بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

بهترین شربت ضد سرفه بزرگسالان

شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان توسط داروسازی های مختلف ایران تولید و روانه بازار می شود و بهترین شربت ضد سرفه برای بزرگسالان، شربت دیفن هیدرامین است که در ادامه انواع شربت برای سرفه خشک بزرگسالان را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر سرفه های شدید خشک یا خلط دار دارید هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید و به هیچ عنوان به صورت خودسرانه به دنبال مصرف دارو نباشید.

 

اگر برای رفع سرفه هایی که گریبانگیرتان شده‌اند علاقه‌ای ندارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید ما به شما مصرف داروهای گیاهی و استفاده از روش‌های آسان خانگی را پیشنهاد می‌کنیم. مصرف برخی از خوراکی‌های قابل دسترس مثل ترکیب عسل و لیمو و آویشن می‌تواند تا حد زیادی به سرعت بهبودی این بیماری کمک کند. همچنین می‌توانید از روغن‌های گیاهی مانند روغن درخت چای یا اکالیپتوس برای ماساژ سینه خود استفاده کرده و سرفه های خلط دار را تسکین دهید.

 

سرماخوردگی در طول سال و به خصوص در فصول سرد سال امری اجتناب‌ ناپذیر است. این عارضه ممکن است چند روز شما را درگیر علائمی همچون آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب کند. در این شرایط برای رهایی از این مشکلات قطعا ترغیب می‌شوید که از داروهای سرماخوردگی استفاده کنید. جالب است بدانید داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی برخلاف اسم شان به تنهایی برای رفع سرماخوردگی ساخته نشده‌ اند و در خیلی موارد تنها علائم را بهبود می‌ بخشند. علت ابتلا به سرفه های پشت سر هم را نمی‌ توان تنها به سرماخوردگی نسبت داد و باید به دنبال درمان توسط پزشک بود.

 

شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

شربت های ضد سرفه در بازار برای افراد بزرگسال انواع مختلفی دارند و انتخاب بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان می‌ تواند کار سختی باشد. اگر سرفه های مداوم شما را کلافه کرده است بد نیست این مقاله را دنبال کنید تا با قویترین شربت گیاهی ضد سرفه بزرگسالان آشنا شوید. جالب است بدانید که برخی از حساسیت‌ ها هم باعث بروز سرفه می‌ شوند. حال علت هر چه که باشد می‌ توان با استفاده از دارو آن را بهبود داد. البته توجه داشته باشید که بیماری‌ هایی مثل عفونت‌ های تنفسی، تومورهای قفسه سینه و ریه و… ممکن است تنها با سرفه خود را نشان دهند و بنابراین رفع علائم این بیماریها با استفاده از داروی ضد سرفه، تنها باعث پیشرفت بیماری و از دست دادن زمان می‌ شود و حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

شربت برم هگزین (Bromhexine) بهترین شربت ضد سرفه قوی بزرگسالان است که برای رفع خلط سینه و همچنین درمان سرفه افراد بزرگسال تجویز می‌شود. این دارو تولید خلط در مجاری تنفسی را افزایش داده و خلط را رقیق‌تر می‌کند. اکیدا توصیه می شود دوز مصرفی به صورت دقیق توسط پزشک تعیین گردد، اما به طور معمول در افراد بالغ و یا کودکان ۱۰ سال یا بزرگتر مقدار ۵-۲۰ میلی‌لیتر شربت سرفه به صورت سه بار در روز (شربت ۴ میلی‌گرم) و یا ۲.۵-۱۰ میلی‌لیتر شربت سرفه به صورت سه بار در روز (شربت ۸ میلی‌گرم) مصرف می‌شود. توصیه می‌شود بیماران مبتلا به زخم معده و درهای شکمی از مصرف این دارو خودداری کنند.

 

عوارض: تغییرات گوارشی مثل اسهال، مشکلات تنفسی، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، تب، اختلالات پوستی، حساسیت، سرگیجه و عرق کردن از عوارض این دارو می‌ باشد.

 

شربت سرفه خشک بزرگسالان

بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

شربت اکسپکتورانت (Expectorant) بهترین شربت برای سرفه خشک بزرگسالان است که برای درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی و حساسیت یا عفونت‌ های تنفسی توسط پزشک تجویز می‌شود. این دارو برای کاهش غلظت و چسبندگی خلط و تسهیل خروج آن از ریه‌ها، کاهش موکوس ریوی و تبدیل سرفه های خشک به سرفه ترشحی و خلط آور استفاده می‌شود. اکیدا توصیه می شود مقدار مصرف این دارو باید توسط پزشک تعیین گردد اما به طور معمول در بزرگسالان ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم (۵ تا ۱۰ سی سی) از راه خوراکی، هر ۶ ساعت تجویز می‌شود. از آنجایی که این دارو باعث خواب آلودگی نیز می‌ شود مصرف آن هنگام کار با وسایل خطرناک و رانندگی ممکن است عواقب جبران‌ ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

 

عوارض: در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد.

 

شربت سرفه دیفن هیدرامین کامپاند

بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

دیفن هیدرامین (Diphenhydramine) یک‌ آنتی‌هیستامین‌ است‌ که‌ به عنوان شربت سرفه بزرگسالان، برای‌ درمان‌ یا پیشگیری‌ مواردی‌ نظیر علائم‌ ناشی‌ از حساسیت‌ و سرماخوردگی مثل آبریزش‌ بینی‌، سرفه‌، خارش‌ و قرمزی‌ چشم‌ و خارش‌ بدن‌ تجویز می‌شود. میزان مصرف این دارو باید توسط پزشک تعیین گردد اما به طور معمول هر ۴ الی ۶ ساعت یک بار ۶ الی ۲۵ میلی‌گرم از این دارو در کودکان با سنین بین ۲ تا ۶ سال استفاده می‌شود. این دارو در کودکان نباید به طور خودسرانه مصرف شود، چرا که ممکن است عوارض جدی و خطرناکی به دنبال داشته باشد.

 

عوارض: خواب‌آلودگی، گیجی، سردرد، خشکی دهان، تاری دید، دوربینی و ناراحتی‌های دستگاه گوارشی از عوارض این دارو می‌باشد.

 

بهترین شربت سرفه بزرگسالان

بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

شربت پکتورامین (Pectoramin) از داروهای ضد سرفه است که برای رفع علائم سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید بدانید بهترین شربت سرفه بزرگسالان هم تاثیری در سرعت بهبودی بیماری نداشته و تنها می‌ توان برای بهبود علائم روی آن حساب کرد. اکیدا توصیه می شود دوز مصرفی شربت توسط پزشک متخصص تعیین گردد اما به طور معمول در بزرگسالان میزان ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم از دارو هر شش ساعت یک بار مصرف می‌شود. مقدار مصرف در کودکان متفاوت بوده و با توجه به سن آن‌ها توسط پزشک تعیین می‌گردد. توجه کنید که این دارو در مبتلایان به ضعف شدید تنفسی نباید مصرف شود.

 

عوارض: خواب‌ آلودگی و سرگیجه از عوارض این دارو می‌ باشد.

 

قویترین شربت خلط آور

بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

شربت گایافنزین (Guaifenesin) قویترین شربت خلط آور بزرگسالان است که با افزایش جریان ترشحات مجاری تنفسی خروج خلط را آسان کرده و به تنفس آسان در زمان سرماخوردگی کمک کرده می‌کند. اکیدا توصیه می شود میزان مصرف شربت خلط اور قوی برای بزرگسالان توسط پزشک تعیین گردد ولی به طور معمول میزان مصرف در بزرگسالان و كودکان ۱۲ ساله و بزرگتر به مقدار ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلی‌گرم در هر چهار ساعت می‌باشد. توجه داشته باشید در صورتیکه بیمار مبتلا به فشار خون بالا، ضربان قلب سریع یا دیگر مشکلات شدید قلبی مانند بیماری‌های قلبی عروقی و خونی باشد باید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت شود.

 

عوارض: اسهال، یبوست، سرگیجه، سردرد، تهوع یا استفراغ، بثورات پوستی، عصبانیت، اختلال خواب، ضعف، معده درد و کهیر از عوارض این دارو می‌باشد.

بهترین شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان

قویترین شربت گیاهی ضد سرفه

شربت بنفشه باریج اسانس به دلیل داشتن عصاره آبی گیاه بنفشه خاصیت ضد سرفه دارد. در گذشته از گیاه بنفشه برای درمان برونشیت حاد و مزمن، آسم، نزله های حاد و مزمن اندام تنفسی و برطرف کننده علائم سرماخوردگی استفاده می کردند. محققان در مطالعات جدید خود نیز به این نتیجه رسیدند که بنفشه، خاصیت اکسپکتورانتی داشته و به کاهش التهاب ریوی و ادم غشای مخاطی کمک می کند. به دلیل ویژگی ضد سرفه بودن آن، گزینه مناسبی برای بیمارانی است که سرفه دارند. همچنین بنفشه در زخم و درد گلو درد قفسه سینه، تنگی نفس، برونشیت حاد، سیاه سرفه و ذات الریه کاربرد دارد. این شربت گیاهی ضد سرفه و خلط آور است؛ همچنین ضد التهاب گلو و نرم کننده حنجره نیز می باشد.

 

شربت بنفشه باریج قویترین شربت گیاهی ضد سرفه بزرگسالان است. اگر درباره خواص شربت بنفشه باریج کنجکاو هستید بهتر است بدانید گیاه زیبا و معطر بنفشه از زمان‌ های گذشته در درمان بیماری‌ ها استفاده می‌ شده است و از جایگاه ویژه ای در طب سنتی برخوردار است. این گیاه با طبیعت سرد و تر برای بهبود و درمان سردردهای ناشی از گرمی بسیار مفید است. از مهم ترین خواص شربت گیاهی بنفشه درمان سرفه‌ های خشک است. طبع خنک این گیاه باعث شده استفاده از شربت و دمنوش تهیه شده از آن، باعث انعطاف‌ پذیر و نرم‌ شدن ریه و مجاری هوایی ‌شود.

 

یکی از شایع‌ ترین دلایل سرفه، سرماخوردگی است و شما با مراجعه به پزشک می توانید بهترین شربت سینه ضد سرفه برای بزرگسالان را تهیه نمایید. سرفه‌ های ناشی از سرماخوردگی در بسیاری از موارد به درمان نیاز ندارند و خود به خود برطرف می‌ شوند اما گاهی که آزاردهنده می‌شوند و خواب و استراحت فرد را مختل می‌ کنند، می‌ توان با دستور پزشک از قویترین شربت سرفه بزرگسالان موجود در بازار استفاده کرد و حتما باید در اینجا باز هم نوع سرفه‌ ها توسط پزشک معالج تان مشخص شده باشد. شربت ضد سرفه قوی برای بزرگسالان را می توانید با تجویز پزشک از داروخانه ها تهیه کنید و مصرف خودسرانه داروها ممنوع است و اگر دچار سرفه شدید هستید توصیه می شود حتما قبل از استفاده خودسرانه شربت ها و داروها به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب