آموزش بهترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود زنان و دختران

آموزش بهترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود زنان و دختران

راههای باز شدن پریود

باز شدن پریود با استفاده از روشهای خانگی بهترین راه است اگر به دنبال باز شدن سریع پریود هستید در ادامه بهترین و مهمترین روشهای باز شدن پریود را به شما خانم های عزیز خواهیم گفت. آیا به هنگام قاعدگی ماهانه خود دردهای مزمن دارید؟ آیا به دنبال راه حل‌هایی برای راحت‌تر گذشتن این دوره هستید؟ چرخه قاعدگی خانم‌ها به طور معمول ۲۸ روز می‌باشد. اما گاهی اوقات، به دلایل مختلفی مانند ورزش خیلی زیاد یا رژیم غذایی سخت، استرس، مصرف قرص‌های کنترل باروری، سندرم تخمدان پلی کیستیک و…، ممکن است این چرخه به تاخیر بیفتد یا زودتر اتفاق افتد. در چنین شرایطی، ممکن است خانم‌ها دنبال راهی برای تسریع چرخه پریودی و باز کردن پیش از موعد آن باشند. در ادامه به شرح راه‌هایی برای باز شدن پریود پرداخته شده است.

آموزش بهترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود زنان و دختران

بهترین روشهای خانگی باز شدن پریود

علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا که سبب به تاخیر افتادن پریود می شوند در برخی موارد ممکن است سفر زیارتی برای شما پیش آید که علاقمند باشید زودتر از موعد پریود شوید . در این زمان ها و برای رفع این دو حالت یاد شده می دانید از چه روش هایی استفاده کنید ؟روش های ارائه شده زیر را بخوانید تا در صورت لزوم بتوانید به راحتی برای باز شدن پریود و یا زودتر پریود شدن خود اقدام لازم را انجام دهید .

 

علت پریود نشدن در زمان مشخص چیست؟

بارداری
شیر دهی
یائسگی
تغییرات هورمونی
مصرف داروهای ضد افسردگی و ضد فشارخون داوهای شیمی درمانی
ابتلا به کیست تخمدان
اختلال در عملکرد غده تیروئید
زخم و عفونت های رحمی
چاقی های شکمی و اضافه وزن

 

باز شدن پریود با حمام آب گرم

گرفتن دوش آب داغ روند عملکرد رحم برای زودتر پریود شدن را تسهیل نموده و در باز شدن پریود موثر است .این روش با کاهش سطح استرس شما و آرامش بخشیدن به شما در باز شدن پریود شما تاثیر گذار است . یکی از پرطرفدار‌ترین روش‌ها که چرخه پریود را به آرامی تحریک می‌کند، گرفتن حمام آب گرم می‌باشد. حرارت ناشی از حمام آب گرم، باعث شل شدن عضلات شکمی شده و جریان خون را در رحم تحر یک می‌کند. در نتیجه، این کار منجر به تحریک قاعدگی می‌شود. نکته مهم بعد از گرفتن حمام آب گرم، پوشش کامل بدن است. این کار باعث می‌شود که حرارت ایجاد شده در عضلات شکمی تا مدت بیشتری بماند.

 

باز شدن پریود با داروی گیاهی

بسیاری از گیاهان دارویی که می شناسید می توانند به عنوان یک گیاه قاعده آور در باز شدن پریود شما نقش بسزایی داشته باشند .بنابراین برای استفاده از دارو گیاهی برای جلو انداختن پریود حتما با یک پزشک زنان مشورت نمایید تا از عدم بارداری خود اطمینان یابید و در صورت عدم بارداری با راهنمایی های او از این گیاهان به اندازه استفاده نمایید .

آموزش بهترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود زنان و دختران

باز شدن پریود با مصرف ویتامین C

به طور کلی قاعدگی خانم‌ها با ریزش بافت پوششی داخل رحم صورت می‌گیرد. مصرف ویتامین C، حجم این بافت پوششی درون رحم را افزایش داده و در نتیجه به ریزش سریع‌تر آن کمک می‌کند. بنابراین با مصرف ویتامین C، احتمال باز شدن پریود افزایش می‌یابد. مقدار توصیه شده روزانه این ویتامین ۶۰ میلی گرم می‌باشد. مواد غذایی مانند خربزه درختی، فلفل، کلم بروکلی، کیوی، مرکبات، سبزیجات برگ و گوجه فرنگی بیشترین میزان ویتامین C. را در خود داشته و به عنوان باز کننده سریع پریود استفاده می‌شوند. مصرف ویتامین ث به عنوان یک داروی مکمل و مواد غذایی حاوی این ویتامین مانند انواع مرکبات ،سبزیجات برگ سبز ،فلفل دلمه و … از جمله روشهايي براي زودتر پريود شدن می باشد .این ویتامین سبب ریزش دیواره رحم می شود و احتمال باز شدن پریود را در شما افزایش می دهد .

 

باز شدن سریع پریود ورزش

ورزش روزانه باعث بهبود گردش خون می‌شود و در نتیجه دوره قاعدگی را کمی زودتر فرا خوانی می‌کند. اما فراموش نشود که در صورت شدید بودن این ورزش‌ها، ممکن است نتیجه برعکس شود. انجام ورزش های سنگین در عقب افتادن پریود و یا نامنظم شدن آن نقش اساسی دارد .این تمرینات با کاهش سطح هورمون زنانه استروژن در خونتان سبب به تاخیر انداختن زمان پریودتان می شوند .

 

افزایش روابط اجتماع: برخی از مطالعات نشان داده است، خانم‌هایی که ساعات زیادی را در تعامل با هم می‌گذرانند، بعد از مدتی چرخه قاعدگی آن‌ها با هم هماهنگ می‌شود. اگر برای بعضی از دوستان یا هم اتاقی‌های شما، چرخه قاعدگی زودتر اتفاق افتاده باشد، به احتمال زیاد برای شما نیز زود‌تر اتفاق می‌افتد.

آموزش بهترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود زنان و دختران

باز شدن پریود با جعفری

گیاه خوشبو و معطر جعفری می تواند با تحریک فعالیت های رحم و تخمدان یکی از گیاهان دارویی باز شدن پریود به شمار می آید.ترکیبات موثره موجود در این گیاه می تواند با انقباضات آرام رحمی سبب تحریک پریود گردند .بنابراین روی این گیاه حساب کرده و از دم نوش آن برای رفع این مشکل استفاده کنید.

 

باز شدن فوری پریود با مصرف زردچوبه

زردچوبه با دارا بودن ترکیبات آننتی اکسیدانی می تواند سبب منظم شدن پریود و کاهش دردهای مربوط به آن در شما شود .شما می توانید از این ادویه مفید در تهیه غذاهایتان استفاده کرده و یا با تهیه چای زردچوبه پریودتان را باز نمایید .

 

تغذیه مناسب برای باز شدن پریود

یکی دیگر از راه های باز شدن فوری پریود، داشتن تغذیه‌ی مناسب است؛ غذا‌های بیش از حد نمکی و سنگین منجر به سوء هاضمه و التهاب دستگاه گوارش می‌شوند و باز شدن پریود را دشوار می‌کنند. در عوض مصرف مواد غذایی غنی از کاروتن، مانند خربزه، هویج، زردآلو، اسفناج، هلو و…، چرخه قاعدگی را تسریع می‌بخشد و مصرف آن‌ها در طول روز توصیه می‌شود.

 

چای بهترین باز کننده قاعدگی

از جمله گیاهانی که مصرف چای آن‌ها، فرا رسیدن قاعدگی را تسریع می‌بخشد، شامل بابونه، جعفری، زنجبیل، رزماری، مریم گلی و برگ تمشک می‌باشد. در میان این گیاهان، مصرف چای جعفری بیشتر توصیه می‌شود؛ زیرا این گیاه، حاوی مواد میریستیکین و آپیول می‌باشد که منجر به انقباض آرام رحم و در نهایت، تحریک قاعدگی می‌شود.

 

باز شدن پریود با زعفران

زعفران، گیاهی گران قیمت و گرمسیری می‌باشد که در شرایط آب و هوایی معتدل می‌روید. در طب سنتی، این گیاه برای تحریک قاعدگی و منظم کردن چرخه آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. باز شدن پریود با زعفران با استفاده از دم کرده زعفران صورت می پذیرد .این نوشیدنی علاوه بر باز شدن پریود سبب تسریع و تسهیل روند زایمان طبیعی می گردد . فراموش نکنید مصرف زعفران در دوران بارداری به علت سقط جنین ممنوع بوده و افراط در مصرف آن موجب مسمومیت می گردد . آزمایشات بالینی نشان داده است که گیاه زعفران، بدون داشتن عوارض جانبی، در کاهش بیماری‌هایی مانند سندرم پیش از قاعدگی، قاعدگی‌های دردناک و افسردگی‌های رایج، بسیار موثر بوده است. مصرف ۰.۵ تا ۲ گرم زعفران در روز، با تحریک بافت‌های کشسانی و ماهیچه‌ها صاف رحم، در نهایت چرخه قاعدگی را تسریع می‌بخشد.

آموزش بهترین روشهای خانگی برای باز شدن پریود زنان و دختران

کاهش استرس بهترین بازکننده پریود

استرس فراوان سبب به تاخیر افتادن قاعدگی می شود .افزایش سطح استرس با اثر بر روی هیپوتالاموس سبب برهم خوردن توازن هورمونی در شما می شود و با اختلال در عملکرد هورمون ها منجر به بروز قاعدگی های نامنظم در شما می گردد .بنابراین توصیه می کنیم استرستان را مدیریت کرده و از قرار گرفتن در محیط های استرس زا خودداری نموده و برای رهایی از استرس ها یوگا و مدیتیشن را امتحان کنید .

 

بهترین راههای درمان باز شدن پریود چیست؟

استفاده از قرص های ضد بارداری
هورمون درمانی
اندازه گیری سطح هورمون پرولاکتین و استروژن
مصرف داروهای رقیق کننده خون
اندازه گیری میزان آهن خون برای بررسی ابتلا و یا عدم ابتلا به کم خونی

 

کاهش وزن برای باز شدن سریع پریود موثر است

در صورتی که از اضافه وزن رنج می برید بهتر است بدانید مسیر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را هموار می نمایید .چاقی و اضافه وزن با برهم ریختن نظم میان هورمون ها و تجمع چربی در محدوده شکمی سبب برهم خوردن چرخه قاعدگی و به تاخیر انداختن زمان آن می شوند .

 

باز شدن خونریزی پریود با ماهی سالمون

ماهی سالمون، سرشار از ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم است که دارای خواص بهبود دهنده و تثبت کننده هورمون‌های جنسی است. از این رو مصرف این ماهی، در بر طرف کردن مسائل مربوط به قاعدگی بسیار موثر می‌باشد.

 

باز شدن راه پریود با گز علفی

یکی از راه های زود پریود شدن استفاده از گیاهی به نام گزعلفی می باشد . مصرف این گیاه به صورت دم نوش در زنانی که قصد زیارت دارند برای جلو انداختن پریود بسیار اثر بخش است .پس از مصرف دم نوش این گیاه بین سه تا دوازده روز زودتر از موعد قبل پریود خواهید شد.

 

آب انگور باز کننده قاعدگی زنان

آب آنگور یکی دیگر از انواع باز شدن پریود است؛ بطوری که مصرف هر روز صبح یک لیوان از آب انگور قرمز، می‌تواند در تنظیم و تسریع چرخه قاعدگی موثر باشد. همچنین تخم کرفس ،تخم گشنیز ،تخم میخک ،زنجبیل ،آویشن ،سیاه دانه ،تخم پیاز و تخم یونجه از گیاهان و تخم های گیاهی موثر برای باز شدن قاعده به شمار می آیند .البته بازشدن پریود با شنبلیله و گیاهانی مانند رازیانه ،بادرنجبویه ،گل گندم ،بابونه ،بومادران و برگ سنا و گیاه پنج انگشت نیز می تواند موثر به شمار آید .

 

باز شدن پریود با مصرف منظم کنجد

کنجد این دانه ریز روغنی قدرتمند ترین دانه قاعده آور است .اگر از بی نظمی های پریود خود رنج می برید کافیست مقداری کنجد را با چند عدد نخود درون آبی بجوشانید و پس از پخته شدن نخودها این دم نوش گیاهی را بنوشید .

 

سویا برای باز شدن پریود موثر است

بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک یک بیماری شایع است که بر روی کارکرد تخمدان خانم‌ها تاثیر می‌گذارد و منجر به قاعدگی‌های نامنظم و به تاخیر افتادن آن می‌شود. سویا دارای مواد گیاهی به نام ایزوفلاون‌ها می‌باشد که این مواد در درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک بسیار موثر می‌باشند. بر این اساس، مصرف سویا، چرخه قاعدگی را تنظیم کرده و از به تاخیر افتادن آن جلوگیری می‌کند.

 

باز شدن پریود با مکمل های گیاهی

مصرف برخی از مکمل های گیاهی حاوی گیاه دونگ کویی،گیاه توت مار ،گیاه دم شیر و گیاه صد تومانی با تجویز و صلاحدید پزشک می تواند برای تحریک پریود سودمند به شمار آید .این مکمل ها جریان خون درون رحم را بهبود بخشیده و با بهبود چرخش کلی قاعدگی سبب ریزش دیواره رحم و شروع پریود در زودتر از موعد زمانی خود می شوند .

 

باز شدن سریع قاعدگی با انبه

مصرف این میوه خوشمزه در باز شدن قاعده فوق العاده موثر می باشد .این میوه طبع گرمی دارد و به عنوان دارویی خواب آور ،گرم و قاعده آور شناخته شده است .

باز شدن پریود با زعفران یکی از بهترین ها است اگر می خواهید خیلی زود پریودی تان باز شود بهتر است برای باز شدن پریود با زعفران اقدام کنید.

جدیدترین مطالب