فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

شانه زدن مو قبل از خواب و به رختخواب رفتن بسیار مهم است و فواید شانه زدن مو قبل از خواب را در ادامه برایتان بیان خواهیم کرد. بهترین حالت مو در خواب چگونه باید باشد و چکارهایی باید برای مراقبت از مو در هنگام خواب شبانه انجام دهیم.

 

فواید شانه زدن مو قبل از خواب

شانه زدن مو قبل از خواب برای حفظ سلامت موها خوب است در این پست فواید شانه کردن مو قبل از خواب رفتن را بیان خواهیم کرد. آیا شما از آن افرادی هستید که قبل از خواب، موهایتان را شانه می زنید؟ شانه زدن مو قبل از خواب نه تنها یکی از تشریفات قبل از خواب محسوب می‌شود بلکه فواید شانه زدن مو قبل از خواب زیاد است. به طور کلی، شانه کردن مو قبل از خواب نه تنها موها را مرتب می‌کند بلکه برای گردش خون در پوست سر نیز مفید است. مسئله مهمی که باید در کنار فواید شانه زدن مو قبل از خوابیدن بدانید این است که راهی فوری برای داشتن موی سالم و زیبا موجود ندارد.‌ اگر شانه کردن موی سر قبل از خواب در برنامه‌های شما جایی ندارد، به دلایلی که در بالا گفته شد آن را در برنامه خود بگنجانید. شانه زدن مو قبل از خواب نه تنها برای مو و پوست سر بلکه برای سلامت عمومی بدن نیز مفید است. مهم نیست که چقدر خسته اید، همیشه قبل از خواب موها را شانه کنید.

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

شانه زدن مو قبل از خواب بسیار مهم است و باعث ماساژ سر و تولید چربی می‌شود. فواید شانه زدن مو قبل از خواب موجب تحریک فولیکول‌ها و افزایش رشد مو می‌شود. اما شانه کردن خشن و ایجاد کشیدگی در مو قبل خوابیدن ، و یا شانه کردن موها در حالی که خیس هستند، موجب آسیب رسیدن به موها می‌شود. با این کار موها را ضعیف کرده و باعث ایجاد موخوره در آنها می‌شوید. درست قبل از خواب موهای خود را با شانه خشک و تمیز شانه کنید. برای پیشگیری از کشیدگی ریشه موها بهتر است هنگام شانه زدن مو قبل خواب، ریشه موها را با دست نگه دارید. اگر موهای شما بیش از اندازه خشک است، قبل از شانه کردن شبانه حتماً کمی سرم مو به آن‌ها بزنید.

 

کاهش استرس با شانه زدن مو قبل از خواب

یکی از مهمترین فواید شانه کردن قبل از خواب، کاهش طبیعی استرس را نیز دارد. چون استرس، مضرات زیادی برای سلامتی دارد، رهایی از آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا زمانی که جریان خون در پوست سر مناسب باشد می‌تواند باعث آرامش شما شده و حتی خلق شما را بهبود بخشد و در نتیجه می‌توانید خواب شبانه بهتری داشته باشید.

 

افزایش گردش خون فایده شانه زدن مو قبل از خواب

همان‌گونه که در بالا گفته شد، شانه کردن موها قبل خواب می‌تواند هم به افزایش گردش خون کمک کند و هم به افزایش گردش اکسیژن. فواید شانه زدن مو قبل از خواب برای پوست سر این است که می‌تواند گردش خون را در پوست سر افزایش دهد بنابراین مواد مغذی و اکسیژن به شکل مناسب توزیع می‌گردند و فایده آن برای موها این است که گردش اکسیژن را افزایش می‌دهد و وضعیت موها را به ویژه صبح‌ها که بیدار می‌شوید، بهتر می‌کند. برای سلامت عمومی نیز باید گفت زمانی که گردش خون در مرحله طبیعی قرار داشته باشد، علائم فشار خون بالا در شما کاهش می‌یابد.

 

فواید شانه زدن مو قبل خواب برای پوست سر

شانه کردن مو در هر زمانی، چه صبح زود، چه ظهر و چه شب قبل از خواب، برای پوست سر مفید است. استفاده از شانه مناسب به تحریک پوست سر و ماساژ آن کمک می‌کند. به همین دلیل، شانه کردن مرتب موها به ویژه قبل از خواب بسیار مهم است زیرا باعث ماساژ پوست سر می‌شود – مخصوصا برای افرادی که وقت کافی برای ماساژ سر ندارند.

 

افزایش رشد مو با شانه کردن موها قبل از خوابیدن

نکته مهم برای رشد موی سالم، قرار داشتن مو و پوست سر در بهترین شرایط است. همچنین، باید گردش خون در پوست سر به درستی انجام شود تا فولیکول‌های مو را برای رشد مو تحریک کند.‌ رشد مو در افرادی که موهای خود را قبل از خواب شانه می‌کنند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، سریع‌تر است.

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

جلوگیری از ریزش مو با شانه زدن مو قبل از خواب

باور کنید یا نه، اگر موهای‌تان را در هنگام خوابیدن مرتب شانه نکنید، ممکن است ریزش مو اتفاق بیفتد زیرا موهای ریخته شده در هم گره می‌خورند و شرایط را بدتر می‌کنند. به همین دلیل، شانه کردن مو قبل از خواب، موهای ریخته را برداشته و از ریزش بیشتر جلوگیری می‌کند.

 

شانه کردن مو قبل خواب باعث نرم تر شدن مو می شود

موی نرم به این معناست که موی شما مواد مغذی و اکسیژن کافی را دریافت می‌کند و رطوبت لازم را دارد. شانه کردن موها قبل از خواب می‌تواند مو را نرم‌تر کند زیرا گردش خون را افزایش می‌دهد و موی شما می‌تواند مواد مغذی را دریافت کند و از فواید اکسیژن که در پوست سر جریان پیدا می‌کند بهره‌مند می‌شود.

 

فواید شانه زدن مو برای رفع شوره سر موقع خواب

برخی افراد ترجیح می‌دهند که قبل از خواب حمام کنند و موهای خود را بشویند، بنابراین این افراد نگران آلودگی و شوره در مو و پوست سر نیستند. به هرحال، اکثر افراد قبل از خواب حمام نمی‌کنند. بنابراین شانه کردن مو برای آن‌ها خوب است زیرا آلودگی و شوره سر را رفع می‌کند. اگر این کار نکنید، صبح بعد، شوره سر بیشتر می‌شود.

 

جلوگیری از وز شدن موها در صبح

گره خوردن موها تنها چیزی نیست که صبح‌ها با آن مواجه می‌شویم. وز بودن موها در صبح نیز یک مشکل دیگر است. وزی مو زمانی اتفاق می‌افتد که مو و پوست سر شما به شدت به نرم کننده نیاز دارند. خوب، شانه کردن مو در صبح می‌تواند مشکل را حل کند زیرا سبوم طبیعی، رطوبت مورد نیاز مو را تامین می‌کند اما دیر است! به همین دلیل، بهتر است که به جای شانه کردن موها در صبح، موهای‌تان را شب‌ها قبل از خواب شانه کنید.

 

توزیع چربی طبیعی در موها

سبوم (چربی طبیعی پوست) به طور طبیعی در پوست سر تولید می‌شود. چربی مو، معمولا دلیل اصلی بسته شدن منافذ و پوسته شدن پوست سر که باعث شوره می‌شود، به شمار می‌آید اما همین سبوم نقش مهمی را در حفظ رطوبت طبیعی موها ایفا می‌کند. سبوم بیش از حد در پوست سر ممکن است باعث مشکلات مو شود. به همین دلیل است که شانه زدن مرتب موها برای توزیع سبوم طبیعی در مو به منظور حفظ رطوبت آن کار مهمی است.

 

جلوگیری از گره خوردن موی سر با شانه زدن قبل خواب

اگر صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید موهای‌تان گره می‌خورد و هر روز با این مشکل روبه‌رو هستید، نه تنها باید دلیل آن را پیدا کنید بلکه باید به دنبال راه حلی برای رفع آن نیز باشید. خوب، شانه نکردن موها قبل از خواب می‌تواند باعث چنین مشکلی شود. بنابراین، شانه زدن موها قبل از خواب، یک ضرورت است زیرا گره خوردن موها در صبح را کم کرده یا از آن جلوگیری می‌کند.

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

بهترین حالت مو در خواب

حالت مو در موقع خوابیدن بسیار مهم است و بهترین حالت مو در خواب صاف و بدون ژل و تافت و مواد شیمیایی است بهترین حالت مو در خواب را در اینجا برایتان توضیح خواهیم داد. به جای اینکه هر روز صبح تمامی تلاش خود را برای مرتب کردن موهای آشفته صرف کنید چرا از بروز این مشکلات جلوگیری نمی‌کنید؟ ترفندهایی وجود دارد که شما را مطمئن می‌سازد صبح زود به هنگام بیدار شدن از خواب موهای زیبا و خوش حالتی خواهید داشت.

 

پوست سر خود را ماساژ دهید

اینکار باعث می‌شود موهای سالم‌تر و شاداب تری داشته باشید. با ماساژ آرام و ملایم پوست سر می‌توانید موهای براق تر و زیباتری داشته باشید. برای اینکار می‌توانید از روغن های طبیعی استفاده کنید.

 

رها کردن موهای بلند

برخی خانم‌ها عادت دارند شب‌ها قبل از خواب موهای بلندشان را شانه و رها کنند. این کار می‌تواند باعث گره خوردگی موها حین خواب، کرک شدن آن‌ها یا حتی خشک شدن انتهای ساقه موها شود. افرادی که موهای خود را در طول مدت خواب رها می‌کنند، ممکن است در اثر گیر کردن مو زیر بدن دچار ریزش موی فیزیکی ناشی از کندن موها نیز بشوند.

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

چاره چیست؟ اگر موهای بلندی دارید، بهتر است قبل از خواب موها را از فرق باز کنید و در دو طرف بافت بسیار شلی بزنید. به این ترتیب، صبح روز بعد نه تنها موهایی آشفته و گره‌خورده نخواهید داشت، بلکه موهایتان حالت بسیار زیبایی هم به خود خواهند گرفت. سعی کنید برای پیشگیری از باز شدن بافت شل موها هنگام خواب، قسمت انتهایی بافت را با یک کش موی نرم ببندید.

 

از کش‌های الاستیک استفاده نکنید

استفاده از کش موی الاستیک قبل از خواب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود مگر اینکه بخواهید بافت موی خود را با آن ببندید. موی دم اسبی می‌تواند باعث ایجاد شکستگی و بدحالتی در مو گردد و ریزش مو را نیز به همراه خواهد داشت.

همچنین این کش‌ها ردی را از خود روی مو باقی می‌گذارند. اگر نمی‌توانید با موی باز بخوابید، بهتر است آن را ببافید.

 

دم‌اسبی بستن موها

برخی خانم‌ها موهای بلندی دارند و برای پیشگیری از گیر کردن موها زیر بدن یا گره خوردن‌شان هنگام خواب، آن‌ها را از بالای سر به صورت دم‌اسبی می‌بندند. بستن موها به این حالت، مخصوصاً اگر موها خیس باشند، می‌تواند فشار زیادی به ریشه موها وارد کند و احتمال ریزش مو را شدیداً افزایش دهد.

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

فواید شانه زدن مو قبل از خواب

 

اگر موهای شما به بافتن نمی‌رسند، آن‌ها را پایین سر با یک نخ نرم به آرامی ببندید و سعی کنید هنگام بستن موها هیچ فشاری به ریشه مو وارد نشود.

 

شامپوی خشک را فراموش نکنید

شامپوی خشک را می‌توان قبل از خواب مورد استفاده قرار داد. اگر شما نیز هر روز صبح با موهای چرب از خواب بیدار می‌شوید بهتر است از این محصولات استفاده کنید. استفاده از شامپوی خشک شما را مطمئن می‌سازد که موهای چربی نخواهید داشت. قبل از خواب از شامپوهای خشک کننده در طول شب استفاده کنید.زمان کافی برای ماندن روی مو را دارد و مفید است.

 

اسپری موها

قبل از اینکه به رختواب بروید بسیار ضروری است که از اسپری ها برای رطوبت مو استفاده کنید که وقتی از خواب بیدار می شوید موهای مرتب تری داشته باشید. آیا تا به حال برایتان پیش آمده که شب‌ها قبل از خواب موهای خود را نشویید؟! این کار در حالت عادی مشکلی برای موها ایجاد نمی‌کند و ممکن است تنها باعث حالت نگرفتن مناسب آن‌ها در صبح روز بعد شود اما اگر موهای شما آغشته به انواع حالت‌دهنده‌ها مانند اسپری‌های حالت‌دهنده مو، انواع ژل یا کتیرا باشد و شما با همان حالت‌دهنده‌ها به رختخواب بروید، حتماً صبح روز بعد با موهایی که از قسمت‌های مختلف شکسته شده یا تا خورده‌اند، مواجه خواهید شد. استمرار خوابیدن با موهایی که آغشته به حالت‌دهنده هستند، باعث خشک شدن تدریجی ساقه موها و ایجاد موخوره خواهد شد.

اگر موهایتان آغشته به حالت‌دهنده هستند، حتماً پیش از خواب آن‌ها را بشویید. اگر به هر دلیلی یکی- دو بار در طول سال شرایطی برای شما پیش آمد که امکان شستن موهای آغشته به حالت‌دهنده قبل از خواب را نداشتید، حداقل موها را به خوبی شانه کنید تا این مواد تا حد ممکن از ساقه موها جدا شوند.

 

یک رو بالشتی جدید بخرید

بهترین روش برای داشتن موهایی خوب استفاده از رو بالشتی ابریشمی است. رو بالشتی‌های نخی موهای شما را در طول شب به سمت اطراف پرتاب می‌کند و باعث ایجاد پیچ و تاب در آن می‌گردد. تمیزی رو بالشتی تاثیرات بسیار جالبی روی مو می گذارد و همچنین بعضی از کارشناسان مدعی هستند که خوابیدن روی رو بالشتی های ابریشمی از شکنندگی مو جلوگیری می کند. اما ابریشم نه تنها با موهای شما به خوبی رفتار می‌کند بلکه رطوبت مورد نیاز را در خود نگه می‌دارد. شاید گمان کنید استفاده از بالش‌هایی با رویه نخی یا پنبه‌ای مراقبت بیشتری از پوست صورت در طول مدت خواب می‌کند یا باعث تعریق کمتر می‌شود اما بهتر است بدانید این جنس از پارچه‌ها می‌تواند موهای شما را هنگام بیدار شدن آشفته و درهم کند.

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

با توجه به نکات ذکر شده توصیه می‌شود حتماً برای حفظ سلامت، لطافت و زیبایی موها هنگام بیدار شدن از خواب، از یک روبالشی با جنس ابریشم کمک بگیرید. روبالشی‌های ابریشمی باعث حفظ نرمی و حالت موها هنگام خواب می‌شوند.

 

مالیدن ژل آلوورا قبل از خواب

ژل آلوورا برای موهای خشک و فرخورده مناسب است و باعث آبرسانی و مرطوب کردن مو می شود.

 

با موهای خیس به رختخواب نروید

به جز مواردی که موهای خود را بافته‌اید یا از ماسک مو استفاده کرده‌اید، خوابیدن با موهای مرطوب و خیس به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. اگرچه اجتناب از دوش گرفتن در شب برای برخی از افراد دشوار است اما ارزش امتحان کردن را دارد زیرا موی خیس ضعیف تر از موی خشک است. خوابیدن با موی خیس می‌تواند باعث شکسته شدن و بد حالت شدن آن گردد. سعی کنید قبل از خواب موهای خود را خشک کنید.

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

 

 

بسیاری از افراد عادت دارند شب‌ها قبل از خواب دوش بگیرند و با موهای خیس به رختخواب بروند. این در حالی است که موها در حالت خیسی ضعیف و شکننده هستند. بنابراین، وقتی که شما با موهای خیس به رختخواب می‌روید و سنگینی سر را تا صبح روی موها می‌اندازید، باعث بد حالت شدن موها، شکستن موها از ساقه و تا خوردن موها در صورتی که موهای لختی داشته باشید، خواهید شد. افرادی که موهای فر یا حالت‌داری دارند، اگر با موهای خیس به رختخواب بروند، حتماً صبح روز بعد با موهایی کاملاً وز و خشک از رختخواب خارج خواهند شد.

چاره چیست؟ حداقل ۲ ساعت قبل از خواب دوش بگیرید و موها را با کمک یک حوله نازک نخی و باد ملایم سشوار قبل از خواب کاملاً خشک کنید باد سشوار را در فاصله نسبتاً زیاد از موها بگیرید تا ساقه موها خشک و آسیب‌پذیر نشوند.

 

استفاده از نرم کننده ها شبانه

اگر می خواهید موهای نرمی داشته باشید، نرم کننده ها را شب روی مو بمالید. این کار از شکنندگی و فر خوردگی مو هنگام بیدار شدن جلوگیری میکند.

 

بافت مو قبل از خواب

اینکار نه تنها باعث می‌شود موهایتان از روی صورت برداشته شود بلکه به هنگام بیدار شدن از خواب موهای تمیز و مرتبی خواهید داشت. قبل از خواب سعی کنید موهای خود را ببافید. البته باید به یاد داشته باشید که این بافت بهتر است شل باشد. قبل از خواب موها را جمع کنید و با کش بسته و به رختخواب بروید چون باعث می شود وقتی صبح از خواب بیدار می شوید موهای مرتب تری داشته باشید.

 

مالیدن روغن اسطوخودوس قبل از خواب

این روغن بوی خوبی ندارد اما بافت مو را از فر خوردن و کثیفی و نامرتبی باز می دارد.مقدار کمی قطرات روغن را روی مو بمالید و وقتی صبح از خواب بیدار می شوید موهای زرق و برق دار می بینید.

فواید شانه زدن مو قبل از خواب | بهترین حالت مو در خواب

قبل از خواب از ماسک مو استفاده کنید

اعمال ماسک مو قبل از خواب باعث مرطوب شدن موهای شما می‌گردد.سعی کنید یک قاشق غذاخوری سس مایونز، آووکادو، روغن زیتون و عسل را با هم ترکیب کنید. این یک ماسک عالی برای آبرسانی و تغذیه موهاست. بعد از اعمال این ماسک بر روی مو، مطمئن شوید که یک کلاه مناسب بر روی سر می‌گذارید.

 

شانه زدن مو قبل از خواب چه برای مردان و چه برای زنان مفید است و از مهمترین فواید شانه زدن مو قبل از خواب حفظ سلامت موهای سر است امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را  برده باشید.

جدیدترین مطالب