قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

پرمویی در زنان مشکل شایعی است که برخی از خانم ها آنرا تجربه می کنند قرص برای درمان پرمویی در زنان، سیپروترون استات، نام دارد و برای درمان پرمویی در زنان مورد استفاده قرار می گیرد در پایان روشهای درمان گیاهی پرمویی در زنان بیان خواهد شد.

 

قرص برای درمان پرمویی در زنان

داروهای درمان پرمویی در زنان ، اعم از شیمیایی و گیاهی در اینجا آورده شده است اگرقصد تهیه قرص برای درمان پرمویی در زنان هستید باید بدانید که قرص سیپروترون استات برای درمان پرمویی در زنان ساخته شده است و از داروهای هورمونی است که به عنوان یک هورمون جنسی ساختگی مانع از تأثیر هورمون‌های جنسی مردانه می‌شود. از همین رو برای درمان آکنه حاد مقاوم به درمان و همچنین درمان رشد موهای زائد (هیرسوتیسم) در زنان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرمویی در زنان رشد موی سفت و محکم است که در بدن خانم جایی که به طور معمول مو ندارند، صورت، سینه و پشت، دیده میشود.

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

پرمویی در زنان یکی از مشکلاتی است که بر اثر بر هم خوردن هورمون‌های بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود. این عارضه باعث ایجاد مو‌های تیره در نواحی صورت، سینه و کمر می‌شود. در واقع پرمویی در زنان زمانی روی می‌دهد که هورمون جنسی مردانه (آندروژن) بیش از حد تولید شود. از دلایل بروز پرمویی در زنان می‌توان به وراثت، مصرف برخی داروها، سندرم تخمدان پلی کیستیک، چاقی و … اشاره کرد. روش‌های درمانی مختلفی و انواع قرص برای درمان پرمویی در زنان وجود دارد. اگرچه با مصرف داروهای خوراکی تجویز شده توسط پزشک می‌توان تا حدی آن را درمان کرد اما درمان قطعی پرمویی در زنان انجام روش‌هایی مثل لیزر موهای زائد است. در ادامه با قرص سیپروترون استات به عنوان یکی از درمان های دارویی پرمویی در زنان آشنا می‌شویم.

 

مقدار و نحوه مصرف قرص برای پرمویی زنان

بهتر است میزان دقیق مصرف قرص برای درمان پرمویی زنان، توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول بزرگسالان باید ۵۰ میلی‌گرم از دارو را ۲ بار در روز مصرف کنند. طول دوره درمان بر حسب نوع بیماری متفاوت بوده و معمولا ۱۰ روز است. چنانچه از قرص سیپروترون استات به منظور درمان آکنه و پرمویی در زنان استفاده می‌شود؛ درمان را باید از روز پنجم دوره قاعدگی آغاز نمود.

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

موارد منع مصرف قرص سیپروترون برای درمان پرمویی در زنان

قرص سیپروترون استات داروی درمان پرمویی در زنان است که در بيماریهای كبدی، ديابت شديد همراه با تغييرات عروقي، كم خوني، بيماري هاي تحليل برنده يا بدخيم، افسردگي شديد، سابقه اختلات ترومبوآمبوليك و جوانان با سن كمتر از 18 سال به دليل احتمال وقفه رشد و نمو استخوانها و بيضه ها، نبايد مصرف شود. با اين وجود برای درمان سرطان پروستات منع مصرف ندارد.

 

عوارض مصرف قرص برای درمان پرمویی در زنان

سیپروترون استات قرص برای درمان پرمویی در زنان از تولید اسپرم می‌کاهد و مردها را عقیم می‌کند که بعد از ترک دارو معمولاً به خودی خود برطرف می‌شود.
به دنبال مصرف قرص برای درمان پرمویی در زنان عوارضی مانند تهوع، استفراغ، سردرد، درد و سفتی پستان‌ها، تغییراتی در وزن بدن، تغییراتی در میل جنسی، افسردگی، کلوآسما، زیادی فشار خون، تحریک لنزهای تماسی، اختلال عملکرد کبد، تومورهای کبدی، کاهش حجم خون قاعدگی و لکه بینی در اوایل سیکل قاعدگی گزارش شده است. خستگي و سستي، اشكال در تنفس،‌كاهش توليد سبوم، تغيير وضعيت موها و ژينكوماستي از دیگر عوارض جانبي قرص سيپروترون برای درمان پرمویی در زنان هستند.

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

درمان پرمویی در زنان با قرص سیپروترون استات

مصرف قرص سیپروترون استات برای درمان پرمویی زنان در دوران بارداری و شیردهی، توصیه نمی‌شود.
چنانچه مبتلا به بیماری‌هایی مثل نارسایی یا سرطان کبد، افسردگی شدید و بیماری دیابت قندی و سابقه ترومبو آمبولی هستید، نباید از این داروی درمان پرمویی زنان استفاده کنید.
قرص برای درمان پرمویی در زنان را دقیقا طبق دستورالعملی که پزشک داده است، استفاده کنید.
در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت از داروی رفع پرمویی زنان، به محض به خاطر آوردن دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده طبق برنامه منظم خود عمل کنید و مقدار دارو را دو برابر نکنید.
فهرست تمامی داروهایی را که در حال استفاده از آن هستید (چه گیاهی و چه پزشکی)، در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها میزان اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند.

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

قرص سیپروترون استات برای درمان پرمویی در زنان

قرص درمان پرمویی سیپروترون استات به ميزان ناچيزي از مجراي گوارش جذب و به سرعت متابوليزه مي شود.
چنانچه با مصرف قرص سیپروترون استات برای درمان پرمویی و رفع موهای زائد دچار علائم حساسیت مثل تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو شدید، مصرف را ادامه نداده و به اورژانس رجوع کنید.
قبل از مصرف قرص سیپروترون استات برای پرمویی زنان، هر گونه حساسیت دارویی یا غذایی که داشته‌اید، به پزشک اطلاع دهید.
توصیه می‌شود افراد با سنین کمتر از ۱۸ سال، از این دارو استفاده نکنند.
این دارو میزان تولید اسپرم را در مردان کاهش می‌دهد که بعد از ترک دارو معمولاً به خودی خود برطرف می‌شود.
در صورت استفاده از قرص سیپروترون استات برای درمان پرمویی در زنان باید طی درمان کار کبد و کلیه بررسی شود. شمارش سلول‌های خون در ابتدا و ادامه درمان نیز ضروری است.
مصرف طولانی مدت این دارو، توصیه نمی‌شود.
در صورت بروز سمیت کبدی مصرف دارو باید قطع گردد.
اگر از قرص برای درمان پرمویی زنان مصرف می کنید از انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری دارند (مانند رانندگی)، خودداری نمایید.
طی درمان پرمویی در زنان با قرص سیپروترون استات معاینات و آزمایشات دوره‌ای، لازم و ضروری است.

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

درمان گیاهی پرمویی در زنان

اگر قصد درمان گیاهی پرمویی در زنان با طب اسلامی یا طب سنتی را دارید باید به جای استفاده از قرص برای پرمویی زنان از درمان گیاهی پرمویی در زنان بهره ببرید. اگر میل دارید در موضعی مو روئیده نشود یا موهای روئیده شده به مرور ضعیف و سست شود و از روئیدن مجدد آن جلوگیری شود. پس از کندن موها یکی از دستورات زیر را انجام دهید و چند بار تکرار کنید. اگر باز مو روئید به همین طریق ادامه دهید تا کم کم پیاز مو ضعیف گشته و رویش مو به مرور زمان قطع گردد.

 

* پس از کندن موها آهک آب ندیده را در سرکه حل کنید و بمالید.

* تخم مورچه و بزرالبنج و اسپرزه را به نسبت مساوی مخلوط کنید، سپس نرم بکوبید و با سرکه مخلوط کرده و به محل موردنظر برای درمان گیاهی پرمویی در زنان بمالید.

* بزرالبنج را با زهره گاو و آهک آب ندیده و مغز گوسفند مخلوط کرده و برای درمان پرمویی زنان درطب اسلامی بمالید.

* نشادر را بسایید و با زهره بز مخلوط کنید و برای درمان گیاهی پرمویی در زنان بمالید.

* شیره خشخاش را در سرکه حل کنید و به محل موهای زائد روی بدن زنان بمالید.

* برگ خشک درخت توت را کوبیده و نشادر و زهره گاو را مخلوط کرده و برای رفع پرمویی زنان بمالید.

* بزرالبنج و اسپرزه را بسایید و با سرکه مخلوط کنید و بمالید.

*برای درمان گیاهی پرمویی در زنان یک برابر زاج سفید را با ۴ برابر اقلیما و سفیداب در آب برگ شاهدانه تازه مخلوط کنید تا ۲۴ ساعت بماند و بعد از کندن موها به محل بمالید.

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

* برای درمان پرمویی در زنان با طب سنتی آب نارنج را پس از کندن موها به محل بمالید.

* کف دریا، زاج سفید، سرنج و اقلیما را مخلوط کرده و بسیار نرم بسایید. سپس در آب انجیر تازه مخلوط کرده و بمالید.

* انجیر، سیر و هزار چشمان را به مقدار مساوی در ظرفی ریخته و بجوشانید و آب غلیظ آن را بمالید.

* انجیر را در آب برگ کنجد تازه بجوشانید و آبش را بمالید.

* باقلا، برنج و نخود را بسیار بجوشانید و آبش را بمالید.

* خاکستر چوب مو، نمک سوخته و آهک را مخلوط کنید و بمالید.

* برای درمان گیاهی پرمویی در زنان هزار چشمان و کوکنار و بزرالنبج را بسایید و با سرکه مخلوط کنید و بمالید.

* آب جوشانده مخلوط گل ختمی، آهک و سرکه را بمالید.

*یک گرم زرنیخ را با یک عدد سفیده تخم مرغ، کمی آب جوشانده، با میوه کاج سائیده شده مخلوط کنید و بمالید.

* خاکستر گیاه یا رییشه کبر را با شیره انجیر مخلوط کرده و بمالید.

* موم شامل استفاده از موم گرم روی پوست شماست که موهای زائد را از بین می برد. هنگامی که موم سخت می شود، آن را از روی پوست بکشید تا موهای زائد بدن زنان کنده شوند. استفاده از موم باعث می شود موها به سرعت از بین ببرند، اما روشی موقتی است و گاهی باعث ایجاد آکنه و قرمزی پوست می شود.

* ۲ گرم گوگرد زرد، یک گرم زرنیخ، ۵ گرم آهک و ۲۰ گرم ریشه آریسا را در مقداری آب باقلا بپزید و بمالید.

 

دارو برای رفع پرمویی در زنان

استفاده از دارو برای رفع پرمویی در زنان خوب است اما بهتر است از داروهای گیاهی برای رفع پرمویی در زنان استفاده شود. چهره خانم ها نباید مانند آقایان ریش و سبیل درآورد و در صورتی که مو درآورد باید موها آنقدر نازک و ظریف باشند که با چشم به خوبی دیده نشوند. اما موی صورت بعضی خانم ها به ضخامت مردان می رسد که علت آن متفاوت است. یکی از علت های پرمویی بدن زنان تنظیم نبودن هورمون زنانه است که بایستی هورمون زنانه را با خوردن دارو برای رفع پرمویی در زنان افزایش داد.

 

برای درمان قطعی پرمویی بدن زنان قبل از مصرف دارو و قرص بهتر است به مدت حدود دو سال تحت هیچ شرایطی از مرغ به عنوان خوراک استفاده نکنید و مدتی طولانی هر روز صبح و شب هر بار یک قاشق غذاخوری رازیانه نیم کوب شده را بجوشانید و آب آن را صاف و پس از شیرین کردن بنوشید یا رازیانه را بسیار نرم بسابید و هر صبح و شب هر مرتبه یک قاشق شربت خوری از آن را در دهان ریخته با آب بخورید و یا همان مقدار را با یک فنجان آب سرد و شکر مخلوط نموده میل کنید یا بعد از هر غذای روزانه یک فنجان عرق رازیانه بنوشید.

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

جالب است بدانیم تحقیقات دانشمندان در تركیه نشان می ‌دهد، نوشیدن چای نعناع به كنترل رشد غیرطبیعی مو در زنان کمک می ‌كند و یکی از موثرترین درمان های گیاهی برای پرمویی در زنان است. به گفته این محققان،مصرف چای نعناع موجب كاهش هورمون مردانه تستوسترون آزاد یا فعال در خون شده و چند هورمون زنانه را در بدن افزایش می‌ دهد. نوشیدن دو بار در روز چای نعناع، سطح هورمون‌های مردانه را كه موجب رویش موی زائد و غیرطبیعی روی شكم،سینه و صورت زنان می ‌‌شود،كاهش می ‌دهد. به اعتقاد پژوهشگران تركیه،نعناع متابولیسم هورمون‌هایی مانند تستوسترون را تحت تأثیر قرار داده و یا به طور مستقیم بر هورمون مردانه اثر می ‌گذارد و مانع پرمویی بدن زنان می شود. بسیاری از پزشكان برای درمان رویش غیرطبیعی مو،اغلب از دارو برای كاهش سطح هورمون‌های مردانه در بدن استفاده می‌ كنند.در این تحقیقات آمده است كه نعناع می ‌تواند یك درمان جایگزین برای داروهای شیمیایی باشد.

 

درمان گیاهی پرمویی در زنان با زردچوبه

مردم محلی در برخی از نواحی ایران برای درمان گیاهی پرمویی در زنان از زردچوبه استفاده می‌کنند. اعتقاد بر این است که اگر مخلوطی از گرد نخود به همراه زردچوبه و شیر آغوز را بر روی پوست کودک یا نوزاد قرار دهید، در آن نواحی مو رشد نخواهد کرد. البته این روش تنها از طریق تجربه بدست آمده است و تحقیقات علمی در این زمینه لازم به نظر می‌رسد. فرمول استفاده از زردچوبه برای درمان پرمویی صورت زنان اینگونه است که مخلوطی از زردچوبه، کشک (یا شیر) و پودر نخود را برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار می‌دهید تا کاملا خشک شود و سپس بعد از اینکه خشک شد، در جهت مخالف رویش موهای زائد بدن مخلوط را بر می‌دارید. بعد از آن برای نرم‌شدن پوست می‌توانید از کرم‌ها و محصولات نرم‌کننده و مرطوب‌کننده استفاده کنید. با کمک زردچوبه به راحتی می‌توانید موهای اضافی خود را از بین ببرید و در درمان گیاهی پرمویی در زنان موفق شوید. این روش معمولا در هند استفاده می‌شود که یک اثر عالی در حذف موهای دست و پا دارد. مقدار قند موجود در خمیر زردچوبه می‌تواند به پاکسازی پوست کمک کند. از دیگر مواد تشکیل دهنده این خمیر شیر می‌باشد که باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. برای حذف موهای زائد یک بار در هفته از این روش استفاده کنید.

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

طرز تهیه داروی گیاهی برای درمان پرمویی زنان

 

مواد لازم:
– زردچوبه: یک پیمانه
– شیر (به جای شیر می‌توانید از آب استفاده کنید): نصف پیمانه
– آرد: یک قاشق غذاخوری
– نمک یا شکر: مقداری

قرص برای درمان پرمویی در زنان | درمان گیاهی پرمویی در زنان

برای تهیه داروی گیاهی برای درمان پرمویی زنان اول از همه زردچوبه و شیر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید. آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند و سپس اجازه دهید سرد شود. در صورت لزوم می‌توانید خمیر زردچوبه را در یخچال قرار دهید. در آخر مقدار کمی نمک و يا شكر و همچنین آرد را به خمیر خود اضافه کنید. برای استفاده از این داروی گیاهی برای درمان پرمویی در زنان ابتدا مقداری آرد ذرت را به مناطقی که می‌خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه‌ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه خمیر جذب پوست می‌شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید. روش هندی ها برای درمان گیاهی پرمویی در زنان خیلی خوب است و برای رفع موهای زائد شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر خواهید بود.

 

در بالا اسم قرص برای درمان پرمویی در زنان برای شما آورده شد و همچنین راههای درمان گیاهی پرمویی در زنان را یاد گرفتید اگر قصد استفاده از قرص برای رفع پرمویی در زنان را دارید بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

جدیدترین مطالب