچکشان را خیس می‌کنند و بر سر و صورتشان می‌کشند و به من فحش می‌دهند.

از پنجره خانه‌هایتان به شما نگاه می‌کنم. خاک عالم! این چه وضع لباس پوشیدن است. خودتان را جمع کنید. ناسلامتی بزرگ‌تر اینجا نشسته.

به حوض بزرگ و پر آب درون پارک نگاه می‌کنم. آب‌ها آرام آرام بخار می‌شوند و هوای پارک را شرجی می‌کنند. دو دختر جوان روی نیمکت پارک نشسته‌اند و در حالی که روسری‌شان از شدت عرق به سرشان چسبیده، بستنی شاتوتی لیس می‌زنند. به بستنی آن‌ها نگاه می‌کنم. بستنی‌شان آب شده و آویزان می‌شود روی دست و لباسشان.

کلا هر جا را که نگاه می‌کنم، خرابی به بار می‌آورم. آخر من چه قدر تباهم؟ تنها نتیجه اخلاقی که می‌شود از این ماجرا گرفت این است که آفتاب داغ و سوزان تابستان اگر درک کردنی بود، خودش خودش را درک می‌کرد. سعی می‌کرد آدم باشد و این همه مردم آزاری را مرتکب نمی‌شد. مرض داشتن که شاخ و دم ندارد. دوستان بیایید آدم‌های خوبی باشید و مثل آفتاب تابستان نباشید.

تمام!

 


حتما بخوانید: انشا ادبی در مورد تابستان


 

موضوع انشا توصیف تابستان

انشا توصیفی فصل تابستان را می توانید در این بخش بخوانید و از آن نت برداری کرده و در دفتر انشایتان یادداشت کنید. موضوع انشا توصیف تابستان و بهترین خوراکی ها برای فصل تابستان می باشد و بیشتر جنبه توصیفی درباره فصل تابستان دارد:

تابستان فصل دوم از چهار فصل سال در گاهشماری خورشیدی است و به موسم گرما گفته می‌شود. فصل تابستان به دلیل هوای گرم، اثرات زیادی بر بدن دارد. آسمونی در این مقاله ویژگی های فصل تابستان را برای شما عزیزان بیان می کند.

فصل تابستان برای نیمکره شمالی زمین، از اول تیرماه شروع شده و تا پایان شهریورماه (۳۱ شهریور) ادامه پیدا می‌کند؛ و شامل سه ماه تیر، مرداد و شهریور است. درحالیکه همین دوره زمانی برای نیمکره جنوبی زمستان است؛ و تابستان نیمکره جنوبی متقابلاً هنگامی است که در نیمکره شمالی زمستان است.

این فصل پس از بهار و پیش از پاییز قرار گرفته و فصل گرما و میوه است.

پس از اتمام تابستان، شروع رسمی سال تحصیلی می‌باشد.

مزاج تابستان،گرم و خشک در نظر گرفته می‌شود و خلط صفرا در این فصل افزایش پیدا می‌کند. از ویژگی‌های فصل تابستان می‌توان به تحلیل رفتن مواد رقیق و حبس شدن مواد غلیظ در بدن همه اخلاط به‌ویژه خلط صفرا، برانگیخته می‌شوند و به جوشش در می‌آیند و تولید صفرا نیز نسبت به دیگر فصول سال، افزایش می‌یابد. توت در رفع سرماخوردگی و تب، تقویت خون در کم‌خونی، جلوگیری از خاکستری شدن مو، ملین و مفید در بیماران دیابتی، آلبالو تقویت کننده قلب، دم گل آن مدر و دفع سنگ کلیه (سنگ‌های کوچکتر از 5 میلی‌متر) است.

از ویژگی‌های فصل تابستان گرم و سرخ شدن رنگ پوست است همچنین قوه هاضمه و دستگاه گوارش دچار سستی و ضعف می‌شوند. گرمی قلب، افزایش عطش, کاهش شدید رطوبات اصلی بدن، کاهش اشتها، عود بیماری‌های قبلی فرد، بروز درد و کندی حواس، سنگینی سر، خواب‌آلودگی، افزایش خونروش از بینی و رحم, اسهال خونی، احتمال ابتلا به درد چشم، فساد خون و احتباس قاعدگی (عقب افتادن قاعدگی) از ویژگی‌های فصل تابستان است.

انجیر تقویت سیستم عصبی، آرامش فکری، تقویت کلیه، بهبود هضم، ضداسهال، ضداسپاسم و ملین، گلابی دارای فیبر، ضدکولیک، مؤثر در کاهش وزن، دیابت و هضم، سم‌زدایی از کبد و کاهنده کلسترول، انگور کاهش ریسک بیماری‌های قلبی، ضد تصلب شرایین، سرشار از ویتامین و محافظت از کبد است.

 

♣ ♣ ♣ ♣ ♣

 

انشا با موضوع فصل تابستان طنز

بهتر است کمی دانش آموزان و دوستان تان را سر کلاس درس بخندانید و با نوشتن یک انشا با موضوع فصل تابستان طنز باحال همه را به خندیدن وادار کنید. در این قسمت از مقاله سایت سماتک سعی کرده است بهترین انشا طنز با موضوع فصل تابستان را تهیه و تقدیم حضورتان کند.

از قدیم گفته‌اند زمستان می‌رود و روسیاهیش به زغال می‌ماند؛ اما فکر می‌کنم قدیمی‌ها مقداری در محاسباتشان اشتباه کرده‌اند. چون زمستان آخری خیلی شیک و مجلسی چمدانش را بست و با مشایعت پرشور و دایره و تنبک حاجی فیروز و با سرسلامتی رفت؛ ولی تابستان اول روی چون ماه ما را مانند زغال سیاه کرد و بعد تشریفش را برد. آن هم با کلی حسرت و داغ که به دل ما گذاشت. فکر کنم اگر تابستان تا سه ماه دیگر همین طور ادامه پیدا می‌کرد، همگی دود می‌شدیم و به هوا می‌رفتیم.

قدیمی‌ها که فقط این ضرب المثل را نگفته‌اند. یک جمله حکمت آمیز دیگر هم گفته‌اند که: بهشت زیر پای مادران است. اما یادشان رفته است بگویند جهنم هم زیر انگشت پدران است. این انگشتان معجزه آسای پدران است که با یک حرکت معجزه آسا بهشت کولری خانه را به جهنم تبدیل می‌کند!

دست همگیشان درد نکند. آن‌ها نه تنها با کولر خانه مشکل دارند، بلکه در ماشین هم با اقتدار حکومت کولری خود را حفظ کرده‌اند. فرض کنید ماشینی که در پنج دقیقه زیر آفتاب تابستان به کوره آدم سوزی هیتلری تبدیل می‌شود، نیم ساعت زیر آفتاب داغ مانده باشد و وقتی سوارش می‌شوی، پدر مهربانت بگوید: به به عجب بادی میاد بیرون.» این کلید واژه، رمز کولر روشن نکردن است! یعنی بالا بروی، پایین بیایی، از کولر ماشین خبری نیست!

در این جور مواقع آخرین تکنولوژی که می‌تواند به داد آدم برسد، شیشه ماشین است که البته بعضی از خودروهای پیشرفته وطنی به نوع برقی آن هم مجهز شده‌اند. (این دستاورد ملی را که از خروج ارز به میزان قابل توجهی پیشگیری کرده، به همه ایرانیان تبریک عرض می‌کنیم.) همین شیشه ماشین را اگر در این شرایط پایین بدهی، بخار پز می‌شوی، بالا بدهی، مغز پخت می‌شوی.

یک ضرب المثل دیگر در اینجا به کار می‌آید و آن این است که همین است که هست. باید بسوزی و بسازی. حالا این که در این سوختن چه چیزی را باید بسازی، کسی نمی‌داند. شاید منظور قدیمی‌ها این بوده که باید در ذهنت یک کولر گازی بسازی و فکر کنی که دارد باد خنکش را به سر و صورت و بدنت می‌زند و آن وقت بنشینی و از آخرین لحظات عمرت لذت ببری که با چنین توهمی سپری می‌شود.

به هر حال تابستان ما که گذشت و رسید به نیمکره جنوبی زمین. امیدوارم در آنجا رسم کولر خاموش کردن پدران برافتاده باشد.

 

10 انشا با موضوع فصل تابستان را در بالا خواندید که امیدواریم شما دانش آموز عزیز فقط رونویسی از این مطلب نکنید و اگر می خواهید یک انشا با موضوع فصل تابستان بنویسید بهتر است یافته های مغز خودتان را همراه با چکیده ای از انشاهای جمع آوری شده در این پست ترکیب کنید و بهترین انشا ادبی زیبا در مورد فصل تابستان بنویسید.

جدیدترین مطالب