علت خون سیاه در پریود چیست | علت خون سیاه در روز اول پریود

علت خون سیاه در پریود چیست | علت خون سیاه در روز اول پریود

علت خون سیاه در پریود چیست

خون سیاه در پریود معمولا در نخستین روز پریود شدن در برخی از خانم ها دیده می شود علت خون سیاه در پریود ممکن است عوامل مختلفی باشد که در اینجا علت خون سیاه در روز اول پریود را بیان خواهیم کرد علت خون سیاه در پریود چیست؟ خون سیاه در پریود نشانه بارداری نیست. خون سیاه در پریود معمولا در انتهای پریودی دیده می شود و نتیجه ماندن خون به مدت زیاد در بدن است. پریودی واکنش بدن شما برای پاک کردن پوشش رحم در غیاب بارداری است. این خون یک ماه در رحم انباشته شده است. به همین دلیل در ابتدای پریودی خون تازه تر است.

 

تقریبا دو روز قبل از شروع پریودی، خون از واژن خارج می شود. در این حالت خونریزی در زمانی که نباید اتفاق بیفتد اتفاق افتاده است و ظاهری متفاوت دارد. قبل از اینکه وحشت کنید باید بدانید رنگ متفاوت خون در پریودی طبیعی است. دکتر ربکا برایتمن، متخصص زنان در نیویورک، اطمینان می دهد، حتی خون سیاه در پریود غیرعادی نیست و لزوما نشانه وجود مشکل نیست.

 

علت خون سیاه در روز اول پریود

در صورتی که ریزش پوشش داخلی رحم متوقف شود، پریودی سبک می شود و خون آهسته تر خارج می شود. به همین دلیل، خون زمان لازم برای اکسیداسیون را دارد و به رنگ های وحشی مانند قهوه ای تیره یا سیاه تبدیل می شود. بنابراین خون های تیره قهوه ای یا سیاه نشانه قدیمی تر بودن خون است. هرچه خون قدیمی تر باشد، تیره تر می شود.

خون سیاه در پریود یا قهوه ای در پایان پریودی چیزی است که بیشتر خانم ها در پریودی مشاهده می کنند. اگر به طور مداوم در انتهای پریودی خون قهوه ای یا سیاه می ببینید، باید با پزشک خود صحبت کنید. خون سیاه در پریود اگر بیش از چند روز خون سیاه را مشاهده کردید باید با پزشک خود صحبت کنید.

علت خون سیاه در پریود چیست | علت خون سیاه در روز اول پریود

علت خون سیاه رنگ در پریودی

برخی از خانم ها خون سیاه در پریود خود می بینند. او می گوید این فقط می تواند نشانه تجزیه پوشش رحم باشد. اگر بیش از چند روز خون سیاه در پریود را مشاهده کردید باید با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین اگر قرص ضد بارداری مصرف می کنید و در اواسط پریودی لکه های سیاه می بینید باید با پزشک خود صحبت کنید. خانم هایی که قرص کنترل بارداری مصرف می کنند معمولا دارای پوشش ضخیم رحم هستند و اغلب پریودی منظمی ندارند، اما ممکن است در اواسط پریودی لکه های تیره مشاهده کنند.

 

علت لخته خون سیاه در پریود

شایع ترین علت ترشحات خاکستری عفونت است. و به همین دلیل، اگر ترشحات خاکستری یا خون خاکستری مشاهده کردید، باید با پزشک خود ملاقات داشته باشید. یکی از عفونت های همراه با خون سیاه در پریودی ، واژینوز باکتریایی است که با علائم دیگر مانند بوی ماهی و خارش همراه است. یکی دیگر از عفونتهای رایج، trichonomiasis است، که باعث ترشحات زرد خاکستری یا سبز می شود و با درد و تورم در واژن همراه است.

علت خون سیاه در پریود را در بالا با هم مرور کردیم اگر شما خانمی هستید که علت خون سیاه در روز اول پریود خود را نمی دانید توصیه می کنیم هرچه زودتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب