راههای جلوگیری از بوی بد پا در کودکان ، زنان و مردان

راههای جلوگیری از بوی بد پا در کودکان ، زنان و مردان

راههای جلوگیری از بوی بد پا

بوی بد پا در بسیاری از مواقع برای خود فرد و دیگران آزار دهنده است و باید نسبت به جلوگیری از بوی بد پا اقدام شود اگر به دنبال بهترین راههای جلوگیری از بوی بد پا در زنان و مردان هستید با این بخش از سایت سماتک همراه باشید. برای جلوگیری از بوی بد پا باید بهداشت فردی را خوب حفظ کنید. با این روش باکتری‌ها و قارچ‌ها فرصت زنده ماندن نخواهند داشت.

 

۱. جلوگیری از بوی بد پا با شستن مداوم پاها

پاهای خود را دو بار در روز در آب‌گرم با برس و صابون ضد باکتری بشویید تا مطمئن شوید که باکتری وجود ندارد . به یاد داشته باشید که هر انگشت پا را با دقت بشویید، به خصوص در مناطق میانی بعد از آن، پاهایتان را با یک حوله مرطوب خشک کنید. از چنگ زدن پوست پاهای خود اجتناب کنید.

راههای جلوگیری از بوی بد پا در کودکان ، زنان و مردان

۲. جلوگیری از بوی بد پا با حذف سلول های مرده پوست

حذف سلول های مرده پوست پا منجر به جلوگیری از بوی بد پا می شود. از سنگ پا استفاده کنید و دو بار در هفته پاهای خود را سنگ پا کنید. بیشتر روی پاشنه تمرکز کنید چون این همان موضعی است که سلول های مرده پوست را تولید می‌کند.

 

۳. جلوگیری از بوی بد پا با تعویض جوراب

اگر یک جفت جوراب را به مدت چند روز استفاده کنید، قطعا بو ظاهر خواهد شد و باعث بوی بد پا خواهد شد. به همین دلیل است که باید به جوراب هایتان توجه کنید. به دلیل بالا بودن جذب رطوبت ، جوراب‌های پنبه‌ای بهتر از جوراب‌های مصنوعی هستند. شما حتی می‌توانید دو جفت جوراب را در هر زمان که ممکن است بپوشید، داخل جوراب‌های کتانی و خارجی جوراب‌های پشمی قرار دهید. این روش باعث کاهش تعریق خواهد شد. علاوه بر این، فاصله بین دو لایه جوراب به منافذ روی پاهای شما کمک خواهد کرد تا راحت‌تر نفس بکشد از باعث جلوگیری از بوی بد پا می شود.

راههای جلوگیری از بوی بد پا در کودکان ، زنان و مردان

۴. جلوگیری از بوی بد پا با ضد عرق ها

ضد عرق را روی پاهای خود، نواحی بین انگشتان پا، درون جوراب‌های خود و کفش‌های خود پخش کنید. اگر قرار است صبح زود بیرون بروید، قبل از بیرون رفتن این کار را انجام ندهید، اما قبل از رفتن به رختخواب ، آن را انجام دهید، چون ضد عرق زمان زیادی وقت نیاز دارد تا به پوست شما جذب شود و بهترین تاثیر را نشان دهد.

 

۵. جلوگیری از بوی بد پا با پوشیدن کفش در مکان عمومی

اجازه ندهید که پاهای شما در مکان‌های عمومی مستقیما با زمین تماس داشته باشند زیرا موجب چسبیدن باکتری به پاهای شما می شود. اگر شما اغلب پا برهنه راه بروید و بعد از آن پاهایتان را تمیز نکنید ، باکتری‌ها به راحتی به پوست شما نفوذ می کنند و یا با ورود به منافذ روی پای شما باعث ایجاد یک مشکل جدی می‌شود. تنها جایی که شما می توانید بدون کفش و پابرهنه راه بروید داخل خانه است.

 

۶. جلوگیری از بوی بد پا با انتخاب کفش مناسب

کفش هایی که از جنس پلاستیک باشند یکی از علل بوی پا هستند. پلاستیک موادی است که اجازه ورود هوا را به داخل کفش نمی دهد، و منافذ روی پاهای شما را برای تبادل هوا با بیرون دچار مشکل می کند. کفشی انتخاب کنید که از چرم، بوم یا برخی دیگر از مواد طبیعی باشد تا در جلوگیری از بوی بد پا موفق شوید. در تابستان و همچنین در شرایط آب و هوای گرم و مرطوب، با کفش تابستانی، عرق پای شما به حداقل می‌رسد و بو قادر نخواهد بود شما را ناراحت کند.

 

۷. جلوگیری از بوی بد پا با مواد غذایی

زمانی که برخی از مواد غذایی را مصرف می‌کنید، مثل پیاز، سیر، فلفل و غیره میزان تعریق ناحیه دست و پا زیاد می شود و باعث بوی بد پا خواهد شد. توصیه میشود برای جلوگیری از بوی بد پا از مواد غذایی ذکر شده کمتر استفاده کنید.

 

جلوگیری از بوی بد پا در کودکان

در زیر داروهایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا پاهای خود را خشک نگه دارید و بو را کاهش دهید:

 

جلوگیری از بوی بد پا با چای سبز

چای سیاه یا چای سبز تاثیر یکسانی روی جلوگیری از بوی بد پا دارد. ۱۰۰ گرم چای را با ۲ لیتر آب جوش مخلوط کنید ، چای را حل کنید و به آب سرد اضافه کنید تا محلول به اندازه کافی گرم شود که پاهای شما را خیس کند . بهترین زمان برای انجام این روش صبح ها است، پاهایتان را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خیس کنید و سپس آن‌ها را با یک حوله خشک کنید. افراد با بوی پای شدید باید قبل از رفتن به رختخواب یکبار دیگر این عمل را تکرار کنند. چای اسید tannic دارد که باکتری ها را می‌کشد، منافذ را تنگ می‌کند و پاهای شما را تمیز می‌کند.

 

جلوگیری از بوی بد پا با سرکه

سرکه را با آب‌گرم رقیق کنید و پاهای خود را خیس کنید. می‌توانید چند قطره از روغن اسانس آویشن را به این منظور اضافه کنید تا تاثیر آنرا افزایش دهید . اسید در سرکه و توانایی ضد بوی آویشن، روی هم رفته محیطی ایجاد خواهد کرد که باکتری ها نمی‌توانند زندگی کنند. اجرای این عمل دو بار در هفته، هربار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام شود؛ برای جلوگیری از بوی بد پا موثر است.

جدیدترین مطالب