چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

گلبول های سفید خون باید در رنج نرمال قرار داشته باشند و اگر میزان گلبول های سفید خون تان بالا است باید بدانید که چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم در اینجا سعی شده بهترین مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید خون به شما معرفی گردد

 

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم

گلبول های سفید خون باید با آزمایش خون اندازه گیری شوند و در صورت افزایش گلبول های سفید خون باید سریعا تحت درمان پزشک متخصص قرار بگیرید چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم؟ هیچ نشانه‌ای از بالا بودن تعداد WBC به خودی خود وجود ندارد. تعداد بیش از 11 هزار wbc در هر میکرولیتر خون، بالا در نظر گرفته می‌شود. با این حال، علل بالقوه‌ی زیادی وجود دارد، و به طور کلی افزایش جزئی سطح گلبول های سفید خون معمولا جایی برای نگرانی ندارد. هر گونه علائمی که تجربه می‌کنید به علت اختلال اصلی است و می‌تواند به پزشک شما در تشخیص مشکل موجود و تصمیم در رابطه با انتخاب راه‌حل کمک کند. بالا بودن تعداد گلبول های سفید (WBC) می‌تواند بنا بر چند دلیل بالقوه رخ بدهد و باید برای کاهش گلبول های سفید خون اقدام کرد. شنیدن این‌که نتیجه‌ی یکی از آزمایشات‌تان ممکن است غیر طبیعی باشد، ترسناک است، اما پزشک‌تان می‌تواند به شما کمک کند که اختلال موجود را تشخیص دهید. او را در مورد هر گونه علامت و نشانه‌ای که درحال‌حاضر تجربه می‌کنید مطلع سازید تا آزمایش‌های تشخیصی لازم را برای شما تجویز کنند. بالا بودن تعداد گلبول های سفید خون می‌تواند توسط برخی از عوامل ایجاد شود، بنابراین یافتن راه‌حل مناسب به علت اصلی بستگی دارد.

 

۵ نوع WBC وجود دارد و بالا بودن سطح برخی از گلبول های سفید خون می‌تواند وجود اختلال خاصی را نشان دهد. به عنوان مثال، بالا بودن سطح دو نوع از آن‌ها، کم‌تر شایع است و معمولا به علت واکنشهای آلرژیک یا آسم رخ می‌دهد.

همچنین برای کاهش گلبول های سفید خون پزشک ممکن است شما را به یک متخصص ارجاع بدهد یا تست آلرژی را توصیه کند. پزشک متخصص می‌تواند به شما در پرهیز از آلرژن‌ها کمک کند و برخی داروهای آلرژی را برای‌تان تجویز کند.

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

چگونه گلبول سفید خون را پایین بیاوریم

لکوسیت ها یا گلبول های سفید خون به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کنند تا بتوانند در برابر بیماری ها مقاومت کنند. آنها تشخیص و حمله به هر بدن خارجی که توسط آن به عنوان خصمانه مورد توجه قرار گرفته است. سطوح بالای گلبول های سفید خون یا لکوسیتوزیس، به عنوان یک بیماری نیست. این تنها نشان می دهد که یک روند آسیب شناختی در بدن اتفاق می افتد. بنابراین، قبل از پایین آوردن گلبول سفید خون، لازم است بدانید که کدام بیماری موجب افزایش تعداد آنها می شود توصیه های متعددی برای کاهش گلبول های سفید خون وجود دارد. مشاوره اولیه با یک دکتر و در اینجا چند نکته ارزشمند وجود دارد:

 

علت بالا بودن گلبول های سفید خون را تعیین کنید و از روش های جایگزین آن استفاده کنید.
هنگامی که بیماری های تنفسی حجم مایع را افزایش می دهند، ترجیحا به سوپ ها، چای لیمویی، میوه توت می دهد.
برای کنترل غذای روزانه، رژیم غذایی چربی دار را از بین ببرد تا تعادل آب را تثبیت کند.
از خود درمانی خودداری کنید، بدون توصیه متخصص، از داروهای مشکوک برای پایین آوردن گلبول های سفید خون استفاده نکنید.

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

اگر میزان گلبول های سفید خون شما کمی افزایش پیدا کند یا پزشک به دلیل دلیل فیزیولوژیکی به شما نشان دهد، باید خودتان را چک کنید که آیا شیوه زندگی شما با توصیه های زیر مطابقت دارد:

یک خواب سالم که 8 ساعت طول می کشد.
روال معمول روزمره
غذا با مقدار محدودی از غذای سرخ شده، دودی و تند.
غذاهای کوچک اما مکرر غذا.
آب مناسب، یک روز مست

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

پایین آوردن گلبول های سفید خون با کاهش وزن

بالا بودن تعداد WBC می‌تواند با چاقی مرتبط باشد به این دلیل که چاقی باعث التهابی گسترده در بدن شما می‌شود و سطح گلبول های سفید خون را افزایش می‌دهد. از دست دادن وزن می‌تواند به کاهش التهاب بدن کمک کند، و به این ترتیب ممکن است به پایین آوردن تعداد گلبول های سفید خون نیز کمک کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم و انجام دست کم 30 دقیقه ورزش روزانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

 

کاهش گلبول های سفید خون با ترک سیگار

ترک سیگار در میان شمار زیادی از مزایای سلامتی دیگر، می‌تواند WBC را نیز به محدوده‌ی طبیعی خود بازگرداند. برای انتخاب یک برنامه‌ی مناسب ترک سیگار با پزشک‌تان مشورت کنید. اگر توانستید احتمال وجود اختلالات دیگر را رد کنید و داروهای‌تان همچنان تاثیر مثبت خود را دارند، احتمالا پزشک‌تان اعمال هیچ گونه تغییری را پیشنهاد نمی‌کند.

* برای بعضی از داروها، یافتن نوع و دوز مناسب می‌تواند مشکل باشد، بنابراین یک داروی جایگزین با عوارض جانبی کم‌تر ممکن است گزینه‌ی موثری نباشد.

* هرگز مصرف داروهای‌تان را بدون تایید پزشک متوقف کنید.

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

کاهش سطح گلبول سفید خون با درمان استرس

اگر به تازگی از یک وضعیت استرس زای کوتاه مدت رنج برده‌اید، تعداد WBC باید در عرض چند ساعت یا چند روز به حالت عادی برگردد. با این حال، استرس بلند مدت می‌تواند در نهایت سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کند، بنابراین بکوشید بار خود را سبک کنید.

* از پذیرفتن کار و وظایف بیش از توان‌تان پرهیز کنید، و زمانی که باید در پاسخ به درخواست کسی نه بگویید، ابدا احساس بدی نداشته باشید.

* وقتی بیش از حد استرس دارید، مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش یا تنفس آرام را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه امتحان کنید و از این روش برای کاهش دادن تعداد گلبول های سفید خون خود استفاده کنید.

 

علت بالا رفتن گلبول های سفید خون

اگر درست قبل از آزمایش خون تمرین کرده‌اید، بالا رفتن گلبول های سفید خون احتمالا به خاطر همان است. تمرینان سنگین و سخت، ورزش شدید و سایر فرمهای ورزش می‌توانند سطح WBC را از ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش دهد. این بالا رفتن سطح گلبول های سفید خون معمولا در عرض چند ساعت به سرعت کاهش می‌یابد.

* هیچ شواهدی وجود ندارد مبنی بر این‌که این تغییرات در تعداد WBC خطرناک باشد، اما 15 دقیقه بازیابی فعال پس از تمرین شدید می‌تواند به کاهش سریع تغییرات کمک کند.

* بازیابی فعال یک تمرین سبک است که به شما کمک می‌کند کم کم بدن‌تان را سرد کنید، مانند پیاده‌روی آرام بعد از یک پیاده‌روی تند.

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

درمان عفونت برای کاهش میزان گلبول های سفید خون

اگر کشت یا آزمایش دیگری عفونت را شناسایی کرد، پزشک‌تان احتمالا داروهای ضد ویروسی یا آنتی‌بیوتیک را برای‌تان تجویز خواهد کرد. هر دارو را طبق دستورالعمل‌های ارائه شده از جانب پزشک مصرف کنید. اگر پس از چند روز احساس بهبودی نکردید، دوباره از پزشک‌تان وقت بگیرید تا برای کاهش دادن تعداد گلبول های سفید فکر جدیدی بکند.

 

برای درمان آرتریت یا بیماری گوارشی با یک پزشک متخصص مشورت کنید. اگر پزشک اول به این نتیجه برسد که بالا بودن تعداد WBC شما به علت آرتریت یا یک بیماری گوارشی است، شما را به متخصص مورد نظر ارجاع خواهد داد. پزشک متخصص دارو یا تغییرات غذایی را برای کمک به مدیریت اختلال موجود توصیه خواهد کرد و به کاهش دادن تعداد گلبول های سفید خون شما کمک میکند.

 

در صورت لزوم، با یک متخصص برای ایجاد یک برنامه‌ی درمانی کار کنید. در موارد نادر که ممکن است به سرطان مبتلا شده باشید، یک تیم از چند پزشک طرح درمانی را برای شما توسعه خواهد داد. تشخیص لوسمی ‌ترسناک است، اما درمان این بیماری درحال‌حاضر وجود دارد. پزشک‌تان تصمیم خواهد گرفت که کدام دوره‌ی درمانی برای شما مناسب است.

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

به منظور عادی کردن تعداد گلبول های سفید، مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید موثر هستند و شما باید رژیم غذایی خود را متعادل کنید و بسیار مهم است که مواد مغذی وارد بدن شوند.

 

شما باید غذاهای غنی از ویتامین B1، B9، B12، B19 مصرف کنید. این شامل گوشت بدون چربی بدون چربی، انواع پنیر، محصولات لبنی، کلم دریایی، نان سیاه، خاویار قرمز، ماهی و دیگر غذاهای دریایی است.

 

یکی دیگر از مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید اسید فولیک است. بنابراین، بیماران برای کاهش گلبول های سفید خون شان نیاز به مصرف سبزیجات و میوه های تازه دارند. همچنین، برای محصولات حاوی اسید فولیک، می توانید شامل حبوبات، کلم، سبزیجات به شکل سالاد، پیاز سبز، جعفری، دلفریب.

 

عنصر آهن در کاهش گلبول های سفید خون موثر است. محصولات حاوی آهن توصیه می شود مصرف شود همراه با افزایش هموگلوبین. چنین محصولاتی شامل انواع قارچ، نخود فرنگی، لوبیا، لوبیا، میوه های خشک و سیب های تازه می باشد.

 

یکی دیگر از مواد غذایی برای کاهش گلبول های سفید خون، مس است. در مقادیر زیاد، آن را در غذاهای دریایی، نان سفید، آجیل، کبد و گندم مشاهده می شود.

 

همچنین لازم است برای کاهش میزان گلبول های سفید خون از رژیم غذایی مضر، فست فودها پرهیز شوند. لازم است عادت های مضر – مصرف سیگار و مصرف الکل را کنار بگذاریم. زمان بیشتری برای صرف هوای تازه طول می کشد.

 

برای کاهش سطح گلبولهای سفید خون قبل از تجزیه و تحلیل، می توانید داروهای طب سنتی را مصرف کنید. همچنین، نتایج بررسی ها تحت تأثیر مصرف غذا قرار می گیرد که به زودی قبل از انجام این فرایند انجام می شود.

 

لکوسیتوز نشانه آسیب شناسی یا یک پروسه التهابی قوی است. بنابراین، به منظور کاهش مقدار گلبول های سفید خون شما باید علت را پیدا کنید. برای انجام این کار، باید تشخیص کامل بدن را انجام داد و یک تحلیل بالینی را منتقل کرد. با کمک متخصصان باتجربه لازم است که بیماری را افزایش دهد که موجب افزایش سطح لکوسیت ها می شود.

 

اجداد ما با گیاهان درمان شدند. در آن زمان، مردم نمی دانستند چگونه سطح گلبول های سفید خون را پایین بیاورند؛ چرا که آنها حتی در مورد اینکه آیا سطح آنها پایین یا بالا می رود، نشانه ای نداشتند. بنابراین، مشکلات کاهش تعداد گلبول های سفید خون اجداد ما نبود. طب سنتی دیدگاه خود را در مورد از بین بردن انواع مختلف بیماری ها دارد. و هرچند قبل از اینکه لکوسیت ها را در داروهای قلب خون پایین بیاورند، روش های آن باید با پزشک در نظر گرفته شود؛ اثربخشی آن معمولا کمتر از طب سنتی است. علاوه بر درمان اصلی، می توانید از مواد غذایی خانگی برای کاهش گلبول های سفید خون زیر نظر پزشک طب سنتی استفاده کنید.

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

رژیم غذایی کاهنده گلبول سفید خون

افزایش سطح گلبول های سفید ممکن است نه تنها به عنوان یک نتیجه از بیماری های در حال توسعه در بدن رخ می دهد. عوامل فیزیولوژیکی وجود دارد که می تواند میزان طبیعی لکوسیت ها در خون را مختل کند:

 

غذا خوردن نادرست
بیمار تعداد زیادی از مواد غذایی حاوی پروتئین را می خورد
بیمار به شدت در ورزش مشغول به کار است، روزانه تجربه اعمال شدید جسمی؛
پس از مصرف حمام گرم یا بعد از اقامت طولانی در خورشید؛
به عنوان یک نتیجه از استرس یا تجربه روانی عاطفی.

چگونه گلبول های سفید خون را کاهش دهیم | مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید

پزشک باید یک آزمایش قابل اعتماد از خون دریافت کند، بنابراین در آستانه معاینه بیمار باید شیوه زندگی خود را تنظیم کند، برای مدتی ورزش را ترک کند، حمام را با دوش جایگزین کند و مواد غذایی کاهش دهنده گلبول سفید خون را تجزیه و تحلیل کند.

زمان خواب باید طولانی باشد 8 ساعت.

لازم است که روال روزانه را اصلاح کنیم. بیمار باید از بار اضافی خودداری کند. مهم است که ورود آب به بدن را به موقع نظارت کنید.

از دست دادن آب بدن باعث اختلال متابولیک می شود. به سطح گلبول های سفید خون به شدت پرش نکرد، شما باید در طول روز غذا بخورید.

پزشکان توصیه نمی کنند بیش از حد شستشو دهند، گوشت چرب، تند و سرخ شده در رژیم غذایی ممنوع است. چنین محصولات تولیدگلبول های سفید خون را تحریک می کند.

اگر بیمار اغلب تنش عاطفی، استرس، حالت افسردگی را تجربه می کند، کمک یک روانشناس نیاز دارد. معتادان باید توسط پزشک درمان شوند.

جدیدترین مطالب