تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب

تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب

تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب

یکی از روشهای قدیمی برای تعیین جنسیت جنین، تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب بوده است و این موضوع مطلبی است که امروزه سر و صدای بسیار زیادی به پا کرده است. بسیاری افراد ادعا می کنند که می توانند از روی تعداد ضربان قلب جنین در هر دقیقه و یا ریتم ضربان ها، جنسیت جنین را پیش بینی کنند. تعیین جنسیت جنین از روی خیلی چیزها مشخص می شود و عوامل بسیار زیادی می توانند جنسیت جنین در راه را مشخص کنند جنین یا دختر است یا پسر؛ اما اینکه مادر و پدر بدانند که جنسیت او چیست و قرار است صاحب دختر شوند یا پسر بسیار مهم است تعیین جنسیت از روی ضربان قلب هم یکی از راه های تشخیص جنسیت جنین می باشد که والدین با استفاده از آن می توانند جنسیت جنین خود را مشخص کنند .

 

جنسیت جنین شما هنگامی که اسپرم به تخمک می‌رسد،‌ تعیین می‌شود. جنسیت در زمان باروری، حتی زمانی که نمی‌دانید بارور هستید اتفاق می‌افتد. دستگاه تناسلی جنین مدت‌ها بعد تکامل پیدا می‌کند. به هر حال جنین کوچک شما یا دارای کروموزوم X است یا کروموزوم Y. جنین دختر کروموزوم‌های XX را حمل می‌کنند و جنین پسر کروموزوم‌های XY. ممکن است تعجب کنید که دستگاه تناسلی جنین به سرعت شکل نمی‌گیرد. در حقیقت جنین دختر و پسر تا هفته 4 تا 6 بارداری مانند هم هستند و از هفته 10 تا 20 بارداری تغییر در آنها شروع می‌شود.

 

یکی از روش های مرسوم تعیین جنسیت جنین اندازه گیری محدوده ضربان قلب جنین می باشد و افسانه های زیادی وجود دارد که از روی ضربان قلب جنین می توان جنسیت او را مشخص کرد. برخی از مادران تا مشخص شدن جنین داخل رحم شان طاقت نمی آورند و به سراغ روش های قدیمی تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب می روند . روشی که در بین مادر بزرگ های ما متداول بوده و اکنون نیز آن ها در همان روزهای اول بارداری با مشاهده تغییرات ظاهری مادر یا تغییراتی در سبک زندگی اش به او می گویند که قرار است دختر دار شود یا پسر دار.

تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب

چگونگی تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب

در مورد پیش‌بینی و تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب عقایدی قدیمی وجود دارد. حتما شنیده‌اید با توجه به ضربان قلب جنین در سه ماهه اول بارداری می‌توانید جنسیت او را تشخیص دهید. اگر ضربان قلب جنین بیش از 140 بار در دقیقه بزند،‌ جنین دختر است و زیر 140 بار در دقیقه پسر. حقیقت این است که قلب جنین از  حدود هفته ششم بارداری شروع به تپیدن می‌کند. می‌توانید سوسو زدن نور را در سونوگرافی ببینید و اندازه‌گیری کنید. تعداد ضربان در دقیقه  کم کم از 90 تا 110 شروع می‌شود و هر روز به تدریج بالا می‌رود. تا هفته نهم بارداری این روند افزایشی ادامه دارد و از 140 تا 170 ضربه برای پسرها و دخترها در نوسان است و همین نوسان ها سبب می شود که نظریه تعیین جنسیت از روی ضربان قلب جنین قابل اطمینان نباشد. اگر ضربان قلب جنین تان بیشتر از 150 بار در دقیقه بزند یعنی قرار است یک دختر زیبا به دنیا بیاورید و اگر ضربان قلب جنینتان کمتر از 150 بار در دقیقه باشد ، یعنی قرار است پسردار شوید. تعیین جنسیت جنین با این روش، عملی بی ضرر است که جنبه سرگرمی نیز دارد.

 

قبل از آنکه کاملا مشخص شود که فرزندتان دختر است یا پسر، راههای جالب و بامزه ای وجود دارد که میتوانید از طریق آ نها حدس بزنید بچه تان، دختر است یا پسر، چیزهایی که از متن فرهنگ ها و تحقیقات دانشمندان مختلف به دست آمده است. اگرچه این روش ایده ای جذاب و جالب است اما هیچ دید علمی پشت آن نیست و مطالعات مختلفی که امروزه در این زمینه انجام شده است نشان می دهد ارتباطی بین تعداد ضربان قلب و جنسیت فرزند وجود ندارد و احتمال درست بودن این روش برای تعیین جنسیت فرزند 50% است.

تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب

تعیین جنسیت جنین از روی ضربان قلب

تشخیص جنسیت جنین از روی ضربان قلب بیشتر در قدیمی ها مطرح بود و عقیده داشتند که جنین دختر ضربان قلبش تندتر و جنین پسر کندتر است اما امروزه این قضیه چندان طرفداری ندارد و تنها راهی که صد در صد جنسیت فرزند را نشان می دهد این است که منتظر بمانید تا زمانی که فرزندتان متولد شود. حتی سونوگرافی هم صد در صد جنسیت جنین را مشخص نمی کند. ممکن است جنین پاهایش را جمع کرده باشد، به پهلو خوابیده باشد یا حتی بند ناف مانع از مشاهده کامل بدن جنین شود اما اگر سونوگرافی به وسیله افراد مجرب به خصوص بعد از 20 هفتگی انجام شود می توان جنسیت جنین را با درصد اطمینان بالایی مشخص کرد. بطور قطعی هیچ ارتباطی بین ضربان قلب جنین و جنسیت او وجود ندارد، اما در قدیم گفته می‌شد اگر ضربان قلب جنین از 150 بیشتر باشد یعنی جنین دختر و اگر از 150 کمتر باشد یعنی جنین پسر است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب