قطره گوش درد بزرگسالان | قطره برای درمان گوش درد بزرگسالان

قطره گوش درد بزرگسالان | قطره برای درمان گوش درد بزرگسالان

قطره گوش درد بزرگسالان

قطره گوش درد برای بزرگسالان با قطره گوش درد کودکان تفاوت دارد. اگر بالغ هستید و به گوش درد مبتلا شده اید بهتر است از یک قطره برای درمان گوش درد بزرگسالان استفاده کنید. قطره گوش درد بزرگسالان انواع مختلفی دارد که در اینجا شما را با بهترین قطره گوش درد بزرگسالان آشنا خواهیم کرد. گوش درد از مشکلاتی است که در هر سنی ممکن است برای انسان به وجود آید. این مشکل ممکن است به دلیل بروز عفونت‌های ناشی از آلودگی یا ورود مواد شوینده به داخل حفره گوش ایجاد شود. قطره گوش درد بزرگسالان برای رفع درد گوش معمولا پزشک پس از معاینه گوش در صورت تشخیص عفونت قطره گوش درد بزرگسالان تجویز کرده و در مواردی برای آمادگی برای شستشوی گوش از شما می‌خواهد که برای چند روز متوالی از قطره درمان گوش درد بزرگسالان استفاده کنید.

قطره گوش درد بزرگسالان

قطره گوش درد گلیسیرین فنیکه برای بزرگسالان

قطره گوش درد گلیسیرین فنیکه برای بزرگسالان (Glycerin pheniqe) از داروهای موضعی که علاوه بر نرم شدن جرم داخل مجرای گوش بر روی انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها و ویروس‌ها اثر کشنده دارد. درواقع گلیسیرین در این ترکیب به عنوان حلال باعث نرم شدن جرم داخل مجرای گوش می‌شود.

قطره گوش درد گلیسیرین فنیکه برای بزرگسالان

نحوه مصرف: برای استفاده از قطره گوش درد بزرگسالان باید دراز کشیده و سر را خم کنید. پس از آن نرمی گوش را رو به عقب و بالا بکشید تا مجرای گوش برای ورود قطره گوش کاملا باز باشد. پس از استعمال قطره گوش درد بزرگسالان یک الی دو دقیقه به همان حالت باقی بمانید تا محلول از گوش بیرون نریزد. میزان مصرف قطره گوش درد بزرگسالان و دفعات استعمال آن در طول روز برای هر فرد متفاوت بوده و باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول مقدار مصرف قطره گوش درد درمان بزرگسالان قبل از شست و شوی گوش ۳ بار در روز و هر بار ۳ قطره به مدت ۳ روز می‌باشد.

 

عوارض: حساسیت، آسیب به مجرا یا پرده صماخ ناشی از تورم جرم گوش برخی از عوارض نادر در اثر استفاده از این قطره هستند. در صورتیکه موضع مورد درمان دچار التهاب، سوزش یا خارش شد محل را با آب و صابون شستشو داده و به پزشک مراجعه کنید.

 

قطره گوش درد بتامتازون برای بزرگسالان

قطره گوش درد بتامتازون برای بزرگسالان

قطره گوش بتامتازون (Betamethasone) برای تسکین التهاب، سوزش و درد به کار می‌رود. توجه داشته باشید که در صورت پارگی پرده گوش و یا سابقه داشتن هر نوع حساسیت دارویی قبل از مصرف قطره بتامتازون باید با پزشک مشورت کنید.

 

نحوه مصرف: برای استفاده از قطره گوش باید دراز کشیده و سر را خم کنید. پس از آن نرمی گوش را رو به عقب و بالا بکشید تا مجرای گوش برای ورود قطره گوش کاملا باز باشد. پس از استعمال قطره یک الی دو دقیقه به همان حالت باقی بمانید تا محلول از گوش بیرون نریزد. میزان مصرف قطره گوش و دفعات استعمال آن در طول روز برای هر فرد متفاوت بوده و باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول هر 3 ساعت 2 الی 3 قطره از این قطره در گوش چکانده شده و به تدریج مقدار آن کاهش می‌یابد.

 

عوارض: در صورت مصرف صحیح طبق تجویز پزشک عارضه جدی خاصی به دنبال ندارد.

 

قطره گوش درد کلرامفنیکل برای بزرگسالان

قطره گوش درد کلرامفنیکل برای بزرگسالان

کلرامفنیکل (Chloramphenicol) از آنتی‌بیوتیک‌هایی است که به منظور درمان عفونت‌های باکتریایی مثل عفونت‌های چشم و یا عفونت گوش بکار برده می‌شود. این دارو از انواع ساده و ارزان آنتی‌بیوتیک محسوب می‌شود و به همین دلیل در کشورهای در حال توسعه از انتخابی‌ترین انواع آنتی‌بیوتیک است. توجه داشته باشید که افرادی که به عفونت‌های خفیف (آنفلوآنزا) و یا سرماخوردگی دچار هستند نباید از این دارو استفاده کنند. همچنین در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک باید بلافاصله پزشک را در جریان قرار دهید. توصیه مهم درباره مصرف هر نوع قطره گوش این است که در صورتیکه دچار آسیب پرده گوش مثل پارگی آن شده‌اید قبل از مصرف قطره گوش حتما موراد را به اطلاع پزشک معالج خود برسانید.

 

نحوه مصرف: برای استفاده از قطره گوش درد باید دراز کشیده و سر را خم کنید. پس از آن نرمی گوش را رو به عقب و بالا بکشید تا مجرای گوش برای ورود قطره گوش کاملا باز باشد. پس از استعمال قطره یک الی دو دقیقه به همان حالت باقی بمانید تا محلول از گوش بیرون نریزد. برای درمان کامل عفونت گوش لازم است دوره درمان را کامل کنید. تعداد دفعات استفاده از قطره گوش روزانه متفاوت بوده و باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول کودکان و بزرگسالان روزانه 2 الی 3 بار و در هر بار 2 تا 3 قطره از آن را مصرف می‌کنند.

 

عوارض: عوارض قطره گوش درد بزرگسالان بسیار نادر بوده و شامل تغییر در فشار خون یا ضربان قلب، آبی شدن رنگ پوست، تنفس نامنظم و رنگ‌پریدگی می‌باشد.

جدیدترین مطالب