چگونه اراده قوی داشته باشیم تا لاغر شویم

چگونه اراده قوی داشته باشیم تا لاغر شویم

چگونه اراده قوی داشته باشیم تا لاغر شویم

چگونه اراده لاغری پیدا کنم؟ لاغر شدن نیاز به اراده قوی دارد و اگر شما هم از خود می پرسید که چگونه اراده قوی داشته باشیم تا لاغر شویم باید بگوییم خیلی سخت نیست و شما می توانید با چند تکنیک ساده اراده تان را برای لاغری تقویت کنید. اغلب مردم اراده را نیروی اسرارآمیزی می‌دانند که افراد تنبل به اندازه‌ی کافی از آن بهره‌مند نشده‌اند.

 

در واقع اراده برای لاغری، بیشتر شبیه به عضله است، اگر اراده‌‌ تان تقویت نشود، نمی‌تواند کارهای بزرگی مثل لاغری و کاهش وزن برایتان انجام دهد. مطالعات نشان داده‌اند توانایی مغز برای تصمیم‌گیری محدود است و تصمیمات جزئی‌ که در طول روز می‌گیریم، اراده‌ ما را ضعیف می‌کند. با تضعیف اراده برای لاغری، شاید گرایش‌ شما به پُرخوری‌های عصبی بیشتر شود یا چُرت زدن را به باشگاه رفتن ترجیح بدهید.

 

بهترین راه برای تغییر عادات، خواه این تغییر زودتر بیدارشدن از خواب باشد خواه ترجیح دادن خوردن یک موز به‌جای یک تکه کیک، این است که اراده‌تان را مدام تقویت کنید. برای شروع، چهار شیوه به شما توصیه می‌کنیم که برای تقویت اراده برای لاغری لازم است.

چگونه اراده قوی داشته باشیم تا لاغر شویم

بهترین روش تقویت اراده برای لاغری

بهترین راه برای تقویت اراده برای لاغری این است که با عادات مثبت خو بگیرید. 99 درصد مواقع، روزمرگی بر اراده پیروز می‌شود. عادت و روزمرگی چگونه به وجود می‌آید؟ اگر چهار هفته، به‌طور مرتب پیگیر یک رفتار باشید، آن رفتار بخشی از زندگی روزمره‌ تان می‌ شود. در نهایت به این رفتارها و عادت‌ها چنان وابسته شده و از آنها لذت می‌برید که اگر برخلاف شان عمل کنید، مثلا ورزش نکنید یا غذای سالم نخورید، احساسی عجیب و غیرطبیعی خواهید داشت.

 

تقویت اراده برای لاغری با کاهش استرس

گرفتن هر تصمیمی در طول روز، توان مغزتان را کاهش می‌دهد، پس آیا واقعا ارزش دارد برای هر چیز کوچکی به خودتان استرس وارد کنید؟ تقویت اراده برای لاغری با کاهش استرس رابطه مستقیم دارد و شما اگر بتوانید استرس درونی تان را کاهش دهید بدون شک می توانید اراده لازم برای لاغری و کاهش وزن را پیدا کنید. استرس، اراده‌تان را تضعیف می‌کند و باعث می‌ شود تصمیمات نادرست و ضعیفی بگیرید. اگر تصمیم‌ گیری بخشی از کارهای روزانه‌ی شماست، سعی کنید اساس برنامه‌ریزی‌هایتان روی انتخاب‌های سالم باشد تا در تصمیم‌گیری‌های جزئی و کوچک دچار استرس نشوید. برنامه‌ی غذایی‌تان را از قبل مشخص کنید و برای انجام تمرین‌های ورزشی‌ هم با یک دوست یا همراه برنامه‌‌ریزی کنید. اگر از قبل تصمیم‌های‌ روزمره‌تان را گرفته باشید، دیگر برای انتخاب انجام کارها یا عدم انجام آنها نیروی معزتان تحلیل نمی‌رود.

 

چگونه اراده خود را برای لاغری تقویت کنیم

اگر هدفی که برای خود در نظر می‌گیرید، غیرواقعی و بسیار ایده‌آل‌گرایانه باشد حتما با شکست مواجه خواهید شد. آرزوها و توقعات‌ شما نباید دور از ذهن باشند. مثلا می‌توانید با خود قرار بگذارید تا گردهمایی دانشگاه‌تان ۹ کیلوگرم وزن کم کنید، اما اگر تا این مراسم فقط یک ماه فرصت دارید، قطعا در چنین هدفی شکست خواهید خورد. اما چگونه اراده خود را برای لاغری تقویت کنیم؟ بهتر است به طور متناوب، هم اهداف بلندمدت و هم اهداف کوتاه‌ مدت برای لاغری و کاهش وزن خود تعیین کنید. به گفته‌ دکتر کوین هال (Kevin Hall) از مؤسسه‌ ملی دیابت و بیماری‌ های کلیوی و گوارشی آمریکا و سرپرست مطالعه‌ ای در مورد اهداف غیرواقع‌گرایانه و کاهش وزن، ایجاد تدریجی یک عادت، بسیار مؤثرتر از یک تغییر ناگهانی است.

 

چگونگی تقویت اراده برای لاغری

خودآگاهی کلید تغییر یک عادت است و گاهی مجبوریم برای رسیدن به خودآگاهی از بیرون به خودمان بنگریم. وقتی شما رفتارها و انتخاب‌هایتان را در مورد خورد و خوراک و نحوه‌ ورزش کردن‌ برای چگونگی تقویت اراده برای لاغری می‌نویسید، می‌توانید رفتارهایتان را بی‌طرفانه ارزیابی و قضاوت کرده و تغییرات لازم را در آینده ایجاد کنید. کمپانی Kaiser Permanente مطالعه‌ای انجام داده که نشان می‌دهد افرادی که تمام خوراکی‌های مصرفی خود را یادداشت می‌کردند، دو برابر سایرین وزن کم می‌کنند. دکتر کلی مک‌گونیگال (KellyMcGonigal) از دانشگاه استنفورد و وبلاگ‌نویس در روانشناسی امروز (Psychology Today) می‌گوید، عواملی چون الکل و کمبود خواب هم می‌توانند با افزایش تکانش‌ گری (رفتارهای تکانشی)، خودآگاهی‌ شما را کاهش دهد؛ بنابراین حتما این عوامل را نیز یادداشت کرده و محدودشان کنید.

چگونه اراده قوی داشته باشیم تا لاغر شویم

چگونه اراده لاغری پیدا کنم

اگر قصد دارید خیلی راحت و سریع اراده برای لاغری و کاهش وزن پیدا کنید ابتدا باید وزن دلخواه تان را روی چند کاغذ با خط درشت بنویسید.

 

برای تقویت اراده لاغری به مکان هایی که در دیدتان هستند بچسبانید تا بواسطه دیدن آن پالس های مثبت دریافت کنید.

 

به عنوان مثال درب یخچال گزینه بسیار مناسبی است، روی میز کار، همچنین دیوار اتاق خواب و خلاصه هرجایی که بیشتر با آن سرو کار دارید.

 

خجالت نکشید بگذارید همه بدانند که شما تصمیم تان را برای لاغری گرفته اید.

 

تصمیمی قاطع، راسخ و متفاوت با دفعات پیش. عکس زمان خوش اندامی تان را نزد خود داشته باشید چرا که با نگاه کردن به آن، این باور در شما ایجاد می شود که من می توانم بار دیگر مانند آن دوران باشم.

 

مدام به خود تلقین کنید که من می توانم به این حالت بر گردم .

 

اگر چنین عکسی ندارید یا از ابتدا چاق بودید عکس یک دوست یا بازیگر خوش اندام را برای خود الگو قرار دهید و برای رسیدن به آن اندام تلاش کنید .

 

به هیچ وجه به کل مسیر فکر نکنید بلکه تنها امروزتان را در نظر داشته باشید.

 

مثلا اگر قصد کاهش 40 کیلوگرم از وزن خود را دارید تنها به این فکر کنید که من امروز باید 100 گرم از وزن خودم را کم کنم و نه اینکه من باید 40 کیلو کاهش وزن داشته باشم.

 

برای تقویت اراده لاغری هر دو هفته خود را وزن کرده و اگر وزنتان کاهش یافته بود به خود جایزه بدهید.

 

برای تقویت اراده برای لاغری لازم نیست زیاد خرج کنید، یک کتاب، یک گیاه زینتی، یک شیشه عطر و یا هر جایزه دیگر.

 

کافیست به گونه ای باشد که هرگاه به آن نگاه کنید خاطره شیرین آن موفقیت را برای شما زنده کند.

 

چرا که نه، شما بر فرمان های بخور بخور غلبه کرده اید.

 

در وقت مناسب به رغبت ها و هوس های بی جا و فرمان های لذت بخش نه گفته اید.

 

راه دیگر این است که یک دست لباس جدید نه با سایز امروز بلکه با سایز دلخواهتان تهیه کنید.

 

گهگاهی آنرا پرو نمایید تا اینکه بدون مشکل بتوانید آن را به تن کنید.

 

هرگز تسلیم وسوسه هایی که حین رژیم برای شما اتفاق می افتد نشوید.

 

شک نکنید تن دادن به آنها لذت چند دقیقه ای و عذاب وجدان چند ساعته را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

سعی کنید در این مواقع خود را بکار دیگری مثل پیاده روی، ورزش و یا هر کاری غیر از آن.

 

اگر رغبت زیادی به خوردن داشتید مسلما بهترین گزینه سبزیجات می باشند.

 

از کاهو، کلم، خیار، هویج، گوجه و سایر سبزیجات می توانید سالادهای رنگارنگ تهیه کرده و به گونه ای آنها را تزئین کنید که کاملا شما را جذب خود کنند.

 

در دو هفته اول رژیم وزن نسبتا زیادی کم می کنید.

 

بیشتر وزن کاسته شده در حقیقت مربوط به مایعات و آبی است که اضافه از نیاز در بدن شما وجود داشته است.

 

ولی در هفته های بعد هرچه کم می کنید از چربی ها خواهد بود.

 

بنابراین انتظار نداشته باشید که به عنوان مثال اگر در دو هفته اول 4 کیلوگرم کم کردید، در دو هفته بعد نیز همان مقدار حاصل شود بلکه شاید کاهش 2 کیلوگرم نیز کاملا راضی کننده باشد.

 

پس این اختلاف زیاد بین دو هفته اول با دو هفته های بعد باعث ناامیدی شما نشود.

چگونه اراده قوی داشته باشیم تا لاغر شویم

نقش اطرافیان در تقویت اراده برای لاغری

بخاطر داشته باشید اطرافیان شما به سه دسته تقسیم می شوند:

 

گروه اول کسانی هستندکه مشوق شما در مسیر کاهش وزن خواهند بود. مسلما وجود چنین افرادی نعمت و کمک بسیار بزرگی برای شما خواهد بود.

 

گروه دوم افرادی هستند که غالبا احساسی رفتار می کنند و دوست دارند شما را سر حال و چاق و چله ببینند. مثل خیلی از پدران و مادران. مراقب باشید فریب دلسوزی های نابجای این گروه را نخورید. چرا که هدف بسیار بزرگی را در سر داریدآن هم کسب دوباره سلامتی است.

 

اما گروه سوم دشمن دانا و افرادی هستند که دوست ندارند شما را خوش اندام و لاغر ببینند. زیرا خود نیز اضافه وزن داشته و در کاهش وزن شان ناکام مانده اند و موفقیت شما به معنی ضعف و ناتوانی آنان خواهد بود. نکته آخر اینکه اگر روزی خدایی ناکرده وسوسه شدید و رژیم تان را شکستید ناامید نشوید. هر اشتباهی قابل جبران است. هر چه سریعتر دوباره بایستید و این مرتبه با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهید. وقفه زیاد در انجام رژیم کار شما را برای لاغری و کاهش وزن دشوارتر خواهد کرد.

جدیدترین مطالب