بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

تشخیص اعتیاد به شیشه بسیار سخت تر از سایر مواد مخدر است و بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه برای شما خانواده های عزیز و با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود در ادامه آورده شده است. آیا تشخیص اعتیاد به شیشه با آزمایش خون امکان پذیر است؟

 

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه

آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه توسط پزشکان مورد بررسی واقع شده است و بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه برای معتادان مشخص گردیده است. یکی از مشکلات تشخیص اعتیاد به شیشه این است بیماران میتوانند با یکی دو روز عدم مصرف ماده مخدر شیشخ و یا به تآخیرانداختن آزمایش اعتیاد به شیشه خود را مخفی کرده و نتیجه را منفی نمایند. پس چه باید کرد ؟ بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه استفاده از مجموعه علائم رفتاری و جسمی و همچنین انجام آزمایشات ادرار تصادفی است که این مراحل زیر نظر یک درمانگر یا مشاور خبره در حوزه اعتیاد انجام شود. پس قبل از هر کاری در تشخیص اعتیاد به شیشه اطلاعات خود را کامل نموده و از یک مرکز درمان اعتیاد به شیشه کمک بگیرید .

 

شاید برای شما هم پیش آمده که در مورد اعتیاد شوهر خود به شیشه یا دیگر مواد مخدر مشکوک شده باشید و به فکر گرفتن بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه از او باشید. از طرفی نمی دانید چطور این مسئله را با او مطرح کنید و از واکنش او می ترسید. همچنین می خواهید از این بلاتکلیفی رهایی پیدا کنید، پس شروع به سرچ در اینترنت می کنید یا مسئله را با اطرافیان در میان می گذارید سپس با یافتن مجموعه ای از نشانه ها و دیدن علائم تشخیص اعتیاد به شیشه در او می خواهید فرضیه ذهنی خود را تایید کنید. توجه داشته باشید که بهتر است برای اطمینان از علائم اعتیاد به شیشه و بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه با یک فرد متخصص صحبت کنید.

 

تشخیص اعتیاد به شیشه دو راه دارد اول وجود آن ماده در مایعات بدن مثل خون , ادرار , بزاق و…(روش مستقیم ) دوم پی بردن به اعتیاد از روی علائم مصرف ماده (روش غیر مستقیم )

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

1. با پخش ماده مت آمفتامین (شیشه ) یا محصولات آن پس از مصرف در تمام بدن میتوان با انجام آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه روی مایعات مختلف بدن به وجود این مواد شیمیایی حتی به مقدار کم پی برد. البته در میان مایعات بدن ادرار میتواند روشی ساده تر و مناسبتر به این منظور باشد. البته مقدار شیشه در ادرار با گذشت زمان کمتر میشود به طوری که بعد از دو یا سه روز آزمایش وجود ماده را ممکن است نشان ندهد. البته در این آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه باید از ابزار تشخیصی مناسب (کیت ادراری شیشه ) باید استفاده نمود مثلآ ازکیت آزمایش مورفین نمیتوان جهت آزمایش شیشه استفاده کرد . البته روش آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه فقط نشان میدهد که این ماده الان در بدن فرد وجود دارد و معلوم نمیکند که این چندمین بار مصرف است یا روش مصرف شیشه چه بوده یا میزان وابستگی چقدر است .

 

2. وجود یکسری علائم در اثر مصرف شیشه در ظاهر و رفتار فرد که با دقت در این علائم میتوان به مصرف شیشه مشکوک شد . پرخاشگری، اختلال در خواب بشکل بیدارماندن های چند روزه و پس از آن یک دوره خواب طولانی، عدم حضور در خانه در زمانهای خاص، دروغ گویی، پنهان کاری، بدبینی خیلی زیاد و … از جمله این تغییرات رفتاری تشخیص اعتیاد به شیشه میباشند. کم اشتهایی، بزرگ شدن سیاهی وسط چشم (مردمک)، قرمزی چشمها، لاغری، زخمهایی روی صورت یا دستها که به خوبی بهبود نمیابند که از علائم ظاهری و جسمی مصرف شیشه است. لازم به توضیح است که علایم فوق هشداردهنده بوده و آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه نمی باشند .

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

بعد از اطمینان از تشخیص مصرف شیشه توسط همسرتان احتمالا ذهنتان درگیر نحوه مطرح کردن موضوع با همسرتان است. مواظب باشید که با بحث و جدل این موضوع را مطرح نکنید چون همسرتان حالت تدافعی می گیرد، عصبانی می شود و آن را انکار می کند. جنگ روانی در خانه نه تنها به بهبود وضعیت کمکی نمی کند؛ بلکه ممکن است روابط معمول خودتان هم خدشه دار شود. اگر شوهرتان هر از گاهی مصرف شیشه دارد با رفتارهای نسنجیده شما بیشتر به سمت مواد گرایش پیدا می کند یا ممکن است قبول کند تست اعتیاد بدهد ولی به فکر راهی برای تقلب باشد.

 

اول تکلیف خودتان را مشخص کنید هدفتان از آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه چیست؟ آیا می خواهید برای طلاق اقدام کنید یا از آن به عنوان اهرم فشار برای ترک استفاده کنید؟ اگر قصد کمک به همسرتان را دارید بهتر است ابتدا رابطه ای صمیمانه و دوستانه با او برقرار کنید و سعی کنید در او انگیزه همکاری را بالا ببرید. از بهترین روش های ترک اعتیاد به شیشه اطلاع کسب کنید. اما اگر قصد طلاق دارید، نفع خود و فرزندانتان را بررسی کنید.

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

چند روز پس از مصرف، آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه منفی می شود؟

بیشتر مواد تا 72 ساعت پس از مصرف در ادرار قابل شناسایی هستند. امکان ردیابی شیشه بسته به نوع تست، 1-3 روز است. پژوهشگران دانشگاه تهران روشی را برای شناسایی و تشخیص افراد معتاد به شیشه عرضه کردند که قادر است حتی پس از 72 ساعت مصرف نکردن مواد، فرد معتاد را شناسایی کند. در مراکز درمان اعتیاد لازم است نتیجه تست چه مثبت و چه منفی با رفتار شخص از نظر درمانگر یا مشاور وی منطبق باشد. عدم انتطباق نتیجه تست با رفتار شخص در طول جلسات درمانی را می توان به منزله احتمال مخدوش شدن تست در نظر گرفت.

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

علائم تشخیص اعتیاد به شیشه

1- گشادی مردمک چشم

2- تعرق

3- بر افروختگی و قرمزی پوست

4- خشکی دهان

5- لرز

6- افزایش انرژی یا بیش‌فعالی

7- تشویش ذهن

عوارض جسمانی ناشی از مصرف شیشه

مصرف این مواد می‌تواند سبب مشکلات متعددی شود که عبارتند از:

1- افزایش ضربان قلب

2- ضربان نامنظم قلب

3- افزایش فشار خون

4- صدمه دیدن رگ‌های مغزی ناشی از سکته مغزی

5- افزایش دمای بدن و تشنج

6- شیشه بدن را تحریک می‌کند تا وضعیت مشابهی از انگیزش احساسات به وجود آورد و این کار را با فریب دادن مغز برای تولید و آزاد سازی بیشتر مواد شیمیایی محرک انجام می‌دهد.

7- با تأثیرگذاری بر روی نوار اپی نفرین آهنگ طبیعی خواب را به دست می‌گیرد و باعث احساسی می‌شود که به طور طبیعی در بدن به هنگام صبح وجود دارد.

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

آزمایش اعتیاد به شیشه چگونه است

آزمایش اعتیاد به شیشه انواع مختلفی دارد و شما باید بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه را انتخاب کنید نوع آزمایش اعتیاد به شیشه با توجه به فرد مراجعه کننده، وضعیت اقتصادی، عامل زمان، نوع ماده مصرفی “شیشه” انتخاب می شود. آزمایش اعتیاد به شیشه صددرصد صحیح نیست و گاهی خطاهایی پیش می آید. برخی از تست های تشخیص اعتیاد به شیشه استفاده می شود، عبارتند از:

 

آزمایش ادرار

این روش نیازمند یک نمونه ادرار است. این آزمایش را می توان با استفاده از نوار کاغذی به صورت سریع انجام داد همچنین می توان از طریق پروسه های طولانی مدت آزمایشگاهی با کیفیت بالاتر انجام داد. جابه جایی و تقلب در ارائه نمونه از اصلی ترین مشکلات این روش است. زمان تقریبی ردیابی شیشه با این روش حدود 2 روز است.

 

تست بزاق

تست های بزاقی راحت و بی دردسر هستند و امکان تقلب در آن ها کمتر است. نتیجه تست بزاق برای تشخیص اعتیاد به شیشه در عرض چند دقیقه آماده می شود و نیازی به آزمایشگاه ندارد. این تست تشخیص اعتیاد به شیشه روشی عالی برای ارزیابی ماده مصرفی اخیر در فرد است. از معایب دیگر این روش این است که بسته به میزان تولید بزاق و نوع ماده مصرفی بازه زمانی ارزیابی از چند ساعت تا چند روز متفاوت است.

 

آزمایش مو

امکان تشخیص اعتیاد به شیشه در مو تا چند ماه امکان پذیر است. روشی بسیار آسان و امکان تقلب در آن از سایر روش ها کمتر است. با این حال این روش نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی و صرف هزینه بیشتر نسبت به سایر روش هاست. این نوع آزمایش اعتیاد به شیشه نه تنها می تواند وجود ماده را ارزیابی کند بلکه می تواند مقدار ماده مصرفی را نیز نشان دهد که این امکان در هیچ آزمایشی وجود ندارد. زمان تقریبی ردیابی شیشه با این روش حدود 90 روز است.

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

تست نواری

برای تشخیص اعتیاد به شیشه تست نواری اعتیاد به شیشه وجود دارد. برای مثبت شدن آزمایش اعتیاد به شیشه باید میزان حداقل آن ماده در نمونه وجود داشته باشد که این میزان برای ماده مخدر شیشه ng/ml 1000 است.

 

آمفتامین و نورآمفتامین پس از تلخیص تبدیل به شیشه یا کریستال می‌شوند که در حال حاضر آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه در آزمایشگاههای کشور وجود دارد.  اخیراً تست تأییدیه آزمایش اعتیاد به شیشه نیز کشف شده است چرا که معمولاً تست‌های مواد مخدر پس از مدتی نیاز به تأیید هم دارید البته این تست تأییدی وقت‌گیر و پرهزینه است و به تازگی ابداع شده است. صادقی‌تبار تصریح کرد: اخیراً از طریق معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، مراکزی که آزمایش زوجین را انجام می‌دهند آزمایش شیشه وارد آزمایش‌های قبل از ازدواج شده است که یک روزه می‌تواند جواب آزمایش اعتیاد به شیشه را بدهند.

بهترین آزمایش تشخیص اعتیاد به شیشه | با چه ازمایشی اعتیاد به شیشه مشخص میشود

روش منفی شدن تست شیشه

برای منفی شدن تست اعتیاد به شیشه علاوه بر اضافه کردن موادی مانند آب لیمو و قرص های ضد بارداری راههای منفی شدن تست شیشه وجود دارد. موثرترین روش که افراد معتاد برای منفی شدن تست اعتیاد به شیشه استفاده می کنند بیرون کردن این ماده از بدن است. پس چند روز قبل از انجام آزمایش مصرف شیشه را قطع می کنند. نوشیدن آب زیاد، استفاده از داروهای ادرار آور و ورزش کردن از جمله اقداماتی هستند که برای منفی شدن تست شیشه می توان استفاده کرد.

 

امکان منفی کردن تست های ادراری شیشه و هر گونه مواد دیگر وجود دارد. و این منفی کردن به روش های مختلف از مخدوش کردن یا عوض کردن نمونه ادراری تا خوردن برخی داروها و روش هایی که گاها می تواند بسیار مضحک به نظر برسد، وجود دارد. در کنار این قضیه مقررات سخت گیرانه آزمایشگاه های مرجع جهت نمونه گیری برای تست اعتیاد به شیشه نیز به همین خاطر است. همچنین کیت هایی تحت عنوان تشخیص تقلب در نمونه ادراری وجود دارد که از آن نیز جهت تشخیص روشهای تقلب در تست شیشه استفاده می شود.

 

تمام موارد بالا در مورد تست های نواری ادراری صادق است. در مواردی که شک به تقلب در تست شیشه یا مخدوش کردن نمونه آزمایش اعتیاد به شیشه باشد آزمایش شیشه تکرار شده و به روش تی ال سی TLC انجام می شود که در این روش امکان منفی کردن تست شیشه از طرف نمونه دهنده تقریبا وجود ندارد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب