فواید روغن نارگیل برای رشد مو و ضخامت

فواید روغن نارگیل برای رشد مو و ضخامت

فواید روغن نارگیل برای رشد مو

روغن نارگیل برای رشد مو بسیار مهم و مفید است همچنین روغن نارگیل برای افزایش ضخامت موی سر استفاده می شود. نارگیل منبع روغن، غذا، شیر نارگیل، آب نارگیل و دارو است. این محصول طبیعی از آسیا و آمریکای جنوبی می آید و در حال حاضر در همه جا در جهان حضور دارد. اگر شما به دنبال یک راه حل کامل برای رشد طبیعی موی سر هستید، روغن نارگیل برای شما مناسب است. به علت مزایای مختلف در بهبود سلامت، ایجاد زیبایی و یا حتی ایجاد انگیزه از رشد مو،فوق العاده شناخته می شود. در این مقاله، موثرترین روش ها مزایای شگفت انگیز و استفاده از روغن نارگیل را برای رشد مو و ضخامت مو نشان می دهد. ما امیدواریم که این اطلاعات به شما در مورد روغن نارگیل بیشتر کمک کند و مو را به همان اندازه که میخواهید بشناسید.

 

همه چیز درباره روغن نارگیل

این روغن از نارگیل ها استخراج می شود. برای تبدیل آنها از جامد به مایع، باید دما را داشته باشیم. روغن نارگیل غنی از چربی اشباع است. به این معنی است که مردم هنگام استفاده از این روغن باید محتاط باشند، زیرا اگر مقدار زیادی از آن مصرف کنید، کلسترول LDL را افزایش می دهد که منجر به بیماری قلبی می شود. با این حال، همچنین دارای اسید لوریک است که نقش مهمی در افزایش کلسترول HDL – نوع کلسترول خوب دارد. بنابراین، بهتر است از مقدار متوسط ​​روغن نارگیل استفاده کنید. به غیر از مراقبت از مو، روغن نارگیل نیز به عنوان یک راه حل مفید برای از دست دادن چربی شکم، ایجاد زیبایی و بهبود سلامت شناخته شده است. بسیاری از آسیای جنوبی این را به عنوان یک عنصر اصلی در رژیم غذایی خود می دانند.

 

آیا روغن نارگیل برای رشد مو خوب است؟

تمام عوامل داخلی و خارجی مانند آلودگی، خسارت خورشید، مسائل داخل بدن باعث تاثیر منفی روی رشد مو می شود، موهای شما ضعیف شده یا حتی باعث ریزش مو می شوند. هنگامی که ما باید با این مسائل مقابله کنیم، اغلب به مارک های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی نگاه می کنیم. با این حال، این محصولات شامل بسیاری از مواد شیمیایی است که ممکن است موهای شما را بدتر کند و آنها بسیار گران هستند. در واقع، هیچ چیز نمی تواند کالاهای طبیعی را جایگزین کند و روغن نارگیل یکی از بهترین هدیه های طبیعی برای تغذیه مو است. روغن نارگیل منبع فراوانی از مواد مغذی است که نه تنها برای بدن بلکه برای پوست سر مفید است. این مواد دارای مواد معدنی، چربی، آهن و پتاسیم است که باعث می شود موها قوی و سالم باشند. علاوه بر این، این نیز یک راه خوب برای جلوگیری از خارش پوست سر به علت آنتی اکسیدان ها و عناصر ضد قارچی است.

فواید روغن نارگیل برای رشد مو و ضخامت

مزایای روغن نارگیل برای رشد مو

روغن نارگیل یک عنصر ضروری است اگر شما می خواهید مو به طور طبیعی رشد کند و از مزایای کلیدی روغن نارگیل برای رشد و ضخامت مو بهرمند شوید ، روغن نارگیل بهتر از روغن مایع و روغن آفتابگردان است زیرا حاوی پروتئین برای مو است. اگر موهای شما پروتئین کافی نداشته باشند، ضعیف، شکننده و خشک می شوند. علاوه بر این، کمبود شدید پروتئین می تواند باعث ریزش مو شود. روغن نارگیل حاوی اسیدها مانند کاسبرگ، لینولئیک و لوری است که به مرطوب کردن مو کمک می کند، ریشه های مو را تقویت می کند و موهای شما را الاستیک تر می کند همچنین دارای مواد مغذی مانند ویتامین E، K و آنتی اکسیدان ها است. این مواد کمک به تغذیه مو، کمک به مو نرم تر، ضخیم تر و شفاف تر می کند. روغن نارگیل با رفتن به فولیکول های مو و ایجاد رطوبت برای مو و پوست سر، رشد مو را افزایش می دهد و هنگامی که پوست سر خود را به آرامی با روغن نارگیل ماساژ دهید اطمینان حاصل کنید همه جای موها و پوست سر مواد مغذی کافی دریافت می کنند، شما همچنین با این کار به بهبود گردش خون کمک می کنید.

روش استفاده از روغن نارگیل برای رشد مو:

 

1. ترکیب آب لیمو و روغن نارگیل برای رشد مو

ویتامین C در لیمو مزایای سم زدایی پوست را دارد. این کمک می کند تا شوره سر، تمیز بیش از حد روغن، و روشن تر مو. ترکیبی از روغن نارگیل و آب لیمو رشد مو را تحریک می کند، موها را از خاک شدن، موهای نرم و غیره تحریک نمی کند. استفاده از دو ماده دشوار نیست. شما باید این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

 

روغن نارگیل را با آب لیمو مخلوط کنید
این مخلوط را روی پوست سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید
شانه مو را بپوشانید و آن را به مدت 2 ساعت یا یک شب بگذارید
پس از همه، آن را با شامپو خفیف شستشو دهید

 

شما همچنین می توانید آب لیمو را با روغن زیتون، روغن بادام یا روغن کرچک جایگزین کنید اگر احساس می کنید که مو باعث تحریک شدن به دلیل اسید در لیمو می شود.

 

2. ترکیب روغن آووکادو و نارگیل برای رشد مو

علاوه بر داشتن یک میوه خوشمزه و مغذی، آووکادو نیز درمان فوق العاده برای پوست و مو است. آووکادو غنی از ویتامین های A، E و B-5، بیوتین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است که موهای شما برای رشد نیاز دارند. در عین حال، درمان مو با آووکادو کمک می کند تا مرطوب، تعمیر، و تقویت مو خود را، و مواد معدنی در این میوه اثبات شده است که مواد موثر در جلوگیری از مو از شکستن.

 

اولا، شما باید مقدار متوسط ​​روغن نارگیل را گرم کنید
دوم اینکه با نیمی از آوکادو رسیده به یک پوره مخلوط کنید. شما می توانید یک مخلوط کن را استفاده کنید یا به صورت دستی آنها را با یک قاشق مخلوط کنید
سوم، این مخلوط را برای موهای خود بگذارید و حدود 5 دقیقه ماساژ دهید
در نهایت، آن را برای مدت 15 دقیقه نگه دارید و بعد آن را با شامپو بشویید
شما می توانید این درمان را سه بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتایج را بدست آورید

 

3. ترکیب عسل و روغن نارگیل برای رشد مو

مزایای روغن نارگیل و عسل می تواند تفاوت های باور نکردنی در حفظ موهای سالم و رشد مو داشته باشد. شبیه روغن نارگیل، عسل منبع غنی از خواص آنتی اکسیدانی است که مانع مو از آسیب و حفظ موی شما می شود. علاوه بر این، یک نرم کننده بسیار عالی است. این رطوبت برای موهای شما را فراهم می کند و باعث شکستگی می شود – یکی از دلایل رشد آهسته مو. یکی از ویژگی های غالب عسل این است که دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. این مواد می توانند عفونت سر و صورت و سایر شرایط مانند اگزما، پسوریازیس و شوره سر را از بین ببرند. به غیر از این مزایا، عسل همچنین فولیکول های مو خود را پاک می کند و مو را تقویت می کند، به طور همزمان باعث رشد موها از فولیکول های غیر فعال می شود.

 

در مرحله اول، مخلوط مساوی از روغن نارگیل و عسل را ایجاد کنید
سپس آنها را با گرم کردن مایکروویو یا اجاق گاز خود را حدود 1 دقیقه مایع کنید
پس از آن، پوست و مو را با این مخلوط ماساژ دهید و حداکثر 40 دقیقه آن را حفظ کنید
در نهایت، شامپو را با شامپو خفیف شستشو دهید
این روند را دوبار در هفته تکرار کنید
اگر می خواهید فواید بیشتری به دست بیاورید، می توانید مخلوط را با چند قطره نعناع نعنا یا لیمو مخلوط کنید

 

4. ترکیب روغن گشنیز و روغن نارگیل برای رشد مو

آملا درخت مقدس در هند به دلیل مزایای مختلف در درمان بیماری است. این درخت منبع غنی از ویتامین C، مواد معدنی و ویتامین ها مانند آهن، فسفر، کلسیم و کاروتن است. علاوه بر این، آملا همچنین یک ماده قوی آنتی اکسیدانی است. با توجه به تغذیه مو، هر دو روغن نارگیل و انگور هندوانه دارای مزایای مشابه از جمله ارائه مواد مغذی ضروری به مو، جلوگیری از ریزش مو و تبدیل شدن به سفید، از بین بردن شوره سر و درمان عفونت های پوستی. بنابراین، این ترکیب از دو محصول طبیعی باعث نتایج شگفت انگیز برای رشد مو می شود.

 

ابتدا، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب و یک قاشق غذاخوری انگور خشک بریزید
سپس 5 دقیقه جوش بخورید و منتظر بمانید تا سرد شود
پس از آن، مخلوط را روی پوست خود بمالید و آن را در طول شب نگه دارید
صبح روز بعد، آن را با شامپو طبیعی شستشو دهید
شما باید آن را دو بار در هفته انجام دهید

 

5. ترکیب شامپو و روغن نارگیل برای رشد مو

همراه با استفاده از محصولات طبیعی شما همچنین می توانید روغن نارگیل را با شامپو مورد علاقه خود مخلوط کنید تا موها، پوست سر و فولیکول ها را تحریک کنید و میزان ریزش مو را کاهش دهید تا منجر به رشد مو شود.

 

همان اندازه روغن نارگیل و شامپو معمولی خود را مخلوط کنید
آن را روی پوست و مو خود اعمال کنید و آن را چند دقیقه نگه دارید. این کمک خواهد کرد که مو همه مواد مغذی روغن نارگیل را جذب کند
سرانجام مو را با دقت شستشو دهید تا از مخلوط شدن منافذ ناشی از روغن نارگیل جلوگیری شود

 

6. ترکیب نرم کننده و روغن نارگیل برای رشد مو

نه تنها با شامپو، ترکیبی از روغن نارگیل و نرم کننده موهای شما را شفاف تر و نرم تر می کند.

 

شما نیاز به چهار قاشق غذا خوری نرم کننده دلخواه خود و سه قاشق روغن نارگیل دارید و آنها را با هم ترکیب کنید
این مخلوط را به موهای خود بمالید و آرام باشید
با استفاده از این ترکیب، آن را مانند نرم کننده معمولی خود استفاده کنید

 

7. فقط از روغن نارگیل برای رشد مو استفاده کنید

اگر وقت زیادی برای مراقبت از موهای خود ندارید یا مواد لازم لازم را ندارید، فقط با استفاده از روغن نارگیل اثر موثری بر رشد مو و ضخامت دارد.

 

اول، تبدیل روغن نارگیل به شکل مایع با گرم کردن آن
در مرحله دوم، موهای خود را با آب گرم بشویید
سپس، آن را به پوست خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا گردش خون را تحریک کند
پس از آن، موهای خود را شانه کنید و می توانید آن را یک شبه ترک کنید
سرانجام، آن را بعدا صبح با آب گرم و شامپو کاملا طبیعی بشویید

دیگر به نرم کننده نیاز ندارید زیرا روغن نارگیل دارای مزایای مشابه نرم کننده ها است.

 

مضرات مصرف زیاد روغن نارگیل برای رشد مو

در فرایند استفاده از روغن نارگیل برای رشد مو و ضخامت، شما باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید. روغن نارگیل ویرجین یک ماده بسیار سنگین است و فقط مقدار کمی از آن می تواند نتایج خوبی داشته باشد. حتی روغن های سبک تر باعث می شوند که موهای شما به اندازه کافی مصرف شود. با این حال، اگر موهای شما به شدت آسیب دیده باشد، می توانید بیشتر اضافه کنید، اما در مقدار محدودی. اگر موهای خود را هر روز شستشو دهید، انباشتی از چربی به وجود نمی آید.

جدیدترین مطالب